Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seV kruhu
Autor
Litarts
-
Točí se, stále točí,
konec pojí počátek.
Navazuje ostatek,
a v nové zas vykročí.
-
Přebírá si štafetu,
do dalšího kruhu.
Ke splácení dluhu,
v pravidelném nadletu.
-
Vždy tu i něco končí,
a právě se začíná.
K cílenému zapíná,
ne, jak na kolotoči.
-
Život stále dokola,
avšak v malých posunech.
Dnem i nocí ve snech,
voláním shora, zdola.
-
Někdy z osy vybočí,
z oběžné své dráhy.
Nechybí-li rozvahy,
opět se v kruh stočí.
-
18 názorů
litrsi obhajuješ akorát tak svoji blbost zaslepenost zabedněnost neshopnost aroganci a křupanství
Radovan Jiří Voříšek
05. 08. 2021Sám víš, že už se to nedá ani spočítat, kolikrát jem ti, a nejen já, rozbor psal. A jak jsi na něj reagoval. Tak se na to podívej a nepiš o prázdných slovech. Toto už považuju za ignoraci a drzost.
Je vidět, že Vaše kritika jsou v tomto případě jen prázdná slova. Tak ať sem dají i rubriku "vázané verše-experimenty".
Radovan Jiří Voříšek
05. 08. 2021Už jsem to v komentářích udělal několikrát. A tys mi napsal, že jsem ti báseň zkazil!!! Takže už to dělat nebudu.
A mají pro svou obsahovou náplň i odpovídající kvalitní formu, pečlivě propracovávanou v českém jazyce. To, co těm básním vytýkáte, jde mimo jejich realitu i jazykové možnosti. A jsou to jen teoretické fráze, bez možností pro konkrétní danosti. Přepište mi některou mou báseň podle svých vlastních představ a já Vám pak odpovím, co jste napsal.
Radovan Jiří Voříšek
05. 08. 2021Psaní o něčem přece může mít i kvalitní formu.
Ano, máš v básních poselství, máš v nich poučení, obsahují jasná sdělení, apel, často jsou i námětem k zamyšlení. A to právě teď chválím.
Ne, jen básník v praxi. O tom, co je to psát skutečné básně, toho víte pramálo a jen mi kážete jakési teoretické poučky. Tvrdíte, ža kazím vázaný verš, že píši zastarale, kritizujete stejnoslabičné i různoslabičné verše, prostě všechno. Já píši o něčem, ne prázdné formy o ničem.
Radovan Jiří Voříšek
04. 08. 2021Bible, Kazatel 1, 2
Opakuji, nepíši jen pro formu, ale pro obsah a jeho formální vyjádření. A ten je v každé sloce básně jiný (ve vzájemné návaznosti a souvislosti), a má vždy i různé verbální možnosti. Když mám v jedné sloce k dispozici taková a taková slova pro vyjádření myšlenky, v jiné mám zase jiná. Nelze učesat všechny sloky podle stejného metra, a proč taky? To by se nedalo nic napsat. Právě, že jsem na poli poezie, ne na poli nereálných básnických schémat.
V básni jsou všechny sloky napsané kvalitně, obsahem i formou.
proč by mělo být sledování formy básně mylné? proč bys nemohl obsah napsat kvalitně?
kvalitní sdělení se přece nevylučuje s kvalitou formy, jsme na poli poezie, ne? to ti ušlo?
vždyť ve více svých komentářích jiných děl formu posuzuješ, proč to neuděláš u svých???
takové argumenty, kterými obhajuješ nekvalitu formy tvého vázanáho verše, nelze brát vážně
Ale Vy vždy jen sledujete formální schéma básně a podle některé její sloky či veršů, se kterými srovnáváte ostatní, hodnotíte celou báseň. To je neprosto mylné posuzování. V každé sloce je obsahově něco jiného, co má i jiné verbální možnosti a tudíž i vyjádření ve formě. O tom, co v těch básních je, se nikdy nezmiňujete. Takovou kritiku nelze brát vážně.
Radovan Jiří Voříšek
04. 08. 2021i básně ze života mohou být napsány poeticky a kvalitně
kdybys měl všechny sloky pětislokové básně v úplně stejné kvalitě, byl bys prní na světě, komu se to podařilo
nesleduji jen jednu sloku - právě tím srovnáním s ostatními, jsi to mohl poznat
to, že čtenář nepozná, o čem to je, moc nepřeceňuj, žádná světoborná sdělení tam nemáš
Ale Kamamuro, to je o životě každého dospělého a normálního člověka, ne o nějaké ideologii.
Žádná není horší nebo lepší, všechny k sobě patří svou návazností i sdělením. Opakuji, že píši básně ze života o životě, ne pro školometská schémata. Když sledujte jen to, tak nevíte, o čem ty básně vlastně jsou.
Radno že není, dokud nesezdám,
v kruhu se potácet stále,
cos brání mi vyrazit ke hvězdám,
za Marxem po spirále.
Radovan Jiří Voříšek
04. 08. 2021druhá sloka je výborná, dokonale postavená