Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seDiskuze klubu: Staromilský vlastenecký klub obrozenců
17. 07. 2001
1
0
1189
Autor
Obrozenec
CO CÍLEM NAŠÍM JEST?
I. Vlast naši, krásy přírodní, jakož i věci člověku i Bohu milé opěvovati, a to tak, aby jeden každý jim porozuměti mohl.
II. Na ryzost jazyka mateřského dbáti a cizáckých novot se vystříhati - jak již Mistr z Husi děl, když dobré Čechy z kazatelny kaple Betlémské káral.
III. Jedenkráte v roce scházeti se na místech významných, hroby buditelů okrašlovati a jich v zapomenutí padnouti nenechati, zpěvem písní vlasteneckých mysl obveselovati.
IV. Tepati do zlořádův všelikých, kteréž jazyk náš a poezii naší tupí; na pranýř s odrodilci, kteříž hanobí řeč mateřskou!
V. Bratry vpravdě buďmež; třenice a půtky nechť neposkvrní čistou myšlénku naši!
Konečně, vžycky jsem nalezl, jak dlouho hledaje jsem propadal v hlubin mých nadějí. Oh, jak jsem ráv a poctěn shledáním svého ducha věrného, milovníka nejkrajšího, však málo již čistého a známého z jazyků světa.
Mám pro předručení na práci, bude to as trochu samolibé, možná, samochvalné, ale podívej se na mého Revolicionáře
Věřímž i já Bohu, že dobré jest jsou Tvé úmysly, padám ti k nohám cnostný autore