Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte sesen
15. 06. 2000
0
0
511
Autor
Lochny
Mně v noci zdál se sen,
ty ve snu ses mi zjevila,
z té noci stal se krásný den,
ty jsi se však ztratila.
Teď bloudím ve snech sám a sám,
občas se probouzím,
občas usínám.
To co však hledám,
k nalezení není.
Pořád jen doufám,
že se to jednou změní.
To ve snech bloudím sám a sám.
Má to určitě nějaké mouchy, ale nic bych na tom neměnil.Vzniklo to před třemi roky po rozchodu s přítelkyní, vzpomínky jsou vzpomínky.
Alchymista
15. 06. 2000
B.ez : Líbí se mi to, že přestože to není pravděpodobný , pořád ještě věříš v možnost že spíš a všechno se to obrátí v dobré. Toto mě na básni upoutalo.
Máš trochu problémy s rytmem… Dobře to znám - člověk sám na to těžko přichází - problém není v tom, že by byl nějakej zákon, kterej by stanovoval, že všechny sloky musí mít tolik a tolik slabik, ale zpěvnější a rytmičtější text je pochopitelně čtivější - z toho důvodu začínám při čtení pokulhávat například ve třetím verši.
Bříza : Máš dobrý cit pro rytmus, v první sloce však verše poněkud jednodušší (tříslabičná slovesa při jediném podmětu působí trochu lacině). Ve druhé sloce poslední 2 řádky nejsou zcela obratné a zdají se mi trochu jako vycpávka. Celkově však (pří)jemné a citlivé poetické vidění. Škoda, že nenalézáš žádné metafory.
B.Ez : Ještě k vycpávce - na mě to působí jako snaha vše nějak ukončit a dát tomu vyústění. Bohužel - jak bylo poznamenáno ne zrovna snaha šťastná. Pokud by ses toho nechtěl vzdát, doporučil bych spíše něco méně obvyklého (výběr neotřelejších slov)