26.03.2024 08:20 | K dílu: Za Agátou, Baronkou, Bergem, Printem | Zuzulinka |
ano, je to tak...doba básním nepřeje, básně znamenají přemýšlení, obrazy slovy malované... které za vlády krajin digitálního mihotání znamenají přílišnou složitost... a jaksi možná je to i českou povahou, neboť u bratrů Poláků třeba zde v Cieszynie jsem zaznamenala neobvykloiu básnickou aktivitu a podporu jeden druhému... tady u nás jakoby to vymizelo, dřívější soudžnost, laskavé slovo, povzbuzení a také věcná kritika, která posouvala dál... to, pro co tady člověk rád zabrousil... teď si zde ani nemohu přečíst komentář na svou reakci, avíz mám stovky, vládne tu chaos, nepřívětivé prostředí nehostí přívětivé lidi, nepodněcuje je k tvorbě, neinspiruje... nezlobte se na mne za tento názor, ale takto to tady cítím vracím se často k tomu, co mám zde uloženo... ale v tom novém se přehrabuji jen těžce, nejde mi to, musím se nutit... a sbírky? Ty se dnes téměř výhradně vydávají samozdatem. Málokterá redakce má o ně zájem. A to, co smaozdatem výjde je pak těžké prodat, distribuovat. Sama mám své sbírky ještě řadu výtisků doma, byť cena, za kterou jsme ji prodávala sotva pokryla náklady. I tak se to mnohým zdálo za básně příliš. No, ale co, alespoň mám hezké dárky pro ty, kteří třeba ve verších najsou zalíbení... |
||
07.03.2024 09:39 | K dílu: byteček | Zuzulinka |
tesknota ani ne, život... někdo potřebuje místo, jiný tyhle pomníky za sebou nenechává... tak to je... A |
||
12.02.2024 08:09 | K dílu: Stín | Zuzulinka |
některé bytosti, jakoby tady byly pořád... i některé věci, zmizelé, nemizí... |
||
30.11.2023 09:05 | K dílu: Babička | Zuzulinka |
je to překrásné, první verze, řekla bych za mně povedenější... cítím v ní větší proud od srdce sdělení... |
||
16.11.2023 14:18 | K dílu: panny umírají v listopadu | Zuzulinka |
takm já jsem ryba holky:-) jinak jste tu fakt samá panna koukám... |
||
16.11.2023 09:42 | K dílu: panny umírají v listopadu | Zuzulinka |
moc děkuji za názory, ona to v podstatě ani báseń není, celé to vzniklo jako status na FB ke včerejšímu dni... a pak jsem si řekla, básně tu píše kdekdo o kdečem... a tak proč ně, proč to nedat do básně? |
||
09.10.2023 17:48 | K dílu: dovětek | Zuzulinka |
moc děkuji všem - benetce za opravu (jsem už slepá asi, ta čárka mi unikla) a Kočkodanovi za humor, Jiříkovi zvláště za vícero slov... a ano, máš pravdu, já jsem prostá... taková trochu zaseklá v čase a prostoru...ale v tom cítím nesmírnou sílu a možnosti... tak mi to vyhovuje |
||
24.09.2023 19:25 | K dílu: Na řece | Zuzulinka |
... je dobré vynést na světlo světa poklady, děkuji za poezii |
||
20.09.2023 17:44 | K dílu: web písmák | Zuzulinka |
... no a právě proto sem nechodím, protože ty diskuze tady nejsou konstruktivní a nikoho nikam neposunou... a to ať už jde o diskuzi o funkčnosti, či o zpětné vazbě... asi jsem hold náročnější autor... čekám prostě od serveru, který se zove literárním víc ... |
||
20.09.2023 13:58 | K dílu: web písmák | Zuzulinka |
já se tedy dost v elektronickém prostředí pohybuji a může mi někdo vysvětli, co je na tomto webu moderního?... stále se to tu opakuje... tak by mě to zajímalo |
||
20.09.2023 12:49 | K dílu: web písmák | Zuzulinka |
... za sebe mohu říci, že já jsem přestala psát... nějak na to není nálada... a vím, že přestalo psát i hodně mých známých odsud i odjinud... navíc dřívější tvorba mě hodně inspirovala, ještě, když tady bylo co číst... protože tu bylo opravdu hodně kvalitních autorů... teď tady sotva něco ke čtení najdete.. a diskuze...o tom ani nemluvím.... avíza chodí všem a vlastně nikomu tak, jak mají .. nejde oslovit konkrétního člověka, ale to se už opakuju... |
