Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seAru ( Director's Cut aneb Ředitelská Flaksa )*
Autor
Kamamura
Žil jednou (básník/prózař)* jménem Aru,
co psal mi (schválně/pořád)* o žrádle,
když dietu jsem držel...
Ten (neodbytný/perzistentní)* pocit zmaru,
mě (týral/svíral)*, pálil, bolel, mrzel,
a katarzí, jako vždy, dietní byla chyba.
Ne, nebyl to dort, (rum/sýr)*, ni (pečená/smažená)* ryba;
(stal se jí/anóbrž)* pokrm, jenž zaskočí (vás/vám)* kstáru,
totiž (flambovaný/restovaný)* Aru...
...s (mrkví/ředkví)* na sádle!
-------------------------------------------------------------
*( ... kdo chcete nášup, ještě, zkrátka repete,
tak čtěte zase od začátku,
jen u hvězdičky, pěkně v chládku,
(tu stejnou/zas jinou)* možnost škrtněte!)
22 názorů
fejeton bys sem mohl šoupnout, na Písmáku je to nedoceněnej směr a skoro nikdo se mu nevěnuje (narozdíl od Haiku, který je i první coby nejoblíbenější kategorie, už jenom čekám, kdy tu lidi začnou psát japonsky :D )
Jo jasně - to mi připomíná mojí návštěvu Egypta v roce 2004, kdy jsme se se ženou domluvili kvůli smlouvání, a já jsem místním prodejcům tvrdil, že peněženku má moje žena, a že schvaluje každý náš výdaj, a že bych strašn rád zaplatil požadovanou cenu, ale že to ona musí schválit, a pak jsme se jako hádali, a já jsem přišel s další nehorázně nízkou nabídkou, až těm prodejcům tekly slzy z očí... ale víš ty co? Třeba o tom jednou napíšu nějaký fejeton nebo povídku, nakonec viděl jsem tu i docela civilní témata...
Aha, už vím, o co ses, ty liško dvakrát podšitá, pokoušel.
Nahradil jsi spojku NEBO ve smyslu vylučovacím (XOR) spojkou NEBO ve smyslu slučovacím (OR), a pokusil ses tak o perverzi pravidel použití schématu básně Aru - Ředitelská Flaksa (TM) škrtnutím OBOU možností v každém POINGu. Takový naivní pokus o hacking ale musí nutně skončit vařeným avokádem...
Aru - to musí být nějaká mejlka, 986 je binárně 1111011010, a tomu odpovídá tato instance:
Žil jednou prózař jménem Aru,
co psal mi pořád o žrádle,
když dietu jsem držel...
Ten perzistentní pocit zmaru,
mě svíral, pálil, bolel, mrzel,
a katarzí, jako vždy, dietní byla chyba.
Ne, nebyl to dort, rum, ni smažená ryba;
anóbrž pokrm, jenž zaskočí vás kstáru,
totiž restovaný Aru...
...s mrkví na sádle!
jen jestli si koutkem očka nezahlíd tu mojí múzickou holku, a nelákala tě prstíkem s tááakhle dlouhým drápem :D
Žil jednou Aru
(Nezaměňovat s Aru Šah)
i když se držel
pocit zmaru kolem šel
svíral pálil bolel mrzel
a katarzí jako vždy byla chyba
Až to byl on
jenž zaskočí vás/(m) k stáru
Aru-
anooo, tvoje básnička funguje, toto je kombinace č. 986, tak si ji můžeš odškrtnout.
tato varianta má vysoky literární přesah, (v druhém řádku) zároveň je potřeba živit i psychology, - reklamní vsuvka - aby zcela nečekaně vystoupila v básni sama báseň Aru, jak už napovídá název a byla geniálně tímto názvem básně i zakončena. doporučuje se předcítat na katedrách filosofie, nebo krátce před vykonáním sebevraždy, výsledek zaručen :D
Dokonce používám i (jinak chybnou a nepřípustnou) definici kruhem v onom kurzívovém dodatku. Původně jsem si myslel, že se jedná o rekurzi, ale nejedná protože výsledkem není iterace nad prokazatelně konečnou množinou stavů. Jedná se opravdu o čistý kruh ("spirála je drát stočený do spirály"), ale díky intuitivní chápavosti lidkého cerébru je možné se přes tento formální nedostatek přenést stejně, jako lze vybrat škobrtnutí o práh v koupelně bez pádu.
Pokud výše uvedenou unikátní báseň, generovanou pomocí schématu básní Aru - Ředitelská Flaksa (TM) vyjádříme binárním zápisem nastavení jednotlivých POINGů, zjistíme, že se jedná o báseň číslo 1000101011 v binárním zápisu (0 znamená levou možnost POINGU, 1 pak znamená pravou možnost). převedeno do desítkové soustavy je to číslo 555 (takové hezké číslo jsem náhodou trefil, jako číslo Bestie, jen přesně o 111 nižší, je to náhoda?). Zbývajících 1023 variant si laskavý čtenář (třeba s pomocí křemíkového kalkulatória) nageneruje sám, aby mohl plně vychutnat celou šíři schématu básní Aru - Ředitelská Flaksa (TM).
