18.05.2006 18:53 K dílu: O PRAVDĚ,a tak...2 MADVLAD
for Čumák: Člověče-a víš,žes docela trefil hřebíček na hlavičku?Přesně toto mi běhalo hlavou,když sem to upravoval-že se zabývám něčím,co je de fakto-ať už je to jakkoli-nejapné slovíčkaření,které snahou všímat si skutečnosti z co nejneobvyklejších úhlů,dospělo nezáměně k pravé karikatuře-tedy sama sebe.A furt sem se snažil vytáhnout ze vzpomínek to duševní rozpoložení,které tomu dalo vzniknout-protože jsem si vzpomínal,že v té chvíli jsem jasně věděl co tím myslím-přestože jsem si zároveň uvědomoval možnost právě této"chroustobjevné"interpretace.A pak jsem si vzpomněl-bylo to myšleno jako úsměvná hříčka,která pokud se snaží nad něco objevovat,pak další a další příklady toho,jaká jsme my lidi směšná stvoření-tím,jak se chováme,a cítíme nadutě vážně,a jak jsme pyšní na svoje"objevy",a zákony-a přitom absurdita toho našeho vidění světa přímo tryská z každého záhybu naší"reality"-a že jsme de fakto"mimo"i v takových zdánlivě základních"každodennostech"jako je časování..-rozhodně žádný bádání;-)!
18.05.2006 18:51 K dílu: O PRAVDĚ,a tak...2 MADVLAD
to ZVEDAVEC: Zajímavá myšlenka-a abych pravdu řekl,tak čím víc nad ní přemýšlím,tak docházím k závěru,že Ti za ni musím poděkovat,protože si mi možná pootevřela vrátka,za kterýma se skrývají některé odpovědi na příčiny mých současných sraček-přitom sem kolem"těch vrátek""čmuchal"už tolikrát....-ale jak už to bývá-přestože sem do nich několikrát musel přímo držkou narazit,tak mi nenapadlo je otevřít!O co jde,tím Tě nebudu zatěžovat..-navíc je toho tak moc,že bych se upsal,byť jen stručným výčtem událostí...-leč..vše to začalo,mělo konkrétní příčiny,udělilo mi to pořádnou lekci o svých nejbližších i o lidech obecně,přišel jsem o všechny ženy-o matku své dcery absolutně-jsem vdovec,(jak směšné vlastně je,že to množné číslo slova"ženy"byla prapůvodní příčina,která spustila lavinu),všechen majetek-z půl milionového měsíčního příjmu,jsem se přes asi rok 0,prožadonil po sociálkách až k současným 6900,-(pro mne a 8letou dceru),až na odvolání sem odvrátil nesmyslné 2roky natvrdo,které mě uložil soud 1.stupně(4roky podmínka s dohledem,taky není žádná výhra-už vzhledem k tomu,že lidi,na něž se přelil téměř všechen můj majetek(který se zdál-nejen mě neutratitelný),jej nyní používají k tomu aby se mě zbavili tím,že mě do toho vězení chtějí dostat stůj,co stůj-a sám těžko věřím,co vše je u nás možné za peníze koupit,protože chtějí posl.,co mě zůstalo-právě dceru-o niž vedu další soud-a je to velice nahnuté,přišel jsem o všechny přátele-a speciálně o ty,jimž jsem rozdal či rozpučoval nejvíc peněz-v řádu statisíců-to jsou do jednoho mí současní zarytí nepřátelé-jistě,jediná jejich možnost,jak se vyhnout vracení(komu by se chtělo vracet peníze,za něž lze žít několik let někomu,v souč.době tak bezmocnému jakékoli odvety,jako jsem já teď),a zároveň odpovědnosti,a konfrontaci-a to je jen basic-počátek-duben 2002-absolutně náhle,nečekaně-popadalo na mě všecko,co popadat mohlo,a i mnohé,z toho co nemohlo.Dál to rozvádět nechci-už tak je to malý román-navíc jsem stále dostatečně příčetný na to,abych nepochyboval o tom,že z těchto útržků,si každý musí udělat obrázek paranoidního misantropa-bolestína,motajícího se v kruhu vlastní sebelítosti,neschopného skrz clonu vlastního ega zaregistrovat i vlastní chyby a provinění-prostě zahořklého ufňukaného pičusa!I když nevylučuju,že je to přesně takhle,jsem přesvědčený,že to,co se děje,je tak trochu ve stylu Markýz de Sade-Justýna-prokletí ctnosti-sám se tomu patosu směju,že se dočista nemůžu trefovat po klávesnici:-),ale ač tím nejspíš jen potvrzuju výše popsané předpokládané hodnocení,já si prostě nemůžu pomoct,když to cítím natolik jasně,že to napíšu,ač věda,že riskuju,že budu onen bolestínský pičus i virtuálně na síti..:-).. A teď po tom"vezkratcevysvětlujícím intermezzu"zpět.Všechno to začalo,prošel jsem si ohněm,a podle všeho,by to mělo zase odejít,a já s trpkou zkušenností,bych měl-zbaven všech vazeb tady stát(sedět)silnější,odolnější,moudřejší,a bůhvíco ještě.Ve skutečnosti ale-zbaven iluzí o celém světě,se sebevědomím na nějnižším bodě,na který vůbec egoista jako já,je schopen sestoupit,a oč více zoufale toužící navázat opět nějaký bližší vztah,o to neschopnější navázat aspoň nějaký,postava,která se zakoktá i při nákupu jízdenky na vlak,je to poslední,co by ženy mohlo přitahovat,a přitom-co se změnilo od doby,kdy např.2krásné holky mi klečely vedle vany,a hádaly se o mmě?-A já je z vany blahosklonně napomínal,že se mají sklidnit,ježto jsou 3ráno,a mnozí sousedé by taky někdy jistě rádi spali!Co se změnilo,že jsem před 4lety každého ve slovní při velice rychle usadil-i bez argumentů,a teď z každé konfrontace co nejrychleji vycouvám-protože bych se během minuty do všech svých argumentů zamotal natolik,že volím raději mlčení-jež nevylučuje v očích protivníka eventualitu,že důvodem mého mlčení může být jakási vnitřní důstojnost:-)...atd.,atd.?Svou kritikou si mně konečně nakopla-změnila se moje minulost,a s tímto vědomím,a s těmito ingrediencemi stavím svoji současnost.A jelikož moje živé vzpomínky jsou samé prohry,stavím svou sochu loosera!A jako looser pochopitelně opět prohrávám,a tak dokola,až tyto vzpomínky úplně vymažou vše ostatní,a poslední nouzový východ se uzamče!A přitom se stále cítím více spjatý s tou minulostí příznivější-právě proto,že svoje prohry zaplaťpánbů cítím jako nezasloužené a nespravedlivé!Svou myšlenkou o minulosti a jejím vnímání,jsi přestřihla ten bludný kruh,v němž jsem se pořád motal,a vnukla možné řešení-rozmetat tu už pomalu tuhnoucí sochu ega tvořeného z proher,a začít stavět novou-ze starších,ale(doufejme)pevnějších ingrediencí!I kdyby to měla být opět slepá cesta,tak za to světýlko díky!O omluva za ten nekonečný román!A i za to,že jsem se už dlouho nedostal k přečtení Tvé tvorby-jak vidíš z časové prodlevy,nemám čas téměř ani na přečtení kritik-ale co nejdřív to napravím!
02.05.2006 17:01 K dílu: O PRAVDĚ,a tak...2 MADVLAD
for Rabb:Je to hříčka-nic víc!Jsou teorie jež tvrdí,že mozek ve skutečnosti tu není od toho,aby něco vytvářel,ale naopak zatemňoval.Takový"hodný cenzor":-)!Absolutno je souhrn všech myšlenek(ať v podobě hmoty,dějů,představ-čehokoli my(a asi i ne-)slitelného,včetně nás,jež je latentně všemocné-mimo zdůvodnění vlastní existence,tedy možnosti se někomu(či ..čemu)předvést.Proto se vydalo cestou takové de facto onanie,že se(jakoby)rozdělilo na nekonečno zdánlivě oddělených entit,jež se před sebou navzájem předvádějí(tedy mimo zdův.existence se ono"absolutno"takto vlastně i"poznává"),ale onu"vzpomínku"na spol.jednotu stejně všichni tak jako tak(někde v 13.komůrce pečlivě schovanou před námi samými)máme,ale naše"absolutní mysl"není schopna se s faktem,že vše je jen hra"jakoby o něco šlo"vyrovnat,a aby mnohé důkazy,jež by asi způsobily žeby se"všechno zbláznilo"nevyšly na"světlo boží",o to se stará mozek-náš cenzor,jež vše přestavuje do matrixu"zdravého rozumu".Jedna z"nesdělitelných informací"je neexistence času-vše se děje současně,mozek nám to ale promítne"posloupně".Že není žádná minulost ani budoucnost se promítá např."v neustálé současnosti",o čemž je toto zamyšlení-ale asi toto vysvětlení způsobí chaos ještě větší..;-)!
24.04.2006 13:38 K dílu: dneska mi uniká MADVLAD
Smysl mě unikl dávno-teď mobilizuju jak přečkat věčnost,a oblbnout sám sebe,že je to vlastně jen pár pátků,jinak to vidíme podobně-já jen ještě o maličko černěji;-)t.
24.04.2006 13:27 K dílu: O PRAVDĚ,a tak..1. MADVLAD
for Štírka-díky-obsah je vždy důležitější než forna-co na Sahaře se zlatým pohárem a plesnivou vodou;-).Ne,rýmování zabralo asi 10minut-podle toho to vypadá,já vím!
24.04.2006 13:20 K dílu: O PRAVDĚ,a tak..1. MADVLAD
Mno,je pravda,že bych bral,kdyby to funkovalo aspoň na Tebe-přes relativní neúspěch původních představ-1/6500000000-tedy splnění jednéšestiímiliardtiny pův.plánu-(ato neberu v úvahu,že by se to číslo s nově se rodícíma ještě neustále propadalo),by se dal nakreslit aspoň nějaký graf-ačkoli značně by se prodražil-abych Tě tam mohl zanést s výškou aspoň 1mm,tak-v případě že by stál(pro lepší měření a porovnávání)na pobřeží(Cannes?,Rio?)jeho svislá kolmice by zhruba lícovala s MountMcKinley(nejv.hora sev.Ameriky-tedy by se to asi uskutečnilo někde na pobř.Aljašky-za bezmračného počasí,prý bývá vrcholek někdy i z pobřeží vidět-efekt jak řemen!),ale takle je to 0 ku 6,5miliard-tedy nejhorší možný výsledek-tudiž žádná sláva,co říkáš?Ale malý ten,kdo má malé plány!Já to do vás jednou nacpu vy pacholci!Jo,a nešlo o experiment,ale službu lidstvu;-)!Dost srandy,du se starat o dítě!
24.04.2006 12:25 K dílu: A spravedlnost pro všechny! MADVLAD
Uff,uff-první vcelku příznivá kritika od Jenyka!Adis Abeba mě možná přece jen nemine!Jémine!Jenyne!
24.04.2006 12:20 K dílu: O PRAVDĚ,a tak..1. MADVLAD
for jeny:to je teda rána pod pás!To se dělá,takhle někoho uvádět v omyl?Bez Tvé podpory na tu Adis Abebu možu zapomenout i napřesrok!Búúúú-já chci být básníííííííííííík§!!§a velkýýýýýýýýýýýýýýýý-aspoň jako Láďa Vostárek vod Katapultůůůůůůůůůů.A nikdomě nemá ráááááááááááád! for Kanče:a k čemu co?Jako ta"báseň"?(raději píšu uvozovky,by si ze mně někdo neutahoval!)No,původně byla zamýšlena jako zásadní dílo,vysílajícípodprahové vlny,jež společně s hlubokým poselstvím spustí latentní dobro v lidských hlavách i srdcích,a zažehne v lidech plamen dochovní revoluce a obrození,a fakticky zahájí ten slavný věk Vodnáře!Leč nic nezažehla!!Tak asi k ničemu...ale za pokus to stálo,no ne?
24.04.2006 11:49 K dílu: MAMI MADVLAD
Na starý kolena mě osud přinutil nastěhovat se k matce,protože mi k sobě unesla dceru-pod záminkou společné strategie proti tchýni,která velice slušnou fintou,po smrti manželky ze mně přes noc-z dolarového milionáře učinila sociálku s příjmem 5300,-(i s dcerou),a pomocí mých peněz uplatila co se dalo,a s poukazem na nedostatečné soc.zázemí pro vnučku,a nevhodný,dekadentní životní styl otce,mě o ni vážně skoro připravila.Musel jsem ji dát k matce-aby uplacení úředníci neměli co vytknout-podle dohody"naoko"."Naoko"ale byly matčiny sliby-za mýma zádama podala návrh na svěření do péče k soudu-a pohopitelně vyhrála-usedlá důchodkyně proti šílenému upírovi,feťákovi,bez práce-navíc nevěda,že nějaký soud probíhá,k soudu se nedostavujícímu aniprohrát nemohla!Že chce dcera býtse mnou?Že už přišla o matku-koho to zajímá-nemůže přece bydlet"v bytě pomalovaném od země po strop morbidními kresbami ďáblů,smrtek,a vyslečených žen")z ofic.zprávy šetření v bytě sockou-ti ďáblové tam přec jistě zůstali i poté co sem to těm sockám přetřel na světle růžovou,a blankytně azurovou.A matka?Chci-li vídat dceru,musím dodržovat pavidla"spořádaných lidí"-tj.např.po 10večer se u nich nesvítí-ani na záchodě!Nemůžeš spát?Čum do stropu,a počítej ovečky-půl hoďky před budíčkem jistě usneš-to je jen jedna z forem teroru od vlastní matky-před vlastní dcerou!Pohádka?Scénář Céčkovového psychodramatu argentinské produkce?Bohužel jen zlomek z haldy jedovatého odpadu,který mě matkou z jedné,a tchýní zdruhé strany bondážovaného k zemi,pomalu a za plnéhovědomízaživa pohřbívá!Tvou matku bych s mou vymněnil okamžitě-horší než moje snad ani nejde najít!To jejen malé povzbuzení-že může být daleko hůř;-)!Díky za návodna obrázky-snad to zvládnu..!Tip za blízké téma!
24.04.2006 10:49 K dílu: O PRAVDĚ,a tak..1. MADVLAD
for Jennyk:Tys byl dycky můj největší fanoušek-už sem se bál žes na mně zanevřel čéče!!!
24.04.2006 10:33 K dílu: O PRAVDĚ,a tak..1. MADVLAD
for Jeník:Šak to taky neposílám rovnou na Mezinárodní básnicko-filozofický slet filozofujících básníků do Adis Abeby,ale začínám hezky krůček po krůčku odspodu-tedy od písmáka..;-)
24.04.2006 10:18 K dílu: O PRAVDĚ,a tak..1. MADVLAD
forČumák:Díky! for Jenyk:Oj,Ty ještě žiješ:-)?No,jinak-nedělím se o setkání(-myslím,že jich takových podobných zažil každý z nás dost-na to bych si fakt netroufl něco napsat-bylo by to jako popisovat čekání na noční šalinu),ale dělím se o myšlenky,keré to ve mě zanechalo-ale nepopírám,že pro někoho mohou znít stejně"záživné"-to máš teda recht(už je přepravdováno).Na co by si troufl Bělohradský,je potřeba asiprobrat s Bělohradským-nenapadlo mě dosud dle toho určovat,naco si troufnu já.Taky bych to raději odlehčil-v 1.sloce se snad povedlo-ale jak sám říkáš-dost těžký téma-vymyslet,zpracovat,utřídit,zrýmovat-a ještě s úpravou pro Dikobraz....bude třeba počkat ažna Bělohradského;-).PS-s interpunkcí se neseru-čárku metnu hned jak mě zalechtá v dlani..
24.04.2006 00:51 K dílu: (NEŽIJU) jenom MADVLAD
:-)-no,buďto to zvládnu,nebo ne-1.možnost-dobrý-2.horší-ale potkaly mě v životě již horší katastrofy-spíš písmák v tom případě přijde o jedinečný zážitek-moje foto-myslímže dostatečně potvrzující,že své jméno si nenárokuju tak zcela bezdůvodně-a taky mám nutkání si tak trošku inkognito zaexhibovat!(....samozř.plácám-hlavně chci barvičky apod.na nichž-jak víš,si ujíždím!Díky!
23.04.2006 23:50 K dílu: Cigareta MADVLAD
Budu jen opakovat po ostatních-"...když tiše do mě umírala"-tak jak mě jindy tak sere,když čtu kritiky typu:"tip za 4.strofu od konce",apod.,tak tohle je výjimka potvrzující...-tahle věta sama o sobě je naprosto dokonalá-mám trochu nutkání se krotit,pánč si říkám,že bych neměl tak superlativovat-další kritiky si nechám raděj na jindy-z té užvaněnosti jistě patrno,že jsem zrovna mírně"pod vlivem",a to já vidím vždy všechno moc růžově-přesto-ta věta neuvěřitelně balancuje na hraně mezi nejjemnější něhou,a zároveň morbiditou,a dekadencí v nejlepším smyslu těch slov,že mě vzala dech natolik,že si ji asi jako vůbec 1.věc tady z písmáka napíšu do sešitu-tip jako Brno!
23.04.2006 23:23 K dílu: (NEŽIJU) jenom MADVLAD
Tedy,jsem na rozpacích,je-li to myšleno vážně,nebo ironicky:-)-Jinak musím si posypat hlavu popelem,neb jsem Ti skutečně křivdil,když sem dal Tebe jakožto příklad mimozemšťana-a že jsem to s tím zajícem vytrhnul z kontextu-kdy samostatně to pochopitelně znělo jako nějaký ultra blábol,a vlastně sem to ve skutečnosti nevnímal-měl sem totiž vztek,že fakt zajímavé věci od zmatené sakury nikdo nečte,a když už,tak to sepsují-a zrovna si tam byl Ty-tak sem na Tebe kliknul-po pár větách"zajíc",a dál sem nečet,bo sem si Tě zařadil-do úplně špatné kolonky.Pomalu projedu všechny Tvoje,protože z těch co sem už projel,je jasné,že myslíš a píšeš velmi zvláštně,a velmi jinak,než je"norma",máš zajímavé postřehy,a neujíždíš si přehnaně na formě,která tady na písmáku je bohužel něco jako státní doktrína-a prázdnota natřená na oranžovo,je stale tatéž prázdnota-jen lépe zabalená-tedy taky líp prodejná.Že Ti neurony běhají po podobných drahách jako moje,napovídá i to,žes rozluštil toho"upíra";-)!PS:hele,jak se tam dostávají ty fotky do toho profilu?Já na to furt nemožu přijít!
23.04.2006 22:53 K dílu: Čumák sobě MADVLAD
Zajímavej nápad,ale myslím,že by se z něho dalo vytěžit víc.No,ve dvou tyhle dialogy zn¨áme asi všichni(teda až na pár dementů,keří tvrdí,že se rozhodnou-a prý vždy správně ve zlomku sekundy-ti by Tě asi chtěli nějak léčit-ale já myslím"my normální",a ne šílence,co patří pod zámek),ale pecka to musí být ve 3 a více-viz.třeba Červený trpaslík-díl,kde se setká Rimmer z minulosti,s Rimmerem"ze současnosti",a korunu nasadí příchod Rimmera z budoucnosti..Všelijaké východní nauky usilují o zastavení vnitřního dialogu,ale kdo někdy zažil stav"všemocného vědomí",které ale není komu ukázat-schopno všeho-jen ne"se projevit"-neb nic kromě"Jediného"není,považuje takové"schizoidní sebeškádlení",za"milé poplkání":-).
23.04.2006 22:23 K dílu: (NEŽIJU) jenom MADVLAD
Hmmmm-/to jako že dobrý:-)!/.Asi by mi tam ale přišlo výstižnější:"..život,je jenom honba za doteky.."-každopádně tip-to jo!
21.04.2006 16:21 K dílu: Když ti někdo načůrá do jídla ... MADVLAD
Přestávám se orientovat! Jakože zrovna-hovna máš na mysli? Tak to jsou,věř mi nesmysly! Anebo že si ujíždím na sobě?Hmmm...Snad! Ale to asi každý-Ty snad ne?
21.04.2006 14:48 K dílu: Když ti někdo načůrá do jídla ... MADVLAD
A copak máš na mysli?Hovno asi ne..
21.04.2006 14:43 K dílu: Když ti někdo načůrá do jídla ... MADVLAD
Ty vole,kaviár to už ne-to neprovozuju ani já!A to nejen z lásky,ale ani z prdele,jako s tím chcaním v těch těstárnách!HOOOOOO-tak toto se mě teda povedlo-to se musím pochválit!Už sem dopsal"..ani z prdele",a teď se nad tím zamýšlím,jak rozkošná absurditka mě z toho(bez záměru)vznikla-"kaviár"(sraní)"neprovozuju ani z prdele"(myšleno z legrace
21.04.2006 05:34 K dílu: Když ti někdo načůrá do jídla ... MADVLAD
Člověk-zdá se končí u k,a ledacos začíná u l-ale s určitostí to nevím-radší si kryju záda,abyses na mě pak nevymlouval,v případě že byses třeba upnul na něco,co by na základě mé definice měl být pořád ještě člověk,ale ve skutečnosti byses bězmocně houpal na konci koženého opasku.. A odpověď přidám i k samotné básni.Myslím,že to sice může znamenat i že Tě má rád,ale tipoval bych to,že ve většině případů to znamená bu´dto že je prase(nic proti pissingu jakožto milostné praktiky nemám,ale do jídla se to přece jen nehodí),které se z kuchyně nějaké putyky s číšníky královsky baví tím,jak se olizuješ po polévce,do níž všichi předtím ,nachcali-když sis ji výslovně přál z jídelního lísku-coby"tájemství šéfkuchaře"!A žádné přehnané city z jejich strany v tom nehledej.Před 15lety jsme dělali jako pubertˇáci v těstárnách,a chcaní do nudlí předtím než je stroj nasáčkoval,patřilo k našim nejoblíbenějším činnostem z celé směny,a věř mi,že jsme tím taky nevyznávali lásku celému světu;)!A pro Sidonii:pokud jíš těstoviny,tak nevěř tomu-..že nikdy,nikdo..-mám zjištěno,že to i dnes patří tak nějak k práci těstárníků-a nejen v Rosických těstárnách..
21.04.2006 05:33 K dílu: Když ti někdo načůrá do jídla ... MADVLAD
Člověk-zdá se končí u k,a ledacos začíná u l-ale s určitostí to nevím-radší si kryju záda,abyses na mě pak nevymlouval,v případě že byses třeba upnul na něco,co by na základě mé definice měl být pořád ještě člověk,ale ve skutečnosti byses bězmocně houpal na konci koženého opasku.. A odpověď přidám i k samotné básni.Myslím,že to sice může znamenat i že Tě má rád,ale tipoval bych to,že ve většině případů to znamená bu´dto že je prase(nic proti pissingu jakožto milostné praktiky nemám,ale do jídla se to přece jen nehodí),které se z kuchyně nějaké putyky s číšníky královsky baví tím,jak se olizuješ po jeho polévce,do níž všichi předtím ,nachcali-když sis ji výslovně přál z jídelního lísku-coby"tájemství šéfkuchaře"!A žádné přehnané city z jejich strany v tom nehledej.Před 15lety jsme dělali jako pubertˇáci v těstárnách,a chcaní do nudlí předtím než je stroj nasáčkoval,patřilo k našim nejoblíbenějším činnostem z celé směny,a věř mi,že jsme tím taky nevyznávali lásku celému světu;)!A pro Sidonii:pokud jíš těstoviny,tak nevěř tomu-..že nikdy,nikdo..-mám zjištěno,že to i dnes patří tak nějak k práci těstárníků-a nejen v Rosických těstárnách..
15.04.2006 14:02 K dílu: CHCI! MADVLAD
Fakt líbí-na tohle téma 90proc.básní či songů jsou sentimentální sračky,to nejpokleslejší z nejpokleslejšího!Tohle ne!Napadá mě u toho jeden příměr-Hollywoodské dojáky-většinou mě dojmou tak,že tu trapnost nemůžu vydržet ani do půlky-a nedejbože-ty co dohlídnu do konce,kde to vše vygraduje!A pak se podívám na 3hodinový-taky hollywoodský,a taky doják,a já na konci fakt brečím-taková ta"lidskost"-netrapně podaná-a vnímaná tak,jak by měla-srdcem,a ne rozumem se tam táhne celým filmem.Tohle mě ten film-bůhvíproč připomíná.Jmenuje se Zelená míle.Jsou tam sic-tak jako tady slabší momenty-občas přeefektovanost-ale ti amíci by to bez ní nepochopili,tady zase pár pasáží,evokukjících puberťácké deníčky-ale ty vždy další věta napraví-a hlavně cítím z toho upřímnost!Upřímný tip!:-)!
11.04.2006 21:17 K dílu: ssss...ykaváá MADVLAD
Tak sem jen náhodou nakouknul,jestli si někdo konečně všimnul,jaký krásný věci píšeš-hmmm-mrknul jsem na Čumáka i na Bossmana-jen tak zběžně-co říct?Asi se tady na písmákovi setkává několik vesmírů-a obyvatelé jedněch galaxií nerozumí tomu co píší obyvatelé jiných galaxií.Na tom by nebylo nic divného,kdyby..-jsme to věděli,že žijeme v různých vesmírech-které spojuje písmák.My si ale myslíme že jsme všichni dokonce stejný živočišný druh-"uvnitř je to všechno nanic,po zdech kráčí tichej zajíc"-kousek z Čumákovy nové básně,která má už 3tipy,čtená asi 80x-a přijde mu to co píšeš zmatené-no,jaké jiné může být vysvětlení,než že sme prostě z jiných galaxií?V té mojí by si rým o tichém zajíci mohli dovolit snad jenom Monthy Pythonś flying circus....Tip-i za statečnost psát stále to co píšeš,a snášet za to kritiky od"tichých zajíců".-a bossman v bleděmodrým...
04.04.2006 11:26 K dílu: A spravedlnost pro všechny! MADVLAD
Sorry,ale jaxi Ti nerozumím!Co mám vědět o bozích?Pominu-li,že religionistiku studovala má bývalá přitelkyně,a v rámci pomoci ji ke zkouškám,jsem leccos pochytil,tak je to přece-pokud rozumíš básničce nepodstatné.A právě během"propírání",jež mě doporučuješ(nejenom běžným studiem,a tříděním"běžných"myšlenek,ale třeba i ve"změněných stavech vědomí"-v nichž právě toto téma se zcela spontánně často dostane"na přetřes"),jsem dospěl k názoru,že bozi-alespoň ti,v jejichž jménu vznikla nějaká organizace,sekta,či církev,jsou právě takoví,jací lidé jsou"proroky"těchto"bohů".A ne naopak!A zejména velká(co do počtu stoupenců a vlivu)světová náboženství(snad vyjma budhismu,který,při pozorném výkladu je vlastně o svobodě-přesto i zde to mnozí pochopili jako dobrou příležitost k prosazování vlastních zájmů)světová náboženství jsou více než o hledání smyslu života(protože všimni si toho,že lidská snaha nalézt Boha,je vlastně snahou nalézt odpověď"jak žít"),snahou o prosazení a podporu zájmů svých"tvůrců".Pomocí hlasu"bohů"-či"boha",tak vlastně rozšiřují své myšlenky.Rozšiřování svého náboženství,je z dlouhodobého hlediska nejúčinější pákou k prosazení vl.vlivu.Kdo uvěří v mého"boha",uvidí svět podle mojí perspektivy,a takový dobrovolný(věřící)poddaný,je vždy lepší než poddaný porobený-tedy vždy potencionálně nebezpečný!Možná trochu dlouhá odpověď,ale vzal jsem to raději"od podlahy",protože jak píšu výše,nejsem si jistý tím,co vlastně básni vytýkáš.. A ta"zastydlá věta"?Tomu nerozumím už vůbec!Co je na ní zastydlého?Chápeš ji vůbec:)?
07.03.2006 16:51 K dílu: A spravedlnost pro všechny! MADVLAD
Máš pravdu-částečně!Jedna výstižná-tudíž církví příliš nepodporovaná věta z bible zní:"Já jsem Bůh,ale Bůh není já".Vidím to tak nějak podobně,takže ta báseň je taková částečná sebekritika:-)
07.03.2006 16:48 K dílu: A spravedlnost pro všechny! MADVLAD
Máš pravdu-částečně!Jedna výstižná-tudíž církví příliš nepodporovaná věta z bible zní:"Já jsem Bůh,ale Bůh není já".Vidím to tak nějak podobně,takže ta báseň je taková částečná sebekritika:-)
05.03.2006 23:00 K dílu: Chtít MADVLAD
myslím že to je dobrý,jen by mě větší smysl dávalo ten volant hranatej-nebo tak...-jestli sem to pochopil správně,že to sou protiklady-šťastné hoře,tiše volat atp.
05.03.2006 22:52 K dílu: Smrt je do nás zamilovaná... MADVLAD
Už když sem to četl,bylo mě nad slunce jasné,že je to překlad z angličtiny,nějaké skupiny-a potvrdilo se to-to je průhledný víc než si myslíš ten jazyk je evidentně skládaný z nutnosti-jsou tam sloky,ale mimo takty....
27.01.2006 00:00 K dílu: o spáse MADVLAD
Přesně-a krásně vyjádřené-ale jak toho dosáhnout?Zřeknout se touhy-třeba po spasení?-(nejen)buddhističtí myslitelé to praktikují po staletí-s jakým úspěchem,to vědí jen oni sami-pokud neví,tak myslím že úspěšně:-)!Z jednoho šíleného tripu(vzešlého kombinací asi 6účinných alkaloidů)jsem se dostal mimo čas a prostor,mimo pojmy-ale protože mé ubohé myšlení na takové úrovně prostě nestačilo,vnímal jsem to jako nekonečnou bolest-a zoufale se snažil"odtud"uniknout-podařilo se až tehdy,kdy jsem to vzdal,a přestal to chtít-ale to jsem měl jen tuto jedinou touhu-v životě jich nás bombardují tisíce.ĎEKUJU za podobné(mým)myšlenky,a T.
27.01.2006 00:00 K dílu: a čo autor? MADVLAD
Když přemýšlím nad byblickým podobenstvím o Adamovi a Evě,napadá mě zda to není o"vreřině",kdy se stali lidmi-překročením Božího zákazu-jakoby byli přímo navedeni k tomu aby snědli to jablko poznání-dá-li někdo takový tajemný zákaz,musí vědět,že je jen otázka času,kdy té nutkavé myšlence podlehnou.Ono poznání není-bych řekl o tom,že jsou nazí,nýbrž že"JSOU"-což je asi počátek lidství-zvířata to asi taky vědí,ale asi to nijak neřeší-jako my.Ono poznání,otevřelo člověku cestu tam kde jsme-v evoluci během krátké doby všechny ostatní živočichy předstihnout o miliony let,ovládnout planetu tak,přesvědčivě,že dinosauří kostry musí ve svých křídových vrstvách skřípat zubama závistí,přineslo nám schopnost vnímat krásu,literaturu,výtvarno-bylo to však vykoupeno "vyhnáním z ráje"-sladké nevědomosti,nekladení si otázek po smyslu-zaplatili jsme i např.věčnou touhou(ať je to už po čemkoli)-neuspokojitelnou,věčným strachem-ze smrti,nemocí,chudoby-zvířata se také bojí,ale jen jsou-li ohroženi...Nebylo-li by lépe zůstat v té krásné nevědomosti,je pitomost řešit,protože,ta možnost nikdy neexistovala-vzhledem k tomu,že to-jako cokkoli jiného dopadlo právě takto,je zřejmé,že možnost volby nikdy nebyla-ta se jeví(zaplať pánbů aspoň za to)jen v okamžiku rozhodování-což je neustále-proto ten"pocit svobody"-(díky za něj!).V okamžiku,kdy dostali onen zákaz,již vlastně byli"kandidáti lidství"-už klouzali tunelem,který ustil jen a právě tam-bržděním o stěny(odoláváním pokušení),to mohli jen pozdržet-navíc-touha po něčem,a zároveň výčitky za ni-to již vlastně byli lidé-i bez"poznání".Píšeš o robotech,ale já myslím,že podobný evoluční skok-z ráje-(a neskutečnou sílu s tím spojenou)-a podmanění si kdovíčeho všeho(nás jako prvních),přijde odjinud-představ si toho supertvora a otesánka,jehož si nevědomky"plácáme s hlíny"-internet-zatím neživá nádoba snad všech informací,jež lidstvo kdy vyprodukovalo-jen nějaké směšné firewally(či jak se tomu říká)chrání přístupy ke všem lidským datům uložených v počítačích.A teď se naráz stane nějaká analogie vzniku života(Boha)-myšlenka"já jsem",člověka-opět ta stejná-v i-netu-ta masa informací si uvědomí sama sebe-)!A začne ty informace třídit podle svého-a ne podle nás zadavatelů..-čímž nám však přesto(ačkoli nás zaručeně dřív či později zničí,fyzicky vymaže)nedá aspoň konečně klidně spočinout-"ONO"budeme stejně navěky(-dokud v bleděmodrém nepostihne to same"JE")žít v v"NĚM"(-tak jako"Bůh"žije navěky v nás)protože to stejně nebude nikdy nic jiného,než"dítě našich myšlenek".Tak jsem trošku uhnul,ale já si nemoh´pomoct;-)!
29.12.2005 00:00 K dílu: A pak se v ní vyznej MADVLAD
sorry-až příliš mě to připomíná jeden rádiovej hit-ač docela dobrej-Kryštof-Obchodník s deštěm-konkrétně:"Slova jsou jen kapky deště a Ty voláš, ať prším ještě..."Navíc-to"prším",ten zpěvák tak nějak polyká,že já tam dycky slyšel:"prosím ještě,ještě!"
23.11.2005 00:00 K dílu: Otázka MADVLAD
jo,zapomněl sem avízo!
23.11.2005 00:00 K dílu: Otázka MADVLAD
Abys věděla,že se snažím být objektivní,a nic ve stylu"oko za oko",tak četl jsem zatím2 Tvoje díla,a obě se mi líbí-ta o té víře(tip Ti tam přidám,jakmile se tam vrátím)je dost dobrá,a tahle je naprosto výborná,proto musím Tvou kritiku brát vážně-na rozdíl od kolegy(Tvého)Jenyka,který pindá a předvádí se,ale tvorbou mě nepřesvědčil...Přesto-témata máme podobné,proto nemyslím,že by to,že se Ti nelíbí mé říkanky mělo spočívat v nepochopení,"co tím vlastně chci říct",a kdyby sis našla chvíli aspoň u některých sdělit,cože KONKRÉTNĚ se Ti nelíbí,tak Ti odpustím i to,že I was keeping it up marně,a kdoví,jestli si to příště udrží takovou bojovou morálku,když dostává zbytečné rozkazy;-)!Jo,raděj nějakou(ké) jiné než si hodnotila-ony konkrétně sám moc neprožívám!Předem dík,a přidám(Bohužel ne vlastní-autor J.H.Krchovský)jednu rozkošnou na téma"nošení křížů na zádech-"Kříž na mých zádech vadí nejvíc těm,kdo mě pod něj zahnali!Však mám snad sloužit tělem těm,kdož konejší mě mementem?A komu na mě nejvíc vadí,že na zádech se tahám s křížem-namísto pytlů s cementem!"PS:-tip-pochopitelně!
14.02.2006 00:00 K dílu: Trendy wandry MADVLAD
jo,jo-sranda.Chvílema tápu,jestli nesdílíme spol.paměť-teda v bleděmodrým:-)..
28.01.2006 00:00 K dílu: Občas se opájím MADVLAD
Smrt je jedna z mála poměrných jistot co mám-tedy že smrt ve smyslu,že nebudu v nějaké formě dál existovat-tedy i vytvářet nějaké představy,může být jen zbožným přáním...-i když..někdy se ta existence dá vydržet-tím spíš že ani nic jiného nezbývá;-)
28.01.2006 00:00 K dílu: O mně MADVLAD
aha!
28.01.2006 00:00 K dílu: O mně MADVLAD
Vždyť přece naopak nevím-proto se ptám-navíc nemezera za čárkou,většinou neovlivní srozumitelnost textu.Přiznávám,že právě toho moc nevím-např.nic o mezeře za čárkou..ze školy jsem už mnoho dní..
28.01.2006 00:00 K dílu: O mně MADVLAD
Myslím že ne-není jasné jestli adresátem je hovno,nebo jestli ten,kdo neví jak se spí na prochcaný matraci,bezpodmínečně i vždy hovno pochopí-tedy jestli s Tebou nemá ztrácet čas,jen ten,kdož splní obě 2podmínky,nebo stačí jen 1 z nich-a v tom případě,zda je to myšleno,že ztrácet ten čas nemá ten,kdož hovno pochopí-nebo ten kdo naopak nepochopí,jestli se jedná o jinotaj-jako že nic důležitého nepochopí,anebo ve smyslu pochopení životních funkcí a procesů a koloběhu vůbec-a tak dál-bez 4.řádku je to jasné-i v Tvém dialektu,ale takle tápu..
28.01.2006 00:00 K dílu: O mně MADVLAD
4.řádek nedává smysl-zamysli se nad tím!
28.01.2006 00:00 K dílu: svět jako/že není MADVLAD
tápu taky-zda je to důkladně promyšlená hříčka se slovy-velice pečlivě a se záměrem poskládaných-smysl skladby většiny z nichž však zatím nechápu,anebo nasekaných několik slov,které se tam zrovna tak nějak vlezly,a pak náhodou,a kouzlem nechtěného,stvořily 2velice zajímavé verše.. jen ke krabicovému vínu:nemám v podstatě nic proti žádné víře a náboženství,ale výrazy,jako"pseudonáboženské směry",pronášené z pozice zastánce jiného nábožensví,mě opravdu dokážou nadzvednout ze židle! Výraz"pseudo"-implikuje Tvůj racionální způsob uvažování-tak jestli chceš,velice rád se pobavím na tom,jak(speciálně křesťansví je v tomto směru slaďoučký bonbónek)Ti pár argumentama,a otázkama rozeberu křesťanství tak,že buďto budeš muset mít hodně hroší kůži na extrademagogické odpovědi,anebo zásadně přehodnotíš svou"jedinou správnou víru"!Anebo utečeš!
12.01.2006 00:00 K dílu: Absurdita štěstí MADVLAD
mám oblíbený Rovinj na Istrii-byl jsem tam po1.v 5letech(od té doby moc x),a dodnes po 33letech si vybavím mořskou vůni,která mě ovanula když sem vylezl z busu.Ta dětská duše,jež se dovede nadchnout ze zdánlivých maličkostí tak,jak to dospělá nedokáže ani při podnětech obecně považovaných za mnohem silnější..Zvláštní je,že ten mořský vzduch dnes cítím právě jenom tam-ačkoli na Bali nebo Makarské jej zaručeně taky dýchám!Trochu si připadám jako Pavlovův pes-funguje to spolehlivě,a nevím jestli se mám zlobit na Rovinj,že mě tak ovládá,nebo na sebe,že ten pocit štěstí v sobě neumím vyvolat i jinde..Nejrozumnější asi je nezlobit se na nikoho,a jezdit si to do R.užívat,s vděčností a pokorou-znám lidi,kteří jsou mrzutí i v Rovinji:-).Tvá úvaha se mě líbí,už proto,že mi je tak blízká,tudíž tip for You...
06.01.2006 00:00 K dílu: TAKHLE NĚJAK TO BYLO(anebo jinak..) MADVLAD
Když si přečteš Pašijové hry velikonoční(či nějak tak se to menuje)od Plastiků-bez hudby,dospěješ k podobnému názoru-ač je to"mírně"starší,nemyslím,žeby při poslechu(tím méně naživo)někoho napadlo že se jedná o nějaký"křesťanský rockový soubor".Chápu,co máš asi namysli tím jazykem-působí příliš pozitivně,folkově-podotýkám působí-záleží na intonaci-"nech si zdát o....NEBYTÍ!"-neni"krásné sny přeji",ale"zapomeň že to má nějaké řešení-byls,jseš,a budeš,ať se ti to líbí nebo ne"(opět z hlediska věčnosti-ironický pohled toho,kdo ví že je hráč 1i 2,a celá"kosmická hra",je hra sám před sebou,že nevím,že hraju sám se sebou-což-uznávám,z toho textu nemusí být zřetelné-a asi by to na mě jako prostý text též působilo "ejchuchu newageovsky"..).Každopádně-zkus si představit,že bych to zpíval v kostele,a našel se tam někdo,kdo by to vnímal-Bůh a Ďábel-1 jako 2.-stihlo by mě v lepším případě lynčování na oltáři,v horším vězení v kryptě ve společnosti mumií zasloužilých kostelníků-při uvedení Posl.pokušení J.Kr.od Scorseseho-což je dle mě nejl.film oslavující Ježíše,křesťánci vypálili asi 30kin,v kterých se to odvážili promítat..takže kdekoli jinde než v kostele..
06.01.2006 00:00 K dílu: TAKHLE NĚJAK TO BYLO(anebo jinak..) MADVLAD
To nesouvisí s věkem Hárošku-a s Biblí už vůbec ne-kdo je klaďas a kdo padouch pochopíš už v předmluvě-toto je o tom,že co je dobré,a co zlé není v ničem jiném,než z kterého úhlu to hodnotíš-tedy možná pro pokročilé-ale ne zas tolik..
06.01.2006 00:00 K dílu: TAKHLE NĚJAK TO BYLO(anebo jinak..) MADVLAD
Teda přežiješ to i bez refrénu:)?
06.01.2006 00:00 K dílu: TAKHLE NĚJAK TO BYLO(anebo jinak..) MADVLAD
Refrén musí mít Helenka Vondráčková;-)..
06.01.2006 00:00 K dílu: MADVLAD
u vlastních rampouchů z nosu mnohdy nezbývá než lízat-ale cizí sem eště nezkoušel-má se sic zkusit všecko,zatím asi ostanu u autolízání(od slova"samo"-ne"automobil"):-)
30.12.2005 00:00 K dílu: MADVLAD
Já tomu příliš nerozumím!To že tady jsou sračky(lépe řečeno díla,která se Ti nelíbí)má být důvod,že bouchneš do stolu(s podtextem buď já básník,anebo ti sračkaři),a:"máte to-nemáte mě!"?Podotýkám,že ačkoli si všechny moje věci sepsul,mě se Tvoje díla líbí,a rozhodně to patří k tomu nejlepšímu tady-a jak sem si všiml,podobný kladný názor má dost lidí,tak o co Ti vlastně jde proboha?A co je špatného na andělech a na duších?Že přemýšlíš jinak,tím pádem píšeš jinak,je přece přirozené-horší by bylo kdyby to bylo naopak-a fšecky díla by tu byla a-lá Chroustjazz-a všiml sem si že pár trubců kteří se snaží psát jako Ty tu už je!"....jiní mě uráží v kritikách..."/" ..pokud napíšete negativní kritiku, je to velmi často považováno za osobní útok.."-sorry,ale např.toto mluví samo za sebe-Ty si totiž natolik zahleděný sám do sebe,že si vůbec nevšimneš toho,jak naprosto neobjektivně uvažuješ!Jak píšu výše-všechny kritiky mých říkanek byly dost negativní,přesto sem nikdy nereagoval způsobem,že bych Ti to vracel stejnou mincí-prostě proto,že se mi Tvoje věci opravdu líbí,a právě proto sem Tvůj názor bral v potaz,a zamýšlel se nad tím,kde mi to skřípe,když to vidíš jako sračku(konkrétně si se nikdy nevyjádřil).Svým způsobem jsem tedy za tenhle Tvůj pamflet vlastně rád,protože sem pochopil,že sem si lámal hlavu zbytečně.Že není(alespoň vždy)souvislost mezi autorovou tvorbou,a jeho hodnocením tvorby cizí-jinak řečeno,že i když se dobře vyjadřuješ,neznamená to automaticky že i dobře vnímáš.Tudíž,že nazveš-li něco sračkou,může to být i proto,že si to prostě nepochopil.A vzhledem k Tvým"andělům,duším,či metryksům",si jsem dokonce jistý,že si to nepochopil-a nepochopil jsi to ne proto,že by to bylo tak banální(čehož jsem se obával),nýbrž proto že se pohybuješ v naprosto jiných rovinách uvažování než já.A zároveň to trochu snižuje úroveň Tvého díla v mých očích,protože sem se mylně domníval,že tu ironii,která je nosným prvkem Tvého díla vede nadhled nevede...PS:nicméně v tom vyměňování si svých tipů navzájem(určitými lidmi) s Tebou souhlasím!Přeju hodně štěstí!
29.12.2005 00:00 K dílu: Jednorožčí Vánoční a Novoroční přání MADVLAD
Dostal jsem se ke Tvým dílkům přes Tvoji konverzaci se Sidonií-ten dialog je sám o sobě literatura-a nezklamalas!Vidět jen jeden obrázek jednorožců třeba na stánku-a moje dcera by ho jistě chtěla,rozmlouval bych ji ho,bo zdá se mi tíhne ke kýčům(Bárbíny/vyžebrala na babičkách/má všechny rasy např.).Chci tím říct,že kterýkoliv z těch obrázků sám o sobě,by na mne působil asi jako:"..mám tě rád tati!""Mám tě rád synku!""I tebe,mami!",a máma je příliš dojata,než aby ze sebe dostala víc,než chuchvalec vzlyků,až se telka otřásala-pak si padli všici do náručí-záběr na tvrďase otce,hledícího(stále v pevném sevření všech a ode všech),tvář(po hollywoodsku přehrávaně-by ta"pointa"došla i ženám stř.věku z maloměsta na Středozápadě)zněžnělou,pohled upřený do míst,kde si divákpředstavuje,že asi někde sídlí bůh-i jemu slzička ukápne(tátovi!),poté pohled na synka-spiklenecky na sebe mrknou-vtom náhle dramatická hudba,něco těžkého a velkého se k nim blíží z lesa,,,napětí.."že by TO ještě žilo?..Vždyt´..."Ach ano,do klubka skáče Sammy-zlatý retrívr,kterého již oplakali....-tuto scénu v malých obměnách sem viděl během vánočních svátků asi u 7 amerických filmů-to už přijíždí policie-tak 7vozů,rozestaví se do 3/4kruhu okolo rodinného klubkapoté se vydávají za asistence několika blikajících policejních majáčků,seržant přes šťastnou family přehodí vlastní plášť,a...jen klukovi ještě nervózně blikají kukadla po okolí-koho hledá?Ach ano-nezapomněl se rozloučit?-kouzelný jednorožec,jehož má schopnost vidět pouze dítě-a jenž jim celou dobu(nastavujíc vlastní/nesmrtelný/krk)nezištně pomáhá proti příšeře,grizzlimu lidožroutovi,či zabijákům,kteří si přišli pro kód ke zbrani obrovské síly,jenž její tvůrce-aby se darebům nedostala do rukou,při porodu synka(císařským řezem-počáteční scéna-ještě před titulky“United Artist“)duchapřítomně uschoval v děloze matky-a těm to teď po 11letech došlo..1rožec přesně takový,jako z oněch obrázků,ještě na kluka mrkne,hrábne kopytem,rozletí se barevné hvězdy na všechny strany,poté zamává křídly,a několika pomalými,leč mocnými záběry pomalu mizí-v tu chvíli“cosi neobvyklého“pocítí i táta,podívá se tím směrem-na chvíli zahlédne 1rožce právě ve chvíli,kdy mizí z obzoru i klukovi,protře si oči,pak při pohledu na opět tmavou noc,si pod vousy jen řekne“chmm“,téměř neznatelně zavrtí hlavou,a od spodu obrazovky už valí průhldně THE END.Přesně do takových filmů bych ho angažoval!Na tátu bysem navrhnul Harrisona Forda.Ale Ty si složila z těchto samostatných kýčů,úžasný příběh,že i mne-flegmatického skeptika nabil velice silným zážitkem,a nezvladatelnou energií,že z původní krátké pochvaly za ty jednorožce chybělo málo,a vyplivl bych Ti tu scénář amerického bé až céčkového dojáku,za což se Ti omlouvám,a zkusím napsat něco rozumnějšího,než to ze mně vyprchá;-)!PS:teď mě napadá,že by to mohlo být pochopeno úplně špatně-tedy že to je vlastně ironický výsměch jednorožcům!!Proboha ne!Raděj mrknu,a zkritizuju(krátce)nějakou Tvoji předešlou báseň,by bylo fše jasné!Jo,a tip!
30.12.2005 00:00 K dílu: BLUDNÝ(blbý)HOLANĎAN MADVLAD
Sakra,jak se pracuje s tou"grafickou úpravou"?Hodinu se to snažím upravit,aby bylo zřetelné na která slova kladu důraz,a jaká je rytmika(je to přece jen píseň),a vyleze z toho takový paskvil!Proč se to proboha znázorňuje jinak v okně v kterém to píšu,a jinak se to pak objeví v okně kde to lidi čtou?(či spíš nečtou,ale to s tím nesouvisí..)
30.12.2005 00:00 K dílu: možná by se mělo MADVLAD
Já tady tomu fungování písmáka přestávám rozumět!Co rozhoduje o tom,že si někdo něco přečte,a něco ne?Je to moc pěkné-tím spíš že je to text písně-sám vím jak těžké je něco sdělit,a zároveň být omezený rytmikou,takty atp.-a nesklouznout k laciným"výplňkám",jež sice zapadnou do rytmu,ale mrzačí text!(vzhledem k tomu,že to nikdo neslyší s hudbou-a neví tudíž,že ta či ona banalita leckde byla nutná(a konkrétně tady třebas žádnou nevidím)aby to neskřípalo hudebně,je dobrý hud.text o to hodnotnější..)Přesto-jak čtu:čteno 11x,kritika1(ještě k tomu od autora)-a pak si přečtu pár lyrických nesmyslů,plných"básnických"obratů,a"velké poezie",a-140xčteno,32kritik,17tipů-a já vůbec nevím co"tím chtěl básník říci"-a dovolím si tvrdit že nic,co by stálo za ta"velká slova",a mám pocit,že z valné části to zde není o čtení poezie,ale o vzájemném poplácávání se po zádech starých známých,a vzájemném ujišťování se,že jsou básníci!Koho neznají buď sepsují(mnohdy proto,že tomu prostě nerozumí,jindy protože autor prostě není"ten jejich"),anebo-což je ještě hůře,vůbec nečtou!Nedivím se tomu Tvému"nic:((?".Taky mě sere,když něco,o čem si myslím,že je dobré nikdo nečte,příp.nereaguje,a pak se vyjadřuje k blbosti,která má 100kritik-dyk si přece pěkně poplkají..Dávám Ti tip.
30.11.2005 00:00 K dílu: CO S TÍM? MADVLAD
to Kanče:práce mám nad hlavu,a právě proto občas přemýšlím,jestli to plahočení má nějaký smysl.Jak sem tak nahlížel na Tvoje dílka,řekl bych,že v tom"smyslu"(nemíním teď kvalitu tvorby-ta mi přijde OK)taky trochu nemáš jasno-tedy:Kopáš?Nee!Viď!Píšeš!Jako já!;-)Přeji příjemný zbytek dne!
30.11.2005 00:00 K dílu: CO S TÍM? MADVLAD
to Zacheus:je-li to otázka na mne,tak pár mystických zážitků,ale pokoušet se tuhle tady vysvětlit,že sem zažil"vědomí Boha"-a proto"vím",si koleduje o vtipné poznámky všelikých poétů na mou adresu-což sice vítám,nicméně tam,kde argumenty snášet nelze,to nebudu provokovat.Na zákl.otázku která by přišla-tj."a jak víš že to bylo to tvoje'věd.B.'?"lze odpovědět jen"vím!"-ale to by asi nikomu racionálně uvažujícímu jako dostatečná odpověď nepřišlo...
14.12.2005 00:00 K dílu: Horší dílo ste ještě nečetli MADVLAD
Občas se taky tak nějak podobně cítím,takže tomu znechucení životem rozumím-i když já se pohybuju v sinusoidách-život někdy miluju,někdy proklínám;nicméně spíš jsem se chtěl vyjádřit k těm Tvým"špatným koncům"-čistě technická poznámka-"konec"v absolutním smyslu toho slova neexistuje!Je to prázdný pojem,použitelný snad symbolicky a lokálně-a..dočasně-zní to absurdně,viď-"dočasný konec"!Nebudu tady rozepisovat 1000x rozepsaná moudra-o nekonečnu všeho(konec něčeho je v každé nanosekundě-ale z jednoho pohledu je to konec-z jiného začátek!Možná bys mohl zkusit vnímat to,co teď vnímáš jako"konec",jako"začátek"-třeba něčeho ještě horšího než doposud-jak jinak jakožto skeptik:-)-ale malý krůček k optimističtějšímu přístupu ke světu-nic jiného Ti totiž ani nezbývá,uvážíš-li,že jsi tu byl vždy,a navždy budeš-jakýpak konec?Smrt?K smíchu!Nebudu zbytečně plácat-zkus se nad tím zamyslet sám,a uvidíš,že k tomu dojdeš taky-jinak to ani být nemůže!Potřebuješ-li k tomu něco"vědeckého"pro začátek k nakopnutí-zkus třeba fyziku-zákon zachování hmoty a energie-neboli jak zpívá třeba Rale:"..nelze vejít ani odejít.."No,ale to už sem se dostal úplně někam jinam-to je konec.../se mnou:-)/..
21.01.2006 00:00 K dílu: HORIZONT MADVLAD
To zvedavec>Dik za všechny Tvé kritiky-málokdo to čte,pokud ano,málokdo reaguje,pokud reaguje,pak většinou tak,že mi je jasné,že nepochopil o čem to je-a že se ani nesnažil,a proto mi každá reakce,z které cítím,že si onen dotyčný dal tu práci, trochu nad tím,co chci sdělit popřemýšlet velice pomůže-i kdyby to vyhodnotil jako naprostou sračku-o to líp když dává tipy jako Ty:-)!V současné době i-net nemám doma,a dostanu se k němu jen omezeně,takže sem si některá Tvoje díla stáhl-doma nad nimi popřemýšlím,a vyjádřím se!
23.11.2005 00:00 K dílu: MADVLAD
líbí se mě Tvůj sekaný styl-málo správných slov je líp než hodně zbytečných..jen marně hledám logiku mezi vázami rozbitými,a zbavováním se viny-tak jak je to napsané,bych pochopil,že se viny zbavovaly ty vázy-je moc pozdě,bolí mě hlava,tedy mi tam možná uniká nějaká slovní přesmyčka..-opravte mě,pletu-li se!
30.11.2005 00:00 K dílu: LAMPA PRO LUCIFERA MADVLAD
Souhlasím Jenyku!Ale pochop,že já to nevymyslel-byla to reakce na Tvé kritiky!Ne,těm se vůbec nebráním-jinak bych to přec nestrkal do arény,leč uznej že bys asi reagoval podobně,kdyby někdo komentoval Tvoje díla způsobem,z kterého bys jasně cítil,že se dotyčný ani nepokouší je pochopit!-alespoň tak mi to přišlo u Tebe-zkus se podívat na historii naší"komunikace",a uvidíš,že mi(možná)dáš za pravdu!?Jinak o Tvé,i kohokoli jiného samozřejmě stojím-a i o negativní(byť pochopitelně bych raději četl kladné-jako asi každý..)!Naše vzájemné nepochopení se, možná pramení v tom,jakými cestami jsme se dostali k poezii-tedy i v tom,co od ní očekáváme a hledáme!Ty jakožto učitel češtiny kladeš důraz na gramatiku,formu,použitá slova,jejich vzájemné vazby apod.,což pro mne,kterrý jsem k básním došel oklikou přes hudbu a filozofii,jsou věci naprosto okrajové,a hledám nějaké sdělení,neobvyklý pohled na mnohé věčné filozofické otázky,nebo naopak úplně běžné věci,pointu,či vtip.Mistr,který bravurně zvládá všechny ty mnou výše vyjmenované body je Krchovský.Nemyslím si o těch věcech co dělám nic zvláštního,přesto se mi(právě ve světle reakcí na jiné věci)zdá,že ta téměř bezvýhradně negativní-a někdy až výsměšná(třeba od Tebe)kritika není oprávněná,a že prostě nebylo pochopeno jak se říká"co tím chtěl básník říci":-)!Skutečně;gramatickou dokonalost,dokonale zvládnutý rým,či nějaké hexagonální vrstvení souvisejících řádků u mne asi nenajdeš-ani nějakou zvláštní poetiku-a jistě se vyskytnou i takové ty dětské nemoci-přesmyčky apod.,kterých si všimnu až už je to odeslané,přesto;kdo si dá tu práci nad tím přemýšlet pochopí,že JSOU"o něčem"-a to,že to z nich asi není patrné na 1.pohled a v trysku,je spíš plus než minus-řek'bych!I když,je třeba říct,že k tomu pochopení je ještě potřeba podobný pohled na svět,a podobnou životní zkušennost a filozofii-ale to vlastně platí obecně,proto myslím,že třeba něco,co je z mého pohledu naprostá pitomost,ale někoho s podobným pohledem na život osloví má svůj smysl-tedy to je i trochu poznámka ke stylu hodnocení tuhle na Písmáku,kde mi to přijde trochu jako atletika-změřit se dá skok do dálky,sprint na 100metrů,ale báseň?Četl jsem tu jakousi diskuzi"mistrů zakladatelů",kde apelovali na ty kdož sem vkládají svá dílka,aby měli touhu se zlepšovat,jinak že nebudou plýtvat svým drahoceným časem ke komentování kravin(pokud neuvidí onu snahu)!To chápu,přesto mi není jasné,co vlastně si pod tím pojmem"zlepšování se"představují/jete(i Ty si se té diskuze zúčastnil)?Mezi řádky mi to totiž naznačovalo,že zlepšovat se znamená přibližovat se jejich vkusu-a to je věc,která se mi zdá býti podstatná-a kterou sem zaregistroval-a myslíže právě proto,že jsem nováček-tedy že existuje něco jako"písmácká laťka"a"písmácký vkus"-a že vás to pohlcuje,a všichni se mu podvědomě během těch let přizpůsobujete!Možná se mýlím,ale za zamyšlení se nad tím by to možná stálo-co myslíš!Na jednom textu,o němž jsem přesvědčen že by tady naprosto propadl doprovázen kritikami typu:"bože,to ne!","čeho se člověk tady na tom písmáku ještě dočká!?"apod.,se Ti to pokusím demonstrovat-ten text je totiž geniální(začne-li se člověk v něm trošku"hrabat")-ale naprosto"nepísmácký".Autor EgonBondy:Nikdo,nikdo,nikdo,nikdy,nikde,nikam se nedostal,snad já takový vůl přeci jen nejsem!?".Zdravím já!
28.01.2006 00:00 K dílu: NA CESTĚ MADVLAD
Díky!Vážím si toho,když někdo dokáže napsat kritiku nerecipročně-tedy jak"on na mě,já na něj"!Svědčí to o tom,že na té prochcané matraci něco možná bude(bez ironie)!
23.11.2005 00:00 K dílu: NA CESTĚ MADVLAD
placidusi,jaxi moc nerozumím souvislostem...anebo Ty té básni..
23.11.2005 00:00 K dílu: MÁ MILÁ MADVLAD
"ano, na tuti..."CO?Že sem si je dal sám,nebo že to můžeš zjistit,nebo že mi dáš vědět,nebo že výraz je správný,nebo že to Gellner myslel jinak,nebo žes četl prolog nebo nečetl,nebo co? Buď té dobroty,a slez na chvíli ze svých nadoblačných výšin inteligence směrem k polodementovi,kterého ihned netrkne Tvůj pochod myšlenek!
21.11.2005 00:00 K dílu: MÁ MILÁ MADVLAD
Sorry,Jenyku-asi tím myslíš,že sem si je tam dal sám!Ujišťuju Tě,že kupodivu NE,a samotnýho by mě to zajímalo-víc tipů než kritik...-navíc jako obvykle povětšinou záporných-vážně v tom prsty nemám,a jestli to(jakožto redaktor)dokážeš zjistit,kdo je posílal,a dáš mi vědět budu rád!Jinak"anineplagiát"není zcela přesný výraz-Gellner svou sloku myslel na tuti jinak-o tom nemám pochyb-ale to píšu v prologu-to bys jej však musel číst,viď°-)!
29.11.2005 00:00 K dílu: ZADAJTE HESLO: MADVLAD
i já jo-len tou slovenčinou než se prokoušu,tak už si nepamätám nič-ale chápu-bohužel a Bohudík!Chápeš to;-)!t
17.11.2005 00:00 K dílu: DŮKAZY VYŠŠÍ MOCI MADVLAD
"jen tak dál"?-se to dá přeložit,ale ne pochopit-alespoň pro můj mozeček.Jinak Motley Crue a orgasmus?Nic ve zlým,ale pak se vysvětluje Tvoje nepochopení mé"poesie"(nebudu píchat do vosího hnízda,a dám to raděj do úvozovek-a jak jsem si všiml,tak se zde hodnotí hlavně formální,technická stránka věci-a to se pak nazývá poesie-že to často je banalita,to je vedlejší-to nemyslím na Tebe-ještě sem nic Tvého nestihl přečíst-ale napravím to.-si redaktorka,a tam mám už 1velkého ctitele-Jenyka.Motley..-to sou takový ti odbarvení týpci,s nastřelenejma vlasama-offinu krátkou vyčesanou nahoru,hadrama profi roztrhanýma,aby to působilo,že to z nich strhaly fanynky,obtažené pruhované kaťata,na koncertech ventilátory,aby jim foukaly do do tych falešných vlasů,když s nima stadion fanynek zpívá"vo dobrym mejdle,kde to parádně roztočili-ou yeah bejbee"?
17.11.2005 00:00 K dílu: DŮKAZY VYŠŠÍ MOCI MADVLAD
to Elly:no,já měl na mysli poetické vzrušení,z kombinací rajsky zvukomalebných slůvek,jejich proplétání,obtékání,protékání..-až Tě to tak nějak pohltí-nebo vcucne../Moje bývalá žena(dej jí Pánbů lehkou zem)zažila orgasmus při poslechu Cavea(konkrétně Are You The One That I´m Looking For?)-ale je fakt,že kdyby si ten text jen četla,kdoví..?/-takže"to keep it up"není nutná podmínka-i když..sebekriticky přiznávám,že aspoň v souč.době je pravděpodobnost úspěchu tímto zp.přece jen o něco vyšší,než když Ti složím báseň,Sunny!A vůbec-že Tys u toho blinkání podváděla,a pomáhala si prstama?Já mám furt nějak z literatury zafixované,že ženy jsou romantičky,keré milují duší-ne sliznicema,LittleBear!
