11.10.2008 23:44 |
K dílu: Svatý boj
|
František_Miguel
|
Thorah znamena Uceni ;-)
Tyjo, musim najit nejaky svoje poznamky k tomu konci, veta "Tam nahore nic neni"...nevim jestli jsi o tom mluvil s Danem, ale je ryze judaisticka :-)
Hele - co to presne znamena "recenze"? tohle je jenom obsah, neco, co v recenzich byva v sekci "plot"...chybi mi nejaka reflexe, zhodnoceni (kdyz nepocitam to nakoci)
|
11.10.2008 23:30 |
K dílu: Násilí na divácích: Mechanický Pomeranč vs. Klub Rváčů
|
František_Miguel
|
Aha, ten existencialismus me nenapadl...uz je to preci jenom dlouho :-). Pohled je proste mne vlastni - mozna je to tim, ze o divacich a jejich ohlasech nevim zhola nic. A jeste spis tim, ze me oni a jejich ohlasy nezajimaj... :-) Moc nerozumim tomu, jakej utvar to ma byt, ja na to reaguju jako na esej (co jsem tak cetl nejaky recenze na knizky, tak tu formu vpodstate mely)
Ten styl mysleni vlastne obou filmu je mi hrozne blizkej a tak jsem se pokusil rozebrat proc. Ja bych rekl, ze to, ze bojujou pro boj samotnej je znat z toho, ze nezalezi na tom, kdo vyhraje. Vzdycky se taky po zapase objimaj. A opravdovost proto, ze se pridavaj protoze cejtej, ze jejich zivotum neco chybi. Ta mezera jde castecne zaplnit na tech terapeutickejch sezenich, kde jsou lidi blizko smrti, proto se s nima da opravdove brecet. Ale je to stejne jenom nahrazka.
Ja tu "potrebu pojmenovavat" mam taky, proto pisu tak dlouhy reakce ;-)
me by se to taky znova cist nechtelo ;-), tak se uzdrav. Btw - ja po cesneku smrdim taky...a rekl bych, ze je to tim, ze ho davam do vseho. Asi jsem se mel narodit jako ital.
S tim berlinem - zatim jsem to nejak casove nezvladnul, ale zejtra se mam v planu do toho organizacne pustit..
|
11.10.2008 22:39 |
K dílu: Násilí na divácích: Mechanický Pomeranč vs. Klub Rváčů
|
František_Miguel
|
Jo a pro uplnost: tezky boty a suspenzor sice nosim kazdej druhej den a osloveni "droogs" je nenahraditelnou soucasti meho slovniku, presto me srdce patri spise Fight Clubu.
|
11.10.2008 22:31 |
K dílu: Násilí na divácích: Mechanický Pomeranč vs. Klub Rváčů
|
František_Miguel
|
Tak se mi zda, ze tady chybi nejaka kritika od nekoho, kdo ma k agresivite a nasili blize nez k cernymu rolaku a roztrhanymu poncu. Ackoli asi nejsem uplne typickym predstavitelem prvni skupiny, tak se pokusim se tuto roli zastat. :-) Predne: nejak se ti z toho Adame vytratilo to nasili. ;-) No ale poporadku.
Zacal bych problemem vymyvani mozku x ztrata svedomi v MP. Podle me je ustredni ztrata svobodne volby, tedy ztrata odpovednosti v dusledku toho, ze si clovek neurcuje svedomi sam, ale je mu vyfabrikovano. Neni tedy bez svedomi. Vymyvani mozku je vagni blabol uzivanej navic v jinejch kontextech, ve filmu (knizce) probihalo averzivni podminovani.
