28.01.2010 16:14 |
K dílu: Klub korektorů
|
Kryšpín
|
Tak jsem to právě napsala, odeslala, ale nějak mě to předtím odhlásilo, takže to nejspíš nedojde. Sorry, ale podruhé to už přepisovat nebudu. V odeslaných to nemám. :-((
|
13.03.2009 21:57 |
K dílu: 15.
|
Kryšpín
|
Toto mě nějak neoslovilo...škoda.
A.H.: chjo, co je na 7-5-3 špatného? :-)
|
13.03.2009 11:15 |
K dílu: 14.
|
Kryšpín
|
Zvrhlíku, já bych nesouhlasila. Jel jsi někdy po
E-55? Tam je trpaslíků možná víc než těch slečen :-)
|
12.03.2009 18:53 |
K dílu: Únorové
|
Kryšpín
|
No, jedno bych tam nechala...ale máš pravdu, jen jedno.
|
12.03.2009 18:52 |
K dílu: x3
|
Kryšpín
|
Zvrhlík: tohle ne, mám pocit, že to byl někdo ze staré gardy Písmáku, Negev možná, ale jistá si nejsem. Bohužel Negev ani například Japhy už tu žádná díla nemají.
|
11.03.2009 22:19 |
K dílu: x3
|
Kryšpín
|
Nemůžu hodnotit, protože podobné haiku už jsem četla u někoho jiného kdysi dávno...
|
11.03.2009 22:17 |
K dílu: 14.
|
Kryšpín
|
Bašó by se možná divil :-) Ale mně se to líbí.
|
11.03.2009 22:14 |
K dílu: Noční píseň
|
Kryšpín
|
Jen takový nápad:
Děti už spí
V nočním tichu
postel zavrzá.
Ale je samozřejmě spousta dalších (a lepších) možností.
|
11.03.2009 21:51 |
K dílu: Noční píseň
|
Kryšpín
|
Ten trpný rod je tam jak pěst na oko. Ani ten poslední řádek mi moc nesedne. Ale to téma by se dalo uchopit "haikovatě". Představa nočního klidu a sem tam zavrzání postele... zkus to ještě nějak předělat. Nemusí to nutně být 5-7-5
|
09.03.2006 14:18 |
K dílu: Plačící haiku
|
Kryšpín
|
Souhlas s Tramtarkou.
|
07.03.2006 23:45 |
K dílu: fortuna
|
Kryšpín
|
Tady si s tou kategorií nejsem jistá. Ale pobavilo mě to, za to tip.
|
07.03.2006 23:41 |
K dílu: Letná spara
|
Kryšpín
|
Šúcha je zajímavé slovo :-) Za haiku tip.
|
07.03.2006 12:30 |
K dílu: Zpověď
|
Kryšpín
|
Myslím, že přirovnání do haiku nepatří.
|
07.03.2006 12:24 |
K dílu: hokku mv
|
Kryšpín
|
Bardem, to jsem ráda, že tu je další člověk se stejnou krevní skupinou :-) Ještě se k tvým dílům ráda vrátím.
|
03.03.2006 21:27 |
K dílu: hokku miv
|
Kryšpín
|
Taky chválím *
|
26.06.2005 00:00 |
K dílu: tak se mi zdá
|
Kryšpín
|
Líbí *
|
26.06.2005 00:00 |
K dílu: přes celý vesmír
|
Kryšpín
|
Zajímavě píšeš. Nejen haiku. *
|
22.11.2005 00:00 |
K dílu: úvaha o tvorbě českých haiku 3
|
Kryšpín
|
Já myslím, že to bylo psáno s nadsázkou (doufám). Jinak mám pro Nečecha a jemu podobné radu: Nudíte se? Pořiďte si děti! :-)
|
22.11.2005 00:00 |
K dílu: Včerejší
|
Kryšpín
|
Přijde mi to trošku vykonstruovaný (asi tím, jak jsi chtěl udržet tu formu), ale tip přesto dám.
