Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Jezdím po chodníku

10. 06. 2024
4
4
88
Autor
Jinys
 
Jezdím po chodníku. Tedy, ne autem, ale na kole.
Jezdím po chodníku, ne vždy, a ne všude. Základní nastavení mám v souladu se zákonem. Jezdím po komunikacích, po kterých jako bicyklista, jezdit smím. Pokud nemám určen cíl, jezdím raději v terénu, nebo po cyklostezkách.
Mám-li ale určen ve městě jednoznačně koncový bod „B“ a vozovka není příliš bezpečná volba, neváhám většinou krátkodobě, použít chodník.
Současná jízdní kola umožňují zařadit takový převod, že lze při zachování optimální frekvence šlapání, jet rychlostí chůze. Tak také, pokud se na chodníku vyskytuje chodec, jedu.
Vidím-li postavu s nákupní taškou na kolečkách, sledující mě nejistým pohledem, nedělá mi problém s kola slézt.
 
Po chodnících jsem více jezdil se synem. Za celou dobu jeho dětství jsem nezažil cokoliv, co by se dalo označit jako ohrožení chodce. Také policejní hlídky byly pravděpodobně dočasně raněny slepotou, a nenapadlo je hnát dítě mezi auta.
Ne tak spravedlivý muž vyššího věku. Když k němu Tomáš dojížděl, znenadání rozpažil ve snaze nasměrovat syna na silnici, po které za jeho zády zrovna přijížděl kamion.
Naštěstí synek příliš autoritám nepodléhal, a obratně staříka, stále po chodníku, objel
Přiznám se, musel jsem se dost přemáhat abych toho blbce fyzicky nenapadl.
Následovala pochvala za správnou reakci, a instrukce, zahaněče na silnici nikdy neposlechnout!
 
Předjíždím-li autem rodinu na kolech s malým dítětem, někdy dokonce jedoucím za rodiči, vyhýbám až do protisměru, ale jemnému mrazení v zádech se nevyhnu. Ale nechci soudit, možná ti lidé jinou volbu nemají.
Třeba nechtějí jezdit po chodníku.
 
Jezdím po chodníku, a budu tak činit i nadále.
Pokud mě ale chytí ruka zákona, bez zbytečných keců zaplatím.
Za co se konečně v životě neplatí?

4 názory

Janina6
před 5 měsíci
Dát tip

Jo, je to složitější, navíc i předpisy se pořád mění... nicméně ohleduplnost mi přijde úplně prostá. 


Jinys
před 5 měsíci
Dát tip Janina6

Janina6

Dovolím si zcela "neliterární"radu.
Doporučuji nakouknout do silničního zákona. Tato legislativní norma slovo "cyklostezka" sice nezná, ale s (ne)legálním chozením po ní, je to trochu složitější. 


Janina6
před 5 měsíci
Dát tip

Taky jsem po něm párkrát jela, ale jen když to nešlo jinak a když po něm nikdo nešel. Pokud ano, kolo jsem jen vedla. A po cyklostezce nechodím, fakt ne, i když to "děoají všichni". Ono je fajn zkusit si obojí, život cyklisty i chodce, ani jedno není žádnej med.

 


Benetka
před 5 měsíci
Dát tip

Na kole už moc nejezdím. Teď když už je konečně teplo tak akorát do a z hospůdky. Nejezdím po chodníku zato ale podnapilý. Takže pokud by mne snad někdy dopadla policejní hlídka taky zaplatím. A to budu asi ještě rád když to zalepí jen několik stokorun... :p


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru