21.03.2023 20:25 | K dílu: Nový Písmák | Fouraix |
já bych raděj ten úplně původní kabátek. modernost střev jest mi jedno, ale ta nejstarší škola webdesignu (relativně, jasně že byly i starší za mosaicu, ale to nebyl net masový ani trochu) měla moc do sebe.snad by to přivolalo i tehdejší atmošku, i když to je asi naivní :) |
||
10.01.2023 11:23 | K dílu: Konec Písmáka | Fouraix |
pro mě osobně začal písmák umírat už v době, kdy se změnila jeho grafika na vellovskou a ani po jejím vypadnutí se nevrátila zpět.tato stávájící mi úplně žere oči, připadám si jak v práci. prostě kancelářský vzhled. postupně jsem příchody do tohoto nudoasocijujícího prostředí chodil míň a míň a pak už jen s tímto svým nejmíň známým a nenápadným nickem.grafika je pro vznik, nebo zánik atmosféry prvořadá, protože na ni mozek reaguje vědomě i nevědomě a nějaké lidi, co tvořili kýženou atmosféru (i kdyby to i v kancelářském prostředí šlo) úplně vypudí nebo demotivuje od činnosti. aspoň na mě to funguje extrémně.čili pro mě je spíš s podivem, že umírání trvá tak dlouho aniž bylo dovršeno a pakliže má být pokus o návrat ke starý dobrý atmošce, začal bych návratem ke starý milý grafice (viz wayback machine). možná by se pak mnohé vyřešilo i samospádem.každopádně úplné killnutí písmáka mi dává smysl až pokud by se nenašel nikdo ochotný jej dál provozovat. já sám bych to bral hned, i když bych to dotoval, být ve správném oboru. bohužel nemám s it nic společnýho a moje programování skončilo někde u didaktiku gama. pořád mi to přijde relativně "prestižní". (a jak můžou socsítě nahradit specializovaný server nechápu) a klidně to i vyžlutím, jakože vážně :) |
||
05.05.2020 12:47 | K dílu: ZPOVĚĎ PETŘÍNOVÉ LAVIČKY | Fouraix |
"petřínská" by nebyl dost cool básnickej tvar? :) |
||
14.04.2020 09:35 | K dílu: Proč bylo křesťanům Shora znemožněno slavit Velikonoce? | Fouraix |
no, vidím, že dílo není určeno k diskuzi.. jestli on se bůh při interpretaci jeho domnělých činů těmito různými "božími náměstky" nesměje, jako se údajně směje, když člověk plánuje? osobně si myslím, že je mu to spíš jedno. lidstvo je jen nepatrné nic v celém tom nepředstavitelně obrovském jsoucnu
|
||
14.04.2020 09:32 | K dílu: Proč bylo křesťanům Shora znemožněno slavit Velikonoce? | Fouraix |
no, vidím, že dílo není určeno k diskuzi... jestli on se bůh při interpretaci jeho domnělých činů těmito různými "božími náměstky" nesměje, jako se údajně směje, když člověk plánuje? spíš si osobně myslím, že je mu to jedno
|
||
14.04.2020 09:31 | K dílu: Proč bylo křesťanům Shora znemožněno slavit Velikonoce? | Fouraix |
no, vidím, že dílo není určeno k diskuzi.jestli on se bůh při interpretaci jeho domnělých činů těmito různými "božími náměstky" nesměje, jako se údajně směje, když člověk plánuje?spíš si osobně myslím, že je mu to jedno |
||
31.03.2020 11:01 | K dílu: Koronavirus jako nástroj vyšší Moci! Kam nás tlačí? | Fouraix |
inu trocha tmářství neuškodí, ale doporučil bych zjistit si jaxe skloňuje virus.mimochodem, všemohoucí bůh má mnohem jednodušší způsob jak zdokonalit lidstvo, pokud by to bylo záměrem. tady to vypadá spíš na ponechání napospas přírodním zákonům a turbulencím, takže moje představa je spíš bůh neintervenující do fyzického světa a života. |