Tedy - pro ty, co jim je třeba kapánek nejasný návod k použití schématu básní Aru - Ředitelská Flaksa - zde je pro příklad jedna z 1024 unikátních básní nagenerovaných podle schématu výše:
Žil jednou prózař jménem Aru,
co psal mi schválně o žrádle,
když dietu jsem držel...
Ten neodbytný pocit zmaru,
mě týral, pálil, bolel, mrzel,
a katarzí, jako vždy, dietní byla chyba.
Ne, nebyl to dort, sýr, ni pečená ryba;
anóbrž pokrm, jenž zaskočí vás kstáru,
totiž restovaný Aru...
...s ředkví na sádle!
Musím pochválit hlavně svoje Múzy - za normálních okolností jsou to nesnesitelné, škodolibé, panovačné a mstivé fúrie ("Au! Říkal jsem za ucho ne, tam je to vidět!"), ale tentokrát se předvedly v plné... hmm.... síle?! ;-)
Cywe, čtu tu báseň pořád dokola (pokaždé jinak), a ačkoliv to na první pohled vypadá jako nesrozumitelná hovadina, při každém další je lepší a lepší, jako krabicové víno, až se mi zdá, že je to vůbec to nejlepší, co jsem kdy v životě napsal. (blacksabbath a další mě bude jistě kárat za domýšlivost a pejchu, ale nešť, chválit se musíme sami, jinak bychom se taky nemuseli dočkat...)
1024 básní v jedné! To je panečku monstrum! Vsadím se, že něco takového tu ještě nebylo, jakože vůbec nikdy. Je to vlastně veršovací robot, jehož CPU je sám čtenář, podobně jako "Schéma axiomů vydělení" u axiomatické teorie množin je i tento výtvor "Schématem pro generování básní o Aruovi". Vložíte vlastní mozkovnu do básně, jako se dává avokádo do proutěného košíku, nacvakáte deset konfiguračních pinů, a prásk - vypadne originální báseň o Aruovi!
Řekni, příteli, mohl ti dát kdo královštějšího daru? ;-)
No jasně, třeba taková Bridgitte Bardot nebo Claudia Cardinálová zamlada, ty by asi mohly... ale když pomineme sex a další ty Ťapšlapovské techtle mechtle, co se za kuropění odehrávají v lesním mechu a kapradí, ruku na srdce, Aru - existuje královštější, vznešenější dar, který by mohl dát jeden grafoman druhému? ;-)
No páni! Aru má báseň :) HUSTÝÝÝ!!! Je naprosto famózní! Úplně k sežrání, hehe :) Naprosto vystihující, dobrá práce, Kamamuro!
Může se to lidem hnusit,
že jsem krutý, někdo cekne
a přiřadí k dementům
na základě receptu:
Arua je nutno dusit,
dokud zcela nevyměkne,
pak obložit knedlíky
a spožitkem velikým
ukojit tu hlavní z potřeb –
poslat ho pryč, až tam do střev...
(mrkám jak o závod)
hej, mě říkali, že si mám dát pozor na nehody, sice s tím chodili jako s tím utrženým uchem od přírodního pramenu, protože to už jsem věděl dávno a poznal, ale skončit na hranici bude změna :D
BTW až dorazí krutopřísná kritická sekce, jako například jistý Safián, a budou mi vytýkat rytmickou kostrbatost a nedokonalost veršů, tak pro ty mám jedinou odpověď - chci, pánové, vidět vás, jak na tom budete s rytmem, až budete škytat z hladu...
Já jsem vám to povídal, kamarádi - Múzám, větru, dešti, dětem, močovému měchýři a manželce neporučíte, a když poručíte, tak neposlechnou, a když přece někdy poslechnou, tak vám aspoň způsobí bolest nebo škodu, a když už ne přímo vám, tak lidem, které obdivujete a máte je rádi, jako já tudlejc Arua!
;-)
Něco speciálně pro Yoshiru...
Co znamená pro muže vyvážená dieta? Gambrinus do každé ruky.
a něco pro Aru
Když Aru vidí čokoládu, slyší v hlavě dva hlasy. Ten první říká: "Musíš sníst tu čokoládu." Ten druhý hlas říká: "Slyšelas dobře. Sněz tu čokoládu."
Pro Okamžik...na 15:25:04
Já nejsem na sladé
Aru má básničku, huráááá :D
šmarjá, já no to úplně zapoměl, jdu si dát pár facek