23.08.2008 15:43 K dílu: Rozjímání pravdivé o bezbožných mordoch židovských ZMOK
Prostě jsem chtěl napsat něco, co se blíží kramářské písni. Pokusil jsem se o to už několikrát, můžeš se o tom přesvědčit. A protože kramářská píseň nepochází ze současné doby, tak si myslím, že zasadit židy do takových souvislostí, do kterých jsem je zasadil, je omluvitelné (toto by měla být i částečná obhajoba té "chásky satanovy"). Kdo by dneska bral kramářskou píseň a antisemitismus minulých století vážně? Myslel jsem si, že zrovna toto je současnému inteligentnímu člověku pouze pro legraci. Holt, asi není. A ta trocha kontroverze (záměr druhotný), má sloužit pouze k zamyšlení.
17.08.2008 00:48 K dílu: Rozjímání pravdivé o bezbožných mordoch židovských ZMOK
Nekupujte od židů cukr ani mouku to voni nám zabili naši českou holku. atd. Před rokem jsem to slyčel na ČT1, bylo to součástí nějakého dokumentárního filmu o aféře s Hilsnerem. Kupodivu, žádnou debatu to nevyvolalo.
15.08.2008 22:00 K dílu: Rozjímání pravdivé o bezbožných mordoch židovských ZMOK
Co jsem tím myslel, už jsem odepsal UDIPME. A ještě něco k tvé kritice. Přehnaná politická korektnost je ubohost taktéž. PS: na Moravském Slovácku jsem se narodil a vyrostl.
15.08.2008 21:56 K dílu: Rozjímání pravdivé o bezbožných mordoch židovských ZMOK
Je to zpracování jednoho právnického procesu z osmnáctého století. Samozřejmě trochu (více) upravené k větší krvavosti, černohumornosti a směřované ke kramářské písničce. A v nářečí moravskoslovenského pomezí. Prostě balada s využitím antisemitismu té doby, nad kterým se dnešní člověk pouze zasměje. A právě v těchto mantinelech k sobě slovo žid a jed patří asi tak jako třeba měsíc a noc.
15.08.2008 21:43 K dílu: Rozjímání pravdivé o bezbožných mordoch židovských ZMOK
ne
15.08.2008 21:18 K dílu: Rozjímání pravdivé o bezbožných mordoch židovských ZMOK
proč?
17.04.2008 16:59 K dílu: Jak mora trápila Rudimovského rychtára ZMOK
O tom by sa dalo dlůho diskutovat, esli je lepší naša krásná moravská řeč, lebo tá zpotvorená pražská hatmatilka. Na které ostatně nic originálního néni. Ale aspoň sem ti neco prozradíl ze zeměpisa, ne?
17.04.2008 16:58 K dílu: Jak mora trápila Rudimovského rychtára ZMOK
O tom by sa dalo dlůho diskutovat, esli je lepší naša krásná moravská řeč, lebo tá zpotvorená pražská hatmatilka. Na které ostatně nic originálního néni. Ale aspoň sem ti neco prozradíl ze zeměpisa, ne?
17.04.2008 16:31 K dílu: Jak mora trápila Rudimovského rychtára ZMOK
Ano, máš pravdu, není to ani česky, ani slovensky. Ovšem, v rámci bývalého Československa existovaly ještě dva územní celky, které se nazývaly Morava a Slezsko. No a na té Moravě i na tom Slezsku žijí lidé, kteří neříkají ani vokno, pěknej a ani "Hele vole vorloj". Mají své vlastní nářečí (několik nářečí). Víme?
21.03.2008 07:32 K dílu: Žárlivec ZMOK
To už je lepší, když napíšeš "proč".
15.03.2008 21:41 K dílu: Žárlivec ZMOK
A proč se chceš, Tomášu, rozčilovat? Mám psát jazykem, kterým nikdo nemluví? Píšu tak, jak jsem se za mala naučil. A pokud znáš nějakou mluvnici spisovné moravštiny, tak mi dej link. Rád si to přečtu. Abych zjistil, že sa u nás mluví. Ale stejně myslím, že aj tak budu mluvit nespisovno.
19.10.2007 04:18 K dílu: In vino veritas ZMOK
V té básničce je toho málo. Mně se moc nelíbila. Ale je hodně nesrozumitelná, + používá cizí jazyk a to dokonce latinu. Takže za ni dostaneš hodně tipů, aspoň si to myslím
04.04.2007 18:22 K dílu: Petice proti kouření ve veřejných prostorách ZMOK
A zkusme to obrátit. Řekni mi jeden důvod, proč nekuřákům kouření v hospodách vadí. Já jsem si vždycky myslel, že komu kouření v hospodě vadí, ten do hospody nechodí a nebo chodí do hospody nekuřácké. Proč potom chcete, nám kuřákům, kuřácké hospody zakazovat? Mně se třeba nelíbí techno. Ale zakázat ho nechci. Prostě na akce s technem nechodím. Promiň, ale právě toto se mi zdá divné a trochu to smrdí totalitářstvím. S tím odkazem na výzkum, který jsi ode mne chtěl, je to trochu legrační, neboť ten samý požadavek můžu vznést já při tvé odpovědi. A nebo při příspěvku téměř kohokoliv tady (ať už je to pro nebo anti).
02.04.2007 12:23 K dílu: Petice proti kouření ve veřejných prostorách ZMOK
Ale neobtěžuju nikoho. Psal jsem o tom v úplně prvním příspěvku. Většině nekuřáků kouření v hospodách nevadí.
02.04.2007 12:21 K dílu: Petice proti kouření ve veřejných prostorách ZMOK
Pro jablkům: jasně, já si myslím, že by nebylo špatné povolit všechny drogy. Se zachováním té hranice 18ti let a s tím, že výhradním distributorem "tvrdých drog" by byl stát.
01.04.2007 20:08 K dílu: Petice proti kouření ve veřejných prostorách ZMOK
A je jen sympromatické, že jsi dosud nenapsal, proč by se podle tebe mělo kouření v restauračkách zakazovat. A proč? Protože víš, že on vlastně žádný rozumný důvod není. A vyvrať to ;-)
01.04.2007 20:05 K dílu: Petice proti kouření ve veřejných prostorách ZMOK
A kde je tebou proklamovaná svoboda, miláčku, když si hostinský nemůže založit kuřáckou hospodu? Proč to nenechat na svobodném rozhodnutí toho kterého člověka? Když nechceš být pasivní kuřák, tak do té hospody nechoď. A nebo kouření v hospodách zakažme. Co je lepší? Co je "svobodnější"? K uzeninám: stejně tak, jak nemusíš jíst uzeniny, nemusíš být také pasivní kuřák. Jdi do nekuřácké. Stačí? Já bych nikdy do nekuřácké hospody nešel, vadí mi, že si tam nemůžu zapálit. Mám řvát, tak jak vy, militantní nekuřáci, že se to má zakázat? Prostě tam nejdu a šmitec. To vy ale nikdy nepochopíte. Bohužel. A že někoho svým kouřením ničím? Jak? Já opravdu nevím jak.
31.03.2007 13:32 K dílu: Petice proti kouření ve veřejných prostorách ZMOK
Ach jo, a víš, kolik lidí umře na rakovinu tlustého střeva? Oběsit uzenáře, nebo jak to řešit? A velice se pleteš ty. Nikdo tě nenutí, aby jsi byl pasivní kuřák.
31.03.2007 11:26 K dílu: Petice proti kouření ve veřejných prostorách ZMOK
JIKO: myslím si, že zákaz kouření v hospodách by měl být čistě na provozovateli hospody. Svým kouřením nikomu život neničím. Nikoho nenutím, aby za mnou chodil a dýchal kouř z cigarety. Já nikoho do kuřácké hospody na řetízku netahám. Co je skutečně a objektivně správné?????????????????????? Této věty jsem se, nezlob se, polekal.
30.03.2007 11:30 K dílu: Petice proti kouření ve veřejných prostorách ZMOK
to Jiko: zkus aspoň trochu argumentovat....
30.03.2007 00:51 K dílu: Petice proti kouření ve veřejných prostorách ZMOK
Ach jo, vždyť je to tak jednoduché. Pokud nekuřákovi kouření vadí, tak může jít do nekuřácké restaurace. Už teď slyším ty reakce: "Ale nekuřáckých restaurací je málo." Na to můžu odpovědět tak, že většině nekuřáků kuřácké restaurace vlastně nevadí. Žijeme v podmínkách tržní ekonomiky, víme? A kde je poptávka, je i nabídka. A to, že nabídka není, potvrzuje můj předpoklad zmíněný o dvě věty výše. A ten zbytek nekuřáků, který se s kuřáckými hospodami nechce smířit ani za nic? Ten by si měl uvědomit, že v této společnosti jsou sakra velká menšina, asi tak, jako cikáni. A jako cikáni nebudou nutit většinovou společnost, aby se s nimi na úřadech ze zákona muselo jednat romsky, tak by militantní nekuřáci ( většinou podivné tipy- mé pozorování) neměli řvát sračky o zakazování kouření. Tož tak.
30.03.2007 00:40 K dílu: Tání sněhu ZMOK
Ty vole, jak jsi poznala že jsem z dolňácka? Podle té básničky, nebo jinak?
06.02.2007 12:22 K dílu: Útěk ZMOK
Kočovní filosofové a intelektuální básníci...Uf, úderná kombinace :-)
06.02.2007 12:04 K dílu: Egoistická ZMOK
viz štětky
06.02.2007 12:02 K dílu: O štětkách ZMOK
Asi jsme si trochu nerozuměli. O to právě šlo. V té záplavě komplikovaných básní o lásce, růžích, andělech a děravých svetrech dát sem něco jednoduchého (ba až primitivního), úderného a vulgárního.Tož tak. PS: vadí ti slovo kurva, popř. štětka, děvka atd. z estetického hlediska, nebo jenom kvůli tvým feministickým sklonům?
05.02.2007 21:58 K dílu: Láska je mocná zbraň ZMOK
Taky je na tip, tak ho dávám. :-)
05.02.2007 21:56 K dílu: Oběť přírody ZMOK
Nula tipů? Škoda. V porovnání s některými sračkami co mají šest set tisíc milionů tipů mi to přijde divné. Dobrá věc. A tip.
05.02.2007 00:25 K dílu: Omílaná slova ZMOK
Klišé: zelená myška pod muchomůrkou, smutný výrobce skleněných očí, mluvící jogurt, prastará televize na uhlí, hnilá prsa, plyšová zvířátka na výpravě na Mars, zombie hlava na finančním úřadě a hlavně esesáci bojující s nindžama.
05.02.2007 00:15 K dílu: Věty ZMOK
A pak jsem tu kurvu kopl do prdele a poslal domů, protože byla ještě panna.
05.02.2007 00:14 K dílu: Láska prochází žaludkem... Psáno z pohledu buzeranta při noční návštěvě ledničky ZMOK
Mně menšiny nevadí a homofobií netrpím. Tato báseň je ale správně politicky nekorektní, proto jsem tipoval :-).
05.02.2007 00:10 K dílu: Věty ZMOK
Neboj sa, já ti neublížím, já ti jenom pomožu. Ale taky kdeco vidím.
05.02.2007 00:08 K dílu: Láska prochází žaludkem... Psáno z pohledu buzeranta při noční návštěvě ledničky ZMOK
Ale líbí :-)
05.02.2007 00:01 K dílu: Zpověď schizotika ZMOK
Jo, na ten tip jsem zapoměl :-)
05.02.2007 00:00 K dílu: Zpověď schizotika ZMOK
Tak tato je pěkná, ta se mi líbí. Samozřejmě tip.
04.02.2007 23:58 K dílu: Láska prochází žaludkem... Psáno z pohledu buzeranta při noční návštěvě ledničky ZMOK
Tak toto je něco tak ujetého, že bez tipu to fakt nepůjde :-)
04.02.2007 23:56 K dílu: Sůl nad zlato ZMOK
Já o honění, ty o hovnech :-)
24.01.2007 23:30 K dílu: Vyznání z lásky ZMOK
Mému talentu se vyrovná pouze závist nepřejícníků.
24.01.2007 21:38 K dílu: Kuře v láhvi ZMOK
Jéé, já tam mám sraček, divných, nechutných, to mi problém nedělá :-)
24.01.2007 21:36 K dílu: ZMOK
Ahoj mořský koníku, díky moc za kritiku. Většinou se píše, "no, nějak mi to nesedí", nebo "není to ono, mám z toho divný pocit" atd. Takto aspoň vidím, kde dělám chyby. Z
24.01.2007 21:32 K dílu: Kuře v láhvi ZMOK
A přitom je to jenom taková divná sračka :-)
24.01.2007 21:31 K dílu: Bacha na Kráčejícího Frajera ZMOK
To jsem myslel tak, že pismák je převolnoveršovaný.
24.01.2007 21:13 K dílu: Bůh nepřišel ZMOK
No, zapoměl jsem na ten tip :-)
24.01.2007 21:12 K dílu: Bůh nepřišel ZMOK
Samozřejmě že musím dát tip. Kvalitní záležitost.
24.01.2007 17:41 K dílu: Bacha na Kráčejícího Frajera ZMOK
Samozřejmě že jsi mně nenaštval. Děkuji moc za kritiku, teď aspoň vidím, co dělám špatně, takže je tu šance dělat to jinak. Přeju pěkný den. Z
23.01.2007 13:18 K dílu: Bacha na Kráčejícího Frajera ZMOK
Proč je ta zrýmovanost totálně blbá? Proto, že tam je? To má být ale účel, nechtěl jsem psát volné verše. To umí udělat každý, však je toho plný písmák. Jo, a ještě, v čem je té věci škoda? Kvůli té zrýmovanosti? A z jakého důvodu ti poslední dvě sloky přijdou polopatické? Děkuju moc za odpověď.
22.01.2007 23:32 K dílu: ...domů ZMOK
Jaké kvalitní základy? Základy má mít barák :-) Ta povídka je super, moc se mi líbí. A samozřejmě tip. Jdu si přečíst další tvoje věci.
16.01.2007 15:54 K dílu: Hrdinové minulosti ZMOK
Čeho je toho???
12.01.2007 03:07 K dílu: Poslední ZMOK
Buďto je to dobré, nebo tomu nerozumím.
30.12.2006 00:49 K dílu: Kosmický had ZMOK
Jo, knihu si přečtu (když ji seženu), to není problém, pak bych možná zkusil napsat, co si o tom myslím a jaké mám k tomu výhrady. Dřív než za měsíc to ale nebude, protože toho teď mám docela dost. Momentálně z toho ale mám pocit, že bych i já byl schopen podle pohádky "Jak Honza štěstí došel" napsat článek o tom, že naši předci instinktivně znali např. teorii o velkém třesku. Ke zpracování recenze výhrady nemám, je to čtivé, chytlavé... teda až na ten obsah, který mně moc nedostal.
29.12.2006 14:15 K dílu: Obchod se ženami ZMOK
Tato je lepší než ta o tom sraní (i když ta taky není špatná). Jen tak dál, pokračuj v psaní, 2 básně sbírku neudělají.
27.12.2006 23:12 K dílu: Kosmický had ZMOK
Já té molekulární genetice tak trochu rozumím a musím uznat, že tomuto oboru biologie nerozumí buďto autorka recenze nebo autor knihy. A nebo byla kniha napsána pod vlivem toho halucinogenu ayahuasqueros.
17.12.2006 01:20 K dílu: Na rozloučenou ZMOK
:-) Výborná
16.12.2006 21:56 K dílu: PŘIHRÁDKOVÁ ZMOK
Já té básničce dám tip, líbila se mi.
16.12.2006 21:54 K dílu: O ROZCHODU ZMOK
Já lížu nerad, moc mi to nechutná...
16.12.2006 19:14 K dílu: Žena je a není ZMOK
Jo, a ještě není žena traktor, psí bouda, zaoceánský parník a okulár mikroskopu. Myslím, že na toto jsi tak trochu zapoměl :-)
16.12.2006 19:02 K dílu: vianoční koledníci a večné svetlo ZMOK
Šak néni zač, šak je to zadarmo :-)
16.12.2006 14:51 K dílu: život a já ZMOK
Mně se líbí. Je to čtivé a zábavné
16.12.2006 14:46 K dílu: Telenovelové ZMOK
tip :-)
16.12.2006 14:42 K dílu: POKUS O UŠKRCENÍ PSYCHOLOŽKY ZMOK
A mně se to líbí. Já tomu dám tip.
16.12.2006 14:37 K dílu: vianoční koledníci a večné svetlo ZMOK
Mosím dat tip když sů ty vánoce
16.12.2006 14:31 K dílu: Mlhoun ZMOK
No tak se tu konečně po dlouhé době objevila povídka, co má víc než dvacet vět, je zábavně napsaná a je čtivá. Líbí. A tip.
