Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTahák
Autor
Mirek Č.
Ahoj Elen, víš,
chci ti něco říct.
Mrzí mě, že tě víc nevídám.
Chci tě poznat blíž,
jak tě zatím znám,
na lásku myslet si troufávám.
16 názorů
toot
Děkuju za váš příběh i za tu báseň. Inspirovala jste mě k tomu, abych se sám poezii zkusil věnovat trochu víc. A ta báseň- když jsem ji přečetl poprvé, říkal jsem si, co na tom lidi vidí... Pak jsem myslím pochopil. U Žáčka jsem četl něco v tom smyslu, že báseň má mít něco jako tajemství. A tohle je asi ono. Říkám si, že tuším, jak to myslel třeba s tím batohem snění a proč tam je to "snad", ale nikdy si nemůžu být jistý, jestli mi něco neuniká. Řekl bych, že zrovna u téhle básně mi toho uniká spoustu ;)
toot Vidíte, to mě nenapadlo, takhle trénovat metrum. A přitom je fakt důležité. I když zrovna z Máchova máje jsem zkoušel metrum ukrást pro vlastní verše. A děkuji za rady, rád bych teď zkusil psát něco o lásce. Je zvláštní, i když tedy nejsem velký čtenář básní, že jsem ještě nenašel žádnou, která by vystihovala moje pocity. Takže buď si ji napíšu sám, nebo mám smůlu ;)
Janina6 Děkuji za upřesnění, na tom něco je. Budu příště dávat obzvlášť pozor, kdyby mě náhodou zase napadlo někoho parodovat.
Jo, tohle se mi líbí, tváří se to sice naivně, ale ta prostota je až... dojemná.
Když se tu ten Mácha pořád rozebírá... nevím jak ostatní, já jsem u té tvé básně neměla na mysli, že jsou klasici "nedotknutelní", mně se jen ta tvoje báseň zdála slabá, nic nového nepřinášející. Takže za mě, ano, klidně psát parodie na klasiky, ale dělat to šikovně, nebo je nechat na pokoji ;)
Jinak děkuji za odkaz, báseň i podání pobavilo. Mrzí mě, že tahle báseň vyznívá jako ty naivní dívky, snad nejsem tak naivní.. Už jsem si všiml toho, že "poznat blíž" je fráze, a o ty známé otázky při tom poznávání nejde. Nebo aspoň ne hlavně. Myslím, že člověk nějak pozná, jestli chce s někým být nebo ne a nezáleží na konkrétních otázkách, i když třeba i jimi se dá zaujmout, když jsou originální. Ale ne a ne ty myšlenky správně vyjádřit v básni. Ne, že bych se o to nějak dlouho pokoušel, ale pár neúspěchů už jsem měl.
Děkuji za povzbuzení, doteď si říkám, proč by se to nesmělo, dělat si legraci z Máchy. Na druhou stranu myslím chápu ten dojem, který to zanechává: "on si myslí jakej je frajer, že dokáže přepsat Máchu, místo, aby sám napsal něco pořádnýho.." a myslím, že jsem si možná opravdu o sobě myslel trochu moc. Občas se podezírám z toho, že jsem skrytý narcis :D
Radovan Jiří Voříšek
před 7 měsíciJeště na to klidně koukni, na rytmus a rýmy.