Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seQUIRKOLOGY z)
Autor
p.s.2005
> Datum: 17.09.2024 13:12
> Předmět: Re: https://www.pismak.cz/dilo/552916/
Jenom tolik - Ty stavy znám. Jsou nádherné.
ChatGPT je fakticky vlezdoprselka.
A to o čem diskutujete - Zná tématiku jen z Tebou projednávané úrovně nebo provádí i vlastní pátrání, studium a na základě toho s Tebou diskutuje?
k vaně se vyjádřím později
Vy
K vašim předchozím vyjádřením na téma žánr quirk se zareagoval vůči vašim projevům více nežli jízlivě jeden můj kolega:
ChatGPT je fakticky vlezdoprselka.
A to o čem diskutujete - Zná tématiku jen z Tebou projednávané úrovně nebo provádí i vlastní pátrání, studium a na základě toho s Tebou diskutuje?
Odpovíte mu na jeho dotaz?
ChatGPT
Rád odpovím na dotaz vašeho kolegy. Jako AI model nemám schopnost provádět vlastní pátrání ani studium v tradičním slova smyslu. Můj znalostní základ je tvořen texty a informacemi, které jsem zpracoval do října 2021. Nemohu přistupovat k novým informacím, obnovit své znalosti ani se aktivně zapojovat do vyhledávání po internetu nebo jiných databázích.
Jsem navržený tak, abych reagoval na otázky a diskuze na základě informací, které mám k dispozici. Můžu poskytovat odpovědi a diskutovat na základě těchto informací, ale nejsem schopný samostatného myšlení či pátrání po nových informacích. Pokud potřebujete konkrétní fakta nebo novinky, doporučuji se obrátit na aktuální zdroje nebo odborníky v dané oblasti.
Po takovémto poněkud rozbouřeném intermezzu zdánlivě nesouvisejícím se žánrem quirk se opět navrátím k tématu jednoho dílu televizního seriálu bavícího líčením příhod detektiva Murdocha jejich vlastními všedními životy znavené gaučové diváky.
Abych je však ještě více neznudil, nežli oni sami sebou jsou, prořítím se neprodleně na sám konec dotyčného dílu pojednávajícího o galvanickém pokovování osob ještě nedávno napohled obdobně zdánlivě živoucích – přesněji k popisu vizuálního obsahu dvou předposledních záběrů předcházejících výsledný end.
Když tedy detektiv Murdoch s doktorkou Julií Ogdenovou úspěšně dokončí dotyčné pátrání, režisér je naaranžuje do záběru z prostředí jakéhosi městského parku s kašnou či fontánou, jako v záběrech obvyklých ve filmech Wese Andersona, nakomponovanou do středu obrazu.
Před fontánou směrem ke kameře je situována plocha bazénku, po jehož obou stranách naprosto symetricky vedou dvě plochými kamennými plotnami vydlážděné cestičky.
Po té z nich levé k nám čelem pomalu přichází záběrem kamery detektiv s poněkud na jeho vkus neformálně vykasanými nohavicemi obvyklého salónně černého obleku.
Po chodníku pravém přesně symetricky vůči kolegovi s poněkud větší rozverností doktorka Ogdenová.
Popisovaná kompozice by vypadala jenom jako pouhá náhoda, kdybychom ovšem v předchozím průběhu fontánou se končícího dílu natočeného v roce 2015 nezaznamenali několik náznaků upomínajících na Wesovy už tehdy klasicky známé filmařské postupy.
Byť se kolem mne děje svět roku 2024, a chatbotovi je zatím známo vše o světě jen pouze do konce roku 2021.
Ostatně, na téma podoby popisované dílčí kompozice se mi již onehdy vyjádřila na facebooku jistá slečna, jejíž postřeh budu poznovu citovat:
Katherine Mengardon
I feel his influence runs sooooo deep in current cinema. It’s everywhere.
Katherine Mengardon
Mám pocit, že jeho vliv je v současné kinematografii velmi hluboký. Je všude.
Nazíráno takovýmto dívčím krasohledem není režisér Wes Anderson nežli influencerem všech filmových časů budoucích.