||
25.03.2020 16:47 | K dílu: Má vlídná filosofie ducha | Fouraix |
místy zoufalé "kasařská nálepka trvale navyšuje tok Labe u Drážďan", místy obrazně vynalézavé "v průvanu nahoty", koncepčně ať už jakékoliv, tak bez kýženého celkově poetického vyznění a vnitřního souladu |
||
24.03.2020 13:58 | K dílu: Díky, mami | Fouraix |
|
||
24.03.2020 13:57 | K dílu: Díky, mami | Fouraix |
16.03.2020 08:44 | K dílu: Otázky | Fouraix |
kam mám zaslat vyplněnej dotazník |
||
06.03.2020 08:43 | K dílu: Miroslav Kovářík 1934 – 2020 nenápadný nekrolog | Fouraix |
ten byl démonickej. v dobrém slova smyslu |
||
04.03.2020 09:29 | K dílu: Předběžné varování !!! (Medlov 2020) | Fouraix |
to je chabé varování, takhle bez termínu. teď vůbec nevim, kdy se teda danému místu určitě vyhnout ¯\_(ツ)_/¯ |
||
03.03.2020 17:24 | K dílu: Poděkování Písmákovi se vzpomínkou ... | Fouraix |
za tradiční grafiku považuju tu předchozí. tadle kancelářská strohost mi žere voči. připadám si tu jak v práci :-ú |
||
05.12.2019 10:25 | K dílu: Křesťané! Bratři! K poslednímu soudu nevstanete tělesně z mrtvých! | Fouraix |
.duke.: sice jsem neslyšel ten rozhovor, ale ten výklad, že se při posledním soudu bude jednat vlastně o oživení fyzických lidí jsem už taky párkrát slyšel. když se něco dá vyložit více způsoby, vždy se najdou následovníci každého z nich.křesťané rozhodně nejsou jednotní v tom, zda bezúhonný člověk jde do nebe hned po smrti, nebo jsou všichni prostě mrtví a čekají na den posledního soudu se souvisejícím vzkříšením. |
||
17.10.2019 17:00 | K dílu: Nesmrdí tu něco? | Fouraix |
za dekádu už leda zatuchlinou |
||
02.10.2019 09:36 | K dílu: Podzimní ráno | Fouraix |
podle vyhlášení je autor Gora to si jako sama dala kritiku "Tady oceňuji hlavně druhou strofu a atmosféru... podobné obrázky vídám teď i u nás, hrdličky a tak..." nebo je to ve vyhlášení blbě? :-) |
||
02.10.2019 09:27 | K dílu: Ostrá kritika teologie! | Fouraix |
jj. taky mi připadá teologie jako zbytečný generátor slov a vět. v boha má cenu buď věřit, nebo nevěřit, přičemž v prvním případě třebas věřit tomu, že po nás chce abychom konali dobro, nebo zlo (satanisté)*, které intuitivně chápeme a taky nezmáne definici, co to dobro, nebo zlo je. pochopit rozumově něco, co, pokud existuje, stojí nad zákony fyzikálními a logickými nejde, protože logiku k chápání používáme a jinak to neumíme. *ty satanisty jsem dost zjednodušil. pokud vím, jde jim většinou spíš o nadřazenost vlastních zájmů, tj. jakousi posvátnost sobectví, než nějaké čiré zlo za každou cenu.
|
||
02.10.2019 09:27 | K dílu: Ostrá kritika teologie! | Fouraix |
jj. taky mi připadá teologie jako zbytečný generátor slov a vět. v boha má cenu buď věřit, nebo nevěřit, přičemž v prvním případě třebas věřit tomu, že po nás chce abychom konali dobro, nebo zlo (satanisté)*, které intuitivně chápeme a taky nezmáne definici, co to dobro, nebo zlo je.pochopit rozumově něco, co, pokud existuje, stojí nad zákony fyzikálními a logickými nejde, protože logiku k chápání používáme a jinak to neumíme. *ty satanisty jsem dost zjednodušil. pokud vím, jde jim většinou spíš o nadřazenost vlastních zájmů, tj. jakousi posvátnost sobectví, než nějaké čiré zlo za každou cenu.