|
14.11.2005 00:00 |
K dílu: Tmavomodrý stesk
|
Kryšpín
|
Pěkná, ale do kat. haiku se nehodí.
|
16.11.2005 00:00 |
K dílu: šustí
|
Kryšpín
|
Papouch: ehm, chtěla jsem říct "ujde".
|
14.11.2005 00:00 |
K dílu: šustí
|
Kryšpín
|
Miniatura. V haiku nemohou být ani "šlépeje lásky" ani "zima se těší". Prostřední řádek jde.
|
12.11.2005 00:00 |
K dílu: Já
|
Kryšpín
|
Stres a hlad (spíš chuť) - moc dobře znám :-) Zkus si víc pohrát s rýmy, nacházet další slova (ne vždy to, které první napadne, je to nejlepší).
|
11.11.2005 00:00 |
K dílu: Zachyť mě
|
Kryšpín
|
Já vám taky díky.K
|
22.11.2005 00:00 |
K dílu: X-tá variace na podzim
|
Kryšpín
|
Nechci být alibista, ale mrkni na www.haiku.cz ;-) Jinak napsalA (Kryšpín = žena)
|
11.11.2005 00:00 |
K dílu: X-tá variace na podzim
|
Kryšpín
|
Dixie, haiku nemusí být jen 5-7-5. Koukám, že se tady musím pořád ospravedlňovat... Jinak br. salát i bramboráky můžu - a hodně!
|
09.11.2005 00:00 |
K dílu: X-tá variace na podzim
|
Kryšpín
|
Hai mal: No prosím, to je správný názor :-))
|
08.11.2005 00:00 |
K dílu: X-tá variace na podzim
|
Kryšpín
|
Pro Hai mal : Kdyby tady měli psát haiku jen odborníci, tak tu budou díla jen od Japhy, Negev, Park a ještě od pár lidí. Ale o tom tento server přeci není. Taky mě štve, když si z této kategorie někdo dělá srandu. Ale jak jinak se naučit vnímat a psát haiku, než tak, že se ho prostě pokusím napsat (nedokonale). Ono mi to většinou po pár týdnech dojde a zase mě to někam posune. Promiň, ale z tvé kritiky cítím uraženou ješitnost (a následná tvoje ukázka "správného" haiku - brr.) Jo, taky jsem se u této kategorie rozčilovala, teď, co se mi nelíbí, většinou nekomentuji, když se mi dílo líbí, otipuji, kritiky se snažím psát konstruktivně. Toť vše.
|
07.11.2005 00:00 |
K dílu: vítr
|
Kryšpín
|
Líbí, tip. P.S. Předpokládám, že šlo o zahradní párty.
|
07.11.2005 00:00 |
K dílu: Žena a vítr
|
Kryšpín
|
Ve třetí sloce ti nevychází rým. To je záměr? Jinak moc pěkná, rozpustilá, tip.
|
07.11.2005 00:00 |
K dílu: POZVÁNKA RÁNA
|
Kryšpín
|
Líbí, jen mě trochu iritují "zrcadla svých slibů", ani nevím proč. Každopádně tip.
|
18.10.2005 00:00 |
K dílu: podzimní
|
Kryšpín
|
Fajn, tip
|
18.10.2005 00:00 |
K dílu: listí
|
Kryšpín
|
Myšlenka pěkná, ale souhlas s nickem Negev.
|
01.10.2005 00:00 |
K dílu: Babí léto 4
|
Kryšpín
|
Myslím, že jsem pochopila...červánky a červené listy, ne??? Ale asi by to chtělo malinko si s tím pohrát.
|
03.10.2005 00:00 |
K dílu: Oči, oči a nebyly to oči
|
Kryšpín
|
Jo, dobrý, jo, líbí. Ještě se k tvým dílkům vrátím.
|
18.09.2005 00:00 |
K dílu: minigolf
|
Kryšpín
|
Souhlasím s Třemi černými (mravenci). Tip dám.
|
30.08.2005 00:00 |
K dílu: A CO JÁ
|
Kryšpín
|
Prosím, změň kategorii!
|
29.08.2005 00:00 |
K dílu: deštník
|
Kryšpín
|
Podle mě to haiku je - a pěkné! *
|
23.07.2005 00:00 |
K dílu:
|
Kryšpín
|
Se jenom divím, že autoři, kteří tak zasvěceně kritizují haiku v této kategorii, nemají ani jedno ve svých dílech...
|
23.07.2005 00:00 |
K dílu: VERBASCUM PHLOMOIDES
|
Kryšpín
|
Milé *
|
15.07.2005 00:00 |
K dílu: mříž
|
Kryšpín
|
*
|
13.07.2005 00:00 |
K dílu: Ženou...
|
Kryšpín
|
*
|
13.07.2005 00:00 |
K dílu: Papejte mrkvičku!
|
Kryšpín
|
Rozjelo se to jiným směrem, než jsem čekala. Začátek mě hodně pobavil, ty chutě zažívám už podruhé. Jen je to u mě pro změnu červená řepa :-)
|
13.07.2005 00:00 |
K dílu: snad haiku
|
Kryšpín
|
Miniaturka.
|
23.07.2005 00:00 |
K dílu: Zase spím nahá
|
Kryšpín
|
Krásný...ze srdce. * (kdybych mohla, dala bych i víc tipů)
|
12.07.2005 00:00 |
K dílu: Čmelák
|
Kryšpín
|
Mohlo by být, ale podle mě tomu NĚCO chybí.
|
22.11.2005 00:00 |
K dílu: V peřince
|
Kryšpín
|
Dík. K
|
20.11.2005 00:00 |
K dílu: V peřince
|
Kryšpín
|
Květinko, Zboro, nerada ruším, ale doporučuju vám přesídlit se se svou diskuzí na jinou stránku. Nic tak nenaštve, jako to, když se objeví nápis Nové kritiky, a pak zjistím, že to vlastně žádná kritika není :-(
|
03.10.2005 00:00 |
K dílu: V peřince
|
Kryšpín
|
Pozorovatel :-)
|
13.07.2005 00:00 |
K dílu: V peřince
|
Kryšpín
|
Díky všem. K
|
17.08.2005 00:00 |
K dílu: Modro v lese
|
Kryšpín
|
Jojo, to první. :-)
|
12.07.2005 00:00 |
K dílu: Modro v lese
|
Kryšpín
|
Arnošt, Bašó měl někde říci asi toto: Pravidla a formální zásady jsou vhodné pro začátečníky, ale teprve ten, kdo pravidla překonal a odhodil, může dosáhnout skutečné poezie.
|
11.07.2005 00:00 |
K dílu: Modro v lese
|
Kryšpín
|
OK, dík za návštěvu.
|
11.07.2005 00:00 |
K dílu: Modro v lese
|
Kryšpín
|
yesper, to je ano, nebo ne?
|
11.07.2005 00:00 |
K dílu: Haiku pro Hanku
|
Kryšpín
|
*
|
11.07.2005 00:00 |
K dílu: dvůr
|
Kryšpín
|
*
|
11.07.2005 00:00 |
K dílu: park 6.7.05
|
Kryšpín
|
Intuitivně cítím, že ano, ale pořád se nemůžu zbavit jistých představ o haiku...kdyby se tak pořádal nějaký "workshop"!
|
02.07.2005 00:00 |
K dílu:
|
Kryšpín
|
Klidně by mohla být ve volných verších. Ale nechám to na tobě :-)
|
02.07.2005 00:00 |
K dílu:
|
Kryšpín
|
Klidně změň kategorii. To je víc než miniatura. *
|
02.07.2005 00:00 |
K dílu:
|
Kryšpín
|
Milostná, něžná.
