Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sePAST-2
Autor
fungus2
Když vystoupil s tramvaje před parkem v němž měl vyzvednout malý balíček z dokumenty ranní mlha stále se líně povalovala v ulicích, což pro něho na jednu stranu bylo výhodné, ale také nevýhodné, jelikož mohla i zakrývat případné gestapáky, kteří mohli byt ukryti někde na blízku.
U novinového stánku si koupil noviny a poté si to namířil do parku, kde kromě několika lidí, jenž venčili psy žádné jiné lidi neviděl.
Začal jit po chodníku, který lemovaly prázdné lavičky a nikde nikoho v tu chvíli neviděl, ale poměrně hustá mlha mu zakrývala výhled po okolí parku.Pokračoval tedy v chůzi, až se dostal k rozcestí chodníků u něhož na blízku se nacházel větší dutý strom na jehož dně se měl onen balíček nacházet.Dal noviny do své tašky a rozhlédl se po parku , který se utápěl v mlze a kmeny stromů s keři z ní vystupovaly, jako podivné černé útvary, jenž dokreslovaly ponurou atmosféru toho to rána i celkově doby.
Zrychlil krok a začal se přibližovat k onomu stromu a pociťoval mírné mrazení v zádech.Letmý pohled do stran a už byl u dutého kmenu stromu a levou rukou sáhl do jeho nitra dolů.
Nenahmatal, však nic, ačkoliv prsty znovu zašátral po celém obvodu nerovného dna.
Ustrnul a přejel pohledem okolí a k jeho sluchu se doneslo zlověstné:"Halt!"
Bleskově sáhl do pravé kapsy svého kabátu, kde měl pistoli a přitom uzřel opodále z mlhy se vynořovat dvě postavy, jenž k němu běželi.
Přemístil se okamžitě za kmen stromu a zpoza něho začal střílet, načež od běžících postav třeskly také hned dva výstřely a jedna z kulek se zaryla do kmenu stromu a druhá kolem kmenu prosvištěla.
Jedna z postav se skácela na trávu a druhá se přikrčila pokračujíce ve střelbě.
Vystřelil, ještě jednou na ní a pak se přikrčeně rozeběhl rychlými přískoky pryč ,aby vzápětí zaslechl další výstřel a poté svištící kulka se zaryla z boku do tašky.
Proběhl v rychlém tempu kolem několika stromů a zahlédl před sebou běžící postavu, která jeho tak též zahlédla.Hned na něho vystřelila, ale on úskokem do strany za nejbližší strom se kulce vyhnul a pak okamžitě na gestapáka vypálil poslední dvě kulky s pistole.Gestapák se chytl za pravé rameno, přičemž vystřelil z pistole, ale nepřesně a pak zavrávoral klesajíce na lavičku a pak křičel povely pro ostatní.
To už on prchal podél chodníku a v mlze zaregistroval další vynořující se postavy.Opět padlo několik výstřelů, ale jeho zcela minuly a on se vrhl ze stráně dolů, jenž se svažovala k ulici na kterou vzápětí vběhl a těsně přeběhl před jedoucí tramvají, která začala cinkat.Pak v jejím zákrytu počal vedle ní běžet až na roh ulice, kde zahnul a v pravý čas naskočil na korbu nákladního auta. Jeho řidič si toho nevšiml a nákladní auto začalo jet ulicí vzdalujíce se od parku.
O několik ulic dále zdárně vyskočil a stal se anonymním chodcem v ulicích a zapřemýšlel, jak dlouho mu, ještě bude přát štěstí.