Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKapitola dvanáctá - definitivně poslední aneb jak je to ve skutečnosti
Autor
Arwen Leinas
I u tohoto příběhu by mohlo platit ono klasické „Osoby a události tohoto příběhu jsou smyšlené, jakákoli podobnost se skutečností je jen neúmyslná a náhodná.“ Nicméně je tu několik ALE a na ta se právě teďka podíváme.
Děj příběhu je zasazený do fiktivní Lhoty, která má svůj reálný předobraz a tím je severočeský Malečov a jeho okolí. Mám ten kraj ráda a vždy se tam ráda vracím. Bydlí tam moji rodiče. Místa, o kterých se v příběhu zmiňuji, většinou opravdu existují a jmenují se tak, jak jsou v příběhu jmenované. Pokud se budete držet popisu cesty v deváté kapitole, dojdete z kruhového objezdu Pod Větruší v Ústí nad Labem až na náves v Malečově.
Michal je postava vymyšlená od prvního do posledního písmene. Použila jsem pro něj jméno svého někdejšího přítele, ale ten je, na rozdíl od Michala z příběhu, původem z Meziboří u Litvínova, dneska žije se svojí ženou a dětmi kdesi u Prahy a pracuje jako programátor. Neviděla jsem ho již mnoho let. Charakterově jsou oba Michalové velmi odlišní, opravdu jsem použila jen jméno.
Veliký Vezír a Slunéčko Jasnozřivé, Ridarella, Dalibor a Valdemar, ti všichni mají své skutečné předobrazy, takže pokud vám budou někoho připomínat, tak máte pravděpodobně pravdu :-)
Gimli a Johny jsou postavy rovněž zcela vymyšlené, jak charakterově, tak i jmény. Ostatní přátele hlavních hrdinů mají jména mých skutečných přátel, která jsem si vypůjčila. Katka má skutečně psa, jen to není fenka vlčáka ale chodského psa. Tím ale jakákoli podobnost končí.
A je tu naše hlavní hrdinka, Markéta řečená Arwen. Je takový kompilát. Její jméno jsem si půjčila od své skutečné kamarádky, mimochodem žijící v Hranicích, stejně jako její zálibu v přírodě, starých řemeslech a hraní na příčnou i zobcovou flétnu. Na rozdíl ode mé maličkosti je hudebně nadaná. Tím ale podobnost končí, neběhá po lese v zelených šatech, nestřílí z luku, není fanatik do LARPů a nečte Tolkiena (nebo o tom alespoň nevím). Zážitky z Arweniných cest a práce jsou z velké části smyšlené, z části jsou to zážitky moje. Tvrdit na tomto místě, že jsem nic ze svých zážitků nepoužila by byla pustá lež. Její osobnost je však také „uměleckou licencí“.
S koňmi se to má tak, že kolem Malečova je spousta pastvin a koní, ale jízdárna tam není (případně o ní nevím). Já osobně jsem na koni seděla naposledy jako dítě na táboře a koní se bojím, neb jsem maličká ;-) Tato část příběhu je tedy čistá fikce.
Takže tak. Věřím a doufám, že se vám pohádka alespoň trochu líbila a možná se časem sejdeme nad nějakou další. Kdy ve skutečnosti skončí mimořádná opatření a nouzový stav v tento okamžik nikdo neví. V příběhu jsem je ukončila před začátkem léta proto, že je to pohádka a musí dobře skončit. A svatba v nouzovém stavu není dobrý nápad, proto bylo třeba všechno vrátit do normálu.
Originál tohoto příběhu jsem začala psát 16. března 2020 a poslední díl vznikl 4. dubna téhož roku.
PS: A proč je nakonec kapitol dvanáct? No protože elfové z Ardy mají rádi počítání na tucty a s oblibou používají duodecimální číselnou soustavu :)
PPS: Původně bylo v příběhu i několik ilustrací, ale nevím, jak je sem nějak rozumně dát, takže jsem je musela z příběhu odstranit.
2 názory
Arwen Leinas
06. 12. 2020Nepřišla jsem na to, jak sem dát obrázky. Navíc je už asi ani nemám, ale to nevím jistě. Upřímně řečeno, není třeba toho litovat, já opravdu nemám výtvarný talent :-))