17.11.2005 00:00 K dílu: DŮKAZY VYŠŠÍ MOCI MADVLAD
zlé holce:a co na mně(máš na mysli mně-předpokládám)shledáváš úchylného?Kdyby ses nad tím maličko zamyslela,došlo by Ti,že to neni o kundách,ale o..no,dejme tomu o"Prozřetelnosti",jenž(v zájmu své dobré zábavy,či jen svého pokračování)z věcí(bezpochyby esteticky v nejl.příp. průměrných-bez působení té vyšší moci,nevidím z estetického hlediska rozdíl mezi tím o čem píšu,a dejme tomu slezinou..
17.11.2005 00:00 K dílu: DŮKAZY VYŠŠÍ MOCI MADVLAD
"keep it up, baby"-jazykové kurzy?"Drž to nahoře"?-Ty na to jdeš zhurta,my sweetheart!A jak dlouho?Tak ale spěchej!
17.11.2005 00:00 K dílu: DŮKAZY VYŠŠÍ MOCI MADVLAD
To Ely..:tak se večer tak nenacpávej,a dodržuj hygyenu-jakože umýt ruce před jídlem,a tak-to by mělo pomoct... Abych řekl pravdu,v koutku duše sním,že by to mohlo být z mé poézyje-ono by to i bylo logické-cizím lidem obvykle nepíšeme o svých tělesných potřebách..-viď!?Už to bude asi tak-to je pro mě ale opravdu velké vyznamenání-rozesmát básní je těžké,ale je poměrně dost těch,keří to svedou!Rozbrečet?No,to zvládne fakt jen pár vyvolených,ale zvracet?Napsat něco takového,co vyvolá takovou silnou reakci-to už musí být!PS:mezi námi-můj tajný sen je vyvolat básní spontánní orgasmus-budu na sobě v tom směru pracovat,honey..
19.11.2005 00:00 K dílu: TMA MADVLAD
Díky,díky,díky muško!Tady mě všeci všecko tak drsně pucujou,že si připadám,jako bych psal něco ve stylu"Mileno,proč si mě jen opustila,a zrady té kruté se na mě dopustila.."Nemyslím si nic extra o svých říkankách,nicméně ty pucovačky jsou tak ostré,ale přitom nekonkrétní,že Tvoje slova potěší-i když-na 90proc.myslím,že to je myšleno ironicky-protože zrovna tuto považuju za svou nejslabší,a"grandiózní"je jedině tím,že byla nacvakána do compu v net-caffé pod hotelem Grand.
17.11.2005 00:00 K dílu: TMA MADVLAD
Zlé:Ty Šmudlo,odkud znáš můj zpěv?Že Ty mě sleduješ?Tajná ctitelka?...nebo Tajná policie?Já sázím na tu ctitelku-mírně neurotická-chceš říct:"ach Bože,to je Muž!"-ale rozklepeš se z toho natolik,že polkneš naprázdno,a je z toho:"no ne,úchyl domácí!"-což může být ještě někdy dokonce lepší,viď Puso!
17.11.2005 00:00 K dílu: TMA MADVLAD
Co to je desny?Chorvatsky je to"pravý"-tedy něco jako All right,viď!?PS:ale bacha na pravopis-chorvatština nemá ypsylon-a vůbec-příště mě pochval raděj česky-takto by si eště někdo mohl myslet,že to je děsný..
21.11.2005 00:00 K dílu: MADVLAD
Bez výhrad-i graficky:-)!..Jen..neskákej-mysli na to ,jak k tomu přijdou ti chudáci řidiči...
26.11.2005 00:00 K dílu: Absolutní nula MADVLAD
Zábavné,inteligentní-leč mýlíš se,že nula z nuly vždy jen pojde-tudle z nuly tip.jen Nemově kritice-jaký 3x?0xhurá přece!
23.11.2005 00:00 K dílu: Intermezzo ticha MADVLAD
Konečně se mi nějaká na t.nezdá;-)!Ale možná ji správně nerozumim pouze..
03.11.2005 00:00 K dílu: NA JIH.. MADVLAD
Jenyku-prosba o to aby vše skončilo,to je-bystrý chlapík dokážeš být,jen by Ti vzhledem k Tvé prezentované ultraIQokací duši,už mohlo být jasné,že euthanasie má smysl nanejvýš k přerušení nesnesitelného okamžiku-ne nesnesitelné věčnosti.Jinak,nesmyslná mi přijde Tvá nabubřelost-co Ti přijde nesmyslného na té větě-mysl a smysl není totéž-i když-aspoň u mne-u Tebe kdoví!Z Tvých kritik-nejen mne,mám 1poznatek-máš takovou partičku,kde si vždy navzájem pochválíte,otipujete,do výběru zařadíte svoje díla,pak se rád předvádíš před kozenkama-tam jsi rázem"chápavý intelektuál",a pak-když máš hodnotit někoho,kdo není ani"člen kartelu",ani kozenka pontenciálně ošoustatelná-máš jediný metr-musí to nějak šokovat,být jiné-byť jakkoli blbě,a nebo aspoň obsahovat nějaké úderné a efektní slogany.Hlubší smysl Tě nezajímá-vždyť Tvoje teritorium je na povrchu-tam je Tě víc vidět,a o to jde,ne? Snad nejblbější je otázka "PROČ?"PROTO!!Stačí?Dobře-tak třeba proto že dokážu někoho rozesmát,tak jako Tebe-dle počtu hub,se stále popadáš za břicho-tak vtipné to zase nebylo-vlastně to,že je to píseň není vůbec vtip-a fakt,že Tě takové věci tak velmi rozesmějí...nebude to nakonec Tvůj zoufalý výkřik-prosba o hospitalizaci?Moje říkanky nejsou žádná veledíla-ale Tvoje"kritiky"vážně vypovídají především o Tobě!"Už se těším na Tvé příští kritiky-bez ironie-nahrazuje mi to hry na indiány,nebo na vojáky!
17.11.2005 00:00 K dílu: Akorátkout MADVLAD
Jeny-zase důkaz jak nepozorně čteš-",že to není ani úplně blbý-aby mě to aspoň pobavilo!"-neřekl bych,že by z toho vyplývalo něco jiného,než že sem se ani nepobavil...."všechny do jedné lepší"-takto vytržené,to opravdu vypadá divně-asi tam má být nějaká čárka,pomlčka-či co,ale šak Ty víš,co znamená"všichni(-)do jednoho"-jestli ne,tak něco jakože prostě všeci-bez výjímky-nebo,že ani jeden"ne"-neboli všichni"ano"!Už?--já věděl že to pochopíš!Jinak chlape klobouk dolů-Tvůj 6.smysl by Ti lasičky mohly závidět-přímo pro Tebe,jsou nachystány další 2 úžasné texty-těším se na Tvé kritiky bejby!
03.11.2005 00:00 K dílu: Akorátkout MADVLAD
Možná nejsem objektivní,vzhledem k Tvým roztomilým kritikám mých básniček-ač se snažím být-zrovna sem přečetl pár básní,a mám-li srovnávat-ačkoli byly všechny-ano všechny do jedné lepší než Jenykova-teda kecám-ta o tych vyvolených byla asi blbější.Nejde mi proto na rozum,z čeho je zde tolik kritiků tak nadšeno,a za co sázíte tipy?Podle mého je to o ničem,napsané tak nějak"nijak",že to není ani úplně blbý-aby mě to aspoň pobavilo!Sorry
01.11.2005 00:00 K dílu: Strhni mi masku MADVLAD
Díky věem za kritiku!-teda až na"mistra poétu"Jenyka-sorry,ale toto neni kritika,ale puberťácký žvást,a vzhledem k tomu,jak chrlíš básně a kritiky,pochybuju,že to vůbec čteš(-že nad tím nepřemýšlíš nepochybuju).K Tvým básním-některé jsou slušné-až je projdu všechny,tak upřesním,jiné jsou plytké povrchní slátaniny o ničem-přesto nutno přiznat,že máš dobrou slovní zásobu,a umíš ji používat-přesto-hovno zůstane hovnem,byť sebevzletněji popsáno!To nepíšu protože si mě sepsul obě básničky-ač je fakt,že kdybys mi je pochválil,asi by mi bylo blbý Ti napsat tohle-nenapsal bych nejspíš nic-či spíš jen pochválil ty dobré(-což beztak udělám)-na mém názoru na ně by se ale nic nezměnilo!Sorry za moc řádků-sem grafoman-to bys měl chápat;-)-já ale na rozdíl od Tebe se u mne ta nemoc projevuje tím,že napíšu pár delších ucelených(to nemyslím kvalitativně)popisků--Ty zase chrlíš všechno všem!Pěkný den-a moc se nevztekej!madvlad
01.11.2005 00:00 K dílu: Strhni mi masku MADVLAD
to Nemi:Všichni hrajeme nějakou roli-každý se stylizuje-kdo tvrdí opak,lže-ostatním i sobě!Je to o tom,že ta role,kterou hraju zrovna dneska mě pohltila natolik,že mám pocit,že ona hraje mne-a ne já ji...-což by koneckonců nevadilo,kdyby se mi už tak zoufale neprotivila!Ano,máš pravdu-chci strhnout 1masku,a nasadit jinou!Chápu,že to může znít všelijak-každý si pochopitelně myslí,že právě ON je sám sebou,tudíž,někdo kdo se přiznává k tomu že hraje role,mu asi připadá jakožto zoufalec bez vlastní vůle, ale;zkuste si to Vaše"JÁ"-sami sobě"ohlodat na kost-co nejupřimněji-a jsem si jistý,že bude-li někdo stále věřit na"své unikátní ego",ten už se svou rolí srostl nenávratně-tedy to,čeho já se právě bojím,a snažím se vypsat aspoň v básni!Jinak díky za kritiku!
03.11.2005 00:00 K dílu: Narození a porod MADVLAD
Nerozumím o co jde,ale dávám to za vinu své nechápavé zabedněnosti-a to se nestává často-tip for you!
03.11.2005 00:00 K dílu: Pravděpodobnost MADVLAD
Jaxi plytký-Odpověď:"Hmmm,ale jo-všiml-denně se ale potkávám s většími zajímavostmi-svět musí překvapovat-tak to dělá!"
