20.02.2016 09:12 K dílu: Povídka měsíce - Leden 2016 - Hlasování jolbah

3 body pro povídku Léčba autora K3, která mě zaujala svou nadčasovostí, nezapomenutelností a aktuálností tématu.

2 body pro povídku Černé čepice autora PseudoXY, jíž považuji za burcující upozo rnění na současné společenské trendy

1 bod pro povídku Cinkání autora Gerty za dramatické vylíčení toho, jak se potla čované vzpomínky z dětství posléze vyderou na povrch v podobě snů.

20.02.2016 09:10 K dílu: Povídka měsíce - Leden 2016 - Hlasování jolbah

3 body pro povídku Léčba autora K3, která mě zaujala svou nadčasovostí, nezapomenutelností a aktuálností tématu.

2 body pro povídku Černé čepice autora PseudoXY, jíž považuji za burcující upozo rnění na současné společenské trendy

1 bod pro povídku Cinkání autora Gerty za dramatické vylíčení toho, jak se potla čované vzpomínky z dětství posléze vyderou na povrch v podobě snů.

20.02.2016 09:10 K dílu: Povídka měsíce - Leden 2016 - Hlasování jolbah

3 body pro povídku Léčba autora K3, která mě zaujala svou nadčasovostí, nezapomenutelností a aktuálností tématu. 2 body pro povídku Černé čepice autora PseudoXY, jíž považuji za burcující upozo rnění na současné společenské trendy 1 bod pro povídku Cinkání autora Gerty za dramatické vylíčení toho, jak se potla čované vzpomínky z dětství posléze vyderou na povrch v podobě snů.

03.09.2013 09:39 K dílu: jolbah

.

02.01.2013 21:55 K dílu: Může být písmácká diskuse iniciována jednou větou - otázkou? jolbah

Běž si honit péro jinam (dohoníš-li).

22.10.2012 10:41 K dílu: Z O O jolbah

Pardon, už vidím, kterého díla st týkala tvá zpráva. Z toho díla mě asi nejvíc zaujala poslední řádka, ačkoli nelze upřít, že to, co jí předchází, je pro ni dobrou předehrou.

Pěkně ujeté, JCJP :-)

29.03.2011 15:26 K dílu: Mafiánské praktiky jolbah
Nepřipadají. Pro zdárný chod Písmáka jsou obvykle cennější, než analytické pokusy pseudoodborníků v oblasti literární kritiky.
27.07.2010 13:06 K dílu: PRINCEZNY PODÁVEJTE CHLAZENÉ jolbah
Sem s ním (videem), i mě potěší :-)
20.07.2010 16:16 K dílu: Balada o napálené ježibabě jolbah
Jako. :-))
20.07.2010 14:43 K dílu: Balada o napálené ježibabě jolbah
Jo, jo, dělat si srandičky z pohádek... Na první pohled jsem myslel, že ježibaba v názvu je nepálená :-)
20.07.2010 14:39 K dílu: Alternativní léčba jolbah
A já napoprvé četl z dupky :-))
20.07.2010 14:31 K dílu: Krokodýl jolbah
Koukám, že jsme se napili ze stejného soudku :-)
28.06.2010 14:15 K dílu: Erotické omalovánky jolbah
Začíná být vzácností... :-) (ale vzpomínat na staré dobré časy je možná předčasné)
28.06.2010 12:07 K dílu: Bez sítě jolbah
Tohle už jsem jednou viděl, ale až po přečtení mi dochází možná souvislost s povídkou Brouci.
28.06.2010 11:48 K dílu: Brouci jolbah
Jde z toho na mě taková zvláštní nálada, taková deprese a 'poraženectví'; a poslední věta mě trochu mate. Jenže právě ta poslední věta je v textu zřejmě tou nejdůležitější, protože s ní přichází nový život. nebo se pletu?
28.06.2010 11:44 K dílu: Knoflík jolbah
... snad něco z kategorie 'stojí/nestojí'... :-) Taky mě to živí, práce...
28.06.2010 11:41 K dílu: Erotické omalovánky jolbah
Pro rímoraj: Kdepak pastelky; na takové omalovánky by stačila černá tužka Děkuji za návštěvu a podporu :-)
28.06.2010 11:38 K dílu: Knoflík jolbah
Zdaleka ne každý, kdo něco píše, je umělec. K některým typům sdělení přívlastek 'umělecký' totiž nesedí :-)
28.06.2010 11:34 K dílu: Rádce jolbah
Jistě, toho se budu držet :-) (a ještě lepší je psát o něčem nevymyšleném a povídkovým pojetím to jen oživit). TOhle bylo napsané nejspíš 'na zakázku' :-))
28.06.2010 11:32 K dílu: Mysli si číslo jolbah
Myslet si čístlo a totéž od něj odečíšt je možná jinými slovy totéž, jakoo 'Nula od nuly pojde'. Musel bych si možná tenhle textík znovu přečíst, abych si vzpomněl. I když tu ulici s těmi nápisy si vybavím hned. Dík za návštěvu.
28.06.2010 11:28 K dílu: Miluji Tě. Slůně jolbah
Děkuji za návštěvu. Píšu víc, ale 'pro jiné' :-) To, co tu nacházíš je spíš historie. Neznáš nějakého korektora? (Někoho, kdo umí dobře česky)
28.06.2010 11:26 K dílu: Knoflík jolbah
Tohle byla spíš taková blbinka, když jsem objevil Písmák; napsat rychle něco krátkého, co by se sem dalo vyvěsit a zjistit tak, co lidi vůbec čtou a jestli... Chodím sem zřídkakdy. Píšu spíš věci, které by tu nikdo nečetl.
28.06.2010 11:22 K dílu: Stačil jsem uskočit jolbah
> ... je mi sympatickej ten chlap, doufám, žes ho nechal přežít. Neboj, běhá dál; a podíval se, kam ani nečekal... a chystá o tom cestopis :-) Dík za návštěvu.
01.04.2010 19:57 K dílu: Test-nečíšt jolbah
Sní, nebo ne s ní? Vypije, nebo neví... Kdo ví :-)
01.03.2010 15:08 K dílu: Test-nečíšt jolbah
Takova diskuse uz tu byla vyhlasena. Ja se jen chci presvedcit, ze tomu tak opravdu je.
24.06.2009 11:23 K dílu: K vodě máme dnes daleko - Zpoždění jolbah
V tom, aby si čtenář na první pohled vyvořil správný obraz o vztahu postav, jsou matoucí asi dvě věty. Takže ten správný obraz vyplave až postupně. Jako fotka z vývojky za starých časů :-)
22.06.2009 13:07 K dílu: K vodě máme dnes daleko - Zpoždění jolbah
Zajimava myslenka je to; tohle necekane setkani po letech. Nebo je to cele naopak -- teprve pri druhem setkani vyvstane vzpominka na to prvni, kdysi, a s ni otazka: Mohl to byt on? Cas na obsahu vzpominek mnohe prida a mnoho ubere... Uvazuji o tom, zda do prvniho odstavce (ctvrta nebo pata veta) nepridat jedno ci dve slova kvuli jednoznacnosti vztahu postav.
22.06.2009 09:55 K dílu: K vodě máme dnes daleko jolbah