////////////teda ale odstavce v tomto editoru mi nefungují vůbec
|
||
02.10.2019 09:25 | K dílu: Ostrá kritika teologie! | Fouraix |
jj. taky mi připadá teologie jako zbytečný generátor slov a vět. v boha má cenu buď věřit, nebo nevěřit, přičemž v prvním případě třebas věřit tomu, že po nás chce abychom konali dobro, nebo zlo (satanisté)*, které intuitivně chápeme a taky nezmáne definici, co to dobro, nebo zlo je.pochopit rozumově něco, co, pokud existuje, stojí nad zákony fyzikálními a logickými nejde, protože logiku k chápání používáme a jinak to neumíme.*ty satanisty jsem dost zjednodušil. pokud vím, jde jim většinou spíš o nadřazenost vlastních zájmů, tj. jakousi posvátnost sobectví, než nějaké čiré zlo za každou cenu. |
||
02.10.2019 09:05 | K dílu: Štychpróba | Fouraix |
tak já taky nejsem taková hvězda jako byl kluk ušatá, kterej mě napad páč si pamatuju jax mu hojně nadával:), ale ve snu se člověk udrží jak nic. taky se nám nezdají kvůli nějakému uspokojení. tady bych ho použil jen jako důkaz, že odněkud manipuluji duševno, a to dokonce nepravděpodobným způsobem (kamarádství se seniorem), a tedy pořád jsem.) |
||
01.10.2019 10:44 | K dílu: Štychpróba | Fouraix |
jo, to by se nám třeba ještě i relativně líbilo, kdyby to všechno mohlo prostě zhasnout, vypnout, zapomenout. bohužel z buzírny vědomé existence nejde nějak vyváznout a životy se řetězí jako korále. jestli umřu dřív než oldjerry, podám mu důkaz a zařídím mu živej sen, že se skamarádil se SENIORem blahé paměti. můžou spolu třeba jezdit na popelářském voze. každý na jedné stupačce |
||
01.10.2019 10:29 | K dílu: Sny bdělé a ostatní | Fouraix |
tak ono se to podaří málokdy a ještě o to člověk musí usilovat. mně to vyšlo asi 4-5x. ale je to fakt hrozně zajímavý, prosvětlený, barevňoučký. tady mě teda zmátl název :-) |
||
30.09.2019 17:11 | K dílu: Životaschopnost | Fouraix |
:-) |
||
30.09.2019 17:07 | K dílu: Spálenost mostů | Fouraix |
některé obrazy mě neberou (svatí v kimonech) a jiné části jsou na mě trochu moc poezie všedního dne, ale potenciál cítit je. |
||
30.09.2019 17:01 | K dílu: Novinky #2 | Fouraix |
šmajkote, furt to ofrňování, že si někdo dovolil založit nějakou diskuzi.. ignorovat jdou přece i neokázale. nebo projevit trochu majitelské velkorysosti a vzít si (relevantní) názor klidně i odtamtud. ale to už by byla vyšší dívčí..
|
||
30.09.2019 17:00 | K dílu: Novinky #2 | Fouraix |
šmajkote, furt to ofrňování, že si někdo dovolil založit nějakou diskuzi.. ignorovat jdou přece i neokázale. nebo projevit trochu majitelské velkorysosti a vzít si (relavantní) názor klidně i odtamtud. ale to už by byla vyšší dívčí.. |
||
30.09.2019 16:48 | K dílu: Sny bdělé a ostatní | Fouraix |
to bezesporu, jen mě zajímalo, jestli jde o popis lucidního snu. to je snu, ve kterém si uvědomíme, že sníme |
||
30.09.2019 11:05 | K dílu: Sny bdělé a ostatní | Fouraix |
lucidní sen? |
||
25.09.2019 11:06 | K dílu: Lampárna: Stěžujeme si | Fouraix |
od návratu zakladatele jsem si sliboval hlavně návrat původního grafického ztvárnění písmáku. na tento trudný kancelářský hnus "made in lyrdova ex" jsem si nikdy nezvykl. |
||
19.09.2019 13:29 | K dílu: Pípni co nemáš a smáznou tě jak qíčalu | Fouraix |
s bodem 1 souhlas. je trapný, když někdo chce definitivně odsud sprovodit nějaký prvotiny, který už považuje za blbosti (nebo cokoliv jinýho) a časem se mu po smazání vlivem bugu zas objeví, protože tu smazat neznamená tak úplně smazat, jen zneviditelnit.to už snad není ani v souladu se stávající legislativou, byť v počátcích písmáku neexistovala. no a jinak, dokud jsou na písmáku bojůvky, není ještě úplně mrtev
|
||
19.09.2019 13:23 | K dílu: Pípni co nemáš a smáznou tě jak qíčalu | Fouraix |
