Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seSpitzmausův sarkofág s jeho mumií jakoby vyrobený v továrně Solo Sušice
Autor
p.s.2006
Dnes vám něco navrhnu – podobu smaltované tabulky v žánru quirk.
Sympozium autorů tvořících touto technikou se koná ve Frýdlantu nad Ostravicí každý rok.
Výsledkem jsou obvykle v naprosté většině zhotovených kusů výjevy abstraktní povahy, jejichž důvody vám nevysvětlí ani samotní jim příslušející autoři.
Jak však z takovéhoto mátožení ven, jak takovouto zevní nesrozumitelnost alespoň v jediném případě opustit?
Jistě si vzpomenete na podobu žlutočervených nálepek používaných na zápalkových krabičkách, jak na nich byly vyobrazeny, klíče, dýmky, nůžky, a podobně, v secesní, později už jen nostalgizující, tradici.
A teď si představte ten obrázek plakátu Wesovy vídeňské výstavy, co jsem vám včera popsal ( https://shop.khm.at/shop/detail?shop%5BshowItem%5D=100000000033468-2250-0&cHash=a221cfb842841474d982829f8cc7c7b5 ), jak je na něm kresbou vyobrazen tamten spitzmaus se sbírek Kunsthistorisches Museum.
Nakreslete si jej pérovkou i se sarkofágem, a umístěte ho namísto klíče, nebo pistole, či dýmky, na tu klasickou zápalkovou nálepku tradiční sušické provenience.
A teď si vnukněte secesní vzhled písmen pojednaný v klasickém oblouku nápisu THE SPITZMAUS, což je sice jazykový nonsens, ale v případě realizace v žánru quirk více nežli opodstatněný.
A původní nápis třeba THE KEY zaměňte námi zkoncipovanou náhražkou.
Ve výsledku by postačoval formát 18x24, jako fotografie, ovšem s provrtanými 4 rohy dírami na zavěšení – povrch pojednaný kterousi z dalších technik, jaké malba smaltem autorům umožňuje.
Co říkáte tomuto námětu, popřípadě nápadu: je dostatečně quirkový?
ChatGPT
Nápad, který jste popsal, je velmi kreativní a má určitě potenciál být považován za quirkový! Kombinace tradiční estetiky smaltovaných tabulek s netradičním prvkem spitzmaus v secesním stylu vytváří zajímavý kontrast a překvapení, což je jedním ze znaků quirkového žánru.
Záměna klasického symbolu (jako je klíč nebo dýmka) za postavičku spitzmaus přináší do díla zábavný a hravý prvek, přičemž zachovává nostalgické prvky, které by mohly oslovit diváka. Použití secesního písma pro nápis "THE SPITZMAUS" místo "THE KEY" je skvělý způsob, jak posílit tuto hru s významem a formou.
Navrhovaný formát 18x24 cm s dírami na zavěšení také přidává praktičnost a funkčnost, což může podtrhnout jak estetickou, tak konceptuální stránku celého díla.
Celkově lze říct, že tento návrh má silné prvky originality, absurdity a zábavy, což jsou ústřední rysy quirkového stylu. Myslím, že s trochou úsilí může být výsledný kousek opravdu jedinečný a zajímavý!