15.12.2006 09:45 K dílu: Po flámu ZMOK
Dřevěných mostů, pod kterýma jezdí vlak, znám několik :-),na železný most bych si nesedl, protože z toho, no řekněme to upřímně, studí prdel.
15.12.2006 01:02 K dílu: První adventní ZMOK
Tahle se mi líbí, tak co následuje po ní už tak dobrá nebyla. Ale tejto musím ten tip dat.
14.12.2006 23:41 K dílu: Milena porodila ZMOK
To je božííííí!
14.12.2006 23:25 K dílu: Kontra_kóan_2_: Hra ZMOK
Just to samé co ten první. Tip.
14.12.2006 23:24 K dílu: kontra_kóan_1 ZMOK
Výborná. 5 vět a jak to dokáže pobavit. Tip.
14.12.2006 23:10 K dílu: Kóan LXVIII. ZMOK
Dobrá parodie na toho s těma koanama.
09.12.2006 01:57 K dílu: Revoluce v počítačových hrách ZMOK
Proč ses lekl? Tebe by trápení zvířátek nebavilo?
01.12.2006 17:48 K dílu: Vyznání z lásky ZMOK
Ahoj lidi, je děsně fajn, že mně obdivujete a posíláte mi tu k posouzení vlastní tvorbu, ale já fakt nemám čas, abych vám to hodnotil a opravoval
01.12.2006 13:26 K dílu: Vyznání z lásky ZMOK
Kdyby ses vyznala ve vyšším umění tak mi dáš tip.
01.12.2006 13:12 K dílu: Vyznání z lásky ZMOK
Proč tolik hněvu a nenávisti? Jenom proto že vás svou tvorbou převyšuji a jsem lepší než vy? Jste hnusní ve své malosti a závistivosti, zamyslete se nad sebou. Jenom proto, že jste průměrní, nechcete odcenit mé nadání? Pište si své říkačky, mohli jste se ode mne něco přiučit, ale když nechcete, vaše chyba, mně taky není příjemné zabývat se průměrnými lidmi. Já jdu dál a vy si dělejte co chcete.
26.11.2006 02:31 K dílu: Prohlášení šéfredaktora ZMOK
Já bych měl nápad, jak to tady vylepšit. Má poezie by se mohla objevovat velkými písmenky na titulní starně písmáka. Nedělám to pro sebe, ale pro lidi, co tady píší.
26.11.2006 02:04 K dílu: Moj brat a jeho inšpirácie ZMOK
Ať už tvůj brat nikdy nic nepíše. Uráží to moje estetické cítění!
26.11.2006 02:02 K dílu: Překódování lásky ZMOK
Bez talentu.
26.11.2006 02:01 K dílu: až do dna ZMOK
Špatné, špatné, špatné...
26.11.2006 02:00 K dílu: [potkala jsem Hledače moře] ZMOK
No, za tuto báseň bych tip určitě nedal.
26.11.2006 01:59 K dílu: Vítr ZMOK
Zatím to nestojí za nic, ale čti mou poezii, možná se zlepšíš (ale moc tomu nevěřím).
26.11.2006 01:57 K dílu: nad ránem ZMOK
Snažíš se psát, ale na poezii ti chybí talent.
26.11.2006 01:56 K dílu: Sním ZMOK
Psát o kobercích je pod úroveň opravdového básníka. Zamysli se nad sebou a naprav se!
26.11.2006 01:55 K dílu: Mým legendám III ZMOK
Moc psát neumíš. Možná bych ti mohl dát nějaké kurzy poezie.
26.11.2006 01:39 K dílu: Vyznání z lásky ZMOK
pro BIG_George: děkuji za kritiku, vidím že i tady se najdou intelektuálové, kteří poznají nadání. Ten tip klidně napiš, jednou se tím třeba budeš chlubit
26.11.2006 01:37 K dílu: Vyznání z lásky ZMOK
pro BAD_Girl: tvá slova jsou bzučením mouchy v mých uších. I když jsi obyčejný člověk, nemusíš se muset bát odcenit můj talent.
25.11.2006 20:24 K dílu: Vyznání z lásky ZMOK
Jenom mně prostě napadl, asi proto, že je na začátku abecedy. Jestli si věřím: já si věřit nemusím, můj talent je tak vysoko, že k němu šedá masa lidí často ani nedohlédne.
25.11.2006 20:08 K dílu: Vyznání z lásky ZMOK
Bojím se, že s těmi tipy to teď čeká i mne. Až to bude obtěžovat, tak ustoupím do pozadí nechávaje za sebou zamračené tváře mužů a slzy žen. Od B. jsem až na básně četl všechno. Ale zas až tak moc se mi nelíbil, ani nevím, proč jsem ho napsal do oblíbené literatury.
25.11.2006 19:55 K dílu: Vyznání z lásky ZMOK
Pokud byla nekvalitní, tak jsi dobře udělala. Můžu ti doporučit, aby jsi sledovala moji další básnickou tvorbu a možná se něčemu přiučíš a časem to už tak špatné nebude.
25.11.2006 19:45 K dílu: Vyznání z lásky ZMOK
Pokud se mi chceš svěřovat s problémy své tvorby, tak to snesu. Upozorňuji ale předem, že soukromé hodiny psaní poezie neposkytuji.
25.11.2006 19:34 K dílu: Vyznání z lásky ZMOK
No, pěkná rýmovačka, pořád čekám tip.
25.11.2006 19:31 K dílu: Vyznání z lásky ZMOK
Zapoměl jsi dát tip.
25.11.2006 19:25 K dílu: Vyznání z lásky ZMOK
Z tvého příspěvku jde poznat, že nerozumíš umění a talentu s velkým T.
12.08.2006 03:16 K dílu: ZMOK
Ahoj moje první hodnotitelko. Pěkně píšeš, a proto to dávám sem, bo si myslím, že psát něco ke každému tvému dílu, které jsem dnes přečetl, by bylo docela náročné (to jako na mně, který píše dvěma prsty). Jinak přeju pěkný weekend a hodně nápadů do budoucna :-)
12.08.2006 02:20 K dílu: U k a ž m i c e s t u, m o ř s k ý p t á k u ZMOK
Ahoj, děkuju moc za kritiku :-)
09.05.2006 16:07 K dílu: Vmezeření přírodní ZMOK
Já tomu moc nerozumím.
08.05.2006 20:26 K dílu: Pěšky do Benátek ZMOK
Ty vole, ty jsi blázen. Napiš termín a když budu mít čas, jdu do toho.
08.05.2006 20:25 K dílu: Pěšky do Benátek ZMOK
Ty vole, ty jsi blázen. Napiš termín a když budu mít čas, jdu do toho.
08.05.2006 17:18 K dílu: Jen tak pro zasmání či pobavení, jak jsou lidi blbí (včetně připuštění toho, že může býti blbá i moje vlastní 70kilová maličkost), aneb víra hory přenáší. ZMOK
Prave tu lasku ke krestanstvi.. Fakticke chyby temer nebyly.
01.05.2006 01:29 K dílu: Jen tak pro zasmání či pobavení, jak jsou lidi blbí (včetně připuštění toho, že může býti blbá i moje vlastní 70kilová maličkost), aneb víra hory přenáší. ZMOK
A důvody? Hodilo by se vysvětlit tento postoj. Dík
27.04.2006 16:58 K dílu: Jen tak pro zasmání či pobavení, jak jsou lidi blbí (včetně připuštění toho, že může býti blbá i moje vlastní 70kilová maličkost), aneb víra hory přenáší. ZMOK
Myslím si, že tento film nebyl vůbec špatný. Beru ho jako facku lidem vyznávajícím pohodlný a konzumní způsob života a skrz všechnu tu krev a bičování (i když to bylo nerealistické) facku hodně pořádnou. A důkazů, že se do této sféry dostává i křesťanské náboženství naší západní civilizace je víc než dost. Samozřejmě je to jen můj názor, nikomu ho nenutím a kdo chce, nemusí s ním souhlasit. Mám pocit, že odsuzuješ křesťanskou nauku jako špatnou. Já v ní naopak vidím docela fajn návod k dobrému životu (narozdíl od eposu o Gilgamešovi, který je stejně tak jako tak pro dnešní dobu mrtvý). A historická fakta? Co je komu po nich, bavíme se o víře a ta je odvozena od slova věřit. O historických faktech ten film vůbec, ale vůbec nebyl. "Bůh" zabije ty, kdo se mu zprotiví. To jsou tvá slova a s křesťanským učením toho mají společného málo. To totiž vychází ze zákona nového, kterým Kristus naplnil zákon starý. A jen tak mimochodem, naplnil láskou k bližnímu a podobnými věcmi. Sebeobětování jako sebevraždu nevidím, no, možná by se sebeobětování dalo nazvat vyšší formou sebevraždy. Člověk se sebeobětovává vždycky pro něco (pro někoho druhého, nějakou ideu, názor....). A stejně, křesťanská nauka sebeobětování jako nejvyšší akt lásky k bližnímu za sebevraždu nepovažuje. S tím Palachem je to podle mého názoru pořádný přehmat vedle a přijde mi to hodně trapné. Myslím si, že byl hrdina a velký člověk. Za vším tímto si stojím. Tuto mou odpověď nepovažuj prosím jako urážku, ale jako námět na další jistě zajímavou debatu. PS: je super, že o se najdou lidi, co o takovýchto věcech přemýšlejí PSS: jsem studentem genetiky, takže v daném tématu se orientuji pouze skrz vlastní samostudium. Věřící nejsem.
