Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNad myšlenkami komunismu
Autor
Norsko 1
Nad myšlenkami komunismu
Nad myšlenkami komunismu se zavřela voda
Nad myšlenkami komunismu
zvítězil
americký konzum
s jeho pračkami, myčkami a bělostnými
mramorovými lednicemi
a rychle
budovatelnými domy
Co my ?
My jsme tu od toho
abychom
to
všechno koupili
spotřebovali a zmačkali
a pak vyhodili
do těch jejich odpadů
9 názorů
Konzum je imanentní vlastností homo sapiens. Jak se naplňují primitivní potřeby, vzrůstá poptávka po vyšších, proto v Afghanistanu nebo v Česku svoboda nikoho nezajímá tolik, jako spotřeba potravin. Princip je ale stále stejný.
Také komunismus jako kmenové uvažování, když se všichni mají mít zrhuba stejně a kdy elitní skupina znamená více než veškerá pravidla a kdy se statky rozdělují jinak než dobrovolně směnou, je nesmrtelný. Nikam nezmyzel, jen se přesunul.
V Afghánistánu vyhrál Talibán, který je v zemi mocnější, než byl kdy předtím. Greta Thunberg aspoň jde správným směrem. Kdyby byli všichni jako ona, tak se na řešení problémů dneška mohlo začít pracovat už před cca čtyřiceti lety.
V Afghánistánu nikdo nevyhrál a nevyhraje. Obyvatelstvo je extrémně extrémní
Nicméně například v Afghánistánu prohrálo celé to americké hračkářství, a to měli Spojené státy všechny druhy převah, o kterých může velitel vojska snít.
Mickey mouse a kačer Donald, byli vždycky vítězové. Měli už takovou povahu
Voda se tak úplně nezavřela, na Marxovy myšlenky navázal Thomas Piketty svou knihou "Kapitál ve 21. století", která v době svého vydání vzbudila značný rozruch, a ukázal, že zvěsti o smrti marxismu byly přinejmenším přehnané. Reálný komunismus stejně nikdy neexistoval, minulý režim byl pouze jakýmsi stranickým feudalismem, podobně jako v USA nikdy neexistovala skutečná demokracie, pouze plutokracie za demokracii převlečená. A Američané teď stojí na pokraji občanské války, společnost hluboce ideologicky rozdělená, podobně jako kdysi za časů Abrahama Lincolna v době občanské války, což dobře ilustroval útok Trumpových kultistů na budovu Capitolu pátého ledna tohoto roku.
Čili je předčasné hodnotit, nějaké bitvy sice konzum vyhrál, ale válka nikdy neskončila. Navíc budeme muset nakonec stejně spojit všichni svoje síly, abychom udrželi tuhle planetu v obyvatelném stavu - a ideologie bude muset jít stranou, protože je to hlavně problém pro vědce všech oborů, nikoliv pro politiky a už vůbec ne pro fundamentalisty rozličných barev a tvarů.
Jinak dík za básničku - v poslední době dostávám spíš shnilá rajčata.