Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seL. P. III.
Autor
J.F. Soss
nekonečné hlubiny lidského zoufalství
vlny nekonečného oceánu
zákruty nekonečného času
zahrabané na pláži El Confital
když sem tihle španělé přišli
navlečení a zpocení v těžkém brnění
koukali na tyhle lidi, lidi z pravěku
co tu museli bejt snad od poslední doby ledový
tak všechny tyhle lidi z pravěku
všechny je zabili
Today, I saw a Goddess at the Tax Office (Agencia Tributaria)
Then, I saw another one on the bus (Gaugas)
What's wrong with this world?
Be tender, man, just be tender
There is enough pain in the world already
obstarožní skandinávci, co věřili,
že je možné utéct před nekonečnou tmou
že je možné utéct před strašnou prohibicí
že je možné utéct před rigiditou všeho
přece nebudeme celej život jen počítat fazole
přece musí existovat něco více
něco, pro co stojí za to žít
něco hřejivého
ale skončilo to jako vždycky
výčepního jim teď dělá dvojník Michaela Caina
můj duch sedí tu u něj každej den na baru
zabalenej v péřovce v tomhle poledním vedru
popíjí dvojku bílýho
ale
I can still breath
I can still walk
I can still run
Alecs mi jednou povídá:
“nejlepší kluci jsou ze Senegalu”
z promenády to můžeš vidět všechno
k smrti utrápené životy indiánů
stařeny zavěšené na nemocničních postelích
tvoje ozvěny budoucnosti
stále měnící se obrazy
všechny promarněné příležitosti
the real men are playing
the old men are playing
chess and begamon
en el jardín de Santa Catalina
(duben 2022)
1 názor
Summary generated by AI: The text presents fragmented thoughts and observations that reflect on the human condition, exploring themes of suffering, loss, and the search for meaning. The initial stanzas evoke a historical narrative, hinting at the brutal colonial past, the destruction of indigenous cultures, and the lasting impact of such events. This is juxtaposed with present-day observations, revealing a world rife with pain and disillusionment. The speaker's encounter with a "Goddess" at the Tax Office, followed by another on the bus, highlights the absurdity of everyday life. The text then moves on to reflect on the desire for escape, the yearning for something beyond the mundane, and the ultimate futility of such pursuits. The closing lines portray a sense of resignation and the acceptance of a life marked by cycles of pain, loss, and the relentless march of time.