Niceni muze byt absolutní svobodou, ale vzdycky se musis ptat svobodou od ceho. Z hlediska klubu rvacu je fakt, ze lidi nenici to, co je momentalne stve, pokritectvim. Proto realizace destrukce nenavideneho je daleko blize k zivotu, prirozenosti cloveka. Podle Tylera zijeme vsichni ve vezeni, protoze jsme nuceni svuj zivot odkladat a to tak doneurcita, ze uz na nej vlastne nikdy nedojde. To, co nabizi Tyler je totalni zivot - bez "ale", "kdyby" a "az" protoze jakykoli ustupek znamena, ze je z cloveka jenom mechanicky cinna mrtvola. Tak v FC nasili vyznamove smeruje spis k boji. V boji zijes totalne a nepotrebujes k tomu absolutni svobodu, bez boje je totalni zivot mozny jen za predpokladu absolutni svobody. Ta je ale jen idealnim nedosazitelnym cilem. Proto Tyleruv plan smeruje spis k prostoru pro z hlediska jednotlivce "ferovejsi" boj, k situci, kdy se vsichni dostanou z pasti site vzajemne zavislosti a nebudou muset sve tuzby odkladat a vzdavat se jich jen na zaklade zabehlych poradku. Ale to zbytecne zabiham ke konci filmu. Zakladni poznatek, ktery znamena Tyleruv uspech je, ze lidi radi bojuji pro boj sam, kvuli pocitu opravdovosti (viz vyse). Kdyz se ale podari dosadit nejaky parcialni cil, tak taky zjistuji, ze jeste radsi bojuji bok po boku. Samotna predstava toho, ze se daji takove totalni prozitky sdilet a to, ze existuje spolecenstvi, ve kterem se muzes na vsechny spolehnout, je v (dnesni) odcizene spolecnosti skoro nepredstavitelna. FC tak aktualizuje fasismus, kterej byl vzdycky proti (post)moderne, byl navratem k syrovosti zivota. (v tomhle svetle je treba rozumet uspechu italskeho fasismu a i nejkterym pro dnesniho cloceka absurdnim dilum tehdejsiho futurismu) Nerad bych, aby vznikl dojem, ze se tady zastavam nebo propaguju fasismus. Samotne demonizovani ale naopak ztezuje porozumeni tehdejsi situaci a tedy i pripadne pouceni se z ni. Tim se dostaveme k dulezitemu rozdilu mezi FC a MP - a tim je vztah k pravidlum. FC vyznava moralku cti (poznamka o existencialismu je nudna, zakladnim patronem FC je rozhodne Nietzsche), v ringu se bojuje bez nepratelstvi, existuji zde striktni pravidla, "bratrstvi", iniciacni ritualy a tedy i vyjimecnost vzhledem k ostatnim. Clovek se musi zachovat statecne a je zkousena jeho vule, chce-li postoupit dal. V MP nic takoveho nenajdeme a kdyz, tak jenom naznaky. Alex je clovekem naivniho hedonistickeho ninilismu a navic se chova pokritecky ve vztahu k rodicum a potazmo ke spolecnosti. To ho ale nikterak netrapi, on sleduje jen sve zajmy. Kdyz se nudi, tak vyrazi do ulic. Alex je ale pouze soucasti nejakeho modniho proudu, sam ho nevytvari a ani neovlivnuje (to je znat hlavne z knizky, kdyz pise, co(ono) se tehdy nosilo a jak se menila moda). Stejne je to i se slangem. (jedinou vyjimecnosti je poslouchani Bethowena, i kdyz i to je diskutabilni) Odpovedi na nudu jsou poulicni boje, ale i bezduvodne nasili na bezbrannych obetech, MP tedy smeruje k pouhe destruktivite. To sokuje a drazdi zvlaste humanistickou moralku, pro kterou je to vlastne esence zla. Neco takoveho ve FC nenajdeme. Pak nasleduje ne prilis originalni pasaz o svobode vule, politice, pokusech o sebevrazdu apod. To ale nechme stranou.
Co filmy naopak spojuje je "undergroundova" odezva. Kdyz ma film takovou odezvu, tak to asi neco znamena...rozhodne musi vyplnovat nejaky prazdny misto, nebo presne vyjadrit prozitek urcite skupiny lidi. A ano Pisto, to je rozhodne hodnotne. Minimalne jako sonda. Ona undergroundova odezva je ale jina - klub rvacu iniciuje organizaci, kdezto mechanicky pomeranc inspiruje kulisy (maškary). Z toho duvodu bych rekl, ze ty lidi v anglii byli proste jenom vic videt a ne, ze by se diky filmu najednou vyrojila spousta lidi, ktery se pred tim venovali uplne necemu jinemu. Taky vzrostl pocet stretu, protoze se snaze rozeznali lidi ochotni venovat se stejne zabave. Proto bych MP prisuzoval hlavne vyzualni hodnotu a myslim, ze mlade lidi do znacne miry strhava hlavne to, ze sokuje. Do toho vlastne zapada i pateticky a klisem zavanejici konec literarni predlohy (ten nastesti do filmove verze nezahrnuli, jinak by asi sotva vyvolal takovou odezvu). Ten totiz uplne meni pohled na nasili - ukazuje ho jako neco, z ceho se da (a ma!) vyrust, je to jenom touha se vymykat, pubertalni vzdor po kterem nasleduje dospele zklidneni. Tim se dostavam k nejzasadnejsimu rozdilu - a tim je vek protagonistu. Alex je pubertalni vyrostek, do ringu FC ale vstupuji tricatnici a mozna ctyricatnici. Docela by me zajimalo, jestli byla podobne strukturovana i ta odezva...
Tim bych to prozatim zakoncil ;-) Doufam, ze to neni prilis zmateny - docela sem se rozjel a cist to znova by byla zbytecna otrocina.
Jo a sry, ze to trvalo tak dlouho, proste jsem si potreboval udelat cas.
Tvuj verny drug M.
|
21.02.2007 21:12 |
K dílu:
|
František_Miguel
|
Docasne prerusuji svoji cinnost na tomto servru,
z duvodu svedomi jsem byl nucen prejit do ilegality.
|
03.02.2007 18:07 |
K dílu:
|
František_Miguel
|
mam, ale psat me nebavi... :-)
radsi hraju na kytaru, piju a tak ;-)
|
28.01.2007 17:26 |
K dílu: Milostný život Evy P.
|
František_Miguel
|
nevim, je zvlastni to cist...
|
28.01.2007 15:28 |
K dílu: slabost?
|
František_Miguel
|
...
|
28.01.2007 12:23 |
K dílu: slabost?
|
František_Miguel
|
nechapu, bud jsi to teda psala pro sebe a nechces aby to nekdo cetl - v tom pripade to nema cenu publikovat, protoze tomu porozumim jenom ja, ty a petr (nebo mozna spis jenom ty)
Nebo chces aby to nekdo cetl a ten nekdo musim byt ocividne ja, bo vis ze mi chodej aviza a jsem tu prihlasenej skoro porad...to je proste jednoducha uvaha, tak prosim nepis, ze to neni verejne.
tvoje vitka o anonymite me taky docela bavi - napsala si mi to a od ty doby to respektuju (duvody me nezajimaj)
nicmene jsi me pouzila naprosto zrejme (dokonce jmenovite) v "povidce", tak jakapak moje anonymita... me na ni opravdu nezalezi, stejnak kazdej kdo me tu zna vi o koho jde a ja se za to nestydim ani me to nijak nesvazuje. Jenomze kdyz se vratis k tomu co jsi napsala, tak nevim co jsem mel delat - jako reagovat v treti osobe? to je trochu uchylny, kdyz oba vime o koho jde a nejen to - vi to i spousta lidi co nas oba znaji... nebo nereagovat vubec? - tak to prosim napis priste v prologu, muzeme se domluvit treba na nenapadny znacce - treba slovo "bao". protoze jestli jsi chtela aby jsem to cetl a jmenovite jsi me tam zminila, tak asi chces abych reagoval...to taky neni slozita uvaha... ...zbytek do zprav...
(zeby zase hulvatstvi? - cek nevi a nenadela nic...)
|
28.01.2007 01:07 |
K dílu: Pismak je ...hmm
|
František_Miguel
|
...achjo... vadi ti mnozstvi a nekvalitnost del... kdo ale posoudi, ktera dila jsou hodna toho aby mohli byt publikovany na nejakem lit serveru? - ty? to si myslis, ze by to mel nekdo cenzurovat? Lidi si ty dila proste ctou radi, a kdyz ne to, tak jsou aspon radi, kdyz nekdo cte je. a o to tu jde - co je na tom podle tebe spatneho?
nestojim o misto, kde by vsichni psali tak, aby se tozamlouvalo holce co si rika Soleila. navic nechapu proc by te tenhle vylev mel stat zivot, na zadny bolavy misto jsi nesahla, nejsi nikdo, kdo by neco takoveho mohl udelat - aspon podle tohohle vyplodu.
Nechapu jak muzes byt tak sobecka. Premyslela jsi nekdy nad tim? Mozna to tu je opravdu jenom jak pises "KOPA IDIOTOV ktorim ide o virtualny image vo svojom virtualnom svete, vyventilovanie sa a zrejme o zaplnenie prazdna vo svojom vnutri...kdežto to prazdno je bohužiaľ tam a zafixovane ako prazdno na večnosť". Ale kdo jsi, ze je (nas) takto muzes soudit, a proc jim (nam) chces vzit aspon tuhle radost? Proc? - chces DELAT literaturu? nenech se vysmat...
Co je ale nejvedsi tragedii je fakt, ze ty patris do stejne kategorie kterou tak pohrdas, timhle listem jsi se do ni urcite zaradila...mas svych 5 nanosekund slavy, asi si te precte par lidi a mozna tim nekoho buds provokovat (problem je, ze je to uz ohrana pisnicka).
Sama nic nenabizis, prohrala jsi a to jsi jeste ani nezacala hrat... mej se jak sama chces!
poroucim se!
|
27.01.2007 23:18 |
K dílu: slabost?
|
František_Miguel
|
proc bych mel byt skvelej?
Sem proste takovej jakej sem...a nechapu jak ode me nekdo muze ocekavat internetovou pohlednici...takky nechapu jak to myslite s tim zachoval...na vlastni narozeniny myslim, jenom kdyz se me nekdo zepta jaky jsem znameni a pri otazce po veku odcitam 1985 od 2007. Jiste, obecne se asi nechovam uplne standardne, nicmene toho "hulvatstvi" si nejsem vedom. Jestli mi to neumite rict v ty (udajny) situaci, tak se s tim asi budete muset holt smirit...
Kazdopadne ve chvili, kdy nekdo pripomina vlastni narozeniny, tak nezbyva nez pograatulovat ;-) ... :-) to vyplyva z logiky veci.
Nevim jak jsem se mel chovat posledniho pul roku, choval jsem se proste tak jak jsem to citil.
A jestli si opravdu myslis, ze "myslim jenom na sebe" tak bych mel asi neco minuleho pre...no nebudu se v tom zbytecne patlat, snad ti to pomohlo.
K tomu, co jsi napsala na konci ti opravdu gratuluju, drzim palce a preju hodne stesti...jenom pozor, zacinas mluvit jako komunistka! ;-)
|
22.01.2007 11:15 |
K dílu: sebou
|
František_Miguel
|
ahe jo, asi souhlasim s tomasem...cim vickrat to ctu, tim se mi vic libi... :-)
je fak dobre melodicky udelana.
|
21.01.2007 22:30 |
K dílu: kurz lietania
|
František_Miguel
|
..tak ty v tom mas udajne pravopisny chyby... ses sympatak! :-)
|
21.01.2007 22:22 |
K dílu: sebou
|
František_Miguel
|
Honzyk:
hmm dik, vazim si kazdyho pokusu o pomoc...
ale tentokrate jsem to neprehlidl...
sebou
mám život na dlani
takový malý kopeček
ke svačině čtyři kousky
kazdy den tak hledám mír
pote vínem nepohrdnu
škoda jen že chybí rým
:-)
nevim proste asi tak...
|
21.01.2007 22:06 |
K dílu: Poslední soud
|
František_Miguel
|
:-) zvlastne melodicky...
ale jestli ses splet a potkas Jamu, kterej ti nastavi zrcadlo karmy, tak se z toho pos**** ;-)
odhaduju te na hladovyho ducha, ale zase tak moc te neznam, tak to ber s nadhledem :-P
|
20.01.2007 23:02 |
K dílu: sebou
|
František_Miguel
|
temhle poslednim trem basnickam nerozumim, jde to uplne mimo me...
|
20.01.2007 15:35 |
K dílu: Otčenáš
|
František_Miguel
|
Lais
hmmm...ja si stojim za svym...nicmene vy si o me a mych nazorech taky muzete myslet svy ;-)
takze reseni je jenom jedno:
:-P
|
18.01.2007 12:20 |
K dílu: kurz lietania
|
František_Miguel
|
jo a jeste avi
|
18.01.2007 12:19 |
K dílu: kurz lietania
|
František_Miguel
|
hej, nesouhlasim, ja mam naopak pocit, ze ty kulisy te proste postave (v povidce!) spis odcizej...tohle nema byt realismus a rekl bych, ze fantasi trilogii z toho taky nezamyslis, tak k cemu vytvaret svet?
Ten svet by mel mit ctenar v hlave a jestli ho tam nema, tak je mi ho uprime lito...
jinak je to bajecneeee!!!!!
moc nevim, co k tomu napsat, ale fakt me to zasahlo...
mun + mezi oblibene!!!
|
18.01.2007 11:36 |
K dílu: uživatel jablkům
|
František_Miguel
|
konecne...
|
16.01.2007 16:12 |
K dílu: Infantilní anketa časopisu MLHA
|
František_Miguel
|
Rekl bych, ze slova infant, slechtictvi a panovnictvi jsou az odvozena a v jistem smyslu metafory, ale jak uz jsem rekl, vyznam slova infantilni odvozuji pouze z jistych koincidenci...
Plha: Nemam a i kdyby, tak neposlu. Proc chces fotku? Dopredu poznamenavam, ze jsem zadanej...
|
15.01.2007 17:14 |
K dílu: Infantilní anketa časopisu MLHA
|
František_Miguel
|
Rekl bych, ze infantilní je neco jako genialni, inteligentni nebo ctihodny...naJISTO TO ALE NEVIM, USUZUJU z toho, ze me tak ve skole titulovaly... Je taky mozny, ze to znamena pohledny, neodolatelny ci primo svihacky, inspirujici, tvorivy...a taky vtipny, bo to rekli taky jednomu mymu spoluzakovi, kdyz udelal vtip... To slovo je proste vagnim vyjadrenim univerzalniho suprmanstvi.
|
15.01.2007 17:07 |
K dílu: uživatel Jeheheman
|
František_Miguel
|
treba se mu jeste porad nacita stranka...cek nevi...
...nebo dostal rozum....a to by pyl pruse* bo by byl ztracen nadobro...
|
15.01.2007 15:30 |
K dílu: Potřebuju helfnout
|
František_Miguel
|
Dobre, tak tedy kompromis - pokud jde o prozitkovou terapii tykajici se rektalni oblasti, tak se stridame.
Domluveno?
Myslim, ze jde o ferovou dohodu plne naplnujici ideu tymove spoluprace, ktera se muze stat vizikou nasi profesionalnosti a kolegiality, nerkuli zakladem prekrasneho pratelstvi.
|
15.01.2007 15:06 |
K dílu: Potřebuju helfnout
|
František_Miguel
|
Na praktikovani terapie jsem kvalifikovanejsi...jde nam preci predne o pacienty a o co nejkvalitnejsi sluzby - ne? ;-)
|
15.01.2007 14:55 |
K dílu: kóan VI. - Pohlavek
|
František_Miguel
|
diky za to "chacha"! asi nejlepsi kritika, jakou jsem ke koanu dostal, a to nesranduju...
|
15.01.2007 14:17 |
K dílu: Jen tak
|
František_Miguel
|
zbabelec se nedokaze podivat do zrcadla
/syn na syna
obraz k obrazu/
a poznat se
...
treba odpustil sobe
|
15.01.2007 12:06 |
K dílu: Potřebuju helfnout
|
František_Miguel
|
Ja to vsechno vim a respektuji to.
Ale citim se tak trochu dotcen, ze jste zacali s tou prozitkovou terapii spolu a beze me...
|
15.01.2007 01:37 |
K dílu: Masala
|
František_Miguel
|
ja myslim, ze jsem to uhadl, tebe to zaskocilo a tak ted zapiras...zname! :-P
|
15.01.2007 01:34 |
K dílu: (Lovestory) Hra o cédéčko
|
František_Miguel
|
no na druhej pohled sem zjistil, ze jsem blazen do t... no, nebudu te desit ;-)
jo, ted to vim naprosto bezpecne, si silena...a ze ja sem v tomhle oboru znalec! :-P
|
14.01.2007 20:30 |
K dílu: Jasná zpráva
|
František_Miguel
|
tohle je fakt priserny :-)
|
13.01.2007 22:58 |
K dílu: Potřebuju helfnout
|
František_Miguel
|
Ve vyberu spravne ho mnozstvi Vam plne duveruji, mily kolego.
Pristupme k dalsimu pripadu - i zde bych se s Vami rad poradil. Na prvni pohled je zrejme, ze se libidozni formace soustredila do rektalni oblasti. Ma predbezna dg zni fixace v analni fazi, charakter je ponekud autoritativne rozvinut - na to usuzuji z patrnych priznaku masochismu.
Zde bych ponekud experimentalne doporucoval prozitkovou terapii, ale rozhodujici je vas nazor...
|
13.01.2007 22:47 |
K dílu: Kdybych uměla psát
|
František_Miguel
|
Hmmm... hezke, intimni :-)
(asi se ze me stava klsickej pismak, na hlubsi kritiku se nezmuzu)
jenom k forme - volne verse to asi nejsou, spis basne v proze? - ale takova kategorie tu neni, takze nic...
P.S.: ten caj z uprazene ryze - to je kokaicha?
mun
|
13.01.2007 17:57 |
K dílu: Potřebuju helfnout
|
František_Miguel
|
...jeste ukazu par skvrn... moje predbezna dg je regrese do falicke faze klasicky spojena s oidipovskym komplexem a kastracni uzkosti. Nicmene, jak jste spravne poznamenal - nejprve je nutne zamitnout vsechny mozne organicke priciny...
at je to jakkoli, lecbu zahajime klistyrem - at si nestezuje, ze se mu patricne nevenujeme!
|
13.01.2007 17:36 |
K dílu: Potřebuju helfnout
|
František_Miguel
|
souhlasim....ja se ho pak zeptam na jeho vztah k matce, clovek nikdy nevi...
|
13.01.2007 17:31 |
K dílu: Potřebuju helfnout
|
František_Miguel
|
oprava - tragikomikce
|
13.01.2007 17:28 |
K dílu: Potřebuju helfnout
|
František_Miguel
|
dobre, tragykomycke
|
12.01.2007 16:51 |
K dílu: Potřebuju helfnout
|
František_Miguel
|
smutné
|
12.01.2007 16:48 |
K dílu: Sousta
|
František_Miguel
|
:-)
|
12.01.2007 15:16 |
K dílu: Krajina čili žena, jež hrdlu obrazů zpívá melodii
|
František_Miguel
|
buh s velkym B je az prilis svazanej krestanstvim...pouzivaj to vlastne jenom teologove... ;-)
jinak me slovo zraju prijde takovy...no mozna je mluvnicky spravne ale stejne je takovy neoitesany...zraji by se nehodilo do rymovani ale svoji povahou odpovida basnicce vice.
ty vrasky, rokle - dalsi zeny...to evokuje ten harem a navic v jedny se snazis spocinout... ;-)
vtipny je, ze vytvaris urcitou novoplatonskou hierarchickou koncepci.
Buh (v krestanstvi je velice maskulini)
priroda (zena)
ty (clovek, muz)
podzim, starnuti znamena, ze te prijme zena roklina a takto skrze tu zenu te muze prijmout buh (nebo vlastne ty boha? - jako obraz k nerozeznani podobny svemu tvurci, mozna tedy vlastne jedine skrze zenu jsi schopen prijmout sam sebe, navratit se k sobe, naplnit se)
|
12.01.2007 00:08 |
K dílu: Krajina čili žena, jež hrdlu obrazů zpívá melodii
|
František_Miguel
|
no, napsal vyjadril jsem se uz u dvojky...prijdou mi stejne...akorat boha zasadne s malym ;-)
|
11.01.2007 23:59 |
K dílu: Krajina čili žena, jež hrdlu obrazů zpívá melodii 2
|
František_Miguel
|
Ten prvni vers mi prijde dost sroubovany...sice se hodi do rymovani, ale ne ke zbytku basnicky. spojeni podzimu a stari je jasne, mozna trochu okoukane...nicmene pozdeji se to v basnicce vytribi...
vrasky - kmeny stromu, stari, skrabacene listy...hmmm
nevine zestarly...z toho je citit krasna umerenost, pokoj, nadhled, modrost
tíha zvážená jarem - mladi udava tihu starnuti, ac mu vlastne nerozumi
a ten konec s roklinama je genialni, nevim jestli jsem to spravne pochopil - roklina je zena, ve ktere spocines
a roklin harem jsou vrasky na tvoji tvari zpusobene dalsimi zenami...tak me napada, ze ta roklina by mohla byt i smrt, ale ve smyslu usmireni a naplneni...no asi tak
celkove - tu prvni sloku bych predelal, neni tak kvalitni jsko zbytek a tim dela dojem nevyvazenosti
|
11.01.2007 22:05 |
K dílu: Masala
|
František_Miguel
|
to ma byt ransdorf? :-P :-)))))
|
11.01.2007 22:03 |
K dílu: Markovnik
|
František_Miguel
|
sine mathematica la vita nula est... :-P
|
09.01.2007 16:46 |
K dílu:
|
František_Miguel
|
mas vyply sí kjú woe! :-P
|
09.01.2007 16:46 |
K dílu:
|
František_Miguel
|
cau, jsi furt v brne?
|
07.01.2007 18:50 |
K dílu: 2063
|
František_Miguel
|
vlasy jsou vývrtky
trčí mi z hlavy ven
a otisky zubů na rtech
pálí
jako sůl všech moří
v očích vdovy
- tohle je fakt dobry, zbytek...je proste zbytek...
|
06.01.2007 10:43 |
K dílu:
|
František_Miguel
|
|
04.01.2007 19:01 |
K dílu: Až...
|
František_Miguel
|
tjn, mel by nekde uplatnit svoje vzdelani :-)
|
04.01.2007 18:47 |
K dílu: I'm singing in the rain...
|
František_Miguel
|
Jinak jinak jinak...ja sem asi cvok :-)
|
04.01.2007 18:36 |
K dílu: I'm singing in the rain...
|
František_Miguel
|
"rázy, co chtějí brát jako démoni" - no to je prave popis toho priblizeni hudby a nasili. Jinak carky bz se daly doplnit vlastne na konec kazdeho radku. Tam, kde by ze stylistickyho hlediska byt nemely, vlastne takovou pomlku udelas z duvodu konce radku. Jinak pouzivam jenom carky uprastred radku a to jenom ze stilistickejch duvodu - aby bylo videt, ze to neni jenom mozaika, ale spouvislejsi text. Jinak mezi slovy sklenice a moje by mela byt tecka - zacina tam totiz dalsi veta - ale nechtelo se mi ji tam delat, protoze by to rozhodilo nastolenou formu.