||
20.09.2023 08:28 | K dílu: web písmák | Zuzulinka |
...no celkově úroveň poklesla, sem tam tady klenot objevím... ale prostě už je toho strašlivě pomálu a zorientovat s ev tom, dá práci, pokud tu nesedíte hodiny denně... já taky moc nepíši... ale s nějaké nostalgie zde občas nahlédnu... ale to jak to tu funguje, je žalostné... modernější? to slovo mě v souvislosti s tímto webem vůbec nenapadlo... viděli jste moderní stránky, jak fungují?... rozhodně nerozesílají avíza všem, rozhodně se na nich dá odpovědět konkrétnímu člověku a reagovat na konkrétní věc, rozhodně se v editoru nepíšou zprávy do jednoho řádku, kde po čase nevíte, kde je konec a kde začátek a rozhodně není moderním přístupem připomínky smést slovy "komu se to nelíbí, tak ať sem nechodí"...asi tak ve zratce za mě... protože jsem tady taky už tuším od roku 2007... poznala jsem tu kde co, ale arogantní lidé se tady blokovali a omezovali, trochu tu byla štábní kultura... dnes je svět bez hranic, bohužel to ale platí ve všem... já děkuji za lidi, jako je třeba a2a2a, že se ještě vrací...protože to byli a jsou persony, co se básní týče... no a tak bych toho mohla napsat více...ale asi by to tak či tak bylo zbytečné |
||
19.09.2023 16:11 | K dílu: web písmák | Zuzulinka |
...ano, přesně ta lacinost je na tom znát... a to je znak úpadku... vždycky |
||
19.09.2023 11:47 | K dílu: web písmák | Zuzulinka |
není to o zvyku, je to o tom, že je doba určitého elektronického konfortu...a tady jsme se spíš vrátili do středověku... vždyť ani nevím, jak si dát autora do oblíbených, nebo napsat zprávu tak, abych se nemusela posouvat v jednom řádku jako pitomec...
|
||
19.09.2023 10:40 | K dílu: /září si krojí polovinu/ | Zuzulinka |
vadí mi akorát na začátku dva krát použité krojí a kraje... jinak je to nádhera |
||
19.09.2023 10:39 | K dílu: věnováno | Zuzulinka |
nádherné |
||
19.09.2023 10:28 | K dílu: web písmák | Zuzulinka |
no, s obsahem souhlasím na 100 %, za mě důvod, proč sem chodím jen velmi omezeně |
||
06.09.2023 16:52 | K dílu: Vzácná návštěva - (Smíření) | Zuzulinka |
... ach, to je milé, na vnuke ještě čekám... |
||
01.09.2023 12:01 | K dílu: to moje | Zuzulinka |
... a dobře tomu tak... |
||
01.09.2023 11:59 | K dílu: Oldjerry Vám mává | Zuzulinka |
... tam nahoru s ejich letos vydalo tolik, tolik vzácných duší... myslím, že nudit se tam nebudou... jak se říká, budiž jim lehká země... v mracích je básní přemnoho, věřím tomu, že nebe je plné poezie... díky za krásná slova Jiří... při čtení básně jsem tak trochu vzpříčeně uvažovovala nad tím, který blázen asi sedí pod jabloní v lednu... a došlo mi to až na konci |
||
21.08.2023 12:36 | K dílu: Jsi mi... | Zuzulinka |
hodinou jsi mi před popravou gilotinou i sťatou hlavou rukou, co čtyři prsty ztratila a teď tím zbylým cestu věští Budeš mít chlapče dlouhý život navěky Tvoje Sibyla
|
||
16.08.2023 10:17 | K dílu: Nedělní triptych | Zuzulinka |
já sem moc nechodím už, neb vzhled nového písmáka mě mírně řečeno dost irituje... ale u Tebe se vždy ráda zastavím... Ta s hlavou ohnivou totiž vždy stojí za to:-) |
||
30.06.2023 11:06 | K dílu: pořád věřím že budu ze studny tahat déšť | Zuzulinka |
jo ta jahada a budou chtít:-) |
||
30.06.2023 08:41 | K dílu: Nejasné milostné vyznání myslivkyně M. J. na konci honu v honitbě č. 36 Čermná – Rýmařovice - říkačka | Zuzulinka |
že mě má ráda šeptala při lovu mám její vyznání v podobě parohů |
||
29.05.2023 08:38 | K dílu: Maminka | Zuzulinka |
nádherné, citlivě napsané, moje maminka mi zemřela už před 22 lety, bylo mi tehdy 26 a kousek a strašně mi chybí dodnes... byla to tvrdá žena, ale s tím nejlaskavějším srdcem |
||
22.05.2023 08:42 | K dílu: Oldjerry Vám mává | Zuzulinka |
Achm to je mi moc líto... snad tam na nebeské báni bydlí s ním i všechny básně a rozpráví tam s básníky... a´t je mu země lehká... |
||
15.05.2023 11:12 | K dílu: O dětech | Zuzulinka |
každé děťátko je jiné Marci, dveře otevřené jsou, dokonce mají oba klíče (kdyby náhodou byly zavřené).... tož asi tak |
||
17.03.2023 10:53 | K dílu: bez titulu | Zuzulinka |
Alenakar... tak nějak, souhlasím:-) |
||
17.03.2023 10:19 | K dílu: bez titulu | Zuzulinka |
díky Iren, mě to prostě někdy tak přijde...neřeším to, jen to sepíšu:-) |
||
06.03.2023 08:23 | K dílu: Nit | Zuzulinka |
jasně chápu, dřez a řez:-) prostě skvělé |
||
05.03.2023 11:59 | K dílu: Nit | Zuzulinka |
... jo tak nějak to v životě chodí... mě se plní i myčka:-) |
||
23.02.2023 16:25 | K dílu: rozhodnutí | Zuzulinka |
díky za to haiku Alenakar, Theo...ahoj...ano křehké Jadnapoetko a blatouchu "substantivní" vid zní cimrmanovsky sám o sobě:-) |
||
21.02.2023 17:43 | K dílu: rozhodnutí | Zuzulinka |
moc Vám děkuji za výběry i tipy, dost mi trvalo to sem vůbec dát... někdy v tom postrádám smysl... nicméne, odhodlala jsem se a jsem ráda, že tomu věnujete čas a pozornost |
||
21.02.2023 10:44 | K dílu: rozhodnutí | Zuzulinka |
děkuji moc, jsou to taková ohlédnutí... již velmi zřídkavá |
||
20.02.2023 09:30 | K dílu: TD - Dům se sgrafity | Zuzulinka |
skvělé:-) |
||
13.02.2023 08:20 | K dílu: Hodina tělocviku | Zuzulinka |
ono se tomu říkalo výmyk, pokud si dobře pamatuji.... dost jsem to nesnášela a vždycky jsem si vyžádala, aby mi soudružka učitelka napsala rovnou pětku... a ona mne stejně nutila se "vymýknout"... z čehož tedy jsem časem měla docela slušný mindrák, stejně jako z běhu na 1500, po kterém mi vždy bylo šoufl od žaludku, dodnes kvůli tomu nesnáším běhání.... |
||
13.02.2023 08:20 | K dílu: Hodina tělocviku | Zuzulinka |
ono se tomu říkalo výmyk, pokud si dobře pamatuji.... dost jsme to nesnášela a vždycky jsme si vyžádala, aby mi soudružka učitelka napsala rovnou pětku... a ona mne stejně nutila se "vymýknout"... z čehož tedy jsme časem měla docela slušný mindrák, stejně jako z běhu na 1500, po kterém mi vždy bylo šoufl od žaludku, dodnes kvůli tomu nesnáším běhání.... |
||
24.01.2023 09:04 | K dílu: další mezivolební úvaha | Zuzulinka |
no, jen aby nebyl ruský:-) člověk už by se nedivil ničemu |
||
23.01.2023 11:08 | K dílu: Nahoře a dole | Zuzulinka |
ano, taky zde nemohu než souhlasit, přesně tak to vnímám i já... vulgárnost nemusí vždy nemusí navenek projevovat člověk zcela vulgární a vulgaritě oddaný a naopak slušnost nelze jakkoliv zahrát (ono se to vždy nakonec pozná)... já na ty debaty nekoukám, stačil mi Babišův projev po prvním kole voleb a už mi bylo šoufl... vlastně mi stačí jakýkoliv jeho projev, který zahlédnu a upřímně se stydím za to, že mu bylo dovoleno i kandidovat... |
||
23.01.2023 11:04 | K dílu: Já - komiksový básník | Zuzulinka |
určitě, naprosto souhlasím, jinak jsem Zuzana ten infantilní nick mi bohužel změnit nejde, což mě tedy na Písmáku dost štve:-) |
||
23.01.2023 09:37 | K dílu: Nahoře a dole | Zuzulinka |
... jo Bukowski mě svého času taky velice zasáhl, ač jemná to žena jsem, jeho dsnost mě fascinovala... způsob, kterým vnímal svět ve své surovosti byl pro mne podivně krásný, protože dával pociťovat až na dřeň a u toho si někdy člověk připadá daleko více živ, než proplová-li beze smyslu klidnou hladinou průzračných moří |
||
23.01.2023 09:34 | K dílu: Já - komiksový básník | Zuzulinka |
