Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seÚdery bubnů
30. 05. 2000
3
0
1751
Autor
Alchymista
---
Údery bubnů
ze sna plaší
a smrt se žitím vynáší.
K brodu se stehna v rytmu
snáší
a paty obzor rozpráší.
Kolena k mrakům sápají se
a na výsluní tygři řvou.
Pak sloni stromy,
keře s trny,
poráží
lačni dalších soust.
Krajina bojišť
v poušť se mění
a duny dmou se
k rozmnělnění
lůžka,
kde možno ulehnout.
A dýchám dlouze,
pak se skláním
a víno rád bych
rozléval.
Jen mlha sklenek
nás teď halí
a vyprostit z ní
bych se bál.
Miroslawek
28. 06. 2000
Ach.. chýbajú mi slová, ostávam okúzlená, mlčím a tým je povedané všetko.
*!
Vykouzleno z alchymistických knih?
Četl jsem to jedním dechem a hledal jsem co vytknout. Malinká věcička, připadalo mi to krásné, tak krásně se mi rozběhly představy, že také dýchal jsem dlouze, škoda jen, že si mne nenechal dýchat tvé dílo o něco déle. Ale to neni kritická výtka, jen můj osobní malinký povzdech.
Forma jakou jsi to napsal se mi líbí, má to spád, má to život, každý verš je v podstatě takový úder.
Ale poslední verš, ten je snad úderem největším, nebo-li skvělým zakončením.
No já bych tě stále chválil, ale snad ti toliko chvály již stačilo.
smrt se žitím vynáší... nečetla jsem zrovna už u tebe podobný dokonalý protiklad? Ještě se podívám. Tahle báseň je trošku jiná, než ta po ní a taky bych řekla já, že lepší. Tahle je osobitě originální. Líbí. A pro dnešek ti asi dám tip. Sakra nedávala už jsem ti někam tip??