Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePohanský rituál
Autor
Muspell Heim
Výroky Vysokého
předříkávám při pohanském rituálu
slova moudrého Otce všech,
verše poetického Havamálu.
Chráněn temným lesem
je chrámem mým
obklopen kamenným monumentem
klaním se bohům svým.
Z letargického uvolnění
souzním s démony lesa.
Bůh hromu o sobě dal vědět
zatáhla se nebesa.
Sluneční kruh
zakryl černý mrak
Sluneční bůh odchází
od srdce
kynu mu na pozdrav.
Zvedá se vítr
bičuje koruny stromů
líbezný zpěv lesních žínek
přehlušuje zvuk lesních rohů.
Blesky křižují oblohu
krajinou burácí hrom
při mém slibu věrnosti
na božský panteon.
10 názorů
Muspell Heim
24. 03. 2020Z knih vyčteš teorii, získáš znalosti to určitě ano. Ale prožitky získáš v přírodě a já jsem dětství prožil v mýtických lesích okolo královského města Lokte. Teď v dobách karantény tam chodím se svým synem a ukazuji mu magická místa k pohanským rituálům vhodná. V těchto lesích narazíš na kamenné monumenty typu dolmen,menhir, kamenný kruh. Lze zde vykonat pohanský obřad, ale i např. meditaci.
Pokud by jsi měl zájem pošlu foto, nebo Ti mohu poslat přednášku vytvořenou v PowerPointu. A ano podklady pro přednášku jsem čerpal z knih, ale podklady k této básni jsem načerpal z přírody, z lesa.
Muspell Heim
24. 03. 2020Ano, Paganismus z té básně má jít cítit. Děj se odehrává v reálném prostředí loketských lesů na západě Čech.
Nejsem odborník na severskou mytologii, pouze tuto báseň čtu jako obraz pralesa, na který útočí noční bouře. Vidím hned Gabrétu, ve které zažívám noční bouře a opravdu to vypadá, jako by povstal celý panteon dávných božstev. Vždyť kolik se jich už v lesích vystřídalo. Nové kulty se vypořádávaly se starými a že přitom ze zbraní občas odletovaly jiskry - blesky!Co je míněno lží a co obětí, Mikome? Rád se nechám poučit.Paganismus - venkovské (moderní) pohanství? Něco jako New Age? Také mám k tomu výhrady, ale já tu přece jen čtu jako hlavní výpověď bouři v lese. Kdo vchází do lesa s čistou duší schopnou přijmout vše, bývá překvapen.
Fakt je cítiť paganizmus z tohto textu.
Muspell Heim
23. 03. 2020o pohanském náboženství(severské,slovanské) píšu přednášky takže vím moc dobře o čem píšu. Koho podle Tebe přeříkávám?
Muspell Heim
23. 03. 2020A to si představte, že jsem tam původně chtěl zakomponovat i pochodně.
:-D