Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seManifest Skeletismu
Autor
Naku
Manifest
Skeletismu
Tímto manifestem vyzývám všechny k boji za osvobozená slova. Prací autora nechť nadále není vplétání slov do těžkých okovů všeobjasňujících větných struktur sáhodlouhých rozměrů a vysvětlování příčin, pohnutek a podstaty děje.
Tvé dílo nechť je pouze křehkou kostrou z pečlivě volených kůstek libozvučných slov. Nechť si čtenář sám, dle potřeby, nálady a vkusu na korpus Tvého díla navěsí své svaly, ústroje a naplní žíly děje pulzující krví.
Ať každý jeden Tvé dílo čtoucí po potažení Tvých slov kůží vlastních představ, idejí a názorů zří jinou bytost jiných tvarů.
Neodhaluj nikdy zbrkle víc než je bezpodmínečně nutné a nevpouštěj do záhad temnot víc světla poznání, než uznáš za vhodné a nezbytné.
Vysvětlování zabíjí představivost a subjektivní náplň děje. Vlož na bedra čtenářova ono břímě a nech ho stát se hlavní tvůrčí silou Tvého díla.
Neboj se nepochopení. Nač je čtenáři, když přesně chápe cos mu sdělit chtěl, když jeho vlastní fantazie chřadne a chátrá.
Apeluji na Tebe! Neveď čtenáře za ruku hvozdem liter stran svých děl, ale chladně a surově ho strč do pod krovem mlhy spícího močálu nejistoty.