Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHorský potůček
Autor
Radovan Jiří Voříšek
*
horský potůček
zanedlouho promrzne -
ledňáček má hlad
*
9 názorů
Ano, Václav byl ignorant. Panovník je proto panovník, aby panoval, což v podstatě znamená úřednickou práci. Ta ho ale nebavila, rozděloval svůj čas mezi alkohol a lov, což byla činnosti, které jediná ho bavily až do smrti. Nechtěl pobývat v Praze, kde stále někdo otravoval s úředními záležitostmi. Přestěhoval se tedy na Křivoklát obklopený hlubokými lesy plnými zvěře. Vysoká šlechta si ho ale našla i tam a čekávala až několik týdnů na audienci v tehdejších "hotelech" v podhradí. Jednoho dne už to ale krále přestalo bavit a tak dal dřevěné podhradí roku 1383 spálit. Takový to byl "panovník".
Radovan Jiří Voříšek
01. 11. 2020a heleme se, máš ráda dějiny, já taky, to s Václavem IV vím, to co bylo nejhorší - dopracoval se k totálnímu ignoranství
škoda, že vládu nedostal do rukou od počátku jeho bratr Zikmund
Já jsem tak poetická a ty hned příjdeš s horrorem Ptáci. Víš, že ledňáček byl osobním symbolem krále Václava IV ? Původně to totiž byl velmi vzdělaný a duchovní člověk, než z něj chlast udělal agresivního pitomce a jednoho z nejhorších králů, co jsme měli. Ledňáček byl ve středověku symbolem ponoření se do duchovních nauk.
Hezký. Jen aby na tom jihu pak nebylo přeledňáčkováno. Ale zase...když v zimě není modré nebe ani v Itálii, tak tam budou modrá aspoň ta hejna ledňáčků.
Radovan Jiří Voříšek
01. 11. 2020tak to musím opravit:
ledňáčkovi zamrzlo -
na jihu mu
otevřeli menzu
Tím ledňáčkovým hladem bych si nebyla tak jistá. Středoevropská populace ledňáčků je většinou stěhovavá. Pokud udeří větší mrazy, ptáci se přesunou jižněji. A ja bys poznal, že ledňáček má hlad ?
Chudák lalůček
Vincente, to je drsné
proč si ucho brát!
Zbyšek Pantůček
zpíval písně oplzlé
měl je strašně rád