a kdo z umělců či lidí je jiný? Já myslím, že nežijeme jen své životy, nebo přesněji řečeno - ve smém životě nemáme jen jednu roli - že v sobě naopak máme všechny, ve kterých chceme hrát... jen málokdo o nich umí vypovědět, jen málokdo je vytahuje na světlo světa... |
||
21.01.2023 08:56 | K dílu: Zimní láska | Zuzulinka |
nesouhlasím, texty písní pana Horáčka, Hapky atp. zpívané Ondřejem Rumlem, Lenkou Novou, Františkem Segradem aj. - ty jednoduché rozhodně nejsou, mnohdy obsahují archaické výrazy a rýmy dosti složité, i slova, která se běžne nezpívávají neb zpěvákům tzv. nejsou do úst... o to krásnější a jedinečnější skladby to jsou... a tohle jako píseň zní, jen tomu najít melodii a interpreta:-)
|
||
19.01.2023 12:00 | K dílu: Harmonika | Zuzulinka |
já myslela, že myslíš konkrétné hospůdku, no... a Radůza jasan, párkrát jsem na ni byla - naposled v ostravském Parníku tuším, nebo někde tam okolo... :-) |
||
19.01.2023 11:58 | K dílu: Zimní láska | Zuzulinka |
taky mi to zní jako báječný text k nějakému šansonu... krásné |
||
16.01.2023 15:08 | K dílu: Harmonika | Zuzulinka |
jo, no, ale když já nevím, kde to je... ale vzhledem k tomu, že Radůza je od Prahy... tak bych to měla malinko z ruky na to nakouknutí, no:-)
|
||
16.01.2023 10:58 | K dílu: Harmonika | Zuzulinka |
jo, to je hezké, úplně v tom dešti stojím... a ačkoliv hospody nemám ráda, tak do téhle bych i nakoukla... |
||
12.01.2023 10:18 | K dílu: Arterapie | Zuzulinka |
ano, v tom s Tebou naprosto souhlasím... člověk by měl mít soudnost a ten již "slavný" bych řekla dvojitou... |
||
12.01.2023 09:50 | K dílu: Arterapie | Zuzulinka |
no, romány Karin Krajčo Babinské jsou taky "zážitek" a jak se prodávají... nebo třeba takový seriál Gumy... já to po 5 minutách musela vypnout... jo, lidem ten vkus jde dost dolů
|
||
09.01.2023 12:51 | K dílu: Crash syndrom | Zuzulinka |
no mě se tin ndocela nedávno zdálo, že jsme měla pnou pusu čehosi jako pryskyřice, prostě absolutně slepený jazyk a zuby v tom a snažila jsme se toho všemožně zbavit a nešlo to, dusila jsem se a tedy vzbudila se s výkřikem... totálně zpocená a s takovým talkem na hrudi, jako bych se dusila fakt... manžel přiběhl odvedle a kouká na mě, co zmatkuju... tož tak |
||
06.01.2023 07:59 | K dílu: Večer s Baudelairem (Verše na tkaničku) | Zuzulinka |
já moc nemám čas číst všechny zdejší kritiky, ale fascinuje mne, když rýmy kritizuje někdo, kdo rýmovat neumí vůbec anebo rýmuje velmi špatně... to je skoro jako staré známé "zloděj křičí, chyťte zloděje"... mě se to moc líbí tahle věc:-) |
||
04.01.2023 08:30 | K dílu: Eva má leva | Zuzulinka |
Zuzana má tukana, nebo varana, nebo berana... :-) |
||
04.01.2023 08:20 | K dílu: Eva má leva | Zuzulinka |
Zuzana má tukana:-) |
||
12.12.2022 14:52 | K dílu: Brizolit | Zuzulinka |
jo, jo jo... jsem ráda, že u většině lidí nemusíš vysvětlovat, co je to brizolit...:-) jinak víme o sobě, mrk, mrk |
||
11.12.2022 10:54 | K dílu: jinotaje | Zuzulinka |
Petře, helgarde, člověče, všiml sis vůbec, že Jinotaje nejsou volný verš nýbrž vázaný? ... jinak s úctou a úsměvem Zuzka... já jen, že ten volný verš řešíš u díla, které je z vázaných veršů... jinak už k tomu nic nemám, já lepím linecké a malují perníky... to je panejo poezie!... pošlu Ti pak svou vánoční jo? Je taky vázaná mimochodem (já volný verš píšu méně a pokud ano, je většinou velmi osobní a velmi konkrétní), upozorňuji předem, kldybys to opět nepoznal:-) měj se.. |
||
08.12.2022 08:21 | K dílu: Smuteční oznámení | Zuzulinka |
upřímnou soustrast rodině a blízkým, tam nahoře mají básníky prý rádi... |
||
08.12.2022 08:16 | K dílu: Citoví rejdaři | Zuzulinka |
no tak to už chápu, takovéhle rýmovanky píšu kamarádům a kolegům k jubileům nebo výročí, vždy se báječně pobavíme:-) - rým máky - máty se ti fakt povedl a ta poslední sloka, to je opravdu kvalitka k zapřemýšlení, tam ten rým aby člověk hledal lupou?.... no, aspoň vím, s kým jsem měla tu čest... tomuhle se opravdu nemohu vyrovnat, a po pravdě ani nechci |
||
08.12.2022 08:08 | K dílu: jinotaje | Zuzulinka |
tady bych si dovolila souhlasit se Safiánem, v podstatě jsem ii to napsala již v prvním komentu helgarde - nepiš a nečti, co Tě neoslovuje, je to vcelku jednoduché... a ano, nezlob se, soukromá konverzace je soukromná a pokud cokoliv z ní zveřejníš bez souhlasu druhé žijící strany strany je to hulvátství (až zemřu, měl by ses pak správně otázat pozůstalých)... má dělení samozřejmě nijak tajná nebyla, ale byla mezi námi, kdybych chtěla s Tebou diskutovat v této rovině veřejně, udělám to zde nikoliv v soukromých zprávách... zjevně ale nerozumíš ani pravidlům slušného chování... a pokud si myslíš, žes mě nějak osobně naštval nebo dokonce snad urazil, tak je mi tě líto... ono psaná konverzace svádí k vnímání čitatele a autor je pak zpravidla osočovám z pocitů druhé strany... to jen na vysvětlenou, možná jsi taky fajn člověk, nýbrž každý fajn člověk bere názory otevřeně a nechce po nikom jen názory, ve kterých se obě strany schodnou... to se prosím zařaď do sekce "kývači" a následuj ty, kteří se s tím spokojí... mě to obvykle nestačí, já ke svému růstu potřebuji hlavně oponenturu, ta mě posouvá a tedy znovu ti za ni děkuji, opětovně mě tvé nekonkréntní napadaní něčeho, čemu vlastně nerozumíš a co už předem vlastně nemáš rád (a neustále to tady opakuješ), utvrdilo v tom, že kdybys měl co říci, tak sem "nenabliješ" (promiň mi ten výraz) kvantitu, ale kvalitu, konkrétnost a věcnost... a to se zde, ani v naší soukromé konverzaci, jaksi nestalo... a podle mne ani nikde jinde (nicméně já tě opravdu nesleduji)... tímto bych poprosila o další povídání někde jinde pánové, já myslím, že rozruchu už bylo dost... nazdobte raději stromek, obejměte ženu nebo maminku, polibte děti.... bohulibější činnost neznám |
||
07.12.2022 08:20 | K dílu: Z KRAJIN ZROZENÝCH OHNĚM - 2, pozvánka na virtuální výstavu | Zuzulinka |
to je pohlazení po duši, oku lahodící, děkuji Jani:-) |
||
05.12.2022 08:21 | K dílu: jinotaje | Zuzulinka |
já tady všem dodatečně děkuji za to veliké zastání se a za hezká slova, i helgardovi (za další v podstatě urážky s přídavkem výńatků z naší interní komunikace - bravo, to je další level hulvátství, ten se ti skutečně povedl) - jen ti chci říci to děkuji, protože vlastně mě posouvají dál... a umožňují mi nadhled, což je neskutečně osvobozující |
||
02.12.2022 08:59 | K dílu: jinotaje | Zuzulinka |
helgarde, tento další výlev tady moc nechápu, nicméně asi jsme od počátku intuitivně něco podobného čekala:-) ty typy se poznají za mne jen tak - na okraj - víš, mě se právě líbí to, že je v poezii prostor pro jiné interpretace, to je ten bonus navíc, který pro mne tento druh tvorby má (doslovné věci s jasnou pointou mě neberou)- poezie není detektivka, kde už v první polovině znáš vraha - je to něco více, něco, co vyžaduje obrazotvornost, fantazii, a ponoření se do sebe sama, do světů kolem a to i do těch, které neznáš nebo bys nikdy neměl odvahu do nich vstoupit... možná na to jen nemáš, uvažoval jsi o tom i takto? měj se krásně
|
||
01.12.2022 08:12 | K dílu: Před třinácti lety | Zuzulinka |
... taky jsme maminku ztratila velmi brzy, čili se mne to dotýká, velmi |
||
28.11.2022 10:50 | K dílu: Pozdní sběr | Zuzulinka |
moc děkuji Goro:-) velmi si toho vážím |
||
