Československá literární komunita
Tak jako generace autorů před vámi, publikujte svoji psanou tvorbu. Podělte se o svoje názory a sbírejte zpětnou vazbu na svoje díla. Inspirujte se a učte od nejlepších.
Přidejte seTma
Autor
Marwin
Tma v pokoji, jen světlo vycházející z obrazovky. Ten bílý obdélník světla obsahující celý svět. Celý, celičký svět, vzdálený asi tolik jak prst vznášející se nad tlačítkem klávesnice. A přesto je tu dálka. Vzdálenost. To podivné slovo v tuto chvíli tak paradoxně nesmyslné. První zvuky od dopadu prstů na klávesnici jak bomby pohlcené tichým šuměním větráků. Ruka se rozpíná a stahuje, vlní a přebíhá jak drobní pavouci, utíkající ze světla. Zanechává za sebou podivnou stopu znaků na monitoru. Kliknutí myši, ostrý zvuk a přece uklidňující. Intervaly se zkracují, vzniká tichá hudba úderů až pak… Chyba… To vytržení kontextu, přerušení řetězce, něco co již začínalo být příjemné, chybějící zvuk v prázdnotě. Ťuk, ťuk, ťuk. Chyba je opravena. Zdálo by se, že řetězec se může rozběhnout nanovo, ale.. byla tu chyba. Čistá stránka dokumentu, smazané nesmyslné písmo či linka se špatnou délkou přetrvává v paměti. A vrývá pochyby. Otázky. Skutečně? Opravdu? Vážně? Na závěr otázka bortící cokoliv, ničící vše… Proč?
Sluchátko v ruce vydává dlouhé tóny, oznamující svůj studený, mrtvý a přesto život. Prsty jsou bílé. Jak podivně je barví světlo když jsou… Proč? Proč jsou zaťaté? Povolení sevření, pocit tepla rozlévá se spolu s proudící krví. Píííííp, pííííp, připomíná se sluchátko. Vytočení čísla, zazvonění, hlas. Její hlas. A slova váznou v krku, tolik toho říci, ale je ticho. Po několika slovech jenž dávno ztratily své kouzlo, vzpomínky na noci uplynulé v objetí, popřání dobré noci.. Rána jenž měla být zacelena se otevírá s každým dalším tónem utnutého hovoru. Tupý zvuk položeného sluchátka. Aby rána nerostla. Verbální komunikace nikdy nebyla dokonalá. Z úst vychází dlouhý sten upřímnosti pocitů, ten prvotní sten kterým vykřičet chce se všechna bolest, všechno zmatení, všechny chvíle radosti i zoufalství, nerozhodnosti i silných gest, všeho jenž nelze vyjádřit, popsat, zachytit. Zvuk nabývá na intenzitě. Jediný způsob jak ze sebe dostat co nejupřímněji všechny pocity, všechnu lásku…