16.11.2015 11:04 | K dílu: Mainstream, mainstream, mainstream | Satan_prózy |
Článek jsem si našel a vážně mě pobavil, děkuji za doporučení. Jinak mě mrzí, že to je suchárna, snad to u mě není pravidlem. Každopádně velké dík za kometář a názor ;-). |
||
24.10.2015 18:48 | K dílu: Uprchlíci | Satan_prózy |
Autor souhlasí. |
||
20.10.2015 06:26 | K dílu: Nad zprávami ze světa | Satan_prózy |
Těch negativních zpráv je všude spousta. Teď si ale chvilku zahraji na chytrého. Dost k tomu přispívají média, ale bohužel jsou to negativní zprávy, šokující články, které prodávají. Proč si ale lidé kupují takové plátky? Proč server, který oznamoval jen pozitivní zprávy, zkrachoval? Ono totiž, když před desítkami tisíc let, šel náš předek stepí a uslyšel v křoví šustění, tak měl dvě možnosti omylu. V tom keři nic nebylo, on se lekl a začal utíkat, nebo v tom keři něco bylo, on to podcenil a to něco jej sežralo. Ten druhý omyl pro něj měl daleko závažnější důsledky než omyl první, takřka fatální. Proto má člověk v jedné z nejstarších částí mozku - amibdale - instinktivně dáno, že si všímá věcí, které jej ohrožují. Proto nás zaujme nějaká šokující zpráva o šíření smrtícího viru mnohem více než informace o přírůstku v liberecké ZOO. Jo, a na závěr chci poděkovat za ten komentář pod mým článkem. Vážím si toho, moc, moc, moc ;-) |
||
19.10.2015 23:12 | K dílu: Nad zprávami ze světa | Satan_prózy |
Těch negativních zpráv je všude spousta. Teď si ale chvilku zahraji na chytrého. Dost k tomu přispívají média, ale bohužel jsou to negativní zprávy, šokující články, které prodávají. Proč si ale lidé kupují takové plátky? Proč server, který oznamoval jen pozitivní zprávy, zkrachoval? Ono totiž, když před desítkami tisíc let, šel náš předek stepí a uslyšel v křoví šustění, tak měl dvě možnosti omylu. V tom keři nic nebylo, on se lekl a začal utíkat, nebo v tom keři něco bylo, on to podcenil a to něco jej sežralo. Ten druhý omyl pro něj měl daleko závažnější důsledky než omyl první, takřka fatální. Proto má člověk v jedné z nejstarších částí mozku - amibdale - instinktivně dáno, že si všímá věcí, které jej ohrožují. Proto nás zaujme nějaká šokující zpráva o šíření smrtícího viru mnohem více než informace o přírůstku v liberecké ZOO. Jo, a na závěr chci poděkovat za ten komentář pod mým článkem. Vážím si toho, moc, moc, moc ;-) |
||
19.10.2015 23:02 | K dílu: Uprchlíci | Satan_prózy |
Však se nepřeš, jen píšeš svůj názor a máš pravdu. Já vím, jak to myslíš, taky si myslím, že ti uprchlíci nejsou zločinci a míra jejich kriminality je srovnatelná třeba s naší, ale taky si myslím, že hodně lidí podporuje imigraci a neumí si představit, co to bude znamenat. Ta povídka je spíš karikatura na tohle - podpora něčeho neznámého, co ale může překvapit. |
||
19.10.2015 22:10 | K dílu: Uprchlíci | Satan_prózy |
Však se nepřeš, jen píšeš svůj názor a máš pravdu. Já vím, jak to myslíš, taky si myslím, že ti uprchlíci nejsou zločinci a míra jejich kriminality je srovnatelná třeba s naší, ale taky si myslím, že hodně lidí podporuje imigraci a neumí si představit, co to bude znamenat. Ta povídka je spíš karikatura na tohle - podpora něčeho neznámého, co ale může překvapit. |