27.04.2006 16:56 K dílu: Jen tak pro zasmání či pobavení, jak jsou lidi blbí (včetně připuštění toho, že může býti blbá i moje vlastní 70kilová maličkost), aneb víra hory přenáší. ZMOK
Myslím si, že tento film nebyl vůbec špatný. Beru ho jako facku lidem vyznávajícím pohodlný a konzumní způsob života a skrz všechnu tu krev a bičování (i když to bylo nerealistické) facku hodně pořádnou. A důkazů, že se do této sféry dostává i křesťanské náboženství naší západní civilizace je víc než dost. Samozřejmě je to jen můj názor, nikomu ho nenutím a kdo chce, nemusí s ním souhlasit. Mám pocit, že odsuzuješ křesťanskou nauku jako špatnou. Já v ní naopak vidím docela fajn návod k dobrému životu (narozdíl od eposu o Gilgamešovi, který je stejně tak jako tak pro dnešní dobu mrtvý). A historická fakta? Co je komu po nich, bavíme se o víře a ta je odvozena od slova věřit. O historických faktech ten film vůbec, ale vůbec nebyl. "Bůh" zabije ty, kdo se mu zprotiví. To jsou tvá slova a s křesťanským učením toho mají společného málo. To totiž vychází ze zákona nového, kterým Kristus naplnil zákon starý. A jen tak mimochodem, naplnil láskou k bližnímu a podobnými věcmi. Sebeobětování jako sebevraždu nevidím, no, možná by se sebeobětování dalo nazvat vyšší formou sebevraždy. Člověk se sebeobětovává vždycky pro něco (pro někoho druhého, nějakou ideu, názor....). A stejně, křesťanská nauka sebeobětování jako nejvyšší akt lásky k bližnímu za sebevraždu nepovažuje. S tím Palachem je to podle mého názoru pořádný přehmat vedle a přijde mi to hodně trapné. Myslím si, že byl hrdina a velký člověk. Za vším tímto si stojím. Tuto mou odpověď nepovažuj prosím jako urážku, ale jako námět na další jistě zajímavou debatu. PS: je super, že o se najdou lidi, co o takovýchto věcech přemýšlejí PSS: jsem studentem genetiky, takže v daném tématu se orientuji pouze skrz vlastní samostudium. Věřící nejsem.
06.03.2006 22:02 K dílu: CO JE TO LEVICE ZMOK
A víš co? Lambe mihi nates. A klidně i s Vášou.
06.03.2006 21:56 K dílu: CO JE TO LEVICE ZMOK
Ho hó, směju se, až mi praská bránice. Ale ale chlapče, ty urážet umíš, nechutně elegantně a zákeřně jak zmije. Myslím si, že právě na toto jsi čekal, až se ti podaří mne jakože vyprovokovat, no, má reakce byla zcela účelová (i když jsem byl opilý) a při tvém moralizování se docela bavím. Tvé stavění se do pózy arogantního debílka a Velkého Intelektuála je taky k posrání (jo, nebojím se to slovo napsat).
Nahoru