Svym vyznenim by to mel byt vlastne trochu rap, prislo mi, ze to odpovida tematu.
Jinak, ja to tak taky nevnimam...je to proste takovej obraz, kterej me napadl..
diky za kritiku :-)
|
04.01.2007 18:20 |
K dílu: Až...
|
František_Miguel
|
to mun...no takhle vypada, kdyz prepises slovo tip azbukou...uz par lidem to vrtalo hlavou :-))
treba ten konec:
naplněn tvými vlasy, chovaje tě na klíně,
ty budeš kapkami pozdní krásy,
posbíraná ve víně.
ale popravde me to napadlo az tady u toho, takze ten zbytek asi odpovida, sam nevim, jak to upravit, nemam s tim zkusenosti...ale to lze asi odhadnout uz z prvniho pohledu na moje dilka ;-)
|
04.01.2007 17:52 |
K dílu: Až...
|
František_Miguel
|
zase mi to icq nejak spadlo...no nic, nebudu se rozcilovat.
hodne me zaujali ty zoubky, je hrozne zvlastni, jak to zni detsky, ale podle psychoanalyzy jsou zuby udajne hrozne smyslne (a to nemluvim o tom, jak misty splyva s krajinou)
je plna takove zvlastni nostalgie, mozna by par skrtu mohlo prida na svezesti, ale na druhou stranu je ta rozvlacnost vkusna...
kazdopadne bych trochu prekopal formu, nektere verse nesedi na radkach, ale jsou v nich rozpulene (mozna jsem si jenom nevsiml toho, jakej to ma vyznam)
no a ten konec
"ty budeš kapkami pozdní krásy,
posbíraná ve víně."
to je proste genialni!!!!!!!!
mun
|
04.01.2007 15:43 |
K dílu: Better safe than sorry
|
František_Miguel
|
"Dáme si doutník a sežereme včelu
jó svět je náš
v Praze k podvečeru"
jediny opravdu skvely misto...zbytek me nezaujal.
|
03.01.2007 11:02 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
Norsko:
hele promin, ze to tady porad vomilam, rekl jsem, co jsem chtel a to staci, doufam, ze je to doreseno.
me ty aviza vlastne neva, stacilo by, aby dotycny napsal do prvniho radku, ze to je jenom hovadina a nema cenu to rict, tim by to bylo vyrizeno...
|
03.01.2007 10:26 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
03.01.2007 10:26 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
dalsi chytrak...ty asi taky rad nevyzadany avi - co?
jiste, objevila se tu jakasi potreba reagovat na udajnou nedostacivost dila, spojena s kladnym hodnocenim redakce (v nekterych pripadech jde ocividne o zavist, ale to nechme stranou). Nechapu ale proc zrovna hohle, jsou zde daleko horsi veci s vice vybery, kde vsichni pisou akorat "libi! *+V".
Ja osobne ale musim rict, ze me vase intelektualni vylevy nezajimaj a nevadej mi do te chvile, nez zacnu dostavat zbytecny aviza. Ja naivka pak travim cas tim, ze ctu ty vase hlouposti, ktery nakonec nejsou vubec smerovany me. Popravde to dost pripomina ono zminene hulvatstvi, kdy jeden narvanej trouba obtezuje ostatni tim, ze je nucene vystavuje svemu...no to je jedno.
