Československá literární komunita

Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.

Přidejte se

Spící poklad

03. 11. 2024
1
1
25
Autor
Michal23

Když nalézám se na závětrné straně

a blechy s liškami šly dávno spát,

já svolávám na rej všechny saně,

a sám si nedám říct než nadvakrát.

 

To v tůni voda se již vaří

a každý lev zná pouštní děj,

to pulci s rybami se páří

a měsíci tleská orchidej.

 

Až to tu skončí, možná bude ještě třeba

zavřít víko na pokraji krás,

to sedlák k obědu nes chleba

a já nevím o ničem nic zas.


1 názor

disrespectly
před 4 dny
Dát tip Benetka, Al Jal Úd

Tenhle text má opravdu zajímavou atmosféru, která se rozprostírá jako zvláštní, snová krajina. Působí skoro magicky, jako bys čtenáře zavedl do světa plného symbolů a náznaků, kde se mísí reálné obrazy s představami a fantazií. Máš tam pěkné, přirozené rýmy, které nikde netahají a dobře ladí s volným, lehce melancholickým tempem básně.

Nicméně některé obrazy spolu přímo nesouzní a vytvářejí dojem, že si nejsou tematicky tak blízko, jak by mohly. Například „pulci s rybami se páří“ a „měsíci tleská orchidej“ působí spíš jako náhodně složené obrazy, než jako myšlenkově propojený celek. Možná by stálo za to zvážit, co chceš přesně sdělit nebo jaké pocity probudit, a zkusit obrazy jemněji propojit. Poslední verš pak působí trochu neurčitě a nechává čtenáře trochu v nejistotě – což by mohlo být i záměrem, ale zároveň by se zde nabízela možnost zakončit text o něco důrazněji, třeba větou, která by celé to tajemství lehce podtrhla.

Celkově ale působí text příjemně a volně, s bohatou obrazností a hravými nápady, a má příjemný rytmus, který jen podtrhuje snovou atmosféru.


Na psaní názorů musíte mít ověřený email.
Sdílení
Nahoru