Jde z toho trochu smutek; smutek z pomijivosti okamziku; ze setkani, ktere se nejspis nebude opakovat. Ani stopa nadeje na konci... Nema to treba jeste jednu stranku; doma ve stroji...?
22.06.2009 09:50 K dílu: Sépijka jolbah
Je v tom schovaneho neco jako zvlastni druh vyrovnavani uctu s historii. Takove 'co by bylo, kdyby bylo'. A tim stridenim dejstvi je to takove hezky neadresne, neni to psano ani o sobe, ani o nekom, je to spis takove 'pro kazdeho'. Libi se mi. Dik.
17.06.2009 13:35 K dílu: V indispozici jolbah
Líbí se mi víc začátek, než konec; asi proto, že se mi konec zdá smutný. A taky mi to připadá 'rozsekané' do příliš mnoha řádků; některé 'věty' by lépe vyzněly napsané pohromadě. Ale spojit si je umím. DZA
16.06.2009 14:25 K dílu: Neboj se, mami... jolbah
Nějak se mě to téma teď ještě víc dotýká, než před půl rokem. Ta povídka se mi ale líbí pořád stejně.
09.06.2009 10:29 K dílu: Básník tvrdý chleba má.... jolbah
Internet je rostoucí a tvar měnící smetiště, které díky své nestálosti, otevřenosti a neověřenosti informací a autorů, nelze s knihou srovnávat. V tom, že je někdo schopen (a ochoten) vynaložit úsilí, aby byl jiný ochoten vynaložit finanční obnos (za knihu), vidím určitou záruku, že takové úsilí nebude věnováno každému 'nápadu z opilcova rána'.
04.06.2009 13:06 K dílu: Počkám jolbah
I v době kamenů a klacků bylo možné krátit čekání hrou. Výseledkem některé z nich byl možná jeden z největších (a zároveň nejkontroverznějších) vynálezů v dějinách lidstva. Kéž by jen hřál...
04.06.2009 12:38 K dílu: Počkám jolbah
Tuším trochu mystiky či aspoň alegorie. Asi to není cestopis, že? :-) Chápáno ve všech možných (a tušených) souvislostech je tohle krásná hra na schovávanou. Čas mlčení je ku prospěchu slovům příštím; dává prostor jejich přípravě, zrání... Tip
17.03.2009 23:12 K dílu: Zastavit čas jolbah
Visejí v jedné kuchyni; Pořád na stejném místě, i když zdi se trochu vyměnily. Čas je však jen jeden...
17.03.2009 21:22 K dílu: Zastavit čas jolbah
Snažím se o to; už celé věky :-) Přijď si sáhnout na nejpřívětivější hodiny všech dob... Jsou (s drobnými přestávkami) v chodu od roku 1902 (ale předbíhají se o skoro 20 vteřin týdně -- asi s nimi nemám trpělivost :-) )
27.10.2008 19:15 K dílu: kolik ti je? jolbah
Nevím, co je haiku. Tady mi na sebe věty taky trochu nenavazují. Mávající ruka je možná spíš výzva.
14.10.2008 13:11 K dílu: Knoflík jolbah
pro reka: Mně ty vtipy dnes připadají spíš hloupé (nebo z měho pohledu zastaralé). překvapuje mě, že tohle dílo někdo po třech letech objevil. Něco se děje? :-) Dík za návštěvu.
01.10.2008 12:20 K dílu: Ema má maso jolbah
domin.go, tu přímou řeč, na kterou upozorňuješ, bych dnes opravdu napsal jinak. Dál ti však nerozumím a asi nebudu hledat v číchsi kritikách větu, která vysvětluje, cos měl na mysli, když jsi psal komentáře k téhle povídce. Domnívám se, že kdyby pohnutkou k jejich napsání byla opravdu jen moje povídka, dokázal bys vyjádřit svůj názor srozumitelněji. Přivedly tě sem možná ještě jiné pohnutky a já nemám potřebu hledat jaké. Původně jsem myslel, že si přečtu něco tvého, ale už mě přešla chuť. Tuhle věc považuji za vyřízenou a zbytek tvého komentáře za bezvýznamný. Dělej si to jak chceš.
18.09.2008 23:22 K dílu: Ema má maso jolbah
to domin.go: Co si mám přečíst znova? Mou povídku, nebo tvoje opilecké slinty? Přemýšlej dřív, než píšeš. Nebo nepiš. Nebo nepij. Otázka trvá: Co znamená věta: '... a nezachrání to ani ta poněkud laciná berlička s uznáním (citace Winter :)).' A nevíš-li hned, neobtěžuj se odpovědí. Takových jsou plné...
16.09.2008 13:00 K dílu: Ema má maso jolbah
Nevím jistě, bylo-li avízo.
16.09.2008 12:56 K dílu: Ema má maso jolbah
to domin.go Mohu ještě jednou požádat o vysvětlení té původní kritiky, konkrétně věty: '... a nezachrání to ani ta poněkud laciná berlička s uznáním (citace Winter :)).' Už vím, kdo je Winter. Dále se dozvídám, že víš o čem píšeš. Spojím-li dohromady tyhle dvě informace, stejně však nevím, o čem píšeš v té kritice :-) Ty zřejmě ano. Zajímá mě to.
12.09.2008 12:09 K dílu: Ema má maso jolbah
domin.go Hlavně že ty víš, o čem píšeš a dávás to 'srozumitelně' najevo :-) Můžeš mi nějak blíže vysvětlit tu tvou 'berličku'? --- ...tö je otřesná věta a nezachrání to ani ta poněkud laciná berlička s uznáním (citace Winter :)). --- (ňákýho Winter neznám a je mi ukradenej)
08.09.2008 08:43 K dílu: Rádce jolbah
born_to_be_child a chroustjazz Ještě o chlup staršího bráchu tu nemáte, vy dva? Ať znám rovnou celou rodinu :-)
06.09.2008 16:29 K dílu: Let bez přistání jolbah
Líbí se mi koruny stromů a pak taky to zaujetí břuchem :-)
06.09.2008 16:28 K dílu: Baculkám pro radost, vyžlím jako varování jolbah
Já tomu sice úplně doslova nerozumím, ale s celkovým významem či posláním tohoto textu nemohu než souhlasit.
06.09.2008 16:25 K dílu: Rádce jolbah
to prostředníček Pětka ve škole... Tohle byla pětka na začátku rodného čísla. Chápu, že i ta už se leckoumu tak skvělá zdát nemusí. Jenže s rostoucím věkem se obzory rozšířují :-) Dík za zastavení
06.09.2008 10:48 K dílu: Koncert skupin Moskva orchestra, Radost a Boby Houda blues jolbah
A tohle má s literaturou společného co?
09.06.2008 13:45 K dílu: Pořádně se nažrat jolbah
Nemýlím se? Je to talíř, doufám. Jinak by to ve spojení s tím jídelním náčiním zavánělo buď odporným kanibalismem nebo nějakou (jistě zavrženíhodnou) úchylkou :-)
09.06.2008 12:30 K dílu: jolbah
Ale fuj; místo 'ze stran zubatý' by bylo o hovně lepší dát 'z boků zubatý'
09.06.2008 10:58 K dílu: jolbah
Dírkou Klíčovou krásy přichází k očím ukrytým stranou nesnází V zorném poli svět ze stran zubatý šaty odkládá a je... zamknutý Dírko Klíčová světlem lákáš blíž oči pavouků. Neztrať k sobě klíč!
30.03.2008 18:07 K dílu: Zoofílie jolbah
Pro Korála: Skoro všechny (co mají silné kotníky a chobot :-) ) Děkuji za zastavení.
04.03.2008 07:40 K dílu: Stačil jsem uskočit jolbah
Děkuji všem za komentáře a zájem, srovnatelný v tomto uspěchaném prostředí téměř s archeologií. Je to jedna z mých prvních povídek, napsaná před více než třemi roky. Souhlasím se všemi připomínkami ke stylistickému provedení (rozpačitost apod.), ba shledávám další, když ji teď čtu s odstupem času. Sled popisovaných odálostí mi nepřipadá nereálný. (Co je vidět z leže na břiše; počítání prstů jako způsob zjištění psych. stavu raněného; pozdní příjezd sanitky... začátkem 80. let jsem si přividělával brigádou u záchranky :-) ) Má smysl text uhlazovat, nebo je to ztráta času? Nebo že bych napsal další?
18.01.2008 07:25 K dílu: Cesta domů jolbah
"Vladimíre Iljiči, Vladimíre I l j i č i! Co máme dělat? Aurora se potápí!" "Tak střílejte, honem, střílejte! Ať se dostane do dějin, než si toho někdo všimne."
14.11.2007 06:42 K dílu: Zoofílie jolbah
Raději cygnus cygnus (labuť zpěvná). Ačkoli jsou obě bílými ptáky, ta mnou jmenovaná má lepší pověst :-)
10.11.2007 18:10 K dílu: Zoofílie jolbah
Děkuju za vcelku nečekanou vlnu názorů. Tu posledníisloku jsem opticky oddělil. Nerad něco zahazuju :-)
22.08.2007 22:31 K dílu: ČAS jolbah
Čas je zajímavé téma. Jen chce možná o něco více času. Ale proč čas od času nezkusit sepsat pár slov. Třeba se budou za čas hodit. :-) Text je takový popisný, 'školou povinný', ale kdo říká, že ho za čas nemůžeš použít jako námět, startovací 'depo'. A ze sýčků, jako jsem já, třeba, si nic nedělej. Zatím Ti toho nejvíc hrozí od sebe samého (samé?)
22.08.2007 22:22 K dílu: Zastavit čas jolbah
avízo pro brcalovezelena
02.06.2007 18:16 K dílu: Ema má maso jolbah
Všem děkuji. Cítím se zaskočen nebývalým zájmem. Nebude konec světa? Nemám ještě sbalený batoh a nářadí. Zvláštní dík za 'slabikářovou větnou skladbu' a za 'zajiskření'. Holka nebo kluk? Ať si každý vybere, co (koho) má radši. Prouza jezdil tramvají proto, že v ní bylo teplo a nepršelo. A jen děti ho nepoznali od... lidí. Prouza nevystoupil. to jen postupně vystupovali všichni, kteří s ním na chvíli sdíleli palubu.
14.03.2007 13:36 K dílu: Lampy. jolbah
Je to zajímavé. Neshledávám to povídkou, ale shledávám v tom náznak příběhu. Rozdělte to do více řádků, změňte kategorii na jednu z veršotepeckých disciplin a názory+Tipy se jen pohrnou. Nevěříte? Dobře děláte.
14.03.2007 13:10 K dílu: jolbah
Dík, docela to vystihuje můj pohled na svět. Sám bych to tak trefně nevyjádřil.
08.02.2007 10:29 K dílu: Povídka měsíce - leden - hlasování jolbah
Konejšení pro Bazilišku: S něžnou opatrností obtiskla špičku tužky za poslední slovo a odložila pero. Závěrečnou tečku dělala vždy až po kontrole pravopisu. Tak, jak to říkal učitel; zvedla k němu obdivný pohled. Natočila hlavičku trochu na stranu, působí-li list úpravně i pod jiným úhlem pohledu. Chce mu přece dělat jen radost, a ta by mohla být pokažena nožkami písmen, nedotaženými až na linku. Seděla nad otevřenou písankou a těšila se na jeho další pokyn. "Zavřít!" Jediné slovo stačilo k tomu, aby všichni vykonali tentýž pohyb. Hřálo ji to vědomí kázně a sounáležitosti. Kdyby byli všichni takoví, jako je ona, stažilo by, aby vypustil jediné písmeno. "Z!" A všichni by mu rozuměli. Hned by věděli, co mají dělat. Pak si všimla, že přece jen všichni sešit nezavřeli. Zastyděla se za ty opozdilce. Pohlédla mu omluvně do očí, jako by chtěla říci: "Ne na ty darebáky, ale na mě se podívejte, prosím. Já jsem nejlepší, protože pozorně poslouchám a řídím se každým Vaším slovem. Mějte mě za to rád." Jenže on se dál zabýval těmi kverulanty... Má s nimi těžkou práci, pocítila za něj tu každodenní únavu, plynoucí z jeho záslužné, usilovné a nedoceněné práce. Zavřel za sebou dveře a pomalým krokem kráčel k protějšímu konci chodby. Něco si pro sebe mumlal. "Co na mě ta káča furt valí voči, jak `dyž kocour sere do řezanky," poznamenal polohlasem aniž by odložil štos sešitů z podpaží, když se rozkročil nad mušlí.
07.02.2007 16:16 K dílu: Povídka měsíce - leden - hlasování jolbah
"Tak jsem se do toho konečně pustil," pochlubil se toho večera doma. "A bude to velké, bude to slavné - to si podtrhněte -, protože jsem to já, kdo... ale taky hlavně proto, že to lidé potřebují. Jednou mě budou všichni znát a budou si ukazovat to je On! A o dnešku se děti ve škole budou učit: 'To byl ten slavný den, kdy...' Ale nepředbíhejme, teď ještě potřebuji něco dotvořit, aby to bylo pro všechny. Protože zatím to pocítila jen slabá čtvrtinu. Ale když to takhle půjde dál, ze čtvrtiny bude brzy pětina, šestina, sedmina... až si nakonec celý svět všimne, že tu hromadu výkalů u nás za stodolou jsem celičkou stvořil JÁ."
22.01.2007 21:44 K dílu: Pět minut něhy denně jolbah
Neděkuj, piš. Bez mušek nebo s muškami, to je lhostejno. Časem odlétnou, vydržíš-li. *
04.07.2006 12:54 K dílu: ve stylu němého tance jolbah
Já na Tebe taky. Máš (na vlka) milý pohled. > půlpláče...
29.06.2006 10:49 K dílu: Co si myslíte o pravopisu jolbah
Pro stříbrné_volvo_APS_03_24 muži přišly... nesprávné možná nikoli gramaticky, ale geneticky a co je pokurvené, to v rádiu (Jerevan) nehlásili.
28.06.2006 14:24 K dílu: Co si myslíte o pravopisu jolbah
A co je přijatelná míra přizpůsobení, aby přitom neutrpěla poetičnost? Třeba když se slovo 'pýcha' bude psát někdy s měkkým a jindy s tvrdým, podle toho, zda ho píše žena, či muž? :-))
28.06.2006 11:53 K dílu: Co si myslíte o pravopisu jolbah
Básníkům, těm je to jedno. V poezii, jak se mi zdá, na nějakých pravidlech až tak moc nezáleží (báseň lze vždycky vydávat za 'moderní'). A obyčejnou prózu, tu stejně nikdo nečte. Tak proč se tím zabývat?
27.06.2006 09:19 K dílu: _JiKo_ podává adminskou demisi jolbah
Ten TiP je za reakci, kterou napsal(a) 17.06.2006 04:33:02 katugiro
27.06.2006 07:29 K dílu: _JiKo_ podává adminskou demisi jolbah
Skoro to vypadá na spontánní SNP. A to je teprve konec června.
31.05.2006 14:10 K dílu: Taky to tajíte? jolbah
Myslím, že když se snažím psát, dělám něco, co nemusím. Něco navíc. Snad i něco 'dobrého', protože se do toho nepouštím se špatnými úmysly (stát se slavným nebo zbohatnout :-) ) A tak mi připadá, že je na místě určitá skromnost. Ale nevím, jestli bych zůstal skromný i ve chvíli, kdy by někdo řekl: "Tohle stojí za... Kč" (přiměřenou částku nechť si každý doplní sám). Jenže ta věta o ohodnocení bude nejspíš končit jinak. Taky už chápu, v čem spočívá ta výjimečnost Nejmenovaného. Může mazat nepohodlné kritiky pod svými díly. Gratuluji.
31.05.2006 08:42 K dílu: Zpět za poznáním jolbah
Ty vado, to si snad děláš srandu! Tak Ty chceš ostatní poučovat, hraješ si na výjimečného a pak se tady chlubíš tímhle? Že Ti není hanba, literáte. Měl by ses nad sebou zamyslet, najít si jeného koníčka nebo tak něco. Skro bych Ti dal tip, ale nechce se mi kvůli Tobě hledat to tlačítko.
30.05.2006 16:50 K dílu: Zpět za poznáním jolbah
Ty vado, to je síla. Tak ty tady chceš všechny poučovat, hrát si na výjimečného a přitom se chlubis timhle? Že ti není hanba, 'literáte'! Asi by ses měl nad sebou trochu zamyslet. Najít si jiného koníčka nebo tak něco. Skoro mám chuť dát tip, ale to tlačítko je někde moc daleko. Tak zase někdy poraď :-)
30.05.2006 12:44 K dílu: Taky to tajíte? jolbah
> Málokdo je tak nějak normální. > Považuji se za normálního člověka. Jsou-li dvě předcházející věty výrokem jednoho člověka, pak se zřejmě považuje za výjimečného. Lze to chápat jako počátek exhibicionismu? To jsou ty důkazy?
30.05.2006 12:31 K dílu: Taky to tajíte? jolbah
Tajím. Současnost k tomu přímo vybízí. Necítím žádnou podvědomou zvrácenost. Když už nařknout z exhibicionismu, pak spíš některé případy těch, co netají. Tuším, že každý má svě důvody, proč tajit, či netajit. Neznám je. Napadá mě dost možností.
19.05.2006 11:53 K dílu: Voda nemá trámy jolbah
.
19.05.2006 08:48 K dílu: Můj Muš jolbah
Postavit se proti jednomu násilí může někdy vyvolat daleko rozsáhlejší vlnu násilí dalšího. Ůkolem pozorovatelů, zpravodajů a třeba taky fotografů není do situace zasahovat, ale vyznat se v ní nebo o ní informovat. Taky bych to nevydržel (jeden z mnoha důvodů, proč nejsem diplomat) -- J. (otec, slaboch, kolaborant... udavač ne, spíš odpadlík)
15.05.2006 12:43 K dílu: Obálka jolbah
Ta blonďákova naivní představa, že najde obálku ve ztrátách a nálezech, směřovala k jakési iluzi čistého světa, jaký se snažil vidět třeba W. Saroyan.(ten by obálku našel). V téhle povídečce bylo 'čistoty' taky spousta; nejměně čtyřikrát víc, než je v našem světě obvyklé. Tam`s mířila, předpokládám. To, že všichni podvědomě hledáme v textu něco jinéhom je způsobeno nejspíš faktem, že si takový svět už neumíme představit. Ani vnoci.
15.05.2006 09:05 K dílu: Obálka jolbah
Já bych z toho nedělal detktivku :-) (pro Zámotek). DOkonce bych byl radši, kdyby na konci nebylo řéčeno, co v té obálce bylo a komu to patřilo. Snad bych předchozí pasáž trochu rozvedl... Ale je to Tvůj přiběh, Ty mu poroučíš. Moc se mi líbil, až na ten uzavřený konec. TiP
05.05.2006 09:38 K dílu: Růžový město jolbah
Na to, že je to to už od včerejška, a hlavně na to, jak je to DOBRÉ, žádné velké ovace -:) (V tom spolu, bohužel, máme mnoho společného.) Vy navíc házíte perly... lidu. Máte tam pár hrubek/překlepů, ale Svět s velým 'S' mezi ně rozhodné nepatří. Být po mém, je Váš. A nejen za tohle. Tip.
04.05.2006 17:15 K dílu: Zastavit čas jolbah