|
02.07.2005 00:00 |
K dílu: Louže pro Plaváčka
|
Kryšpín
|
Přidávám se ke chvále. *
|
04.07.2005 00:00 |
K dílu: Trychtýře
|
Kryšpín
|
Dílko upraveno. Avi
|
04.07.2005 00:00 |
K dílu: Trychtýře
|
Kryšpín
|
Dílko upraveno. Avi
|
04.07.2005 00:00 |
K dílu: Trychtýře
|
Kryšpín
|
Nebo:
Trychtýře svlačce
se nalévají deštěm
A já mám žízeň!
|
03.07.2005 00:00 |
K dílu: Trychtýře
|
Kryšpín
|
Park: snad " Do trychtýře svlačce
stéká dešťová voda ??? (Nevím přesně, jak to myslíš)
|
03.07.2005 00:00 |
K dílu: Trychtýře
|
Kryšpín
|
Díky, i za obrázky.
|
02.07.2005 00:00 |
K dílu: Maličká mechanická litanie
|
Kryšpín
|
Dobrý, moc dobrý!
"svatouškovsky se ušklíbají když se mluví o vegetariánství"
Tip
|
01.07.2005 00:00 |
K dílu: 26.6.
|
Kryšpín
|
Park = značka kvality *
|
30.06.2005 00:00 |
K dílu: park 30.6.05.
|
Kryšpín
|
Že by stíha? :-)
|
30.06.2005 00:00 |
K dílu: Típni
|
Kryšpín
|
Nevím...možná...asi jo.
|
30.06.2005 00:00 |
K dílu: Sviatok
|
Kryšpín
|
Líbí *
|
30.06.2005 00:00 |
K dílu:
|
Kryšpín
|
Tak to fakt ne.
|
19.06.2005 00:00 |
K dílu: haiku46
|
Kryšpín
|
:-) *
|
20.06.2005 00:00 |
K dílu: M 101
|
Kryšpín
|
O.K., psala jsem to včera, mezitím jsem trochu vychladla. Mě jen štve, že spousta lidí dává do kat. haiku absolutní nesmysly, které s haiku nemají nic společného. A ostatní jak blázni tipují. Ale musím uznat, že ty jsi v tom trochu nevinně. Ne že by se mi to tvé dílo nějak zvlášť líbilo, ale myslím, že jsi skutečně CHTĚL/A napsat haiku. To se cení. K.
|
19.06.2005 00:00 |
K dílu: M 101
|
Kryšpín
|
ne, ne a ne!
|
19.06.2005 00:00 |
K dílu: Drtivý dopad
|
Kryšpín
|
Píšeš "miniaturka", tak co to dělá mezi haiku?!!!
|
19.06.2005 00:00 |
K dílu: Chladné ráno u jezera
|
Kryšpín
|
Ne, ne a ne!
|
23.06.2005 00:00 |
K dílu: Ospalé náměstí
|
Kryšpín
|
V tom případě se jdu zahrabat (za svou blbou intuici, ne za svůj názor).
|
21.06.2005 00:00 |
K dílu: Ospalé náměstí
|
Kryšpín
|
Jo, já se často neshoduji s názory ostatních, hlavně poslední dobou tady na Písmáku v kategorii haiku. Ale doufám, že když tam máš "autor stojí o hlubší kritiku", tak tě nerozhodí nějaká jiná než pochvalná kritika. Prostě to tvé dílko čtu odpředu i odzadu a to, co dělá haiku haiku jsem tam nenašla - proto to nazývám omylem. Dokonce si říkám, jestli má tahle kategorie na Písmáku ještě smysl, když se to stejně zahumusí různejma blbostma, co nemaj s haiku nic společnýho. Jestli ti ale haiku nedá spát (tak jako mně, i když spíš než haiku taky píšu omyly), najdi si www.haiku.cz
|
19.06.2005 00:00 |
K dílu: Ospalé náměstí
|
Kryšpín
|
To není haiku, ale omyl :-(
|
08.06.2005 00:00 |
K dílu: VIA APPIA
|
Kryšpín
|
:-) a tip
|
05.06.2005 00:00 |
K dílu: Popocatepetl
|
Kryšpín
|
Co vím, tak v haiku nemůže hora naříkat. Chrlit lávu, doutnat, burácet atd. ano, ale nemůže se projevovat jako lidská bytost. Nebo se v tomto případě mýlím???