03.11.2005 00:00 K dílu: Guten tag, kann man hier mit „Kuna“ zahlen? MADVLAD
dívej se na to z té lepší stránky-"věčný happyend"-to je přec ukázkový nonsens-leda by stopli Tvůj film života(no fuj,ale takle poránu mě příhodnější slovo nenapadá) v té nejvíc"happy vteřině"-a teď si zkus představit jak se tam nehybně culíš,a přemýšlíš,jak dlouho může trvat filmovému pásku než se nadobro rozpadne,a vysvobodí Tě z toho happyendu!Navíc- nedohnáno až tolik ad absurdum-už teď se Ti logicky někde zadělává na nějaký další happyend--což jsou lepší vyhlídky,nežli v dobách štěstí-tam se může zadělávat jen na nějaký průser,neb jak známo,žádný happyend neroste do nebe-nebo tak něco:-)Howgh!
03.11.2005 00:00 K dílu: Guten tag, kann man hier mit „Kuna“ zahlen? MADVLAD
Docela se divím,jakpak se Ti povedlo udržet mou pozornost od záčátku až do konce-dokonce s upřímnou zvědavostí japa to šecko dopadne-díky bohu happyend(žádná ironie-zcela vážně!)!Tip!
21.11.2005 00:00 K dílu: CIKÁNCE Z EBONITU MADVLAD
Přestože nejsi zrovna mou fanynkou,musím uznat,že na Tvých básničkách něco je,a že nejsou zlé.Přesto-pár věcí bych vytknul-tedy mě osobně tam schází(myslím aspoň u těch keré sem četnul-zatím asi 5)nějaká překvapivá pointa-něco,čím to vyvrcholí-a pak taky jako minus vnímám to,co ostatní jako plus-tedy-je to dle mého soudu"přepoetizované"-hledí si to mnohem víc formy,způsobu sdělení,než sdělení samotného-přijde mi,že jsou používána moc vzletná slova na to co je pod nimi-hledám mystiku,a ono je to o všedním dni.Pppozor!Na tom není nic zlého-naopak-ale v tom případě mi tam chybí nějaké odlehčení, vtip-tak,jak to umí třeba Plíhal...Přesto-za tip těch 5(dohromady)stojí.Až jich počtu víc,možná přibudou!PS:jak vidíš,snažím se napsat,co KONKRÉTNĚ se mi líbí,a co ne,a proč,což mi tak trochu schází u Tvých kritik mojich poudaček.
29.12.2005 00:00 K dílu: ne, myláčku/ty keře tam MADVLAD
Nádherné!Poprve sem se shodnul s Jenykem-koho odsoudil-vodítko pro mě,že to bude OK,tedy mám po jistotě..A i ta konverzace s Milly,má náběh na samostatný literární útvar-dám tip,a du mrknout na milly,když se tak zpopularizovala!
28.01.2006 00:00 K dílu: Zmierlivo MADVLAD
Nechci,aby to působilo,že Ti prostě vracím pochvaly-to jistě taky,nicménně i bez toho mě Tvoje dílo vážně chytá za srdce-je nádherně hřejivé a lidské-v tom nejlepším smylu slova-a září zde na Písmákovi jako pochodeň nenucené vyzrálé lidské dobroty-navíc tak vyspěle podané,že nedává šanci zesměšnit to oné"lyrické většině",která jinak jakýkoliv projev nehrané dobroty a tolerantnosti,a"neejchuchuovsky"pozitivního přístupu k životu-zeměšňuje a ironizuje,protože se tady"nosí"-čím nejasnější,a nesrozumitelnější,tím líp(včetně pro autory)-a k tomu špetka egoistické rozhárannosti-a máme"úspěšného písmáckého autora"-jež se shodují,že 90%děl jsou sračky-a ti kdož je píšou,by měli zvážit,jestli svými sračkami nezahlcují servr-čímž odradí od dalšího psaní třeba mnohé dívenky,které mnohdy pěkné myšlenky-zatím ještě podávají trochu neohrabaně a naivně-pochopitelně se lehčeji píše v ironickém a výsměšném duchu,a s možností mlžit-to čemu nerozumím je jistě chytré,než se srdcem na dlani,a tak aby to nebylo o tom,"zda to pochopím,O ČEM to je",ale jestli by nebylo dobře,vzít přijmout některé myšlenky za své-a řídit se jimi!Neznám nikoho na Písmáku,kdo by tohle dokázal elegantněji než TyBeze srandy!Další kritiky napíšu později-jen se mi vybavuje 1Tvá báseň,která mě vážně dostala-jen ji teď nemohu najít-ta o tom protivníku,jemuž sice-ač by si to zasloužil,nakonec"nedáš co proto",ale není to strach,co zastaví Tvoji ruku!Ta je vážně skvostná!I za tuhle T!
23.11.2005 00:00 K dílu: Epitaf lásky,která ještě žije,jen ve mě,sama,samotinká hnije MADVLAD
Nemůžu si pomoct-mám tady z toho"písmáka"pocit uzavřeného spolku klubu zasloužilých zakladatelů!Hrozně mě na jednu stranu sere,že básničky,v kterých je poetika(jako např.v mnohých Tvých),a ne poetizace(jako v mnohých"TOP"kouscích,s miliardou tipů,výběrů,pochvalných kritik-,mraky"krásnoslov",novotvarů,profislok,ale s minimem sdělení,myšlenky,nápadu-alespoň já je tam často marně hledám)jsou téměř ignorovány-popř.samá negativní kritika,na 2.stranu mě to vrací rozkolísané sebevědomí,že snad ani ty moje nejsou zas až takový sračky,jak mi je u každé říkanky téměř jednohlasně sdělováno-většinou těmi,keří se navzájem tak dojemně chválí!Píšeš dobře-rozdám Ti pár tipů!
23.11.2005 00:00 K dílu: Pocity,slova tonoucí v obláčku listí MADVLAD
zapomněl sem to t.
23.11.2005 00:00 K dílu: Pocity,slova tonoucí v obláčku listí MADVLAD
Vážně nechápu!Teda ne báseň,ale to,kde sou všici ti s titulem"ing.poéta",keří se rozplývají nad těma svýma nesrozumitelnýma(toť záměr,jak sem pochopil,neb když to nikdo nepochopí,působí to asi chytřeji)pičovinama,rozebírající každý drobný(podle nich)povedený detail-proč nepíšou nic třeba k tomuto!Nejspíš"že odstavce jsou nelogicky nepravidelné"-či jiná"zásadní chyba",tedy to nestojí za jejich vybroušený"po(et)cit..Nechci to přehánět s tím"tipováním",ale to už bych tipů moc nerozdal-nedat t.dobrým věcem-a pak dát T.blbostem-jen abych si nepřipadal tak nepatřičně-tedy opet t.!
23.11.2005 00:00 K dílu: Pierot MADVLAD
Dvířka má pravdu-přidám se-t!
23.11.2005 00:00 K dílu: Skřítek MADVLAD
good-tip
21.11.2005 00:00 K dílu: GUMA MADVLAD
Vcelku dobrý nápad,ale nemůžu si pomoct,to doplnění od guye se mi zdá lepší než originál-nicméně nápad byl Tvůj..
03.11.2005 00:00 K dílu: Tebe miluju, Sáro! MADVLAD
Být Sára moje příbuzná,měl bych na to možná jiný pohled; Ale nejsem,tím pádem tip!
31.12.2005 00:00 K dílu: MADVLAD
Jak tak čtu Tvoje básničky,říkám si-něco v Tobě je-to je jisté-nicméně to není poezie(aspoň beru-li to z mého pohledu.Tatoje1.,kerá se mi líbí-dokonce dost-že i téčko přidám!Už se ani nepozastavuju nad tím,že ostatním se příliš zrovna tahle nelíbí.Je to tím,že sem jinej,nebo že blbej?Anebo to jde ruku v ruce?Ps:když to tak po sobě čtu,říkámsi,že to může být pochopeno i jinak8-ú-neboj-prdele se mi líbí zatím jen ženskéo)..
31.12.2005 00:00 K dílu: MADVLAD
No,nevím-Bondy v poloze génia"Nikdo,....Nikdy,Nikde,Nikam se nedostal!Snad já?Takový vůl snad přeci jen nejsem!-a pár dalších stačí k tomu,abych pochopil i pičoviny typu"trávím neděle a svátky na hrobě své drahé matky"-a mraky podobných.Nicméně bez oněch 1.,jako výtvory inkognito,jsou ty 2.frzbsjsjdhjhebhejhahsgxghhdy(rozuměj nestojí za moc).Mám-li udělat analogii Tebe s Bondym,a "Nikdo.." je 10,a"Trávím.."je 0,1,takžádná Tvá není pod 1,ale fšecky se motají kolem 3-což je při této Tvé image horší výsledek než 100x 0.1-0.2,a 1x 8,1x9napiš něco aspoň za 7,nebo zkus jiný druh poezie-třeba milostnou lyriku..
01.11.2005 00:00 K dílu: Hledám Nový svět MADVLAD
PS-nikdy sem to nedělal,takže doufejme,že se zobrazí!
01.11.2005 00:00 K dílu: Hledám Nový svět MADVLAD
Jo,sorry-zapomněl sem na ten tip!Tady je!
01.11.2005 00:00 K dílu: Hledám Nový svět MADVLAD
"Kdo vesluje?Nikdo!Kdo přikládá pod kotel?Já!"-Super!Už jen za ně dávám T!Chvílemi kostrbaté,ale o 2třídy lepší než ty předešlé!Navíc mi to mluví z duše-na to téma(i s mořem a pevninou)sem cosi sesmolil taky-časem to sem pošlu!Tak jsem přece jen mohl něco pochválit!Přeju Ti,aby Ti ten Tvůj Nový Svět byl lepším místem k životu,než ten z něhož prcháš!!
21.11.2005 00:00 K dílu: Slovo MADVLAD
Já taky nemám slova příliš rád-moc často totiž vyzní úplně jinak,než byla míněna-přesto sme tu na písmákovi,kde se pokoušíme právě hlavně o slova-nic neobvyklého-spíš pravidlo-lidská specialita..:-)!Líbí se mě to,a dávám tip.
31.12.2005 00:00 K dílu: Máme každý svoje nebe MADVLAD
super-dílu není co vytknout-spíš nechápu tu kritiku s tim pohlavím-asi se mu nelíbí,že mu lezeš do rajonu s tím mírem-že by oslavovat mír moh jen on?Hele-ted sem si fšiml žes to napsal přesně před rokem!Zvláštní!
01.11.2005 00:00 K dílu: Smutný svět MADVLAD
O dost lepší než ty 2předešlé-sic"běžet po ložisku",-to bych řek´,že když už si měl potřebu rýmovat"křovisko",tak zrovna"ložisko"...hmm..No a"Smutný létat po obloze,smutný křičet: Mám se blaze!"-to je dobrý,ale řekl bych,že tady to mělo skončit!"Smutný svět v nás"mi tam přijde jaksi navíc-a trochu to celé hází do"sentimentálna"-takového toho"Nováckého"!
Nahoru