s bodem 1 souhlas. je trapný, když někdo chce definitivně odsud sprovodit nějaký prvotiny, který už považuje za blbosti (nebo cokoliv jinýho) a časem se mu po smazání vlivem bugu zas objeví, protože tu smazat neznamená tak úplně smazat, jen zneviditelnit.to už snad není ani v souladu se stávající legislativou, byť v počátcích písmáku neexistovala. no a jinak, dokud jsou na písmáku bojůvky, není ještě úplně mrtev
|
||
19.09.2019 13:22 | K dílu: Pípni co nemáš a smáznou tě jak qíčalu | Fouraix |
s bodem 1 souhlas. je trapný, když někdo chce definitivně odsud sprovodit nějaký prvotiny, který už považuje za blbosti (nebo cokoliv jinýho) a časem se mu po smazání vlivem bugu zas objeví, protože tu smazat neznamená tak úplně smazat, jen zneviditelnit.to už snad není ani v souladu se stávající legislativou, byť v počátcích písmáku neexistovala.no a jinak, dokud jsou na písmáku bojůvky, není ještě úplně mrtev
|
||
19.09.2019 13:21 | K dílu: Pípni co nemáš a smáznou tě jak qíčalu | Fouraix |
s bodem 1 souhlas. je trapný, když někdo chce definitivně odsud sprovodit nějaký prvotiny, který už považuje za blbosti (nebo cokoliv jinýho) a časem se mu po smazání vlivem bugu zas objeví, protože tu smazat neznamená tak úplně smazat, jen zneviditelnit.to už snad není ani v souladu se stávající legislativou, byť v počátcích písmáku neexistovala.no a jinak, dokud jsou na písmáku bojůvky, není ještě úplně mrtev |
||
27.11.2016 18:15 | K dílu: Jak jsme si založili literární klub | Fouraix |
dobrej fejkproudžekt rendo. snad nebude vošková členem :) | ||
30.10.2016 12:05 | K dílu: 1984 reloaded | Fouraix |
no jo! na prostředí údržby technické infrastruktury světa v 1984 by se dal postavit celej další román. toto není ani tak povídka, jako spíš taková skica pro nezapomenutí nápadu | ||
29.10.2016 12:33 | K dílu: Skončily prázdniny a začalo peklo ... pardon, školka | Fouraix |
dobrý hovna vod těch bříz a tak. člověk přece musí brát tu práci trochu s nadhledem, jinak by byl za dva roky vyhořelá troska. mě to jako exkurz baví. * | ||
24.10.2016 00:32 | K dílu: Ať padnou! | Fouraix |
to si umím představit jako povídání vypravěče na pozadí epicky apokalyptické scény nějakýho fantasy filmu. good! | ||
21.10.2016 14:33 | K dílu: Sukňa je dobrá na sraní - strip! | Fouraix |
kdyby se dávaly i antitipy, o jednom bych věděl | ||
21.10.2016 14:24 | K dílu: Někdo psát prostě umí | Fouraix |
jo tak já myslel, že je to beletrie (a nikoliv sf nebo fantasy), taxem chtěl jen poukázat na to, že by si mnohej čtenář mohl ironicky říct něco ve smyslu "no jako ze života.." ale jestli je to opravdu ze života, tj. vlastně literatura faktu, taxe nedá nic dělat a pravda musí zvítězit:) | ||
21.10.2016 09:50 | K dílu: Někdo psát prostě umí | Fouraix |
nepřipadá mi pravděpodobný, že by to zrovna takovej cukrovej človíček dotáhl do krimu navíc, zrovna valdice jsou specializovaný přímo na těžký kriminálníky a mnohonásobný recidivisty | ||
06.10.2016 15:12 | K dílu: Umění se rozhodnout | Fouraix |
není třeba nic rozhodovat, stačí nechat věci jaxou | ||
26.09.2016 22:08 | K dílu: City k tobě | Fouraix |
říh | ||
26.09.2016 22:05 | K dílu: ESC #16: co mam delat?! | Fouraix |
líbat se s pusou v který byl šéfův penis? pan michal je gurmán | ||
16.09.2016 01:43 | K dílu: Návrhy (volba) na redaktory poezie | Fouraix |
chudák poznámka. ale ona to ňák přežije | ||
15.09.2016 16:48 | K dílu: Návrhy (volba) na redaktory poezie | Fouraix |
už se asi neděkuje a nezaznamenává :-) nebo je seznam od tajnýho data už uzavřen. nebo už nevim .oOOo. | ||
13.09.2016 23:09 | K dílu: Návrhy (volba) na redaktory poezie | Fouraix |
křídlo zaprděnec zdenda senior už asi nechodí, tak tydle. jo a ty už stávající jako lyryk asi nemá cenu psát. lyryk by tam měl bejt mimo volby každopádně, panšto je tostálice v dobrém slova smyslu | ||
24.07.2016 12:14 | K dílu: už nechci | Fouraix |
tadyto mě moc neuchvátilo. takovej text kryštofa. jako bych slyšel krajčovo bulivé vytí :) | ||
11.07.2016 23:39 | K dílu: ESC #5: První schůzka s ex | Fouraix |
tady máš tipa chlubile:-) | ||
10.07.2016 21:49 | K dílu: vivat KRYCHLE | Fouraix |
fakt dobrý.. soutěž o nic a stejně takový tahanice o "pravdu":) | ||
10.07.2016 01:45 | K dílu: Hlubinní básníci (Lalulá a spol.) | Fouraix |
výrok pro efekt, který i nastal, ale bez prognostického potenciálu. | ||
10.07.2016 00:42 | K dílu: Hotel minulosti | Fouraix |
teď se hlavně neotelit | ||
10.07.2016 00:37 | K dílu: A... | Fouraix |
tandem podobenství mě moc netentononc, ala paxe to drasticky rozjelo | ||
10.07.2016 00:27 | K dílu: Nesnesitelná tíha okamžiku | Fouraix |
imágo je na nic .) | ||
10.07.2016 00:24 | K dílu: Červencové světlušky | Fouraix |
kambek pětiletky :c) panenka padá a mně to nevadí, nemám ji ráda | ||
08.07.2016 11:54 | K dílu: Beze jména | Fouraix |
z toho jasně plyne, že ne/byl někde jinde | ||
05.07.2016 19:24 | K dílu: Inzerát | Fouraix |
chtěl jsem to komentovat, ale radši to ponechám jen s tajemným úsměvem mona lisy :-) | ||
05.07.2016 19:12 | K dílu: Diskuze k veřejnému čtení autorů Písmáka | Fouraix |
nevim, jestli je jen otázka mé vlastní mozkové dysfunkce v tomto ohledu, nebo to zná víc lidí, ale pro mě je jakékoliv čtení poezie takřka intelektově nepolapitelné. musel bych mít mnohem lepší krátkodobou paměť abych byl schopen hledat si obrazy, nechat je na sebe působit, a to ještě v podmínkách, že čtoucí pořád pokračuje ve čtení dál. pro mě je bohužel asi jedinou možností jaxi užít poezii (pokud to pro mě u té které padá v úvahu) samočtení. k poslechu pobírám jen humorná díla, jako jsem si kdysi užil voloďu v podání noe1. beztak to byl on :) mno, ale i kdyby jen jako platforma a záminka pro setkávání a sociální kratochvíle, v době, kdy už srazy vlastně nejsou, nebo jen starých známých, proč ne? | ||
05.07.2016 19:10 | K dílu: Diskuze k veřejnému čtení autorů Písmáka | Fouraix |
nevim, jestli je jen otázka mé vlastní mozkové dysfunkce v tomto ohledu, nebo to zná víc lidí, ale pro mě je jakékoliv čtení poezie takřka intelektově nepolapitelné. musel bych mít mnohem lepší krátkodobou paměť abych byl schopen hledat si obrazy, nechat je na sebe působit, a to ještě v podmínkách, že čtoucí pořád pokračuje ve čtení dál. pro mě je bohužel asi jedinou možností jaxi užít poezii (pokud to pro mě u té které padá v úvahu) samočtení. k poslechu pobírám jen humorná díla, jako jsem si kdysi užil voloďu v podání noe1. beztak to byl on :) mno, ale i kdyby jen jako platforma pro setkávání v době, kdy už srazy skoro nejsou, nebo jen starých známých, proč ne? | ||
05.07.2016 19:09 | K dílu: Diskuze k veřejnému čtení autorů Písmáka | Fouraix |
nevim, jestli je jen otázka mé vlastní mozkové dysfunkce v tomto ohledu, nebo to zná víc lidí, ale pro mě je jakékoliv čtelní poezie takřka intelektově nepolapitelné. musel bych mít mnohem lepší krátkodobou paměť abych byl schopen hledat si obrazy, nechat je na sebe působit, a to ještě v podmínkách, že čtoucí pořád pokračuje ve čtení dál. pro mě je bohužel asi jedinou možností jaxi užít poezii (pokud to pro mě u té které padá v úvahu) samočtení. k poslechu pobírám jen humorná díla, jako jsem si kdysi užil voloďu v podání noe1. beztak to byl on :) mno, ale i kdyby jen jako platforma pro setkávání v době, kdy už srazy skoro nejsou, nebo jen starých známých, proč ne? | ||
26.06.2016 08:49 | K dílu: Společná večeře | Fouraix |
řešení toho škobrtance na konci - z předposledního verše vyhodit "býti" a dát místo slova "sami" do posledního. voilá ;) | ||
16.06.2016 15:19 | K dílu: V ruce štítky v pase staniol | Fouraix |
jj ve školce člověka úplně zblbli. dodnes nevim co je to ten černej kybač a na jednom místě v unplugged in new york říká kurt česky "moc zpívat ale neumim" naprosto nepřípadná sebekritika :) | ||
13.06.2016 00:58 | K dílu: To chceš jít z tý mateřský rovnou do důchodu? | Fouraix |
dnes jich má spousta v 37 první a 38 druhý. trošku extrém to je, ale zase ne větší, než mít v 37 už děti dospělý | ||
11.06.2016 11:59 | K dílu: Tečky | Fouraix |
pěkný. něco mi to lehce připomnělo http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=187818 :-) | ||
11.06.2016 11:47 | K dílu: 100% systém na ruletu | Fouraix |
nedávno byl o tom článek na idnes. lidskou intuicí to vypadá,že čím víc pokusů, tím větší pravděpodobnost, že padne barva, nebo sudá/lichá co potřebuju, ale ta šance je před každým hodem stejná. vzhledem k hornímu omezení sázky, která dvojnásobením rychle roste, je systém martingale dlouhodobě neudržitelný. ale, jak tam ftipně poznamenali, i kdyby mohl hráč dvojnásobit sázky donekonečna, tj. měl nekonečno prostředků - proč by takovej člověk měl vlastně hrát ruletu? mám-li něčeho nekonečno, postrádá pro mě jakýkoliv napětí, jesli toho získám ještě kousek :-) | ||
11.06.2016 11:35 | K dílu: Poezie umělého světa | Fouraix |
snake_01: já s tím nemám nic společnýho, krom toho, že sem to vrznul na písmák. řek bych, že to upraveno není, páč, když vznikla nějaká drobná chybka, koncovka v nesmyslném pádu, nebo nic nepřipomínající novotvar, je to necháno jak to je. akorát je to výbor z mnohem větší množiny textů, kterých je rychlej počítač i s tím složitým neuronovým generováním, zřejmě schopen chrlit megabajty v řádu minut. zajímací je taky generování hudby. z autorádia sem už poměrně dávno slyšel, že existuje program schopnej komponovat vážnou hudbu na základě rytmických, harmonických atd zákonitostí, která teda zatím nedosahuje kvalit mozarta, ale už je srovnatelná třeba s berliozem. | ||
07.06.2016 01:21 | K dílu: Poezie umělého světa | Fouraix |
norsko: dik za upo | ||
06.06.2016 15:01 | K dílu: Slyšel jsem | Fouraix |
první dvě strofy jsou umný. | ||
13.05.2016 23:13 | K dílu: Hokej-MS16: Extra náročný víkendový program SR | Fouraix |
alebo aj 7. kolo DOXXbet II. ligy skupina o udržanie - Západ FK Slovan Duslo Šaľa - ŠK Senec aj 7. kolo DOXXbet II. ligy skupina o udržanie - Západ FK Slovan Duslo Šaľa - ŠK Senec nej pasáž ;) | ||
07.05.2016 01:32 | K dílu: Takhle se mládne | Fouraix |
nemám teď sluchátka, ale text spíš než grunge připomíná kryštofa lízlýho chinaskama :) | ||
01.04.2016 22:33 | K dílu: Miroslav Václavek - autorské čtení | Fouraix |
šumperk šumperk.. to už jsem někdy slyšel.. | ||
01.04.2016 22:24 | K dílu: Nádhera | Fouraix |
asi s tím nejsi moc spokojenej a řek bych, že si to téma dáš znova. i tak chápu co bylo záměrem namalovat | ||
01.04.2016 22:19 | K dílu: Slzy | Fouraix |
to seš vážně takovej uplakánek? tohle by nevypotila ani většina holek. neblbni. | ||
01.04.2016 22:17 | K dílu: Smutek | Fouraix |
poslední veršík je jedinej co nepůsobí dojmem miliardkrát viděného | ||
01.04.2016 22:10 | K dílu: Bolest | Fouraix |
je to místy vtipný :) | ||
01.04.2016 22:08 | K dílu: O lásce | Fouraix |
mně to připadá hrozný. možná je to opravdu jen dobou ve které žiju (viz silene), ale nezdá se mi, že by se toto někdy ještě mohlo proklestit do masovějšího vkusu. už to tu prostě příliš mnohokrát bylo a vynález kola už žádný patentový úřad neveme | ||
01.04.2016 21:59 | K dílu: Výkřik | Fouraix |
budu trochu opakovat předpindala.. báseň napsaná archaizující češtinou není víc poezie, stejně jako víc pruhů není víc adidas založená je na emotivně silných slovech, snad se záměrem, že budou i silně působit, takže se hodně křičí, hučí, sténá, teče krev a zřejmě tomu byl podřízen obsah. ovšem mělo by to být naopak, tzn. nejdřív "obsah", resp. nápad, obraz, který máš chuť poeticky vyjádřit a pak teprve hledat slova. pokud chceš psát rýmovaně, taxe vyhni hned na začátku takovým těm nejpitomějším rýmům jako slzy/brzy, rád/kamarád, láska/kráska apod. a časem na ně budeš mít určitě ještě vyšší nároky. zkus i nerýmovaně. paradoxně to není lehčí, ale určitě zajímavý s větším prostorem pro osobitost stylu. | ||