Z téch sedmi povídek, co jsem pověsil na písmák, jsou asi tři o Prouzovi (tuším ještě 'Ema má maso' a 'Miluji tě slůně'). Pak si poruzu taky jednou někdo na Písmáku půjčil pro svůj 'projekt' (teď nevím, kde ho hledat) a nedopadlo to tak špatně. Že by nový důvod, pustit se do práce? Zajímavá předtava, psát pro jediného čtenáře. Vlastně čtenářku, ještě k tomu zhýčkanou. Čím Tě hýčkali?, ať se nepouštím do boje s větrnými mlýny :-) Dík za 'nakopnutí'
04.05.2006 17:02 K dílu: Zastavit čas jolbah
Tak hlavně, že ses nenechala odradit tím prologem, který, když si ho teď s odstupem čtu, opravdu připomíná předzvěst nějaké relativistické úvahy. O tomhle 'odpadlíkovi' (Prouza) toho bylo napsáno víc. A ještě víc nenapsáno. Původné to měla být taková mozajka povídek, ze které postupně vystupuje obraz 'postavy', (snad jejího vzestupu, slávy a pádu?, lze-li to tak nazvat; 'Zastavit čas' patří právě do té poslední fáze). Jenže to nikdy nikdo (skoro) nečetl a tak to zůstalo jen ve fantazii. Aspoň jsem na tom nic nezkazil (až na těch asi 5 prvních střípků). Sakra, to jsem se rozepsal. Holt si musím hýčkat čtenáře :-)
04.05.2006 16:40 K dílu: Zastavit čas jolbah
Děkuji dalšímu z mála čtenářů (třetímu za půl roku :-) )
04.05.2006 13:27 K dílu: Zastavit čas jolbah
avízo
04.05.2006 10:55 K dílu: bolesti jolbah
> Slyšela jsem hlas muže > a jakoby byl můj vlastní. Předpokládám vlastní hlas (ne muž). Mně se zas onehdy zdálo, že jsem vílou. Ale ráno v holinách a ve výkopu to zase přešlo. Blbej den na 'přestat chlastat', ale na 'stát se odpadlíkem', je toho přece jen trochu málo. Dívkám květnové stavy (první, druhé, třetí i další) nezávidím, a trochu závidím. > kdy bolí strašně moc ...to ostatní znám taky. Dík, že tě nemusím vidět :-)
04.05.2006 10:09 K dílu: V žilách víno, v láhvi krev jolbah
Začiná to 'hezky'. Pak trochu převažuje taková podivná sebelítost. 'Kousek sebe samého' se mi zdál lepší. Ale mají mnoho společného. 'Odpadlíci'. Odkud se berou?
03.05.2006 16:40 K dílu: Kousek sebe samého jolbah
Já popelářem, tramvajákem a teď... no ještě nevím, ještě je čas, snad. A bylo, je a bude to vždy patřit do té 'volitelné' skupiny. Do té 'Chceš'. Ty píšeš o té druhé skupině. Nechceš, ale musiš. Někdo teď ví, očem je řeč. Někdo méně. Nemohu uvěřit, že takhle přesvědčivého popisu je schopen někdo, kdo sám cosi podobného neprožívá. Fakt jsi (jste) sedmnáctiletá dívka? (Taky to může být mistrná 'transpozice' pocitů, ale to už je moje vlastní konstrukce, za niž se omlouvám TIPem.)
25.04.2006 15:38 K dílu: jolbah
Kde je tě víc? Nechybíš si? Napřed tohle všechno (& losí) a pak půl roku nic... Přepálený první kilometr po startu? Odplivni si (třeba i pár litrů), předstírej že zavazuješ botu a pak pokračuj. Nebo už možná pokračuješ. Na jiné trati.
19.04.2006 09:03 K dílu: Osmy deň jolbah
Zaujalo mě to hned první větou (dobrý trik, uznávám) A druhý odstavec, týkající se otáčení Země... (já zas cítím magnetické siločáry :-). Sever, jih a tak) A dál pak vidím, že ta (úvodní) nahota není v textu samoúčelná. A jak na mě začátek povídky působil trochu rozverně, najednou je vážnější a vážnější. Takové 'z nebe do pekla' (ke slovu očistec dočítám až po zapsání minulé věty). Až po dočtení mi přišla na mysl jakási starší povídka z Písmáka, přesněji řečeno jedna její pasáž. http://www.pismak.cz/index.php?data=read&id=187002 (pasáž uvedená skloněným písmem a začinající větou: 'Jednou ráno se probudíš a budeš stará.') Podívat se na ten odkaz pro Tebe není povinnost. Dát TiP pro mne ano.
14.04.2006 11:35 K dílu: Martina jolbah
> pointa je právě v tom, že hrdina té druhé části psal tu část první... To není pointa. To je neodmyslitelný fakt, viditelný na první pohled. Těžko by někoho napadalo, že II. část píše někdo jiný. Zvlášť, když jsou obé části napšany v první osobě. Kdyby byla I. část napsaná ve 3. osobě, pak by se mohlo zdát, že II. část píše někdo jiný. Účinek pointy je ale i tak nejistý.
13.04.2006 09:48 K dílu: Martina jolbah
> hrdina té druhé části psal tu část první... A já, hlupák, si myslel, že trhala záznam z té SMS/e-mail korespondence, která byla maznačena v posledním odstavci I. části. To vysvětlení, které podáváš, vypadá přijatelně. Jen já bych si pro ně představoval spíš schéma 'sraz - nepřišla - ožral - sepsal opileckou fantazii - přisla ráno...'. Možná tohle všechno v textu je, jen já to tam nevidím. Povídka se mi zalíbila hned názvem (stejný jako jiná dávno, s úplně jiným námětem :-) ) Aniž bych se k tomu musel nutit jsem ji dočetl do konce. Absence přímý ch řečí mě sice překvapila, ale neodradila. I tak se dá dosahnout určitého dojmu. Je to takové 'převyprávění', což působí klidnéjším dojmem, než živý děj s přímými řečmi. Takhle napsaná 'klidná' první část by mohla kontrastovat s druhou, dynamičtější částí. Té dynamičnosti by se v druhé části dalo dosáhnout přímými řečmi, ale jde to i bez nich. Nenech se odradit mými pitvu připomínajícími plky. Všem, kteří pochopili napoprvé, se omlouvám za avízo.
12.04.2006 18:12 K dílu: Martina jolbah
Jaký včerejši text? O ničem takovém předtím nebyla řeč. Nebo jsem něco přehlédl?
07.04.2006 16:12 K dílu: Dneska by to šlo jolbah
Za porno prej ne. To mu jenom smazali. Ale za to jak vojel tu třináctku. Takové nešťastné číslo. Ještě jednou bude přistižen, prej, a bude mu... vyměřen přísnější trest. A nakonec prej ho vyloučej z Pionýra. A taky průkaz mu seberou. Aby si s ním nemohl vytřít slzy z očí.
04.04.2006 08:16 K dílu: Rande jolbah
Zajímavé. Snad i trochu napínavé. Nebo jen ztrácím soudnost, kdykoli se něco tématicky otře a prostředky hromadné dopravy? Tahle povidka by si zasloužila jinou (lepší) grafickou úpravu.
28.03.2006 09:08 K dílu: První regál jolbah
To, že je celý text napsán jako prolog a pod názvem už následuje jen prázdné místo je omyl, nebo záměr? Tuším, že to druhé. Líbí se mi (nejen kvůli tomu nápadu s prologem). Tip.
16.02.2006 00:00 K dílu: Když dva dělají totéž ... jolbah
Dávno už přemýšlím, jak do krátkého přiběhu vměstnat znepokojení, či nesouhlas se současným trendem (odlidšťování), současně s náznakem jiné (pro někoho samozřejmě staré a neproduktivní) cesty. A teď vidím, že už mohu přemýšlet o něčem jiném. I ten záblesk naděje na návrat ke 'starému a zaběhnutému' tedy návrat 'k lidem' v téhle povídce je. A nepovažujte mě, prosím, za starostrukturního ohlížeče. Tip.
06.01.2006 00:00 K dílu: jolbah
Velká Mořská Víla, napadlo mě v průběhu čtení. Snad proto, že se mi zrovna na dnešek vnoci zdálo, že jsem vílou.. :-) . Sneslo by to i víc prostoru (ale na to má každý svůj názor). Taky mi to připomělo kolik (a jakých) lidí přislo v poslední době o život v důsledku obliby svéta pod hladinou. A z toho mě zamrazilo. A taky mi to připomělo jednu podstatně delší povídku, která se válí nékde na www-smetišti. Hledám...hledám...a mám. Je to rozdělené do dvou částí a ta doména působí tak trochu - řekněme nedůvěryhodně. Ale to, co ty odkazy obsahují, má s Tvou povídkou něco málo společného. http://www.bdsm.cz/Articles/povidky/clanek-897.aspx http://www.bdsm.cz/Articles/povidky/clanek-898.aspx A omlouvám se za značnou odbočku (kterou jsi možná sam(a) zavinil(a) právé tímhle textem) A taky TiP.
06.01.2006 00:00 K dílu: Faust na trase B jolbah
x+1 = y-1 y+1 = 2(x-1)
06.12.2005 00:00 K dílu: Jeden trip jolbah
.
06.12.2005 00:00 K dílu: Jeden trip jolbah
Pribeh s podobnym nametem (odsouzen za vrazdu, kterou /ne/spachal) se tu objevil uz vicekrat (naposled snad: http://www.pismak.cz/dilo.php?num=183317 ) V zadnem z nich se pravdepodobne nevyskytovalo takove mnozstvi jmen na tak kratkem useku textu. V tom 'Jeden Trip' vynika nad ostatnimi.
Nahoru