28.11.2022 09:51 | K dílu: Pozdní sběr | Zuzulinka |
moc děkuji Goro:-) velmi si toho vážím |
||
28.11.2022 09:12 | K dílu: jinotaje | Zuzulinka |
helgarde - mohu se zeptat já Tebe proč čteš poezii, když nerozumíš metaforám?... hlavně u rýmovaných věcí jsou totiž metafory podstatou skladby verše, postatou psaní, vlastně dle mého i podstatou sdělení... a dle Tvého popisu v mé básni žádnou nevidíš, ba co dokoce ji neumíš ani uchopit, natož ji přiřadit jakoukoliv interpretaci... co přesně tedy potřebuješ vysvětlit? Výjimečně tak udělám, ovšem pouze v soukromé rovině, zde se vypisovat nechci... že báseň pochopila většina zde zastavivších se - je asi jasné.... přesto nejvíce křičí ten, který nerozumí... ne překvapena nejsem (vždycky se někdo takový najde)... jen ještě, odpusť, jsem stará škola a pokud nerozumím, nekřičím a nerozebírám neschopnost autora, ale táži se, konkrétně... aniž bych shazovala celek... protože nerozumět - to může být i Tvou vinou, ne mojí... zrovna tuhle báseň jsem nedávno představila svým polským kolegům a ač je v pro ně v cizí řeči, oni ji chápali a rozuměli ji... tak přemýšlím, co je tady špatně? Z mého pohledu nic. Proto jsem Tě poslala jinam. Neboť ze své životní i ůpoetické" zkušensoti vím, že kdo rozumět nechce, neporozumí nikdy. Vlastně to platí ve všech oborech. |
||
27.11.2022 21:09 | K dílu: jinotaje | Zuzulinka |
všem díky, těm chápavým, jízlivým, těm, pro které to je i těm, pro které to není... a těm, co úplně nepochopili... rozhodla jsme se prostě nic právě těm nevysvětlovat (mockrát ověřené)... tak se omlouvám, ale neudělám to ani nyní |
||
24.11.2022 07:17 | K dílu: jinotaje | Zuzulinka |
helgarde ... pro tebe pravděpodobně o ničem... tož mazej dál a čti něco, co o něčem je:-) |
||
23.11.2022 08:19 | K dílu: jinotaje | Zuzulinka |
ano, má tam být krátke i na konci, díky Safiáne |
||
22.11.2022 13:03 | K dílu: jinotaje | Zuzulinka |
děkuji moc všem za milá slova, za další výběr Muamarkovi, Kočkodane, vidíš to - mě ta písmenka ráda přeskakují |
||
22.11.2022 10:39 | K dílu: jinotaje | Zuzulinka |
Theo, kamarádky ať kupují, ještě jich mám řadu:-) nasměruj je ... a díky, díky, díky... vždyť víš |
||
22.11.2022 10:33 | K dílu: jinotaje | Zuzulinka |
ano Goro, děkuji moc za výběr, napsaná právě teď, před pár minutami... ačkoliv byla rozepsaná v mobilu, ale ještě chyběla pointa ... a ta došla až dnes |
||
22.11.2022 10:32 | K dílu: jinotaje | Zuzulinka |
ano Goro, napsaná právě teď, před pár minutami... ačkoliv bala rozepsaná v mobilu, ale ještě chyběla pointa a ta došla až dnes |
||
22.11.2022 10:22 | K dílu: jinotaje | Zuzulinka |
... Makrel děkuji... a Jiří - jak se to s těmi Vánoci vezme, moc je nemám ráda, tedy ne to - co z nich zbylo a je v současné době:-) |
||
22.11.2022 09:08 | K dílu: Triptych o snech | Zuzulinka |
Theo, zrovna dnes se mi zdál lítací sen... chodila jsem nějakým městem, starobylým, hodně a prostě najednou cesta končila a já se prostě vznesla, protože nebylo kam jít... do toho čtu tohle... no, náhody neexistují... cosi je v Tobě - co cítím z té energické bytosti, kterou jsi v přítomnosti, cosi uvnitř, tolik podobné bolestem, které důvěrně znám |
||
22.11.2022 09:07 | K dílu: Triptych o snech | Zuzulinka |
Theo, zrovna dnes se mi zdál lítací sen... chodila jsme nějakým městem, starobylým, hodně a prostě najednou cesta končila a já s eprostě vznesla, protože nebylo kam jít... do toho čtu tohle... no, náhody neexistují... cosi je v Tobě - co cítím z té energické bytosti, kterou jsi v přítomnosti, cosi uvnitř, tolik podobné bolestem, které důvěrně znám |
||
20.11.2022 17:44 | K dílu: Pozdní sběr | Zuzulinka |
Lami, já děkuji... a krásné dny přeji |
||
20.11.2022 17:43 | K dílu: TD - Adventní čas. | Zuzulinka |
hezká momentka ze života osamělé ženy, zrovna včera jsem se o tom bavila se ségrou, jak jsme rády samy... |
||
03.11.2022 08:52 | K dílu: Vzpomínka 2022 | Zuzulinka |
jak sem málo chodím, ani jsme netušila, že tady už tolik lidí ubylo... jsou už ale v lepším světě, jak věřím - tam je to jedna báseň, svíčky pálám už několik dní, básně si projdu, děkuji Jiří... |
||
31.10.2022 07:43 | K dílu: Parcela | Zuzulinka |
díky Jirko, Tvou sbírečku tady doma mám:-) |
||
27.10.2022 19:08 | K dílu: čekání | Zuzulinka |
Theo - když se člověk vrátí do toho světak, ono to do něj zase vleze:-) já se už leta nikde moc nevypravuji, mezi básníky... a teď, co jsem se zase vypravovat začala - tak je to inspirující... jestli je to dobře, to ještě tak úplně nevím... jinak všem moc děkuji, za tipy i za výběry, za hezká slova, vážím si jich velmi
|
||
27.10.2022 13:17 | K dílu: TD - Čitelní | Zuzulinka |
to je krásné |
||
27.10.2022 12:07 | K dílu: čekání | Zuzulinka |
to úplně a zcela bez výhrad chápu, komunisti neměli a někteří rádoby zemědělci ani nyní k těmto věcem nemají úctu... Radovane |
||
27.10.2022 11:03 | K dílu: čekání | Zuzulinka |
děkuji moc, přesně tak to bylo myšleno, včetně úvozu... mimochodem úvozy jako takové mě naprosto fascinují... |
||
27.10.2022 10:59 | K dílu: Žádné příště nebude | Zuzulinka |
měla jsem tu čest slyšet ji včera naživo a bezvadné, moc:-) |
||
27.10.2022 10:57 | K dílu: čekání | Zuzulinka |
děkuji moc za ta milá slova, vydání sbírky spustilo nějakou vlnu tvorby, až se sama podivuji... |
||
27.10.2022 09:24 | K dílu: čekání | Zuzulinka |
... ano, má ho mít... tak to cítím i já... a je dobře, že i jiní, děkuji Ti za vhled |
||
27.10.2022 09:10 | K dílu: čekání | Zuzulinka |
děkuji Jiří, o tom vypuštění pouvažuji... je to asociace na barvy listí, bez ní mi to přijde nějak neúplné... jinak napsáno dnes ráno během cca 5 minut... já se fakt někdy divím, odkud to chodí... |
||
26.10.2022 08:44 | K dílu: - nesmysl - | Zuzulinka |
důležité je, že na té římse nikomu nevrávorá duše.... |
||
23.10.2022 19:02 | K dílu: Pozdní sběr | Zuzulinka |
děkuji Ti Jiří, jsem za ta slova ráda a moc si jich vážím,... jsem ráda, že se sbírka pozvolna dostává k Vám, čtenářům, že se tolik lidí zmínilo a sdílelo mé příspěvky na sociálních sítích, znova opakuji - velmi si toho vážím... o to více, jak těžce se mi dávalo tohle dílko dohromady, jak těžce se mi prožívalo vše, co v něm je schované, znovu a znovu, než jsem se rozhodla to definitivně pustit... a hkavně, než jsem v tom našla smysl, který se mi hledá občas jen velmi těžko... děkuji |
||
21.10.2022 08:38 | K dílu: Parcela | Zuzulinka |
Phil... tak teď jsi mě pobavila, děkuji |
||
19.10.2022 20:51 | K dílu: Parcela | Zuzulinka |
Philogyny - a vidíš, ségra si to přála, jakože vážně a doopravdy. Byla dojatá. Není ten život nádherný? Nejsme my lidi nádherní? Tolik se lišíme... |
||
19.10.2022 13:59 | K dílu: Parcela | Zuzulinka |
bez gupot je bez hloupostí:-) vidíš, to jsem nepřeložila:-) Goro, moc děkuji:-) vědět se má dát, čllověk by měl mít tu šanci se rozloučit, i když každý to dělá po svém a Theo... já myslím, že když to nikomu nepovíš, tak se nikdo nebude ptát, kdes urnu dal, vysypal, zahodil:-) ale fakt mi spadl kámen ze srdce, že i kdyby se někdo ptal, je cesta čistá... |
||
19.10.2022 13:58 | K dílu: Parcela | Zuzulinka |
bez gupot je bez hloupostí:-) vidíš, to jsme nepřeložila:-) Goro, moc děkuji:-) vědět se má dát, čllověk by měl mít tu šanci se rozloučit, i když každý to dělá po svém a Theo... já myslím, že když to nikomu nepovíš, tak se nikdo nebude ptát, kdes urnu dal, vysypal, zahodil:-) ale fakt mi spadl kámen ze srdce, že i kdyby se někdo ptal, je cesta čistá... |
||
19.10.2022 12:56 | K dílu: Parcela | Zuzulinka |
... a Theo, já chci vysypat do lesa, odjakživa, jsem to už řekla muži, dětem a všem, coby mě chtěli někde zahrabávat, aby mi to nedělali... i když už mi to asi pak bude úplně fuk ...a ruce, vidíš, ty máme taky společné... mě ruce facinují odjakživa... z některých jde doslova strach, jiné jsou zase byť vrásčité a kostnaté ty nejlaskavější... ono to tak je někdy i celkově člověk... ten na pohled krásný je prázdný a naopak ... co si budeme povídat ... a pro Lokiho - v roce 1977 si špitály s jejím druhem rakoviny fakt nevěděly rady... jenom ozařky (ty nesnesla) a pak morfium... to se jí docela dobře dalo píchat i doma... já jsem pro paliativní péči, nechtěla bych do špitálu a všechny, kteří chtějí umřít doma chápu... nic trpitelského na tom není... a co se týče kýče, no babi umřela v mých 3 letech - ber to tedy jako pohled dítěte (ono totiž kýč - ten je - jak jsem už mnohokrát zjistila, spíš problémem čtenáře, nikoliv autora)... |
||
19.10.2022 12:45 | K dílu: Parcela | Zuzulinka |
a víra, tady v česko-polském pohraničí, zvláště ta katolická ma silné kořeny a základy... tady se do kostela chodí v početných komunitách, fungují zde kroužky takolické mládeže a další organizace spojené s vírou... na vesnicích jste téměř vyřazen ze života, když se s nimi nemodlíte... my už do kostela po smrti baičky nechodili, komunisti tuhle pospolitost tak nějak vymýtili... víra jako taková podle mne není špatná, špatný je fanatismus... a v ten se může proměnit vlastně cokoliv, čemu dáme nadmíru pozornosti |
||
19.10.2022 12:41 | K dílu: Parcela | Zuzulinka |
... jako všichni díky, zajímavé debaty... politice nerozumím ani rozumět nechci a babi tedy taky rozhodně na politikaření nebyla... a umírala v roce 1977 Loki... to fakt nijak obzvlášť mimořádné trpitelské umírat takto nebylo... nejbližší jakési ozařování bylo v Ostravě a vozit ji tam tehdá nebylo zrovna snadné (navíc pro mou matku bez auta a samoživitelku tehdy 3 děcek)...a kýč je fakt otázkou osobní... na to už nehledím, když někdo napíše a křičí KÝČ, je to většinou o něm... já jinak chci taky do lesa, žádná loučka Theo, kde se budu mačkat s davem... já su samotářka... |
||
18.10.2022 19:35 | K dílu: Pozdní sběr | Zuzulinka |
Stani, moc děkuji:-) jsem ráda za ta slova... velmi |
||
17.10.2022 18:18 | K dílu: SOSUE - superježiš | Zuzulinka |
prosecký...ale Ty jsi dobrý šťoura:-) |
||
14.10.2022 11:09 | K dílu: rekviem | Zuzulinka |
Philogyny, krchov v naší vesnici je hned u lesa, bukového (dne suž buky z větší části padly, neb byly staré)... a hned u lesa taky domov Adélky, bez plotu, kdysi, dnes už tam plot je... dodnes tam Adélka bydlí... a zrovna i ten Adélin pes tam běhal zcela volně, na vesnici to dříve nikdo tolik neřešil... nesoudila bych, když nevím:-) to, že nevěříš mě taky netrápí, nejsme všichni stejní a někdo rád o upřímnosti pochybuje, protože ji neumí pojmout... měj se |
||
14.10.2022 11:08 | K dílu: rekviem | Zuzulinka |
Philogyny, krchov v naší vesnici je hned u lesa, bukového (dnes už buky z větší části padly, neb byly staré)... a hned u lesa taky domov Adélky, bez plotu, kdysi, dnes už tam plot je... dodnes tam Adélka bydlí... a zrovna i ten Adélin pes tam běhal zcela volně, na vesnici to dříve nikdo tolik neřešil... nesoudila bych, když nevím:-) to, že nevěříš mě taky netrápí, nejsme všichni stejní a někdo rád o upřímnostá pochybuje, protože ji neumí pojmout... měj se |