25.02.2016 20:32 | K dílu: Nejlepší? české básně 2015 počtvrté | Fouraix |
nene, mili nemusí přijmout hru každého typu poezie. poezie má totiž opravdu nekonečně blíž ke hře než zmiňované jaderné fyzice. a copak někdo dobrovolně hraje hry které ho nebaví? leda tak krupiér za úplatu. báseň mě moc nebere. text napsaný zřejmě pro ukrácení cesty vlakem. kdyby měly vycházet všechny takové... | ||
25.02.2016 20:21 | K dílu: Nejlepší? české básně 2015 potřetí | Fouraix |
myšlen asi není svět jako takový, ale "svět sám pro sebe". ten se nachází i na mnoha jiných místech, ale autor si vzal na mušku postihnout právě tento. je to takové velmi přerostlé haiku, kde se místo okamžiku prodlužuje expoziční doba třeba na hodinu | ||
25.02.2016 20:12 | K dílu: NČB 2015 podruhé | Fouraix |
tenhle kus asi mimi moc neprožívá, natož aby padala hysterizující slova typu panika. báseň je obrazně slušná a má i jedno z bonusových koření, konkrétně podivínskost. ale ten komentář, to je trapný, že tam vůbec je. ten bych vůbec nečet. | ||
25.02.2016 20:03 | K dílu: PF nčb 2015 poprvé | Fouraix |
báseň která nefachá i bez výkladu (jen svými obrazy), stojí za kokot. osobně tam nějaké zašifrované významy mít ani nepotřebuju | ||
06.01.2016 22:54 | K dílu: Jazero Ohrid | Fouraix |
co hrozí ohridu? teda krom toho, že tam začíná být komerce vpravdě ranně kapitalistická, stavějí se tobogány a tydlety sračky | ||
03.12.2015 19:28 | K dílu: Přísně utajeno | Fouraix |
pokuds s ním nechrněla tak je to úplně fukanec a ani se to svou můjdeníčkovou povahou moc nehodí ke sdílení se zdejším publikem jistě bažícím po objevné poezii | ||
03.12.2015 19:10 | K dílu: Zima | Fouraix |
blahopřeji, nenašel jsem vůbec nic, co by nebylo staletě klišoidní. teda, pokud to byl záměr ;-) | ||
10.11.2015 19:42 | K dílu: Einen Weltschmerz, bitte! | Fouraix |
t | ||
08.11.2015 22:07 | K dílu: Na konečné | Fouraix |
tak pokud vím, tak lidé s prožitkem OBE popisují sférické vidění, tzn. vidění na všechny strany současně. nebo i paralení ze vzdálených míst. např. operační sál, ale i to co se děje doma x km odtud. zajímavé bylo, když jsem četl prožitek fyzicky slepého pacienta, jaxe po opuštění těla rychle zorientovat v konceptu barev, viděl na ulici tramvaj atd. asi by nemělo smysl brát si hromadně život a zdrhat za lepším, páč má pobyt v tomto slzavém údolí zřejmě hlubší významn a stejně by nás to sem vracelo. snad se z toho koloběhu dá časem vymanit, jak věří budhisté, páč proti svobodě "tam", je tohle pořád ještě lágr. | ||
07.11.2015 18:05 | K dílu: Na konečné | Fouraix |
oči, uši atd ptákoviny jsou jen nástroje k aspoň omezenému vnímání z těla živočicha. k čemu tadle živočišná anabáze, v tom mají mystikové spory i konsenzy, nicméně duše sama o sobě k vnímání (plnému) mimo tyto epiziody žádné takové prostředky nepotřebuje | ||
30.10.2015 17:43 | K dílu: Zvěř | Fouraix |
...* | ||
17.10.2015 12:23 | K dílu: základní Xenobájku | Fouraix |
lyryk: já jsem na tom zhruba stejně jako ty. velká část evropy jsme po národnostním původu vořeši. o rasách a národech jsem nepsal, jen o náboženstvích. pokuds ten můj ohlas nečet nebo nedočet, tax to měl klidně uvést, nebo ho ignorovat a ne si podle prvních pár a posledního řádku vymyslet předpoklad zbytku a odepsat úplnej blábol bez kontextu | ||
17.10.2015 12:22 | K dílu: základní Xenobájku | Fouraix |
lyryk: já jsem na tom zhruba stejně jako ty. velká část evroppy jsme po národnostním původu vořeši. o rasách a národech jsem nepsal, jen o náboženstvích. pokuds ten můj ohlas nečet nebo nedočet, tax to měl klidně uvést, nebo ho ignorovat a ne si podle prvních pár a posledního řádku vymyslet předpoklad zbytku a odepsat úplnej blábol bez kontextu | ||
17.10.2015 12:21 | K dílu: základní Xenobájku | Fouraix |
