Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seZJEVENÍ
Autor
Litarts
-
Spatřil něco,
co nikdy nespatřil.
A to něco,
nebylo kdeco.
-
A co, že to bylo?
Světlo!
A v tom světle,
zboř se světe,
něco kvetlo.
-
A co tam kvetlo?
To světlo.
Ale to vidí každý,
člověk, vždy.
-
Ano vidí,
každý však jiné.
A kolik tu lidí,
co o něm víme?
-
Světlo, že kvetlo?
Něco se spletlo?
A zase smetlo?
-
Okamžik záře,
rozkvetlé tváře.
Zbaven i viny,
pocit tak silný.
-
5 názorů
Když tolik bazírujete na obsahu, proč nepíšete eseje, básně v próze atd. Proč volíte ty nejodtažitější a nejvirtuoznějí formy hraničíci spíše s křížovkami a hlavolamy, než s poezií. Kolik básníků by je uspokojivě zvládlo?A nemyslím jen ty dnešní. Taky nemám na mysli jen přibližné splnění podmínek, ale plnokrevné básně. Ale to je koneckonců vaše věc. Vidím to jako vaše spiknutí proti poezii a omlouvám se, že jsem do tak delikátní věci strčil nos.
Záměr není kiks, ale účel. V tom je velký rozdíl. Ta básnička má svůj styl formy, který vyjadřuje obsah. Pochopil jste vůbec, o čem to je? Chyba je na vaší straně.
Ano, ano. Kolik takových básníků jsem už potkal. Kolik vzácných poselství nepochopil. A všichni omlouvali kiksy vzácností obsahu.
První dvě strofy jsou bezvadné. Úvod. který člověka namlsá. Ale dál už nic. Jako by autor nevěděl jak dál. Motor běží, ale nemá tah. Navíc v závěru 3. strofy škytne do rýmu každý/vždy, což je při tak silném metrickém impulsu nepřehlédnutelná nehoda. Já vím, vy řeknete, že jste to tak chtěl. Ale když volíte virtuozní formy, měla by být také ta virtuozita někde vidět, ne jen zůstat ve vaší hlavě. To se týká i vašich básní s křižným rýmem. Samé neduživé stavby. Přitom kdybyste opravdu chtěl ...