Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seKocouří rvačka
Autor
hototo
Kocouří rvačka -
šplouch! Šedý kožich zdobí
růžové plátky.
12 názorů
Když už jsme u těch květů v kožichu... Kdysi jsem tady měla haiku o kočce, která spala pod vrbou a na chlupy se jí nalepily opadané kočičky.
Umbratico, tak to jsem moc rád, že zdejší cvičení pomohlo k nové inspiraci.
Hototo,
v červnu jsem měla za Lunapark jedno místo v hlavním seznamu navíc, takže jsem využila naši "kocouří hru" a zveřejním zítra poslední verzi své kocouří momentky. Jsi uveden jako spoluautor, tak uvidíme, jestli to někoho zaujme.
Umbratico,
je to tak - snažím se v haiku zachycovat autentické situace, tak jak jsem je zažil. A tady už jsem to překombinoval.
Děkuju všem za podněty, a ještě to dopovím z pohledu šedého kocoura. Pak už to nechám uležet:
Kocouří rvačka -
Šedý spadnul do vědra,
voda vyšplouchla.
Hototo,
popisuješ asi nějakou konkrétní situaci... Já bych to ale zjednodušila a soustředila se jen na kocouří rvačku a okvětní plátky v srsti. Představovala bych si to třeba takto:
Rvačka pod třešní -
Poražený kocour má
záda samý květ
Tohle má k haiku už hodně blízko, navíc mám dojem, že by to mohlo být i autentické. Dovedu si tu scénu představit na naší zahradě, kde je hodně kocourů i růží. Dávám tip za dobrý haikařský nápad. Na formě je ale nutné ještě zapracovat.
Norsko, na dovysvětlení šplouchu možná takto :-)
Kocouří rvačka -
šplouch! Kožich v kýblu zdobí
plátky stolístku.
Emme, je to dilema. Měl jsem tam ještě okvětní lístky, okvětní plátky...
Ale možná by šly "plátky stolístku". Koneckonců došlo k tomu pod růží stolistou.