16.01.2015 22:05 K dílu: Pozérka Tragicus

Sorry, Pome, ale už nemůžu dál čekat na odpověď autora.

16.01.2015 22:04 K dílu: Domov mademoiselle Blanchet Tragicus

Sorry, Pome, ale už nemůžu dál čekat na odpověď autora.

12.01.2015 13:57 K dílu: Keine zukunft, bábo Tragicus

Zařazeno, díky, Pomerančová.

27.11.2014 10:12 K dílu: Povídka měsíce - Říjen 2014 - Vyhlášení Tragicus

Co používáš prosím tě za prohlížeč, StvNe?

11.11.2014 12:32 K dílu: Opuštění Tragicus

Díky.

25.10.2014 10:50 K dílu: Opuštění Tragicus

Díky oběma. Švédsko, opět velmi zajímavá kritika, děkuji.

17.10.2014 17:21 K dílu: Opuštění Tragicus

Dík, StvNe.

17.10.2014 17:18 K dílu: Smrt v bahně Tragicus

A ještě jednou díky.

17.10.2014 17:17 K dílu: Zrnka: šedá, bílá a černá Tragicus

Díky, smyčko.

17.10.2014 17:17 K dílu: Ženy Tragicus

Díky, smyčko.

12.10.2014 13:57 K dílu: Opuštění Tragicus

Díky oběma, sveřep má bod za nekonvenční myšlenkové pochody. :)

05.10.2014 19:46 K dílu: Opuštění Tragicus

Díky oběma.

04.10.2014 15:37 K dílu: Opuštění Tragicus

Díky, Helgi.

01.10.2014 23:06 K dílu: Opuštění Tragicus

Díky, Zuzulinko.

28.09.2014 11:23 K dílu: Povídka měsíce - Srpen 14 - Vyhlášení Tragicus

Stává se nám to jednou za deset let!

27.09.2014 14:44 K dílu: Okno 2 Tragicus

Hm.

Paráda.

Trochu mi to připomnělo tohle:

https://www.youtube.com/watch?v=__DrJI7mTHQ

27.09.2014 14:44 K dílu: Okno 2 Tragicus

Paráda.

Trochu mi to připomnělo tohle:

<object width="420" height="315"><param name="movie" value="//www.youtube.com/v/__DrJI7mTHQ?hl=cs_CZ&amp;version=3"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="//www.youtube.com/v/__DrJI7mTHQ?hl=cs_CZ&amp;version=3" type="application/x-shockwave-flash" width="420" height="315" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true"></embed></object>

27.09.2014 14:43 K dílu: Okno 2 Tragicus

Paráda.

Trochu mi to připomnělo tohle:

<iframe width="420" height="315" src="//www.youtube.com/embed/__DrJI7mTHQ" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>

27.09.2014 14:29 K dílu: Povídka měsíce - Srpen 14 - Hlasování Tragicus

První dvě místa jasná:

1) Zdenda - mému vkusu nejbližší, jediná povídka, která mi přišla vybroušená, bez nadbytečných slov a se zajímavým námětem.

2) Vigan - pěkně napsaná epizodka o žárlivosti, ačkoliv na mně trochu moc rozjímavá, popisná.

S třetím místem je to horší, pedvo hezky napsal mírně vtipnou, leč pro mě banální povídku, Prosecký je křečovitě výsměšný (poslední věta je krásným příkladem), i když také je to stylově povedená povídka, vzpomínka srozumeni je na mě moc osobní a soukromou asi měla zůstat, Adien je nemístně mravokárná u dosti banální záležitosti... Přednost nakonec dostane civilnost, a tedy pedvo.

3) Pedvo

21.09.2014 16:04 K dílu: Opuštění Tragicus

Díky, srozumeni.

14.09.2014 15:28 K dílu: Opuštění Tragicus

Díky za čtení a diskuzi, dámy.

11.09.2014 10:46 K dílu: Opuštění Tragicus

Díky všem za čtení a kritiky, Zdendovi se omlouvám za rozčílení. :)

07.04.2014 08:19 K dílu: Tragicus

Koukám, že Janina si chce nechat ta tajná zákoutí pro sebe.

05.04.2014 11:49 K dílu: Literatúra ženských autoriek Tragicus

Že se někdo věnuje tématům a strukturám, která jsou zajímavá spíše jen pro "vlastní pohlaví", je pravda pro muže i ženy, nicméně u žen je tento rozdíl viditelnější, protože obecně píšou méně a častěji do šuplíku, protože narozdíl od chlapa tak neprahnout po uznání. Chlap má taky předsudky vůči ženskému psaní (už proto, že klasická literatura je protkaná v drtivé většině literaturou od mužů, což ale jednoduše souvisí s tím, že ženy byly v minulosti zřídka vzdělávané a těžko tedy mohly něco napsat; z toho se dá také vyvodit určitý obecný despekt vůči "mentálním" schopnostem žen), věnuje se jejich čtení velmi zřídka, takže se mu nakonec snadno může zdát, že až na výjimky se nedají číst.

Nicméně myslím, že kdyby se zaslepeně vybrala dobrá díla na písmáku, následně by se určilo pohlaví původců všech děl a t testem zhodnotil počet dobrých děl autorů/celkový počet děl autorů vs. počet dobrých děl autorek/celkový počet děl autorek, výsledek by nebyl statisticky signifikantní a pravděpodobně by ani nenaznačoval nějaký "trend".

A ano, říkám to samozřejmě proto, abych se zalíbil ženám a snáze se jim dostal do kalhotek, popř. pod sukni nesenou naostro.

04.04.2014 19:13 K dílu: Tragicus

No, těch důvodů pár je, např. že je z Prahy asi nejvíce lidí, je to celkem "uprostřed" republiky, takže to sem má většina lidí blíž, než k periferní Ově, je sem celkově nejlepší spojení, ... Ale je fakt, že většina z těchto argumentů počítá s tím, že by na to někdo chtěl přijet odjindud, což je celkem nepravděpodobné.

Ale ok, já jsem možná v Ově ani nikdy nebyl a mohl bych to spojit s návštěvou pár lidí, takže klidně. Navíc, jede tam RegioJet. Ale ne že nakonec nepřijedeš, StvNe.

04.04.2014 19:07 K dílu: Tragicus

Ah, hloupý písmák. Ok. :)

04.04.2014 11:26 K dílu: Tragicus

To byla nenápadná narážka, že by se to mohlo vyhlásit? :)

03.04.2014 20:05 K dílu: Tragicus

Ok, spát budeme u Janiny6?

03.04.2014 13:29 K dílu: Tragicus

Jo, dvanáctka Radka je dobrá. Do Ovy bych opravdu klidně také jel, a možná by se dostavil i Fruhling. Ale když nechceš... :)

Takže StvNe, mám na tebe nějak brát ohled s datem nebo prostě také nepřijdeš, pokud to nebude v Písku? :)

02.04.2014 12:37 K dílu: Tragicus

Já bych s tím problém neměl, ale nevím, jestli bychom tam nebyli jen dva... :)

02.04.2014 10:43 K dílu: Tragicus

Co takhle se sejít v rámci PM/PR na pivo? Nejlépe asi v Praze, i když mně je to celkem jedno. Klidně zasponzoruji pár piv zdarma pro účastníky/hlasující.

01.04.2014 19:12 K dílu: Povídka roku 2013 - Vyhlášení Tragicus

Fruhling: Co bys řekl třetímu? Můžu tě prohodit s CiaraO... :)

01.04.2014 15:58 K dílu: Povídka roku 2013 - Vyhlášení Tragicus

Opravdu chceš, abych ti na to odpovídal?

01.04.2014 15:20 K dílu: Povídka roku 2013 - Upozornění Tragicus

Myslel jsem si to. ;)

01.04.2014 15:19 K dílu: Povídka roku 2013 - Vyhlášení Tragicus

Nastuduj si hlasovací systém.

31.03.2014 16:27 K dílu: Prvky zvyků Tragicus

O tom jistě není pochyb, že je to dobrá povídka. Jen mi nic moc neřekla. Zkusím si to tedy v blízké době přečíst znovu s tímto náhledem - syrového textu.

31.03.2014 15:12 K dílu: Povídka roku 2013 - Hlasování Tragicus

1. Frontové kupé - 16

2. Zdenda

3. Fruhling

 

Všechny tři texty jsou víceméně bez výhrad. Frontové kupé je jeden z mála textů, na nějž jsem si okamžitě vzpomněl a s velmi pozitivní asociací. Z trojce je to také nejpovídkovější text. Zdenda i Fruhling jsou velmi povedené obrazy, oba bravurně napsané, takže pořádí volím váhou vzbuzených emocí.

Ke všem ostatním textům mám menší nebo větší výhrady.

31.03.2014 14:59 K dílu: Prvky zvyků Tragicus

Je to fajn, některé obraty jsou hodně povedené, ale vlastně jsem teď tak nějak v pozici jako Fruhling, takové metaforické texty (ač se mi příčí napsat "podobné") mi v poslední době přijdou jako skoro zbytečná exbice autora (Až bych měl málem chuť tě popíchnout a připomenout ti tvoji kritiku k "Dům" v Kafi: "Mám sud..."). Ale třeba se k tomu zase jednou vrátím, každopádně je to fajn, ačkoliv tedy často nevím, která bije.