lyryk: já jsem na tom zhruba stejně jako ty. celá evropa jsme po národnostním původu vořeši. o rasách a národech jsem nepsal, jen o náboženstvích. pokuds ten můj ohlas nečet nebo nedočet, tax to měl klidně uvést, nebo ho ignorovat a ne si podle prvních dvou a posledního řádku vymyslet předpoklad zbytku a odepsat úplnej blábol bez kontextu | ||
16.10.2015 23:18 | K dílu: jako písek | Fouraix |
syp se! :) | ||
16.10.2015 23:16 | K dílu: Slaná | Fouraix |
ďo ďeníčku ďobrý | ||
16.10.2015 23:14 | K dílu: Kluk z AZ-kvízu | Fouraix |
blízké mi to zaplaťpámbu není a jakoukoliv literární kvalitu jsem z toho taky nevycedil. posílám dál | ||
16.10.2015 23:05 | K dílu: Tvář | Fouraix |
poslední verš je skutečně efektní, ale nějaxi nemůžu pomoct abych v textu stejně víceméně neviděl jen pár bezdomovců v lesoparku :) | ||
16.10.2015 22:58 | K dílu: základní Xenobájku | Fouraix |
orbán to řekl za mě. pokud francii či německu vyhovuje nespolečnost tvořená neslučitelnými proudy, tak je to vůbec neopravňuje to cpát komukoliv. islám nikdy s ničím nesplyne. bude vymezenej, tvořit komunity, enklávy a nakonec je jediným významnějším náboženstvím, které v dnešní době funguje jako podhoubí spolehlivě plodící plodnice zla a teroru. tohle tu mít nemusím ani v tzv. umírněné formě, páč ta nakonec jen užitečným idiotem, která v předvoji vytvoří radikálům zázemí, vyřvanými mešitami, modlitebnami apod. nikdo soudný, pokud teda vůbec uvažuje za horizont svýho života, nemůže přát evropě takovej siflosud. umírnění muslimové nechť směřují do turecka, jordánska, tunisu, maroka. muže by normálně nechal mlátit vumlama hned na první hranici eu, dokud by nepřiměli rodiny nasedat na zpáteční linky. pokud by dělala kozy lybie, tak třebas je vysypat na pobřeží zápsdní sahary. to bráněný není ani symbolicky. křesťanům a jezídům bych přiznával azyl naopak rád i automaticky, protože život s těmi hovady pro ně byl peklem, přičemž oni sami se peklem nestanou. pokud by to šlo takto selektivně, sám bych jim přispíval. nechť si zde klidně zřídí ortodoxní kostely a svatyně anděla páva. podhoubím teroru ani v xté generaci zcela jistě nebudou. lyryku ty naše sluníčko sedmitečné. | ||
11.10.2015 00:29 | K dílu: Který | Fouraix |
stejně jako povětšinou nadutý miroslawek :) | ||
09.10.2015 22:36 | K dílu: Panelstory | Fouraix |
zdenda: jj ale je to pěkně postřehnutej rozpor s romantickou představou umistňující racka ponejspíš do kulis modrého moře s odplouvající lodí ;) hlavně první kousek. rozvážení siluet, to odosobnění těch polospících mátoh. jednička se zkrátka povedla a nikde nic ani netrčí nebo nechybí.. tak trochu vzor pro osm ráno. to už byl básník po probásněné noci unavenější t | ||
09.10.2015 00:38 | K dílu: Který | Fouraix |
ja. tippau | ||
09.10.2015 00:35 | K dílu: Okolo osmé | Fouraix |
umbratica: tak v tom se nemůžeme nikdy shodnout.. sice chápu, že existuje i poezie založená na těžkopádnějších metaforách, takřka šifrách a že existují čtenáři libující si v tom, že každý druhý řádek louskají, místo aby se jim text poeticky splavně četl a vyvolával myriádu souladných asociací, ale já jsem zcela jistě v té druhé skupině. je mi jedno, pokud je v textu něco záměrně zašifrováno (ale zpravidla se tím vůbec nezabývám), pokud to nemá vliv na kvalitu obrazů a jakousi melodickou čtivost, překvapivost.. ale vůbec mi nevadí, pokud autor o konkrétní sdělení ani neusiloval a jen obrazy demonstroval svou fantazii. jsou to možná nesmiřitelné principy.. jak psal egil - jsme subjekty. zrovna v tom haiku tě ale napadl asi nejnevhodnější příklad. u něj má jít přece o básnickou fotografii /momentku/, zpravidla z přírody, a ne nějakou dílčí šifru. co za metaforu se skrývá třebas v notoricky známém haiku s žábou? (prastarý rybník.. skočila žabka žbluňk do vody!) nakonec v poslední tvorbě se taky věnuješ spíš akvarelům než QR kódům ;) |