|
05.06.2005 00:00 |
K dílu: Korzár
|
Kryšpín
|
Jsem zvědavá, co k tomu řeknou kritici LA (tedy pokud budeš vybrán). Za mě: tohle JE POEZIE!
|
05.06.2005 00:00 |
K dílu: Zatmění slunce
|
Kryšpín
|
Asi budu jediná, kdo tě tu nepochválí. Já, pravda, toho o haiku mnoho nevím, ale kdosi mi u jednoho mého dílka (myslím, že to je V indické uličce) vysvětloval, že název nemá vysvětlovat to, o čem píšeš. A já bych bez toho názvu nevěděla, o čem je řeč. P.S. Ale za citát dík.
|
29.05.2005 00:00 |
K dílu: Buddhismus - co to je a co si z něj můžeme odnést
|
Kryšpín
|
A proč ne, Elyn? Já jen, že mnohem radši tady budu číst o buddhismu, než se prokousávat některými blbými a sprostými rádobykritikami. :-)
|
29.05.2005 00:00 |
K dílu: Křesťanství aneb Původní myšlenky jsou krásné
|
Kryšpín
|
Igor I.: no, brát ti to nebudu.
|
29.05.2005 00:00 |
K dílu: Křesťanství aneb Původní myšlenky jsou krásné
|
Kryšpín
|
Vesuvanko, i já Boha nacházím v jeho díle, ani já nevěřím ve stvoření světa v šesti dnech (ostatně církev taky ne, na to jsou výklady Bible, aby byly tyto věci rozluštěny, proč byly napsány tak jak byly), věřím geologickým obdobím (proč ne?). Já se tu jen snažím tou trochou teorie zanést nějaký řád do chaosu subjektivních a ne vždy zcela fér názorů (které většinou pocházejí z nevědomosti pisatelů) na křesťanství, potažmo církev,
|
29.05.2005 00:00 |
K dílu: Křesťanství aneb Původní myšlenky jsou krásné
|
Kryšpín
|
Koukám, že se to tu celkem rozjelo. Markéto, máš pravdu, že to nespláchne jedna diskuse... Přesto ze své pozice (mám z teologie státnice) si dovolím ještě několik poznámek:
Igor I.: Ježíš Kristus JE historická postava. Zmínky o něm můžeme nalézt například u Josepha Flavia, což byl židovský spisovatel, diplomat. Od něj víme, že Ježíš Nazaretský žil za doby prokurátora v Judsku Pontia Piláta (26 - 36 n.l. - myslím) a za jeho vlády byl J. také ukřižován. Dál se o něm dočteme, že byl znám velkými činy - zázračná uzdravení apod. Tolik fakta. Evangelia i Pavlovy listy nepodávají Ježíšův životopis, ani to nechtějí, jim jde o to, aby lidé, kteří je budou číst, uvěřili, že Ježíš byl ten Boží vyvolený, Mesiáš. A aby na základě toho změnili svůj život. (takhle je to strašně zkratkovitě napsáno, ale jinak to nejde, byla bych tu ještě do zítra.)
Co se týče židovského národa, odkazuji na literaturu, skvělý prof. Heller (učí na KTF, ETF), ale i židovští autoři (Pinchas Lapide, např.)
Ateistům jejich názor samozřejmě neberu, ale vy ho neberte zase nám, věřícím.
Vallery: potraty, antikoncepce atd., to je fakt na dlouho, nicméně, oficiální nauka církve je PROTI potratům a k antikoncepci má velké výhrady. ALE, proč to tak je: církev učí, že lidský život je nedotknutelný, je to Boží dar, atd. Lidi by ho neměli ničit svévolně. Ad antikoncepce: je to spíš odsouzení chování, které používání antik. může vyvolat, např. nevěru atd. Taky církev má výhrady proti používání abortivní ant., protože to je to samé, jako u potratu - taky zabíjí, byť daleko menší, zárodek. Tady je pak na místě diskuse o tom, kdy člověk začíná být člověkem, církev učí, že od početí.
No, tak to je zatím v krátkosti vše. Avi posílám všem, K.
|
28.05.2005 00:00 |
K dílu: Křesťanství aneb Původní myšlenky jsou krásné
|
Kryšpín
|
Nejlepší je otevřít Bibli - tam Ježíšovo učení je :-)
Jinak se mi zdá, že ty "nelogičnosti" nalézám spíš ve tvém příspěvku, než ve zmiňované křesťanské věrouce. Co vůbec myslíš tou křesťanskou věroukou? Katechismus? Bibli? Encykliky papežů? V které z těchto knih jsi našla, že "Bůh nás všechny stále sleduje a může komukoliv a kdykoliv udělit jakýkoliv trest"?
Promiň, ale házet do jednoho pytle dogmata a prohřešky církve, to je dost silné kafe. Ptáš se, proč se tolik lidí od křesťanství odklonilo. Myslím, že těmi důvody jsou právě například zoufalá neinformovanost veřejnosti ( pro mnoho lidí je "dogma" synonymem pro zákaz antikoncepce - blbost na entou) nebo lačnost po senzacích (kněží nedodržující celibát atd.). Církvi (a náboženství vůbec) taky hodně do hrobu pomohli komunisti, kteří překrucovali a zveličovali církevní (a nejen ty) dějiny. Samozřejmě, nejsem naivní, vím, že církev nežila vždy podle toho, co učila a co učil Ježíš (např. milovat bližního svého jako sám sebe), takže se musíme smířit i s bolestivými místy v dějinách jako inkvizicí, křížovými výpravami, mocichtivostí, smilstvem atd. A církev tohle všechno uznává - předchozí papež Jan Pavel II. vyjádřil lítost nad špatnými rozhodnutími a prohřešky církve v dějinách.
Myslím, že dnešní církev se snaží žít a učit co nejsvědomitěji podle učení Krista. Ono to totiž nejde oddělit, křesťanství by bez Krista jaksi ztratilo smysl.
|
30.05.2005 00:00 |
K dílu: Překlepnuté
|
Kryšpín
|
Tipnu si :-)
|
02.05.2005 00:00 |
K dílu: Nudná
|
Kryšpín
|
To je fakt nudný.
|
01.05.2005 00:00 |
K dílu:
|
Kryšpín
|
Hezké*
|
03.10.2005 00:00 |
K dílu:
|
Kryšpín
|
Pozorovatel: mně už taky moc ne.
|
28.05.2005 00:00 |
K dílu:
|
Kryšpín
|
Krutá je spíš ta shoda okolností... Dík :-)
|
01.05.2005 00:00 |
K dílu:
|
Kryšpín
|
A není to jen zas nějaký podvod (Japhy, kde jsi?) ?! Jestli ne, tak se omlouvám.
|
02.05.2005 00:00 |
K dílu: Bosorkám
|
Kryšpín
|
Líbí se mi, hlavně poslední sloka.
|
20.04.2005 00:00 |
K dílu:
|
Kryšpín
|
Na tvých patnáct - klobouk dolů! *
|
20.04.2005 00:00 |
K dílu: Temný dech
|
Kryšpín
|
ouou, chtělo by to korekturu:
1) ne "mích", ale "mých", v tomto případě ale "svých" (přivlastňování)
2) "teť " zaměnit za "teď ".
3) Když interpunkce, tak všude ("pomyslím na to, že konec je") :-)
|
03.10.2005 00:00 |
K dílu: Svlečená
|
Kryšpín
|
Tak tys čekal erotiku, jo? Hm, hm...
|
01.05.2005 00:00 |
K dílu: Svlečená
|
Kryšpín
|
Jojo, vztahy jsou někdy komplikovaná věc. Díky všem. K.
|