31.03.2014 14:17 K dílu: Pekelný rebel Tragicus

Zajímavá variace na Fausta, škoda dobrého konce, bez něj by to bylo takové uvěřitelnější a trochu by to vyrovnalo tu dobrotu... Ale fajn.

30.03.2014 16:21 K dílu: Povídka roku 2013 - Upozornění Tragicus

To ano.

27.03.2014 13:16 K dílu: List Tragicus

To nebylo myšleno nějak špatně, samozřejmě se mi slovenský text čte hůře než text český.

26.03.2014 10:28 K dílu: Povídka měsíce - Únor 14 - Vyhlášení Tragicus

Letadlo nepřestane být letadlem jen proto, že se v něm zrovna nelétá.

Dej si jednoho dvojitého Schopenhauera s kapkou Nietzscheho a klid.

25.03.2014 14:25 K dílu: Povídka měsíce - Únor 14 - Hlasování Tragicus

První dvě místa jsou celkem jasná:

1. Vigan

2. Herr_Jaroslav

U třetího jsem váhal mezi Fruhlingem a Janinou, nicméně se nakonec přikláním k Fruhlingovi na základě zajímavějšího námětu.

3. Fruhling

25.03.2014 14:21 K dílu: Z jiných světů přiletěl jsem k vám... Tragicus

Další variace na R&J. Nevím, je to jen črta. Přijde mi, že chceš psát "filosofickou sci-fi", nicméně jsi vždy líný to dané téma rozpracovat, takže to zní jako synopse, anekdota.

25.03.2014 14:16 K dílu: Poznámky na okraj Tragicus

Pěkné zpracování. Vyzrálé, jak už bylo řečeno. Přijde mi trochu zvláštní vykládat holce, kterou mám rád, o svojí přítelkyni, ale možná jsem divný já. A co se týče posledního odstavce, jsem na vážkách, na jednu stranu by to bez něj působilo možná lépe, ale zase se to pěkně vrací k začátku.

25.03.2014 14:02 K dílu: List Tragicus

Je to děsně umělé, vykonstruované - ta hromada náhod kupících se v povídce je až absurdní a zkratkovitá. Téma slohu, jediný neroztrhaný sešit, dopis nalezený jen den po jejím skoku, otec zaměstnaný u drah a matka sestřička v nemocnici, chyba v tisku, ...

Jinak ten odsudek mladíka ("Sebeckému idiotovi, ktorý si city druhých nikdy nevážil.") zní také dost zkratkovitě, z textu nic takového neplyne.

Ale číst se to dalo dobře, což u slovenského textu je docela poklona.

25.03.2014 13:48 K dílu: Káva v půl páté Tragicus

Opravdu dobrý text, novelizace zaběhlých úsloví typu "modré ze supermarketu" moc rád tedy nemám, ale naštěstí toho zde nebylo mnoho. Jinak bylo snad vše již řečeno, souhlasím se StvNem, že je to, minimálně na můj vkus, přiliš explicitní, co se popisů nitra týče, ale to už asi k ženské tvorbě patří.

25.03.2014 13:38 K dílu: Kaleidoskop Tragicus

Skoro mi přijde, že takové dílo si kritiku nezaslouží, nebo že ji snad až nesnese, nicméně je to svou milostí hrozně přesládlé, konec mne pak už málem poslal do hyperglykemického kómatu. Bez urážky, jen to prostě není pro mě.

A nějaké chybky (např. "Podvečery, kdy v druhé části lesa, probouzel" - druhá čárka je navíc), občas rušili už tak na pozornost celkem náročné metafory.

25.03.2014 13:30 K dílu: Jeden den Tragicus

Jsem trochu postižen kolizí skutečnosti a očekávání, tohle jsem od tebe opravdu nečekal. Jazyk je sice vhodně zvolený vzhledem k ději, námětu, nicméně mi prostě už přijde nějak kýčovitý, včetně, až na vyjímky (měchyřina), z něj emergentních metafor (připomíná mi to tím moji ranou tvorbu, ale je to samozřejmě kvalitou někde jinde...).

Trochu mě vyrušili dva překlepy hned na začátku v krátkém sledu za sebou, ale pak už to bylo myslím ok ("obrazechnajednou", "jen, když").

Ale jinak je to fajn.

25.03.2014 13:17 K dílu: Idiot Tragicus

Konec se mi zdá trochu moc mravokárný, jinak super. Ačkoliv bych jako Idiotu dal přednost spíše tomu od FMD, tenhle mi nakonec stejně pořád přijde spíše otravný a ta metafora se žvýkačkou je asi celkem jasná, že by opravdu nemusela být vysvětlována (ani jednou, i když by jí asi hlavní hrdina pravda mohl nerozumět, poslouchal-li napůl ucha). Ale jinak vážně fajn.

14.03.2014 10:54 K dílu: Egil kupčí s tipy v soutěži Tvar ze sítí? Tragicus

Anonymnímu alternicku Ptakopyskovi se doneslo od anonymního zdroje, že byly užity alternicky k hodnocení děl. To jsou věci!

S tipy kupčím ale samozřejmě já. Tři tisíce za tip (Prosecký). Peníze vložte do obálky, obálku vložte do časopisu a časopis vložte do větší obálky a tu zašlete na adresu Albertov 4, Praha 2. Byl bych ale rád, kdyby se to moc nešířilo, takže pššt.

12.03.2014 10:21 K dílu: Povídka měsíce - Únor 14 - Nominace Tragicus

Updated.

02.03.2014 11:33 K dílu: Tragicus

Ok.

01.03.2014 18:49 K dílu: Tragicus

Co PM za únor, mám hlasit nebo vyhlásíš, StvNe?

23.02.2014 00:39 K dílu: Povídka roku 2013 - Hlasování Tragicus

Jistě, viz tu kategorii: "013 - Vítězné povídky".

23.02.2014 00:39 K dílu: Povídka roku 2013 - Hlasování Tragicus

Jistě, viz ta kategorie: "013 - Vítězné povídky".

20.02.2014 17:07 K dílu: Povídka měsíce - Leden 2014 - Hlasování Tragicus

Ano, měl bych ještě jednu radu: dole pod tím prostorem, kde píšeš komentář, je seznam jmen nadepsaný "Avíza". Je dobré v něm zaškrtnou člověka, jemuž píšeš, aby věděl, že jsi mu odpověděl. Proto jsem také nečetl tvůj komentář, v němž přiznáváš nalezení odkazu na PM a proto ti to vysvětloval. Že za nějakým vysvětlováním vidíš hned útok na tvou nešťastnou osobu je, opět, tvůj problém. Vysvětlovat celkem základní věci mi opravdu nepřináší nějakou radost a naopak mě to spíše zdržuje a otravuje, nicméně jsem lidumil a obětuji se.

20.02.2014 16:14 K dílu: Povídka měsíce - Leden 2014 - Hlasování Tragicus

Neregistrovaní mají obecně smůlu, že se toho moc o písmáku nedozví (tak tu už to na webech celkem běžně chodí), nicméně zrovna o existenci PM se dozví poměrně snadno, když se podívají na ten obrovský pravý sloupec "slovo má" hned na úvodní straně, popř. najedou na kolonku soutěže v horní liště písmáka a vyjedou jim všechny pravidelné soutěže písmáka... A jinak to není nějaká "oficiální soutěž" webu písmák, je to prostě soutěž, kterou založil (obnovil) jeden z jeho uživatelů, tj. StvN.

A soutěže jsou obecně o střetu různých pohledů a názorů a to jak v oblasti soutěžních děl tak i v jejich hodnocení; pokud bys chtěl, aby všichni hodnotili jako ty, asi by nemělo smysl pořádat soutěž, leda takovou, v níž bys tvořil sám samojediný celou porotu.

Jak jsi přišel na tu uzavřenou skupinu, moc dobře nechápu. Nikdo ti nebránil se zaregistrovat, nikdo ti nebrání publikovat, nikdo ti nebrání komentovat a nikdo ti nebrání se zapojovat do různých aktivit popř. zakládat aktivity nové. Pokud ti to přijde třeba proto, že tě nekomentuje mnoho lidí, jestli to nebude tvá chyba, že ty sám nikoho nekomentuješ (soudě podlé počtu tvých kritik) a tím pádem zapadáš mezi stovky dalších podobných autorů, kteří publikují dílo a pak jen sedí a čekají na kritiky. Jenže je vás hrozně moc a taky holt svět funguje tak trochu "něco za něco". Samozřejmě, když začneš číst a komentovat, padneš s největší pravděpodobností zase právě na sobě podobné, kteří ostatní nečtou, ale když to hned nevzdáš, určitě narazíš i na rozumné uživatele.

20.02.2014 14:07 K dílu: Povídka měsíce - Leden 2014 - Hlasování Tragicus

Helgi Brandari:

Nejsou nominována náhodná díla.

Z principu nelze, aby se autor účastnil se "svou nejlepší věcí", leda by každý měsíc napsal svoji nejlepší věc. Nikdo ti ovšem nebrání se rozhodnout, že svoji nejlepší věc napíšeš a třeba ji sám nominuješ.

