Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Ze snů do bdění

29. 09. 2024
3
5
141

Provinilé obrazy negativu        člověka
ozvěny                co se ještě nenarodily 
                                                       daleké očím
Ze snů       skočí            do bdění hnusu
na ubrusu                kuchyňského stolu


Křížaly   svíčka     drobky vánočky
od konce adventu                   v koši
bez rozkoší                                      tlejí

Stín si tančí                    se svými  strachy
Nech ji věřit v život             jako varování
že vazivo a šlachy se nezmění v srdce


5 názorů

Nemáš proč se omlouvat, naopak. Je to pro mě objevné a zajímavé.


Janina6
před 2 měsíci
Dát tip

Já asi jako ženská a máma vnímám některé obrazy po svém... negativ... člověka, ozvěny, co se ještě nenarodily... vybavil se mi obraz z ultrazvuku, když jsem čekala dítě. Pro mě by to mohl být třeba příběh nechtěného těhotenství... nebo i chtěného, ale v nevhodném prostředí, nehostinném. Advent je taky očekávání... ale všechno dobré se dá zahodit, jako ty symboly Vánoc do koše... Silné mi přijde to přání "Nech ji věřit v život". Cítím v tom naději. Omlouvám se, že jsem si dovolila tak konkrétní asociace, vím, že to asi není ideální způsob čtení.


Radovan Jiří Voříšek
před 2 měsíci
Dát tip 8hanka, Janina6

ale že se na tom musí zapracovat


Radovan Jiří Voříšek
před 2 měsíci
Dát tip 8hanka, Janina6

Já to mám z rozklíčováním stejný jako ty. Zajíma by mě, co jsem tím myslel :-)

PS

Měl jsem na mysli, že se staly věci blbý věci, které ukončily snění.

Ale že i ty zlý, překonaný, se můžou proměnit v poučení místo aby deklasovaly.


Janina6
před 2 měsíci
Dát tip Radovan Jiří Voříšek

Tohle mi přijde dost nesnadné na "rozklíčování". První dvě sloky na mě silně zapůsobily, snad jim i rozumím, ale závěr mě dost mate. Nech ji věřit v život - jako varování? 


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru