Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte se---den 014---
Autor
Máslo
Byl jsem účasten diskuse, jak nová ekonomika změní roli národních států. Celá debata mi přišla krajně legrační. Jako by volení zástupci měli někde ještě možnost cokoliv podstatného ovlivnit. O osudech naší planety již dlouhou dobu rozhoduje mnoho roztroušených oligarchických kolektivů, které jsou na voličích zcela nezávislé. V této vládnoucí třídě se nehledí na rasu, náboženství, původ, ale jen a jen na schopnosti, peníze a moc. V podstatě je to velmi demokratické a bez předsudků. Problémem této skupiny je, co dělat se zbytkem planety, který je více méně k neužitku. Cyberpunk je fikcí jen v jistém ohledu - již teď žijeme ve světě korporací a mafií, jen se umí lépe schovat a žádní superhrdinové je nemohou zastavit. Egon Bondy je sice blázen a jeho teorie, kterak z louže ven, by nás zavedly nejspíš pod okap, ale přesto si přečtěte Cybercomics - je tam kupa zajímavých nápadů a Bondyho vize ze 70. let se do značné míry splnily během let 90., tak není na škodu vědět, co napsal v 90. letech...
V diskusi se pak studenti dostali až na oblíbená témata všech bojovníků proti zlému kapitalismu. Zaznamenal jsem mimo jiné výrok, že v USA je 30% lidí negramotných... Pak si člověk říká, kdo je větší blbec: ten, kdo toto tvrdí, nebo Američani? Odpověď je stejně nejasná jako zbytečná.