Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Mňamky

13. 07. 2024
0
0
31
Autor
Bystroočko

Mňamky

Párky s kečupom sme s bratom jedávali už v čase, stráááášne dávno, kedy to nebolo bežné. Vrchol nášho gurmánstva bolo jedenie párkov s kryštálovým cukrom. Žeby predzvesť kuracích pŕs s broskyňou? Dúfam, že vás nenaplo, lebo niekoho áno.

Pre mňa sú ešte mňamky, že niektorí spisovatelia v knihách dávajú hlavným postavám podobné mená, alebo aspoň s rovnakým začiatočným písmenom, a niekedy sa v tom strácam.

Kinderkové veľkonočné vajíčka od babky pre mojich chalanov boli vééľmi mňamkové. Mojej mame sa nelenilo a horúcim nožom kinderko rozpolila a hračku vybrala. Namiesto nej do vnútra vložila päťsto korún, fakt dávno, a znova vajíčka spojila a zabalila. Chalani žasli, s otvorenými ústami, a neverili vlastným očiam. Ja podobne a babka bola za umelkyňu.

Moje chute mali aj obdobie mäsové a pikantné. Najlepší zákusok bol dobrý "šniceľ". Bez prílohy. Veď má," šniceľ", kabát z trojobalu.

Tiež, niekto vyjedal nutelu, ja slivkový lekvár.

Sladké časy prázdninové: zemiakový cukor, gumové hady, mliečna čokoláda, makové šúľance, slivkové knedle s makom a marhuľové s tvarohom, alebo opraženou sladkou strúhankou, šišky, parené buchty, mrežovník, biskupský chlebíček, .........

 

13. 7. 2024


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru