Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

L. P. III.

02. 07. 2023
1
1
83
Autor
J.F. Soss

nekonečné hlubiny lidského zoufalství

vlny nekonečného oceánu

zákruty nekonečného času

zahrabané na pláži El Confital

 

když sem tihle španělé přišli

navlečení a zpocení v těžkém brnění

koukali na tyhle lidi, lidi z pravěku

co tu museli bejt snad od poslední doby ledový

 

tak všechny tyhle lidi z pravěku

všechny je zabili

 

Today, I saw a Goddess at the Tax Office (Agencia Tributaria)

Then, I saw another one on the bus (Gaugas)

What's wrong with this world?

Be tender, man, just be tender

There is enough pain in the world already

 

obstarožní skandinávci, co věřili,

že je možné utéct před nekonečnou tmou

že je možné utéct před strašnou prohibicí

že je možné utéct před rigiditou všeho

přece nebudeme celej život jen počítat fazole

přece musí existovat něco více

něco, pro co stojí za to žít

něco hřejivého

ale skončilo to jako vždycky

výčepního jim teď dělá dvojník Michaela Caina

můj duch sedí tu u něj každej den na baru

zabalenej v péřovce v tomhle poledním vedru

popíjí dvojku bílýho

ale

 

I can still breath

I can still walk 

I can still run

 

Alecs mi jednou povídá:

“nejlepší kluci jsou ze Senegalu”

z promenády to můžeš vidět všechno

k smrti utrápené životy indiánů

stařeny zavěšené na nemocničních postelích

tvoje ozvěny budoucnosti

stále měnící se obrazy

všechny promarněné příležitosti

 

the real men are playing

the old men are playing

chess and begamon

en el jardín de Santa Catalina

 

(duben 2022)


1 názor

J.F. Soss
před týdnem
Dát tip

Summary generated by AI: The text presents fragmented thoughts and observations that reflect on the human condition, exploring themes of suffering, loss, and the search for meaning. The initial stanzas evoke a historical narrative, hinting at the brutal colonial past, the destruction of indigenous cultures, and the lasting impact of such events. This is juxtaposed with present-day observations, revealing a world rife with pain and disillusionment. The speaker's encounter with a "Goddess" at the Tax Office, followed by another on the bus, highlights the absurdity of everyday life. The text then moves on to reflect on the desire for escape, the yearning for something beyond the mundane, and the ultimate futility of such pursuits. The closing lines portray a sense of resignation and the acceptance of a life marked by cycles of pain, loss, and the relentless march of time.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru