Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

QUIRKOLOGY j)

04. 06. 2024
0
0
49
Autor
p.s.2005

QUIRKOLOGY j)

 

https://www.youtube.com/watch?v=tUSRyAha37w

 

 

ROBB REPORT

Wes Anderson právě natočil krátký film pro Montblanc - a navrhl limitovanou edici pera
Psací potřeby tohoto filmaře, nazvané Schreiberling, budou uvedeny na trh v roce 2025.

Zveřejněno 5. května 2024
Autor: ABBY MONTANEZ
https://robbreport.com/style/accessories/montblanc-wes-anderson-meisterstuck-anniversary-1235605349/


Nejnovější krátký film Wese Andersona se na Netflixu nepromítá. Tříminutový film s názvem 100 Years of MEISTERSTÜCK je součástí nové chytré reklamní kampaně pro Montblanc.

Německý luxusní dům využil oscarového režiséra, aby vytvořil i hrál v nové reklamě oslavující 100. narozeniny ikonického plnicího pera Meisterstück. Režisér v ní také představil prototyp vlastního psacího nástroje, který si mohou fanoušci předobjednat. Limitovaná edice pera nazvaná Schreiberling - neboli „písař“ - bude dodána v příštím roce.

„Stojíme na vrcholu Mont Blancu, Bílé hory,“ říká Anderson na začátku krátkého filmu v doprovodu svých dlouholetých spolupracovníků Ruperta Frienda a Jasona Schwartzmana. „Nejvyšší vrchol alpského oblouku a inspirace pro první plnicí pero Montblanc, navržené před více než 100 lety pro dobrodružné cestovatele, kteří chtějí zanechat svou stopu.“ 

Snímek natočil švédský kameraman Linus Sandgren (Saltburn, La La Land) a natáčel se ve studiu Babelsberg v Německu, kde Anderson v současné době pracuje na svém dalším projektu The Phoenician Scheme, uvedl Indiewire. Spoluautorem scénáře je Roman Coppola a v hvězdném obsazení se objeví Benicio Del Toro, Michael Cera, Bill Murray a Riz Ahmed.

Současně s kampaní uspořádal Montblanc včera večer v Los Angeles v historickém sídle Paramour oslavu výročí pera Meisterstück. Zatímco samotný Anderson se akce nezúčastnil, po červeném koberci se prošli všichni od Calluma Turnera přes Adriena Brodyho, Maude Apatow, Emmu Roberts, Dylana Sprouse, Mayu Erskine a Simu Liu. Jakmile se hosté ocitli uvnitř, čekala je večeře a vystoupení Johna Legenda s písní „Happy Birthday“.

Pro ty, kteří se nacházejí v jižní Kalifornii, Montblanc 4. května otevírá pop-up inspirovaný chatou na 459 Rodeo Drive v Beverly Hills. Poutavý prostor ve vysokohorském stylu je inspirován vysokohorskou knihovnou Montblanc Observatory, která je vidět v krátkém filmu, a bude otevřen do 31. července. Zákazníci se zde budou moci zúčastnit workshopů kaligrafie a psaní deníků a kurzů výroby koktejlů. 

„Wes Anderson nám dává zcela jiný, dosud nevídaný pohled,“ řekl Sylvain Costof, prezident Montblanc Americas, pro WWD. „Tento pop-up přenese zákazníky daleko od prosluněných ulic L. A. na zasněžené alpské vrcholky a povzbudí je, aby fyzicky zažili kus tohoto výjimečného vesmíru, jako by byli postavami vlastního příběhu Montblanc. Zážitek je o objevování atributů, díky nimž je Montblanc mezi luxusními značkami tak výjimečný.“

 

 

VOGUE BUSINESS
Montblanc požádal Wese Andersona, aby režíroval jeho reklamu. Udělal to - a navrhl pero
Režisér se ujal režie snímku kampaně - a také si v něm zahrál -, ale nezůstal jen u toho.

Autor: CHRISTINA BINKLEY
Zveřejněno 5. května 2024
https://www.voguebusiness.com/story/fashion/montblanc-asked-wes-anderson-to-direct-its-ad-he-offered-a-pen-design

Když vedení společnosti Montblanc před rokem požádalo Wese Andersona, aby režíroval reklamní kampaň ke stému výročí pera Meisterstück této značky, dostalo se jim od režiséra známého díky svérázným kultovním filmům, jako jsou Královští Tenenbaumovi nebo Fantastický pan Lišák, více, než očekávali.

Anderson souhlasil s jejich zadáním, které zahrnovalo režii krátkého filmu zaměřeného na slavné dědictví a řemeslo značky, ale chtěl být také hlavní postavou před kamerou. Když se pak filmař objevil na natáčení v Berlíně, představil prototyp pera podle vlastního návrhu, o jehož výrobu německou společnost požádal. Dokonce ho i pojmenoval: Schreiberling, což v němčině znamená „písař“.

To však nebylo součástí nabídky. „Další překvapení!“ říká Vincent Montalescot, marketingový ředitel společnosti Montblanc, který si vzpomíná, jak si říkal: „Hej, hej, hej, hej, hej!“. Návrh psacího nástroje trvá řemeslníkům Montblancu dva až tři roky. Tenhle sestavil člen Andersonova týmu scénografů podle malého modelu Montblanc. „Řekli jsme si: 'Páni, to odpovídá zadání. Můžeme ho teď vyrobit?“

Ano, mohli.

Film - součást propracované marketingové kampaně postavené na plnicím peru - vstupuje do kin dnes, 1. května, spolu s pop-up obchodem Montblanc na Rodeo Drive v Los Angeles. Fasáda tohoto obchodu je natřena přesně tím odstínem zelené, který Anderson zvolil pro použití ve filmu, a interiér zahrnuje velkou část kulis, které sestavil ve studiu Babelsberg v Berlíně, kde se reklama natáčela s herci a častými Andersonovými spolupracovníky Rupertem Friendem a Jasonem Schwartzmanem. Část dekorací se později v květnu přesune na dočasnou výstavu do Hamburku, kde Montblanc sídlí.

Společnost je známá tím, že využívá svérázné inovativní přístupy k marketingu. Během pandemie zahájila sérii bezplatných online kurzů kaligrafie, které vedli profesionálové. Ty se ukázaly být natolik populární, že pokračují dodnes.

Ani Anderson, ani Montblanc nejsou v krátkých filmových reklamách nováčky. Montblanc v minulosti spolupracoval s režiséry Wimem Wendersem a Spikem Lee. Anderson natočil krátké filmy jako reklamy pro Pradu, American Express a Stellu Artois.

Montalescot, který odmítl prozradit náklady na kampaň, říká, že režisér přinesl nasazení pro drobnosti, které bylo někdy těžko pochopitelné.

Krátký film začíná scénou, kdy se Anderson, Schwartzman a Friend objevují v horolezeckém oblečení na studiové scéně údajně ve výšce 4 810 metrů na zasněženém vrcholu Mont Blancu, po němž je společnost pojmenována. Střídají se, přerušují jeden druhého, když vysvětlují nejznámější nabídku společnosti, pero.

Některým z nich říkali bezpečnostní pero, což podle mě znamená, že má uzávěr, takže se vám inkoust nedostane na kapsu,“ říká Schwartzman, zatímco se za ním plahočí Friend s vlajkou s černobílým logem Montblanc. „Ve skutečnosti byla navržena s vysouvací špičkou, která uzavřela inkoust do zásoby jako špunt,“ opraví ho Friend a zasadí vlajku do sněhu. „Vlajka Montblanc. Já... jsem ji přinesl.“

Následující desetivteřinová sekvence, během níž vstupují do horské chaty, si vyžádala 50 záběrů, říká Montalescot.

„Musím se přiznat, že jsem to někdy nechápal. Kdy to považuje za správné a můžeme jít dál?“ ptá se. Montalescot říká. „Rupert [Friend] mi říkal, že on je takový vždycky.“

Anderson strávil na natáčení v Berlíně dva dny a pracoval od osmi ráno do jedenácti večer. „Neexistuje téměř žádná pauza,“ říká Montalescot. „Když chcete, můžete si dát sendvič.“ Anderson nechal za sebou filmový štáb pracovat ještě týden, aby natočil další kousky, které umožní, aby se anglicky mluvený film líbil na trzích důležitých pro Montblanc - zejména v Číně a Koreji. Mezi dalšími postavami pro tyto vedlejší díly jsou američtí herci Maude Apatow a Waris Ahluwalia a také jihokorejský herec Lee Jin-wook a čínský herec Jing Boran.

Film se lehce baví tím, že každá postava drží v ruce výrobky Montblanc a zmiňuje se o nich, například „velmi dobrý papír“, „další kožené zboží“, „a inkoust“. Je to ve stylu reklam z 60. let, kdy mluvčí drží výrobek a zároveň popisuje jeho vlastnosti. Objevují se také nevysvětlené rekvizity, jako horká čokoláda a preclíky. „Myslím, že takhle vnímá Německo - v bavorském stylu,“ říká Montalescot. Jsou tu i záhady, například proč se Schwartzmanovy vousy, pokryté sněhem v úvodní horské scéně, při vstupu do chaty změní v pouhý knír.

Tyto dotáčky zůstávají záhadou jak pro vedení Montblancu, tak pro mnohé diváky. Anderson se podle mluvčího nemohl vyjádřit, protože v současné době natáčí svůj další film. (Podle IMDB je to komediální akční thriller s názvem The Phoenician Scheme, v němž hrají Bill Murray, Michael Cera a Benicio del Toro).

Andersonův malý, zelenožlutý prototyp pera Schreiberling se ve filmu objevuje jako rekvizita a on sám se ve filmu objeví, když ho divákům představuje. Po skončení natáčení putoval prototyp rovnou do designérského ateliéru Montblanc v Hamburku.

Společnost již stihla vyrobit 10 Schreiberlingů a příští rok hodlá dokončit sérii 1 969 kusů (Anderson se narodil v roce 1969). Prozatím budou k dispozici k předobjednání a k dodání od května 2025 za cenu 2 500 dolarů.

„Je třeba přijmout neočekávané,“ říká Montalescot.

 

Translated with DeepL.com (free version)

 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru