Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePřítel z jiného kraje
Autor
Twardowski
Možná je vám pro smích, že jdu se svým mentálně postiženým přítelem na procházku. Proč se nezasmát? Není zrovna krasavec z filmů ani hrdina zašlých dob; tedy musí vám být pro smích.
Vysmíváte se jak duševní chorobě a ošklivému tělu, tak protože nikdy nepozná slasti, kterými se chlubíte. Žádné krasavici od „vás“ nebude plakat v klíně, nepřitiskne si ji na hruď, netančí tango, nepije absint i je velmi pravděpodobné, že zůstane nepolíben. Když s ním nejsem, sedí za skleněným oknem a pozoruje svět, který pro něj udělal pramálo dobrého (ale na rozdíl od vás, si na něj nikdy neztěžuje).
Ale není tak hloupý! A kde chybí rozum, dokáže uvažovat city, které jsou mnohem krásnější než vaše; v čem vy ho předčíte rozumem, on předčí vás city a lyričností. Copak by hloupý člověk mohl v parku slzet, když vidí umrzlého ptáčka?; dokázal by mrtvý slavík rozplakat některou z vás?
Zůstal naivní, důvěřivý, nevzdělaný, neumí podvádět ani lhát, nevyzná se v estetice, chodí do čeho ho obléknou. Možná, že kdyby vás zcela chápal, vše z toho by se naučil, ale není tomu tak.
Drahé krasotinky, věřím, že kdyby vám dal poznat svůj svět, který leží pouze v jeho hlavě (ale přesto je skutečný), začaly by jste mu závidět a toužily takové království navštívit. Dále věřím, že kdyby jste mu nehleděli do tváře a pouze poslouchaly jeho nevyčtenou a celou duší cítěnou lyriku, zamilovaly by jste se upřímněji, než do milenců, kteří spíše vyhovují žádostem vašeho těla než potřebám duše.