Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seJak jsme jeli na výlet
Autor
Shellinka
Jak jsme jeli na výlet
Věřím tomu, že každý mladý člověk se někdy více či méně dobrovolně zúčastnil rodinného výletu. Tak tomu bylo i u mě, jelikož jedné slunné neděle tatínek nastartoval naši stařičkou Škodovku (tento úkon sám byl pravděpodobně nejpozitivnějším bodem celé akce) a se slovy: “Sbalte se, jedeme na piknik!” zanechal svou ženu a potomky s otevřenými ústy, tvořící živý obraz na téma Otec se nám zbláznil.
Tatík vesele zapadl za volant a vyjel z garáže, končíc mezi maminčinými záhonky s listopadkami. Pak nám bohorovně pokynul, abychom nastoupili. Známe otcovy vrtochy a tak jsme se raději tiše usadili. “Pes jede taky.” poznamenal ještě a naši fenku umístil Discobolovým pohybem na zadní okno. To už dorazila i maminka
s košikem jídla, posadila se a vyjeli jsme.
Cesta sama pak probíhala tradičně. Tatínek rád upozorňuje na svůj dopravní prostředek, ač my stále nechápe proč, ale on troubí a troubí. Naše Škoda předjížděla auta zahraničních značek, zahraniční auta tuzemských značek, ba i tuzemské značky, hlásající povolenou rychlost podél dálnice.
V okamžiku, kdy otec sjel na okresní silnici, snížil rychlost na uklidňujících 130km/hod. Prosvištěli jsme kolem policejního auta a postarší obyvatelku jedné vesnice vzali na nedobrovolnou projížďku, neboť se zachytila na předním skle. Pravda, moc jsme v této situaci neviděli, ale tatínek zapnul stěrače a pak jsme jeli dál.
Vtom jsme za sebou uslyšeli policejní houkačku. Hned jsme věděli, jak se zachovat a bleskově se připoutali. Otec se zabořil do sedadla, které drželo v automobilu jen silou vůle, vzkřikl: "Držte se, unikneme!" a zvýšil rychlost na třetí kosmickou. Sedmiletá sestřička chvíli volila mezi pobaveným hýkáním a zvracením, ale tělesné pochody zvítězily a sestra vrhla. "Blij z okénka!" ječel tatík a strhl zatáčku doleva.
Ve snaze pomoci sourozenci jsem jí přidržela hlavičku u okénka, což ovšem neocenili policisté za námi, kteří měli přes zapnuté stěrače přední sklo stále neprůhledné. Byli nuceni přibrzdit a nakonec zastavit.
Otec objel rybník a zmizel v lese, kde též zastavil, aby obhlédl ztráty. Shledal je malichernými, pravil "Nu, něco pojíme...", maminka vytáhla deku a rozprostřela jí na mýtině. "Se mnou nepočítejte!" pravila má druhá sestra, která je nervově poněkud labilní a tak neměla po blízkém setkání s obsahem žaludku chuť k jídlu. "Nejez - neubude!" mínil tatík a vyplnil ústní dutinu bagetou s ementálem. Matka chtěla našeho psa uplatit sušenkami, ale zvíře se odpotácelo do lesa nejspíš navázat diplomatické styky s vlky. "Není nad rodinný piknik!" poznamenal můj optimistický otec a vyprázdnil obsah dvoulitrového džusu. "Nyní si zahráme na schovávanou!". Maminka zbystřila, zjevně doufajíc, že se manžel kvalitně skryje a už jej nenajdeme, počítajíce zřejmě s variantou, že se k ní přidáme a vůbec ho hledat nebudeme. "Ty pikáš!" určil mě tatík a odhupkal do lesa.
Rozhlédla jsem se po příbuzenstvu. Slov nebylo třeba. Maminčin předpoklad vyšel. Hlava rodiny, nejspíš důmyslně skrytá v nějakém ptačím hnízdě se dvě hodiny neobjevila. Prošli jsme se po okolí, konečně v klidu posvačili a osvěženi se vraceli ke stanovišti.
Tam stál již bůh pomsty, se senem ve vlasech, potrhanými šaty a lítým výrazem v brunátném obličeji. “Obrňte se…” vydechla matka. Věřím tomu, že v lese se nemá křičet, ale to, co následovalo, popřelo všechny mé naděje na to, že otcův názor je stejný. “Vůbec jste mě nehledali!!!” ječel a já si poprvé uvědomila, jak je táta bystrý. “Ale počkejte! Žádnej piknik a jede se domů!”
Umlčela jsem sestru, jejíž záměr byl oslavit nové plány radostnými výkřiky a šla jsem sehnat psa. Když jsem se vrátila, seděli již všichni v autě a tatínek vyprávěl, jak se střetl s hladovou srnu, která jediná ho v seníku našla.
Jeli jsme domů mlčky, snad jen na tatíkovu poznámku, že až do odvolání žádný výlet nebude. Sestry plesaly, ale mě to zčásti i mrzelo.
No schválně, kdy uvidíte něco takového jinde než na televizní obrazovce?