Nikdo ti nebrání založit soutěž vlastní a "celé to změnit". Takový pokus už tady byl a skončil asi po jednom měsíci.

Té pomoci si můžeš všimnout třeba na tom, kolik přečtení mají nenominovaná a nominovaná díla, kolik mají těch kvalitních komentářů atd. Ta pomoc je i v tom, že se o ty kvalitní komentáře lidé často alespoň snaží a neobudou to "Líbí tip" (tak jak se děje v jiných soutěžích) a jedině tak se můžou zlepšit.

Že se sešlo v nějakém měsíci deset nepříliš kvalitních povídek je prostě úskalí toho, že nominovat může každý, na druhou stranu proti gustu... Pravděpodobně to pořád bylo deset nejlepších povídek toho měsíce, protože pořád stály alespoň jednomu člověku za to, aby je nominoval. V tom je další pomoc PM, že nemusíš číst 150 povídek v měsíci, ale stačí ti nějaká desítka nominovaná do PM a můžeš si s přivřením oka udělat obraz o tom zbytku... I když, podle počtu tvých kritik bych tipnul, že se čtení zde moc nevěnuješ. A jinak, v jiném měsíci se zase sešlo x kvalitních povídek a člověk se nemůže rozhodnout, čemu dá v hlasování přednost. Že tě jeden méně kvalitní měsíc odradí je mi líto, nicméně je to spíše tvůj problém.

StvN se zase tak často neúčastní, asi do deseti účastí myslím a vyhrál 4x za existenci tohoto klubu, tj. za nějakých 5 let (nějakých 60 kol).

Písmák není Povídka měsíce ani Povídka měsíce není písmák (což si zřejmě myslíš, když píšeš o PM a vyvodíš z toho "Písmák je uztavřený web pro 5,6 intelektuálů").

Tohle všechno bys zjistil sám, kdybys věnoval pět minut času rešerši příslušných informací, ušetřil by sis pak pár minut psaní svého bez urážky poměrně hloupého a zcela zjevně neinformovaného (k čemuž se i v komentáři hlásíš, jako by to byla nějaká ctnost) komentáře.

19.02.2014 14:22 K dílu: Povídka měsíce - Leden 2014 - Hlasování Tragicus

Lakrove, i kdyby to bylo jen "napomenutí"... Ty nemáš nárok někoho napomínat. Součástí PM jsi nikdy být nechtěl (i když ses ji snažil využívat ke svému zviditelnění, viz třeba tvoji "recenzi" na hlavní straně "Povídka měsíce srpen 2013 - zhodnocení", ač je to prostě jen tvoje zkopírované hlasování). Pokud jsi jí chtěl pomoci, měl jsi vstoupit (ve vstupu nebráníme nikomu, je jen jediná podmínka - pomoc s vyhlašováním), ne jen planě mudrovat. To, že ses komentováním začal v posledních pár měsících trochu věnovat písmácké próze a PM, ti ještě nedává nějaký nárok to, abys nás, poměrně nevybíravě, poučoval, co a jak máme dělat. Jsme prostě dost zaneprázdnění a ve zbytcích volného času (a ano, někdy i chuti) se snažíme udržet PM naživu (kdyby se nám to nepovedlo, mohl by sis své "hlasovací komentáře", které možná opravdu jsou pro někoho užitečné - hlavně tvé lidové pojetí statistiky -, psát leda za klobouk), a když pak přijde nějaký mudrlant, který přesně ví, jak by se to mělo dělat - ale dělat to nechce, na náladě a chuti nám to nepřidá. Stane se něco, když se vyhlásí o něco později? Výsledek je jen pomyslnou třešničkou na dortu, důležité je zviditelnění prózy a právě ty komentáře. Kvůli nim občas vyhlášení odkládáme, abychom je stihli napsat (a hlavně vůbec přečíst povídky), a holt, abychom to už dál neprodlužovali, to někdy nakonec vyhlásíme i bez nich, když opravdu nemáme čas číst. Že za tím vidíš "zvyšování důležitosti" je mi líto, ale je to jen tvoje zášť, se kterou se očividně neumíš poprat a která ti dělá mlhu před očima. V takovém případě bude opravdu lepší, když si nás nebudeš všímat. Tvoje dechberoucí "literární" aktivita, kterou ti jen všichni užasle a oněměle závidíme (vyprávěj nám ještě něco o vyvyšování) se přece může dál projevovat ve formě kritik, PM k ničemu nepotřebuješ.

17.02.2014 21:50 K dílu: Tragicus

Že jej budeme ignorovat bych napsal asi hned na začátek, takto v poslední větě v takovém traktátu to vypadá trochu divně, ale jinak je to ok.

14.02.2014 22:52 K dílu: Tragicus

Jasně.

