Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seVývery II.
Autor
yss
*
tieto deformácie nás privedú do lásky
a vzápätí vytlačia
do dymu
v tele sa premávajú vozíky s batožinou
jedny prišli, iní sa už lúčia
vnímam vôňu prádla
potu a orchideí
smer keď sa minú alebo zrazia
krochtanie kolies, keď vravíš že kvitnúť
idú mračná
ako chvost
len škvrnito sfarbené zraky
hľa!
systematicky vyraďujeme prvky
pod ďalším náleziskom
akoby sa krv dala žehliť
toľkáto para..
7 názorů
oslovuje, spousta hezkých obrazů, které si sama kaleidoskopicky tvořím ve svou vlastní fresku
Law, ty mi vieš vždy takú radosť urobiť...proste zistenie, že niekto je naozaj ľudsky čistý.... ďakujem
beru se vším všudy! Super studijní materiál - pro život (mi to přijde jako Taroty - obrázky jsou vyložené ... zbytek je na čtenáři (vyloženě dobrá poezie:)
Ale hej, nie vždy to vyjde asi tak, ako by to "ja autor" predpokladal..
Dvojka je 'intermezzo" ...ten zbytok som si plne vedomá, logicky musím zamakať no
Pro mne velmi hezká miniatura, ale poslední verš je hodně navíc, byť sám o sobě jako obraz nápaditý, ale překáží mi ze dvou důvodů. Prvním je, že tak nějak dopovídá, co je z předešlého nadmíru jasné, a za druhé, že jestliže předchozí text je tvořen čtyřmi ucelenými verši a vždy ve větším rozsahu, tento poslední působí jako jakýsi souhrn, což by nebylo na škodu, kdyby současně obsahoval překvapivější vyústění. Takto je to jen jakási tečka z pocitu, že se sluší a patří. Navíc je to v kontrastu s celým předchozím textem, který, ač rovněž na velmi malé ploše naléhavým a přitom naprosto civilním jazykem mluví o celé škále pocitů, a to srozumitelně a vemlouvavě, takže jako čtenář jsem od počátku splynul a nepotřebuji, aby si někdo (autorka) všiml, že jsem z tohoto životního koloběhu mírně řečeno rozpačitý.
Zvědavě načítala v autě bez brýlí a místo orchideí mi naskočilo chodidel, možná vyvolaná emoce a o to jde, mít z básně pocit, vnímat... :)