Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePluji nocí sám...
Autor
Báseň_roku
lodní příď svou tříští halí,
ostrý kýl je vejpůl krájí,
jsem u kormidla sám
a v očích dálku mám...
Suchozemec ač jsem býval
vodu rád mám jak ten mýval,
proč bych tohle světu skrýval,
já píseň moře znám,
rád s ním ji zpívávám...
Jižní kŕíž se z nebe dívá,
kousek blíž velryba zpívá,
má Jane uhání jak divá,
pluji nocí a tmou,
myslím na lásku mou...
9 názorů
Radku, vzhledem k formě a zpěvnosti bych v tom nedopatření nehledal! Spíš jistý projev hravosti a záliby ve zvukomalebném veršování, u písňového textu obvyklý a sázka na kontrast...
V reakci na ptakopyska zmiňuji Andrejku, kterou třeba Gora zná. To je klasický případ holky z Prahy Strašnic,, vyučené cukrářky, co se půlku života toulá se samými chlapy na francouzské lodi po všech mořích, potápí se a filmuje, loď zná velmi dobře i po technické stránce, nedávno složila i kapitánské zkoušky a podmořský svět zná už líp než její učitelé... :-*
Radovan Jiří Voříšek
27. 09. 2021Suchozemec ač jsem bývalvodu rád mám jak ten mýval, .... tohle to mě přijde vtipné a trochu jako recese, ale nevím, jestli je to záměr nebo nedopatření
A hele! Oni jsou ptakopyskové jako invazivní druh na Lupně? No, nemohu posoudit, tam jsem nebyl, ale brácha a sestra tam jezdili na dovču. Já znám naše Hracholusky a taky jsem se na Živohošti učil trochu jezdit na windsurfingu. Zaplatil jsem si kurz, protože rok předtím jsem byl za holkou v Chebu a táhl její ws za pramičkou na Skalku. A když jsem to zkoušel, moc mi to neßlo, tak jsem se to chtěl naučit...
Jj, tuhle romantiku mohu taky. ;-D
Na piste-povidky.cz čtu andreinu. Ta se 19 let toulá po mořích na ekologické lodi, potápí se a fotí na zakázku, prozkoumává vraky aj. Ty její příběhy ze života vypadají jak sci-fi. Je to i fajn holka. Jsem stejný ročník jako její táta...
Janina6: O.K. Já zrovna Santiano neznal nebo si ho nevynavoval. On toho měl Walda hodně. Je celá stránka, kde jsou jen jeho písně, prý všechny, co zpíval. A jiná, kde jsou jen všechny ty Karlovy písně. Já si rád zpívám a nejet ty dva, ale i trampskou klasiku, pop mého mládí či lidovky...
A také sám sám už jsem si skládal texty k melodiím. A minulý víkend jsem si krásně zazpíval na Šumavě u ohýnku s harmonikou.:-D
Delfíne, já jsem to Waldovo Santiano zmínila jen jako příklad námořnických songů, co zpíval. Netvrdím, že by se jí tenhle text podobal např. formou, to ne, spíš tím mořským romantismem :-) Temperament má určitě trochu jinde, je spíš taková pohodová, ale na druhou stranu - první sloka mi zní i docela dramaticky.
Janina6: Tak Walda asi ne. Teď jsem koukal na to Santiano. A dost jeho písní znám a zpívám si je...On byl nejlepší a zazpíval všechno, i citovky (např.Kristýnku).. Ale jeho písně byly většinou temperamentní...
Viděl bych to spíš na Káju, i když Starý mlýn má v prvních třech verších o slabiku méně a a ten třetí se nerýmuje s prvními dvěma! Ale to schéma (až na vyjímečnou 4. sloku) se pěti verši trochu podobá, mohla by i melodie.
Viz:
Vzpomněla jsem si na Matušku... na ty jeho námořnické písničky (třeba Santiano). Zpívat by se to asi dalo. Za Báseň roku ji ale nevolím...