14.02.2014 18:06 K dílu: Tragicus

Hlavně by nás zase nějaké ucho nařklo, že nezapočítáváme hlasy, které se nám nelíbí apod. Takto budou "pravidla" jasná od začátku. Takovéto věci není radno dělat interně.

14.02.2014 15:04 K dílu: Tragicus

Asi Lakrova požádej o ignoraci veřejně, ať to není tak pokoutné, StvNe. A rovnou napiš, že bez ohledu na to, jestli bude pokračovat, tak jej budeme ignorovat. Ignorovat ho klidně budu. Proč by ale nešel zablokovat, když ho dám do neoblíbených? Už jsem to po jeho jednom blekotání udělal, ale zase jsem ho z tama smazal, nevím, jestli by mu to neudělalo akorát radost.

02.02.2014 11:46 K dílu: Povídka měsíce - Leden 2014 - Nominace Tragicus

To nemáš, můžeš být třeba i první.

29.01.2014 08:27 K dílu: Tragicus

Neměl bych s tím asi problém, ale klidně můžeme, díky. :)

28.01.2014 23:42 K dílu: Tragicus

Jasně, klidně.

28.01.2014 11:02 K dílu: Tragicus

Tak co s PR? Máš to na to čas, StvNe? Nebo se toho chce dobrovolně ujmout Janina? :) Jinak to klidně vyhlásím.

23.01.2014 20:57 K dílu: Boží mlejny Tragicus

Pak mě těší, že jsi tak otevřená kritice.

Co se týče dokonaných sebevrahů, předpokládám, že ti všichni odkázali své deníky s předsmrtnými myšlenkami... Co se nedokonaných týče, nikdo ti neřekne popravdě, co si v tu chvíli myslel, většina si nemyslí nic, rozhodně ne nějak jasně... V tom je ten tvůj výčet naivní. Ne v tom, že by ty důvody nebyly pro někoho dostačující (jsou určitě lidi na hraně, pro které může být poslední kapka ujetý autobus), ale že to takto jasně vypočítáváš, co je všechno špatně. Čiší z toho to, že si to zoufalství právě nedokážeš moc představit a pleteš si důvody k myšlenkám na sebevraždu s myšlenkami sebevraha.

23.01.2014 13:14 K dílu: Povídka měsíce - Prosinec 2013 - Hlasování Tragicus

1. Cheth

a vylučovací metodou:

2. Samuel Dali

3. Prajerla

 

23.01.2014 13:08 K dílu: Mám různé podoby Tragicus

Ano, úvodní scéna je super, a ano, nenavazuje dostatečně ke zbytku povídky. Chápu, že to má být "jiná podoba", nicméně nějaká spojitost by tam být mohla (víc než společného pozorovatele), takto je to asi jako výrok "není jabko jako hruška"...

Ale jinak velmi dobré.

23.01.2014 13:05 K dílu: Tajemství Tragicus

Tak styl se vyvíjí, o "autorském podpisu" může být asi těžko zatím řeč. Z toho závěru jde spíše cítit to, žes nedokázala vymyslet nic dost děsivého, takže ses rozhodla spoléhat na neurčitost, nicméně to jsi paradoxně zabila těmi přehnanými výroky o trhání já apod., jak poznamenala i Janina6. Ten vztek doktorky je také trochu náhlý. Jinak je to trochu klišovitý námět, ta minulost mezi nimi tomu trochu ale dodává nádech zajímavosti.

23.01.2014 12:11 K dílu: Poklad Estona Knappa Tragicus

Mno, předpokládám, že úvodní věta je inspirace Bílou velrybou, nicméně vzhledem k tomu, že se postavy už znají a jmenuje se tak i povídka, zní poněkud nemístně a začal bych až zmínkou o utlačovaném národě, "Eston" by vyplynulo tak nějak přirozeně.

Jinak, jak řekl Zdenda, čtenář se dozví na poměrně malém prostoru spoustu informací, ale nemá vlastně žádný důvod k tomu, aby jej tyto informace zajímaly. Proč je to ten příběh starého pána zajímavý se dozvíme až na konci a zajímavost je tedy dost diskutabilní... Chtělo by to občas proložit nějakou scénkou, která by navodila náladu a atmosféru, ne jen prostý strohý popis událostí.

Občas je to s tím Estonovým oslavováním trochu přehnané („Jsem překvapený pane Knappe, že v tak mladém věku máte jistý a dokonalý obchodní čich“).

Zmínění hřebíčku u vyprávění o francouzském vojáku tak nějak bourá i tu drobnou "pointu" v hledání speciální ingredience.

Ale jinak celkem fajn.

