Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seO neschopnosti chápat tajemství jednoduchosti
Autor
smilan
Nejzásadnější věci našeho bytí jsou ve skutečnosti tak jednoduché, že právě pro jejich, až neuvěřitelnou jednoduchost, jim nepřisuzujeme velký význam a zcela je přehlížíme. Ale na takových, z našeho pohledu maličkostech, stojí a padá všechno.
Podívejme se na konkrétní příklad. Třeba na dýchání. Je tak přirozené, že nikdo z nás si ho ani neuvědomuje. Přitom je ale tak zásadní, že bez něj nepřežijeme ani deset minut.
A stejným způsobem, jakým je dýchání zásadní pro naši pozemskou existenci, jsou naše chtění a myšlení zásadní pro naši duchovní existenci, protože v jejich znamení se formuje naše přítomnost i náš budoucí osud.
Nevědomost o těchto zásadních věcech činí lidi duchovně nevědomými. Stojí nevědomě ve stvoření a nevědomým způsobem v něm používají své chtění a myšlení, čehož důsledkem je neustálé kolísání mezi štěstím a neštěstím, s převahou neštěstí.
Pokud ale chceme žít v trvalém štěstí, musíme se stát vědomi, což znamená vědomou práci s vlastním chtěním a myšlením. Znamená to jejich vědomé používání.
Není to vůbec složité, ale je k tomu přece jen potřebná ochota poznávat sebe sama, jakož také fungování základních dějů ve stvoření.
Odhalme si tedy nyní zásadní tajemství našeho chtění a myšlení.
Nejzákladnější vlastností lidské bytosti je, že neustále něco chce. Naše chtění je od nás neoddělitelné stejně, jako dýchání. Přesně tak, jak dýcháme, v každé chvíli něco chceme, i kdyby to mělo být jen určité podvědomé nutkání.
Svým chtěním, ať již velkým, nebo malým, však vždy vysíláme do vesmíru záření, ke kterému začnou okamžitě proudit stejná záření, přicházející z vesmíru.
Naše chtění k sobě přitahuje tato záření jako magnet a celé to funguje na bázi stejnorodosti. Na bázi stejnorodé vzájemné magnetické přitažlivosti toho nejjemnějšího odstupňování dobrého, nebo špatného chtění.
Naše stvoření můžeme připodobnit k bohatě prostřenému stolu nejrůznějších záření, ze kterého si podle svého uvážení bereme svým chtěním. Při výběru z tohoto bohatě prostřeného stolu záření univerza prostřednictvím našeho chtění dochází k okamžitému splnění, protože příslušná záření k nám začnou okamžitě proudit.
Znamená to tedy, že v jemnější úrovni dostáváme okamžitě to, co chceme. Stejnorodá záření z vesmíru k nám okamžitě přicházejí. Co jsme chtěli, toho se nám okamžitě dostává. Ať již je to dobré, nebo špatné. To dobré nám na vnitřní bázi, v prožívání naší duše přináší radost, štěstí a mír. To špatné nám ve vnitřním prožívání přináší nespokojenost, nenaplnění, bolest, strach, depresi, hněv a podobně.
Důsledky toho, co chceme, se téměř okamžitě promítají do našeho vnitřního prožívání. A protože lidé chtějí jednou něco dobrého a jednou zase něco špatného, jejich psychický stav je ustavičným kolísáním mezi prožíváním věcí pozitivních a negativních, s tendenci propadu do stále větší negativity.
Souhrnně to tedy znamená, že jen trvalé dobré chtění přináší člověku radost, štěstí a mír. A je-li opravdu trvalé, začne se zevnitř navenek projevovat také v naší materiální realitě a náš život i naše okolí se začnou měnit k lepšímu.
Abychom věděli, v čem vlastně spočívá ono dobré chtění, bylo nám darováno Desatero a Ježíšovo učení, kde je jasně definováno, co máme chtít, abychom byli šťastní, a co nemáme chtít, nechceme-li být nešťastní.
