Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seCOSI JAKO EXPLIKACE ((1))
Autor
eda.maznak.cempirek
Úplně na začátku musí být vysloveno, že bez případného klíče je, nebo bylo by zde, celé kohokoli příští čtení ve výsledku zcela plané, poněvadž i onen seriál blogů, na nějž se budu v následujícím textu opakovaně odkazovat, pro každého bez patřičného návodu prozatím vyhlíží jen jako pouhá jakási posloupnost jakýchsi obrázků halabala vkládaných za sebou.
Důvodem takovéto na pohled neuspořádané posloupnosti čehosi jako obrazkového deníku, a pro znalejší svého druhu obrázkového scénáře, je dán postupností příležitostí, které i mi takto stejně náhodně po mých pokynech anebo dotazech zvenčí docházejí, nebo si mě samovolně postupně nacházejí.
Přesto však i přes všechnu tuhletu náhodnost se jedná o cosi komponovaného, dokonce mnou do celku zdálky kočírované s jistým zvýznamňujícím záměrem.
Kterým ovšem není cosi jako prvořadý zájem o téma jako vyprávění – nýbrž příliš se nevnucující jeho postupný výstavbový vývoj nebo rozvoj, popřípadě (z mé strany) přímo prezentace toho, co jako dovednost by mohlo být nazváno intuitivním dramaturgováním, a co nezmínit jako ojedinělou hodnotu by bylo trestné. Proto na vývojové souslednosti těchto blogů je nejpodstatnější, co tahle kompozice zejména vyžaduje po případném jejím konzumentovi:
Dovednost či schopnost umět nebo svést číst obraz jako text.
Číst obraz jako text.
Tedy i průběžně chápat, že každý zde obrázek je záběrem, řečeno filmařsky – čili že se jedná o něco, co je nutno představivostí rozvíjet zevnitř, aby ve výsledku narativně vázalo s obrázkem předchozím i následným, jakož i s postupně se průběžně víceméně náhodně tvořícím celkem, vznikajícím navíc metodou oné intuitivní dramaturgie.
Kdo takovouto dovednost nesvede nebo nepodstoupí, kdo si kvůli ní nezažádá o příslušný dešifrovací klíč ve formě souvisejícího internetového odkazu, nikdy nepochopí sdělení onoho souvisejícího poučení, které mi zprostředkoval režisér David Lynch, a jemuž ho zase sdělil pan pradávný famácký docent František Daniel:
Pokud za sebou seřadíme 150 obrazů, máme hotov film.
.