Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seNejvětší odvaha
Autor
MarMi
Největší odvahou
je být sám sebou!
Plakat
když smutno je na duši
přesto nenasadit si černé brýle
s pomyšlením, že zarudlé oči nesluší
Smát se
jen ve chvílích
kdy smějeme se doopravdy
vždyť jen v upřímnosti je kus pravdy
Nucený úsměv na tváři?
Ten však nezáří!
Vyřknout slova nebo odpovědi
která říkáme si v duchu
přestože nahlas vyslovíme cosi jiného
pak raději zůstat v tichu
Prostě největší odvahou
je shodit masku z obličeje
jednou provždy
ať se děje, co se děje!
Pak nalezneme pravou tvář
otevřené srdce, sílu v nás!
4 názory
Benetko,
v každém z nás je dobro i zlo, takže: co to vlastně znamená být upřímný a nepřetvařovat se? Pokud je někdo od přírody agresivní, zlý a hádavý, pak mu budou všichni vděční, když se začne "přetvařovat" , bude vlídný a začne všem pomáhat. ...A další problém, může být v tom, že většina lidí sama sobě nerozumí. A když ani nevím, kdo jsem, jak potom mohu být "sama sebou"?
Třeba je to i o tom nepřetvařovat se. Což je něco co já neumím. A taky neumím vždy říkat to co si myslím. Čili ani v tomhle nejsem sám sebou? Snažím se žít co nejopravdověji ale někdy to prostě nejde.
Ale co to podle tebe znamená "být sám sebou" ? Já si myslím, že je to pro většinu lidí jenom bezobsažná floskule.
Já si naopak myslím, že člověk by měl být vším, čím být může, protože být něčím víc než je, mu stejně nedovolí buď nedostatek charakteru, nebo nedostatek talentu.