Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seHledám lásku
Autor
Báseň_roku
Třeba se skrývá v davech
nebo jen kolem plave
snad větrem bláznivě hnána
Pocitem matným z mých snů
šálivým klamem smyslů
co mizí pokaždé z rána
Možná je věčnou poutí
hradem co furt se hroutí
zbytečně vzývanou metou
Nasátým vzduchem v plicích
úderným zvukem bicích
či kávou najemno mletou
Teplem tvých hladkých dlaní
růží jež venku planí
hrdličkou na čímsi hrobě
Zeleným stromem s listím...
Možná to jednou zjistím
a najdu lásku pak v sobě
9 názorů
Morticia Adams
05. 04. 2021Odtajněno - hezké, mrknu i na další.
Děkuju za zastavení, zhodnocení i hlasy v soutěži:)
Vázaný verš je pro mě jaksi přitažlivější a rád si hraju s rýmy. Chtěl jsem napsat něco trochu patetického a s daným tématem k tomu člověk sklouzne velmi lehce. Samozřejmě jsem si mohl dát víc práce, ale mě se k tomu po prvním nástřelu většinou už nechce vracet... a kdo ví, třeba by to nedopadlo lépe:)
Ještě jednou dík!
Radek (R. Kedar)
Morticia Adams
03. 04. 2021Líbí se mi.
Báseň_roku
03. 04. 2021Posoutěžní podoteky Redakce poezie:
Hledám láskuVelmi dobře zvládnutý vázaný verš, dokážu si to představit i jako píseň. Věčné téma, hezky zpracované, ani obraty často označované za klišé, použité v poslední sloce (růže, dlaně, zelený strom) tu neruší, jsou použité s citem a zapadají do vyváženého celku.
Jedna z básní, která se profiltrovala do mého užšího výběru a nakonec získala i hlas. Jelikož mám vázaný verš ve velké oblibě, zde musím vyzdvihnout formu, slušné užití trojité koncovky. Mezi texty v tomto ohledu opět výjimka. Obsahově trošku všeříkající, je vidět obliba v hračičkování, ale vyznívá příjemně kompaktně, se smysluplnou pointou. Zde mě opravdu zajímá autor/autorka:))
Radovan Jiří Voříšek
24. 03. 2021Ještě jsem se musel vrátit, aby to hlavní nebyla jen kritika použití "tvých hladkých dlaní".
Velmi silné rytmicky, vypracované až do hezkého střídání počtů slabik v jednotlivých verších 778778 ...
Radovan Jiří Voříšek
24. 03. 2021Malounko mi tam vadí to teplo tvých hladkých dlaní a to proto, že jsem to četl hodněkrát všude možně, jinak je to podle mě poctivě odvedené řemeslo