Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJe to možné?
Autor
zzlatý
Je to možné?
Ztrestám zlého hlemýždě,
chtěl mě kousnout do hýždě
a malého Davídka
hryznul prý i do lýtka!
Uraženě zavřel dveře
usnul hned i bez večeře,
že má místo lezení
v domečku své vězení.
Neslyšel jsem o hlemýždích,
že by kousli lidi v hýždích,
a že důkaz nelze najít
musel zuby dobře tajit.
Zamítl jsem hypotézu,
že mohlo jít o protézu.
Zda ji sebral dědovi,
to se nikdo nedoví.
Proto mu chci domluvit
možná se i omluvit,
jenže hlemýžď trucuje,
když se někdo vnucuje.
Z knihy "Svět jako na dlani" více na: https://www.zdenekzelezny.cz
Kniha je již vyprodaná, ale já ještě nějaké mám, mohu ji zájemcům poslat, tak jako jiné moje knihy.
15 názorů
Ľahko sa číta. Poznám mnoho ľudí, aj dospelých, ktorých by básnička potešila. Prináša také hravé uspokojenie.
Okamžik: No jo, teď mi došlo, že to má ještě jinou možnost interpretace: "že by kousli lidi v hýždích" by mohlo znamenat, že by šneci kousli lidi, KTEŘÍ jsou v pr.... :-) no to by se dětem jistě moc líbilo! Lidí v hýždích znám poměrně dost :-)
Od vzteklého šneka
můžeš leccos čekat,
těžko se však proslaví,
když bude moc kousavý.
Je to vtipné, ale vadí mi "že by kousli lidi v hýždích", to je prostě špatně česky. Přirozená formulace by zněla "že by kousli lidi do hýždí", ale to by se holt nerýmovalo. Myslím, že ve jménu rýmu by se nemělo přistupovat k až takovému "lámání jazyka". Nebo to snad opravdu mělo znamenat, že ten hlemýžď byl při kousání "v hýždích"? No to by bylo opravdu v... :-)
Radovan Jiří Voříšek
30. 06. 2021dost dobrý
Benetka: Dík za zastavení i vyjádření. Kniha je pro děti, které se naučily číst až po deset let. Pokud děti nevědí, či nerozumí, tak se ptají.
Pro děti hezké. I když... Je třeba vzít v úvahu věkovou kategorii. Zřejmě dítě šesti sedmi leté byť již školou povinné asi nebude vědět co že takového jsou hýždě. Obvlášť když si z toho každý dělá prdel. A další moje hypotéza stojí a padá na slůvku protéza. To je další složisložité slůvko...
Nicméně snaha se cení. A ne! Snacha zuby necení!!! :D