||
19.10.2015 22:06 | K dílu: Uprchlíci | Satan_prózy |
Pročpak? |
||
19.10.2015 21:50 | K dílu: Uprchlíci | Satan_prózy |
Pročpak? |
||
19.10.2015 20:47 | K dílu: Uprchlíci | Satan_prózy |
Není to popis žádného konkrétního případu, jde o vymyšlený příběh. Možná mě k tomu nepřímo inspirovaly příběhy z konce 80. let, kdy v ČSSR studovali kluci ze Sýrie a podobných zemí, které se s náma tehdy kamarádily, a zřídka se stalo, že nesnesli třeba odmítnutí, které u nich nebylo myslitelné, a tu holku nějak zmasakrovali. Ael jednalo se o výjimečné případy, nebylo to na denním pořádku. |
||
19.10.2015 20:47 | K dílu: Uprchlíci | Satan_prózy |
Není to popis žádného konkrétního případu, jde o vymyšlený příběh. Možná mě k tomu nepřímo inspirovaly příběhy z konce 80. let, kdy v ČSSR studovali kluci ze Sýrie a podobných zemí, které se s náma tehdy kamarádily, a zřídka se stalo, že nesnesli třeba odmítnutí, které u nich nebylo myslitelné, a tu holku nějak zmasakrovali. Ael jednalo se o výjimečné případy, nebylo to na denním pořádku. |
||
21.02.2006 00:00 | K dílu: vyrojí se sukýnky | Satan_prózy |
Ale, ale ! Kdo by se lekal sukýnek? Vždyť je to pěkné, když z nich vyčnívají nějaké pěkné nožky :-) | ||
16.02.2006 00:00 | K dílu: Nevěra | Satan_prózy |
A co je bráno za rozjezd? | ||
13.02.2006 00:00 | K dílu: To víno mělo zrát o tři hodiny dýl | Satan_prózy |
Mně si nevšímej, já jsem šílený, musím být šílený | ||
13.02.2006 00:00 | K dílu: To víno mělo zrát o tři hodiny dýl | Satan_prózy |
Je to špatný pocit, dadaismus je špatný směr | ||
13.02.2006 00:00 | K dílu: To víno mělo zrát o tři hodiny dýl | Satan_prózy |
Teď je ještě otázka, jestli, kdybych to nenapsal, by sis těch "myšlenkových pochodů" všiml. | ||
13.02.2006 00:00 | K dílu: To víno mělo zrát o tři hodiny dýl | Satan_prózy |
Všechno je povrchní, nedokážeš vymyslet nic, co tu není ;-) Musí to být povrchní, jsem rád, že to na tebe tak působí :-) Jsou to totiž jen normální lidi | ||
12.02.2006 00:00 | K dílu: To víno mělo zrát o tři hodiny dýl | Satan_prózy |
Je to jen takový výňatek ze života. Měl by ukázat na to, že lidi spolu žijí čím dál více neuváženěji a proto roste počet rozvodů. Je to pohled té jedné postavy. Dál tam je tam pár myšlenkových pochodů. Třeba to s těmi kytkami, kdy vlastně Michelle na základě rozhovoru s Brendou najednou touží po květinách. Je tam náznak toho, že George má Michelle opravdu rád : „Nic nemáš dokonalé, Jacku,“ reagoval George a vzpomněl si na Michelle, která seděla vedle v kuchyni, „vlastně….“ zamumlal a pak ho napadlo, že proč by měl Jackovi vykládat, jak má úžasnou holku; Pozdvihl skleničku a řekl: „Na tebe!“; George se vrátil do obýváku a odnesl sklenice od vína do dřezu. „Michelle, nechceš víno?“ Je tam těch myšlenek vícero, zkus se ještě jednou zamyslet nad tím názvem - To víno mělo zrát o tři hodiny dýl ;-) | ||
10.02.2006 00:00 | K dílu: Tudy nikdy nevedla hedvábná cesta | Satan_prózy |
No, bylo to Šárka, ale to, že půjde za Janou mělo naznačit, že jí člo jen o její čin a vůbec se nesoustředila na nic jiného, ani na její jméno | ||
08.02.2006 00:00 | K dílu: Holka | Satan_prózy |
Je to jen můj styl, nemusíš s ním souhlasit, každý má rád něco jiného | ||
08.02.2006 00:00 | K dílu: Holka | Satan_prózy |
Jak skončila Měrka? :-) Ty moje povídky nemívají žádný konec, jsou to jen takové výňatky z celku. Jsou psané svhálně tak, aby se kdykoliv mohla dopsat další stránka. Nikdy už ji psát nebudu. Ber to jako, že mé povídky jsou jízdy autobusem. Nastoupíš do něj, třeba se ti tam něco líbí, tak to popíšeš, ale za chvíli z něj vystoupíš a život jde dál. | ||
07.02.2006 00:00 | K dílu: Dobří umělci umírají mladí | Satan_prózy |
Teď je ještě otázka, jestli to dokážeš OBJEKTIVNĚ posoudit :-) | ||
06.02.2006 00:00 | K dílu: Dobří umělci umírají mladí | Satan_prózy |
Myslíte třeba: NEŠŤASTNÝ ŠAMANŮV DVOREČEK Stařičký šaman dlí za mandlí vilností neuzdraven. Och, milej šamane, haž se mi zamane vylezu ze žůdra ven. SKÚTRY U domovních zvonků stojí nové skútry, nové su len zvonku, rezavé jsou vňútri. Tady zase musíme vzít jako polehčující okolnost ty dokonalé rýmy a nápady a cokoli, co je originální je dobré ;-) | ||
06.02.2006 00:00 | K dílu: Dobří umělci umírají mladí | Satan_prózy |
Ok ;-) Já jsem jen ještě chtěl napsat, že u pana Kryla se na to musíte dívat tak, že ty říkanky psal proto, že sebál, že zapomene češtinu. Jaké říkanky máte třeba na mysli? | ||
05.02.2006 00:00 | K dílu: Dobří umělci umírají mladí | Satan_prózy |
Mimochodem, co tě tak nemile překvapilo? | ||
05.02.2006 00:00 | K dílu: Dobří umělci umírají mladí | Satan_prózy |
milý tři mravenci moji, ono tu jde o něco trochu jiného. Já studuji dějiny kultury a umění a každý ze spisovatelů, co žili dlouho, napsali, díky právě délce jejich bytí, nějakou hloupost. Ti mladí to už nestihly a proslavili se právě na nějakém skvělém díle. Jsou ale autoři, kteří psali dobře i v pokročilém věku, ale měli i pár úletů. Pěkný příklad je výrok F.X.Šaldy o Jaroslavu Vrchlickém: "Jeho dílo je mohutný pevný sloup, bohužel místy prasklý!" Platí to i v jiných oborech než literatuře. Třeba F1. Schumacher tím, že poslední dobou má problém dojet na bodech nebude nikdy stavěn jak Senna, který nestihl klesnout dolů, protože se před "stihl" zabít. Už mi rozumíte? | ||
05.02.2006 00:00 | K dílu: Dobří umělci umírají mladí | Satan_prózy |
Máš na to svaté právo | ||
05.02.2006 00:00 | K dílu: Dobří umělci umírají mladí | Satan_prózy |
Odpovídám přímo: Dlouho žijící umělec nemůže být dobrý! | ||
05.02.2006 00:00 | K dílu: Dobří umělci umírají mladí | Satan_prózy |
Za tím si stojím. Podle mě není 49 žádný věk, když si vezmete, že průměr je o 20 let vyšší. Je to věc názoru. | ||
05.02.2006 00:00 | K dílu: Dobří umělci umírají mladí | Satan_prózy |
I kdyby Vysockij žil do teď, byl by dobrý umělec A toto je můj argument. Kryl zemřel ve věku 49, to je taky hodně málo. A když to vezmu filosoficky, tak pro Čechy zemřel v 25ti letech, neboť jak po revoluci sám říkal, tak že se sem už nikdy nevrátil, protože do něčeho, co se pohne 20 let jinam se vrátit nedá | ||
05.02.2006 00:00 | K dílu: Dobří umělci umírají mladí | Satan_prózy |
Hele modrý samete, já to psal a vím,co v tom vyjadřuju, možná, že to nevidíš, nebo nechápeš. Jsem ochotný to vysvětlit, ale radši si to přečti pořádně, popřemýšlej na d tím a znovu napiš ;-) | ||
