Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte setelecí léta
Autor
Luzz
až do rána řeči jalový
tahat jednu od druhé
k tomu dva litry vína
zoufale se snažíš
najít a vytěžit každou žilku drahýho kovu
čekáš
že v následující chvíli přijde něco děsně důležitýho
přelomovýho
přitom to zásadní se už dávno stalo
v lepším případě se děje právě teď
život se skládá z okamžiků
ostatní je hlušina
6 názorů
Tak to byl pro mě takový kopanec do zadku. Stejně ale furt věřím, i když zbytečně, že se stane ještě něco důležitýho.
Nevím, třeba to bude tady na Písmáku.
Řekla bych, že v konvenčním kontextu je příslušné vyznění nabíledni, jakože v pořádku sepsáno. Spíš já přemýšlela, jestli mě nemá zavést k úvahám život a život, např. biologicky chápán jako zápas, humanisticky jako ideální program. Tak něco. Moc sněhu asi (tu).
A jinak se mi nutně vybavila série A spánek je ztráta času, ale nenahlížela jsem zpět, zkusím.
silene, díky, takhle to dopadá, když člověk vyhrabe starší text, chce ho nějak posunout... a tak. a s tím okamžikem - asi nešikovně vyjádřeno - žijeme jen pár okamžiků, pár chvil, který se nám jeví jako dokonalé - to ostatní (mezi tím) je hlušina... (omluva za doslovnost, asi mám zrovna období, kdy potřebuji nějak obhajovat a vysvětlovat mnou napsané... měla bych míň pracovat)
law, no jo, já vím... v tom duchu celá báseň :)
Pořád dobré, ale to víš, jsem dost rozmazlená jinými kousky, poživačná. Tak jsem přišla akorát na to, že mě baví významový průchod druhým řádkem, na kterýžto jev si obecně potrpím,
no a potom si tu dumám, pročpak minimalistická autorka ráčila dvakrát užíti ukazovacího zájmena rodu středního v čísle jednotném, pádě prvním. Jestli by třeba v prvním z případů nešlo dát fuč.
Zavařil se mi okamžik, jestli složenina z okamžiků vůbec nabízí prostor pro neokamžičnou hlušinu. Není to náhodou následná slitina okamžiků? Tedy ten život, ne hlušina. Vytěžená, nevytěžená.
Jsem z toho mentální jalovice.