21.01.2014 23:33 K dílu: DEVĚT ŽIVOTŮ Tragicus

Opravdu, reka to vystihl moc dobře. Opravdu škoda té poslední části, jinak to až tak hrozně pateticky nevyznívá. -Paradoxně ten úsměv Renaty je nejpatetičtější část povídky.

21.01.2014 21:15 K dílu: Boží mlejny Tragicus

Asi tě po tom výbuchu pozitvních reakcí těžko něco přesvědčí, že to není dobrá povídka, nicméně, obávám se, to opravdu není dobrá povídka. Je to asi když natočíš dvě koťátka, jak si spolu hrají... Je to děsné klišé, je to ale milé a bude to mít na youtube značnou pozitvní odezvu. Jenže to zrovna nic světoborného. Tohle je sbírka klišé (nebešťané zachraňující sebevrahy, bůh bezdomovcem, bůh je vlastně milý chlápek, co nás má hrozně rád, slepé dívky, etc.) a děsné naivity: "důležitá je jen láska", plačící bůh etc. Důvody k sebevraždě jsou... no, takové, jak je asi vymyslí devatenáctiletá holka ("Nikdo mě nemá rád a ten, koho mám ráda já, spí s někým jiným... A vyhazov z práce, to zní dospěle."). Pokud ti šlo o to, najít si čtenáře, úkol splněn, pokud se chceš ale v literatuře rozvíjet, asi bych se vydal jiným směrem. A ano, "čert to vem", je nejlepší moment povídky, jestli to byl záměr, gratuluji, to se povedlo. :)

06.01.2014 21:11 K dílu: Literární Soutěž Pana Nakladatele Tragicus

Hynajsi, to je snad každého věc, jestli mu 5 výtisků sbírky a vůbec to, že do ní byl zařazen, jako odměna za povídku stačí, ne? Pokud si myslím, že mám v ruce supercalifragilisticexpialidocious povídku, nic mi nebrání ji vzít a odnést do nakladatelství i mimo nějakou soutěž a žádat si vlastní honorář, ne? A za druhé, můžeš mi říct, jak by se dalo vydělat na sbírce 8, velmi pravděpodobně neznámých (známý autor by musel být opravdu altruista, aby se do podobné soutěže přihlásil za pět výtisků sbírky) autorů? Neřkuli v naprosto neznámém nakladatelství... A těch "tisíce" (ehm, nesekl ses zase o nějakých pár nul?) povídek bude z velké části rádo, pokud se dostane na průměr písmáka, tak jak by se dalo něco takového zpeněžit? Spíše si chce nakladatelství naverbovat nějaké autory, protože očividně zatím moc neprosperuje, vydané tři knihy, z toho dvě vlastní... Ale proti tomu snad nejde nic namítnout. A umění je od slova umět, tudíž ano, i fotbal je umění, je-li zvládnut, a tudíž je očividně možno v umění soutěžit. Kdo to také kdy slyšel, aby se dalo soutěžit jen ve sportovních disciplínách. Celá evoluce je založena na soutěži. A asi jsi myslel uspokojení ega, nevím tedy jak tebe, ale mě výhra v nějaké soutěži ještě nikdy k ejakulaci nepřivedla (ale nepřestávám doufat).

To mně spíše vadí ten název nakladatelství (jestli je to název), ani nevím, jestli bych měl radost, kdyby mi něco vydali v nakladatelství s takovým názvem, popř. nakladatelství fungující pod doménou s takovým názvem.

22.11.2013 08:42 K dílu: Povídka měsíce - Říjen 13 - Hlasování Tragicus

Jasně, StvNe.

16.11.2013 23:00 K dílu: Úmrtí Printa při autonehodě Tragicus

Upřímnou soustrast.

13.11.2013 13:21 K dílu: Cesta preč Tragicus

Zařazuji, ještě jednou díky, Švédsko 1.

08.11.2013 14:26 K dílu: Koexistence Tragicus

Zařazeno.

Díky, Pomerančová.

06.11.2013 09:57 K dílu: Povídka měsíce - Říjen 13 - Nominace Tragicus

(pokud se tedy nevybere něco nového a nezměníš názor, samozřejmě)

06.11.2013 09:55 K dílu: Povídka měsíce - Říjen 13 - Nominace Tragicus

Smazat to můžu já, ale není třeba. Pak to jen zkopíruj do hlasování.

06.11.2013 09:35 K dílu: Povídka měsíce - Říjen 13 - Nominace Tragicus

Zatím se jen nominuje.

05.11.2013 14:28 K dílu: Tragicus

Kam zmizely obrázky?

