Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seRap
12. 06. 2002
2
0
912
Autor
Dejm
Nechoď dcero na brigádu
přivodíš si bolest vzadu
přivodíš si bolest vepředu
na brigádu běž dcero radši ve středu
přivodíš si bolest vzadu
přivodíš si bolest vepředu
na brigádu běž dcero radši ve středu
1) Základem určování stylu děl může za jistých okolností být i pocit autora (tvůrčí přístup) a hlavně je podstatné, jaký efekt má toto dílo vyvolat u konzumenta. Jak název tak kategoriální určení je totiž svébytnou součástí díla a mnohdy je podstatnější než by se zdálo. Naivita textu je v tomto případě evidentně strojená, resp. má zcela jasně čitelný podtext, navíc toto dílo útočí na ožehavé sociální téma, což mu dává opět velmi zajímavý rozměr.
2) Každý písňový text (předem psaný, či improvizovaný) je přirozeně možno označit jako báseň. "Rap" je pro mne samozřejmě hudební styl, za báseň označuji libreto. V tomto případě se doufám bavíme o rapovém libretu.
3) Také tak.
JSH
triple fajn, takže:
1. já to snad kvůli tobě zrapuju.... Domnívám se, že toto dílo kvalitativně odpovídá rapové mentalitě...
2. toto dílo vystihuje tuto kvalitu formou takřka vědeckou a tudíž je při takové seriózní práci takřka hříchem ji označovat za blbůstku (miniatura působí v kontextu rovněž nepatřičně)
3. délka 4. verše si přímo žáda o vhodnou rytmickou změnu, která v dané skladbě vytvoří jisté hudební napětí a působí zajímavě... je také možné vložit změnu tématu, kterou jakoby přeneseme atmosféru z rapu do jiného stylu, ale jen proto abychom ji pak nečekaně po dvou-třech taktech vrátili zpět. Tento efekt pravda není příliš využíván, ale dle mého názoru je velmi působivý... Děkuji za pozornost
S přátelským pozdravem
Jan S. Harold
již se opakovat nebudu, tedy:
1) Základem určování stylu děl je přirovnání díla k nějakému jinému. Tedy mi přirovnej, prosím, nějaký rapový text, ve kterém jsou podobná naivní slova.
2) Ještě bych rád od Tebe věděl, zda si myslíš, že rap je báseň? Ano, nebo ne?
3) No, tohle téma raději už rozebírat nechci.
S vlídným pozdravem (a prosbou o odpověď)
Martin Böhm
fajn, takže:
1. Název - rytmika odpovídá rapovému členění veršů, dovedu si to v rapu představit.
2. Kategorie - odpovídá. Obvyklé tendence shodit dané (traumatizující) dílo jen na blbůstku je si myslím neadekvátní
k tvému uměleckému záměru.
3. Provedení - také odpovídá - provedení je zcela v souladu
s uměleckým záměrem. Rytmika 3. a 4. verše rovněž - umožňuje snažší začlenění do rapové rytmické fráze.
Souhrn - Autor se nevzdálil cíli svého konání a udržuje v rámci toho slušnou uroveň. (Nicméně máš i lepší věci)
Jan S. Harold
double fajn, takže:
1. Nedokážu si to v rapu představit, jelikož : a) Rap je drsný, tvrdý, konkrétní, zatímco toto dílo takové není. A hlavně, rap není báseň.
2. Vz 1. - rap není báseň, a nemyslím si, že vložit něco do kategorie blbůstka neznamená, že ho nějak shazuji, ne? A kromě toho mluvil jsem ještě o miniatuře.
3. Rytmika 3. a 4. verše neodpovídá, a to z důvodu, že během rapu (pokud je "zpíván") se bpm příliš nemění, tudíž nelze příliš zkracovat či prodlužovat verše. A přesně ta délka mi tam neladí.
Litochowitz
12. 06. 2002
Hlubší kritiku, proč ne.
1. Název - Nevím proč se to jmenuje Rap. Podle mne to s rapem nemá nic společného.
2. Kategorie - Není to ani trochu rýmovaná báseň, rýmované to sice je, ale délkou to vypadá buď na miniaturu nebo blbůstku ( myslím, že spíš to druhé).
3. Provedení - celkem obstojné, jen rytmika 3. a 4. řádku nějak neladí.
Souhrn -Pro mě osobně průměr až mírný podprůměr.