05.02.2006 00:00 | K dílu: Dobří umělci umírají mladí | Satan_prózy |
Hele modrý samete, já to psal a vím,co v tom vyjadřuju, možná, že to nevidíš, nebo nechápeš. Jsem ochotný to vysvětlit, ale radši si to přečti pořádně, popřemýšlej na d tím a znovu napiš ;-) | ||
05.02.2006 00:00 | K dílu: Dobří umělci umírají mladí | Satan_prózy |
Hele modrý samete, já to psal a vím,co v tom vyjadřuju, možná, že to nevidíš, nebo nechápeš. Jsem ochotný to vysvětlit, ale radši si to přečti pořádně, popřemýšlej na d tím a znovu napiš ;-) | ||
05.02.2006 00:00 | K dílu: Dobří umělci umírají mladí | Satan_prózy |
Ahoj, špatně jsi ten¨konec pochopil. Vždyť tam je, že Vysocký by byl dobrý autor i kdyby žil dýl, tím jsem chtěl naznačit, že stejně to myslím o Krylovi. Byron byl obstojný, ale nemusí platit, že kdo zemře brzy, byl dobrý.(Wolker, Dean, Schellinger) | ||
05.02.2006 00:00 | K dílu: Příběh Roberta Hoffmanna | Satan_prózy |
Díky ;-) | ||
17.02.2006 00:00 | K dílu: Ještě se nikdy nenarodil dobrý spisovatel | Satan_prózy |
Bohužel pana Márqueze velice neznám, ale já vždycky lehce přeháním, aspoň to o mně píšou, tak se mnou nevzrušuj. Jestli si od něj něco přečtu, budeš první, komu pošlu svůj názor ;-) P.S.: Děkuju za komentář :-) | ||
06.02.2006 00:00 | K dílu: Ještě se nikdy nenarodil dobrý spisovatel | Satan_prózy |
Ale tak snas to netrvalo až tak dlouho :-) | ||
05.02.2006 00:00 | K dílu: Ještě se nikdy nenarodil dobrý spisovatel | Satan_prózy |
Havel se všechno snaží schovat za odborné a cizí výrazy. Vidím, že náš názor na ty autory je hodně podobný. Kteří jsou podle tebe dobří? Znáš Honzu Pelce? | ||
04.02.2006 00:00 | K dílu: Ještě se nikdy nenarodil dobrý spisovatel | Satan_prózy |
Ano, asi máš pravdu. Možná proto, když tvá doba pomine, působíš tak jak ti, o kterých jsem psal. Neber to tak vážně. Já toberu tak, že maximum je 100%, ale abych napsal, že je někdo dobrý, musí mít 150%. Je to jen můj styl ;-) Doufám, že tě to neurazilo | ||
03.02.2006 00:00 | K dílu: Ještě se nikdy nenarodil dobrý spisovatel | Satan_prózy |
Proč by to měl být protest proti češtině? To je protest proti špatným autorům | ||
04.02.2006 00:00 | K dílu: Divadlo | Satan_prózy |
Tvoje poznámka mě donutila dohledat tu Mladou frontu, ve které to bylo. Já se strašně sekl. Je tam 110 let od jeho narození (3.řijna), omlouvám se. To bylo myslím pondělí. P.S.: Co se mě ale týče, tak titulek: "Výročí: Život S.A.Jesenina" ; není tak zajímavý jak ten můj. Bohužel ty datumy úmrtí a narození nemám tak v merku, takže jsem se spletl. Ona totiž poslední věta je, cituji : "..a letos od jeho smrti uplyne 80 let." Jinak obdivuji tu paměť na datumy ;-) Radši to trochu opravím. | ||
04.02.2006 00:00 | K dílu: | Satan_prózy |
Aha, tys myslel Bukowského! Promiň, nedošlo mi to. Lhal bych, kdybych psal, že jsem jej nečetl, ale došel jsem na něj právě proto, že jsem napsal kdysi dávno na základce nějaký sloh a učitelka mi, řekla jestli jsem to neopsal. Tenkrát jsem jej neznal, tak mě to donutilo si ho přečíst, ale nikdy jsem se nesnažil nikoho kopírovat. Ono se v literatuře už objevilo tolik autorů, že už nejde být originální ve stylu. Hezký den | ||
03.02.2006 00:00 | K dílu: | Satan_prózy |
Kdo je to buk? |