24.10.2013 09:32 K dílu: Povídka měsíce - Září 2013 - Hlasování Tragicus

1. 16

2. CiaraO

3. e.eucrow

24.10.2013 09:31 K dílu: Návštevníci Tragicus

Můj názor vězí někde mezi Švédskem a rekou. Náladu to má moc dobrou, ale nějaký nosný příběh tam také nevidím. Každopádně příjemné počtení.

24.10.2013 09:18 K dílu: Kolonie č.17 Tragicus

Dobré, ač by tomu opravdu nevadil delší prostor. reka má dobrý nápad, i když si nemyslím, že by to bylo úplně nutné, v této formě je to také zajímavé.

22.10.2013 14:48 K dílu: Frontové kupé Tragicus

Souhlas s tím začátkem, zvlášť u klišovité hádky učitelek jsem měl chuť čtení zabalit, naštěstí hned na to se text opravdu rozjel a měl velmi pěkné vygradování, ač konec byl poměrně patetický a právě jako z amerického filmu, ale kdo ví, třeba klišé nejsou klišé nadarmo.

22.10.2013 14:08 K dílu: Další silniční pirát Tragicus

Trochu moc (okatě) mravokárné. Takovéto nastavování zrcadla, zvlášť natolik pokřiveného, je trochu naivní a prázdné. A svou předvídatelností i nudné. A děsně mě srala ta archetypičnost postav.

Ale i Funny games jsem vypnul asi po 20 minutách.

07.10.2013 19:22 K dílu: Zrnka: šedá, bílá a černá Tragicus

Díky za kritiku. Drsnou školu neznám, podívám se na ni.

07.10.2013 19:18 K dílu: Tragicus

Supr. Teď z toho ale určitě bude poprask, že mám kvůli PM protekci. :)

24.09.2013 15:43 K dílu: Povídka měsíce srpen 2013 - zhodnocení Tragicus

Neexistuje nějaké podobné pravidlo o svobodě projevu jako Godwinovo o nacistech? Mělo by.

Nesouhlas jednak samozřejmě neznamená braní svobody projevu, natož nesouhlas s formou, nikoliv obsahem, Aleši.

20.09.2013 15:20 K dílu: Tragicus

Kdybys to nestíhal, když tak napiš, StvNe.

20.09.2013 11:58 K dílu: Zrnka: šedá, bílá a černá Tragicus

Díky za kritiku, vážím si jí.

20.09.2013 11:14 K dílu: Povídka měsíce srpen 2013 - zhodnocení Tragicus

Aleši, kdyby každý čtenář akorát zkopíroval své komentáře od povídek do jednoho díla a dal jej jako diskusi, kam bychom se dostali? Od toho vznikají určitá uskupení, kde se každý může sjednoceně vyřádit. O to víc je to podivné, když sám volá po sjednocení v úvodním odstavci (který je dost vtipný). A těžko se to dá tedy i nazývat nějakou "aktivitou" pro žánr - není v tom žádná přidaná hodnota. Prostý narcismus - zvlášť při tom nabývání na intenzitě (už se nevyjadřuje pod vyhlášením, ale v samostatném díle na hlavní straně, ač pod záminkou jakýchsi anonymních "okolností")...

17.09.2013 22:36 K dílu: Zrnka: šedá, bílá a černá Tragicus

Díky, StvNe, to mě těší. S avízem nevím, co se stalo.

15.09.2013 13:22 K dílu: On Tragicus

Věřím, je samozřejmě naprosto reálné, že je problém na mé straně. Holt to nemusí být úplně můj šálek kávy, s tím si hlavu nelam.

15.09.2013 13:19 K dílu: Povídka měsíce - Srpen 2013 - Hlasování Tragicus

1. Mezzomix

2. e.eucrow

3. Herr_Jaroslav

 

Mezzomix je celkem jasný, mezi umístěním zbylých dvou jsem se poměrně dlouho rozhodoval, protože On je pro mě prázdná (pěkná) váza a Samotář mě zase rozčiluje těmi faktografickými nesmysly (ač se snažím sebevíc, přenést se přes ně nedokážu). Nakonec jsem dal přednost povídce On, protože má skvělou atmosféru, což třeba Samotář naprosto postrádá, přestože tam ten potenciál k jejímu vytvoření: mladičká Země, to by za to stálo, ne? Alespoň nějaký náznak...

15.09.2013 13:09 K dílu: On Tragicus

Atmosféra je vážně parádní, nicméně jsem měl také ten pocit samoúčelnosti, že je to jen takové prázdné hraní se slovy.

15.09.2013 13:09 K dílu: Povídka měsíce - Srpen 2013 - Hlasování Tragicus

Atmosféra je vážně parádní, nicméně jsem měl také ten pocit samoúčelnosti, že je to jen takové prázdné hraní se slovy.

Nahoru