Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZtracen
Autor
Prince
Ztracen v bouři,
- Písečný sen
Srdce se bouří,
- Noc vypíná den
V prázdnotě svítá,
- Utíkám dál
Temnota skýtá,
- Prostorný sál
Tanec v myšlenkách,
- Platonická láska
Nehynoucí deprese,
- Prohraná sázka
Chladný vánek,
- Poslední vzdech
Věčný spánek,
- Smrt na zádech
Bloudí tmou,
- Třese se
Pošeptej mu,
- že najde se.
5 názorů
blacksabbath
13. 04. 2020Prince...souhlasím s Karpatským.....ve volném verši jsi více svobodný......nesvazuje tě rým k vyjádření myšlenky.....tím nechci říct abys opustil verš vázaný......( já ho například vůbec neumím)...za myšlenku TIIP
Vázaný verš bych neopouštěl, spíše bych zkusil hledat jiné rýmy, vždyť český jazyk je tak bohatý...
Prince, údajne jedným z dôvodov, prečo francúzsky píšúci básnici prestali používať rým bolo to, že ak niekto mal v básni rýmovú dvojicu, ktorú už predtým použil niekto iný, bralo sa to ako kopírovanie či ako čiastočné plagiátorstvo. A keďže francúzština má obmedzený počet rýmových dvojíc, jedného dňa sa možnosti vyčerpali. Pokiaľ viem, v našom jazykovom prostredí sa to neberie tak prísne, ale ak je niečo cez čiaru, tak to je používanie gramatických rýmov, teda použitie dvoch slov, ktoré sú z rovnakého slovného druhu (napr. podstatné meno), v rovnakom čísle, v rovnakom páde. Sú to tzv. lacné začiatočnícke rýmy, ktoré skôr kazia umelecký dojem. Takých rýmov je v tejto básni požehnane: sen/den, svítá/skýtá, láska/sázka, vánek/spánek, třese se/najde se. To už skôr siahni po voľnejších formách a kašli na rýmovanie.