Rozdíl mezi nevědomým a vědomým člověkem spočívá v tom, že člověk vědomý se snaží vědomě usměrňovat své chtění pouze k dobrému. Člověk nevědomý podceňuje sílu vlastního chtění a nechává mu zcela volný průtok, bez jakékoli korekce, což představuje nevědomou cestu k prožívání stále většího neštěstí, které si člověk nevědomky přitahuje ze záření vesmíru svým kolísavým, nedobrým a nečistým chtěním.
My lidé můžeme na základě své svobodné vůle chtít to nejvyšší a nejvznešenější, ale také to nejhorší a nejnečistší. Jedno i druhé k nám začne okamžitě přicházet ve formě vyzařování, aby nám přineslo prožívání štěstí, nebo prožívání bolesti.
Znamená to tedy, že náš osud a vše, co prožíváme, je jen důsledkem hodnoty, nebo nehodnoty našeho chtění. Kdo je schopen tyto jemné skutečnosti chápat, ten se stane kapitánem, který bude vědomě a cíleně vést loď vlastního chtění pouze k dobrému, světlému, čistému a spravedlivému, protože ví a je si toho vědom, že v úrovni záření se všechno to, co chceme, stává skutečností. A tato jemná skutečnost přerůstá nakonec i do vnější, materiální reality a tvoří náš osud.
A na závěr této části ještě zodpovíme otázku, jaké chtění přináší člověku největší štěstí a nejvyšší radost?
Je to touha po blízkosti Boží, projevující se chtěním stále dokonaleji poznávat a naplňovat jeho Vůli. O tomto chtění, jako o prvořadém, hovoří první přikázání Desatera i Pán Ježíš Kristus.
A teď se podívejme z tohoto úhlu pohledu na myšlení. Myšlení je pro nás také naprosto stejně přirozené, jako dýchání. Neuvědomujeme si, že v naší mysli neustále teče proud nejrůznějších myšlenek. Myšlenek nejrůznější kvality. Myšlenek na věci krásné a dobré, nebo na věci nízké, špatné a nečisté.
„Myslím, tedy jsem!“ Pokud tato Descartova slova změníme do podoby: „Jakým způsobem myslím, takový jsem,“ nebo jinak vyjádřeno: „Jaké myšlenky se mi přehánějí myslí, takový jsem,“ získáme pochopení významu kvality myšlení ve vztahu ke kvalitě naší osobnosti. Chceme-li být osobností čistou, světlou, dobrotivou, spravedlivou a laskavou, musíme začít vědomě dbát na to, aby pouze takovéto myšlenky proudily naší myslí.
Vědomý člověk je ten, kdo se snaží udržovat svou mysl čistou, protože ví, že mysl reprezentuje charakter a kvalitu naší osobnosti. Protože ví, že z mysli vycházejí slova a činy, které jsou odrazem její kvality.
Na rozdíl od člověka vědomého, nevědomý člověk nechává svou mysl napospas všemu a je mu jedno, jaký druh myšlenek mu ní proudí. A protože vědomě nedbá o čistotu svých myšlenek a nedává si na to pozor, jeho osobnost musí být charakterizována jako nepříliš čistá a nepříliš světlá. A tomu pak budou samozřejmě odpovídat i jeho slova a činy, které se rodí v jeho mysli.
Závěrečné zhodnocení je proto následující:
Když nebudeme dýchat, zemřeme fyzicky. Když nebudeme vědomě usměrňovat své chtění k dobrému a snažit se o čistou svých myšlenek, zemřeme duchovně. Neboť po Velké očistě, která v současnosti probíhá ve vesmíru, budou moci zůstat na zemi a v její blízkosti jen lidé pevného chtění k dobrému a lidé, snažící se o zachovávání krbu svých myšlenek čistým.
Proto se v dnešní zlomové době stává pevné chtění k dobrému a snaha o udržování čistoty svých myšlenek tím nejdůležitějším pro naše další bytí, nebo nebytí v tomto stvoření.
ve spolupráci s https://smeromkzivotu.blogspot.com/