Farewell!
|
02.01.2007 12:16 |
K dílu: pismacka sbirka
|
František_Miguel
|
blbej pismak, napsal jsem komentar a podlehl skaze, tak na to ted kaslu...
snad pozdeji...
mun
|
01.01.2007 21:55 |
K dílu: Bdíš sen...
|
František_Miguel
|
:) asi mas pravdu, je to blby...
|
01.01.2007 16:32 |
K dílu: Bdíš sen...
|
František_Miguel
|
nevim, ted zrovna mi nejak nesedi...je taskova etericka a ted hledam spis neco jinyho.
ta prvni sloka je takova okoukana. clovek ma pocit, ze uz to nekde dostkrat cetl.
|
31.12.2006 17:05 |
K dílu:
|
František_Miguel
|
nejlepci :-P :-) :-*
|
31.12.2006 17:05 |
K dílu:
|
František_Miguel
|
http://www.blisty.cz/files/2006/12/31/koubsky_pf.pdf
|
31.12.2006 13:55 |
K dílu: Andy Warhole, oroduj za nás
|
František_Miguel
|
:-)
obcas jsem byl napochybach, ale nakonci to zanechalo dobrej dojem
mun
|
29.12.2006 17:20 |
K dílu: Moderní doba
|
František_Miguel
|
konecna sloka skripe v rymech a zbytek je takova rikanka...
|
29.12.2006 17:14 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
Norsko
mozna ne, ale rozhodne dal, nez s hulvatstvim.
Musim rict, ze tvoje pritonmost byla primo pozehnanim, ale byl bych radsi, kdyby byl tvoji pritomnosti priste pozehnan nekdo jiny.
|
29.12.2006 11:15 |
K dílu: v horečkách
|
František_Miguel
|
tvoje zima pali a jaro je takovy ocistujici...
Solidarita sestro, jsem take chory...
:-)
|
29.12.2006 11:08 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
to je holt nase postmoderni doba, kritizuje se jenom pozitivne. :-P
na norsko sahat nebudu, vyrvava jak hulvat.
|
28.12.2006 22:34 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
si pis...jeste sem ji chtel rict, ze je...no, ale ja bych ji rad pomohl, tak jsem puzil tohle.
|
28.12.2006 22:06 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
poslala mi zbytecny avi, tak to ma asi rada.
tak jsem ji chtel udelat radost, nadelil jsem ji par aviz...
|
28.12.2006 20:15 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
28.12.2006 20:15 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
28.12.2006 20:15 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
28.12.2006 20:15 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
28.12.2006 20:15 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
28.12.2006 20:15 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
28.12.2006 20:15 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
28.12.2006 20:15 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
28.12.2006 20:15 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
28.12.2006 20:15 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
28.12.2006 20:15 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
28.12.2006 20:15 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
28.12.2006 20:15 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
28.12.2006 20:15 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
28.12.2006 20:15 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
28.12.2006 20:15 |
K dílu: Své místo najdu
|
František_Miguel
|
avi
|
27.12.2006 15:34 |
K dílu: Může být trest smrti úspěchem demokracie?
|
František_Miguel
|
byl fasismus, nebo minulej rezim u nas uspechem demokracie?
Muze byt valka uspechem (cehokoli)?
|
27.12.2006 15:31 |
K dílu: Přátelství
|
František_Miguel
|
hmmm...
ja s tim nesouhlasi a lenka ma lepci formu.
hipici byli tedy vsichni pratele, hlavne s drogama ;-)
|
27.12.2006 15:24 |
K dílu: Přátelství (očima ženy)
|
František_Miguel
|
prijemna a hezka forma, jinak je to sporne ;-)
|
27.12.2006 15:21 |
K dílu: poezie bez klišé
|
František_Miguel
|
nazvi to "predstav si" a budes Muj John Lennon ;-)
|
27.12.2006 15:18 |
K dílu: LSD
|
František_Miguel
|
je to moc prijemny cteni. Myslim, ze umis experimentovat tak, aby to bylo rpirozene. Nezaznamenal jsem to tu u nikoho jineho.
A navic mi je venovana, to mam rad, takze mun :-)
|
27.12.2006 14:06 |
K dílu: Otčenáš
|
František_Miguel
|
Je ni 21 a do toho, co me omlouva pri psan ipravopisnych chyb, ti nic neni.
ja ti to neberu, treba to muze byt nejaka krasna nostalgie na pocatky puberty, ale nic vic v tom nevidim. Moc to pripomina "demace" punkrokovejch skupin, proti cemuz v zasade nic nemam, ale neprijde mi to moc hodnotny...
|
25.12.2006 19:26 |
K dílu: Otčenáš
|
František_Miguel
|
podle me je to nepuvodni a plitky, ale jestli ti je 11 let, tak jsi velmi vyspely...
to s tema olivama je zajimavy, jinak nic...
|
22.12.2006 19:00 |
K dílu: dekonstrukce palachovského mýtu
|
František_Miguel
|
nevim, lidi co ho znali rikali, ze to byl vul.
ja ho ale neznal, odmytizoval bych radsi TGM, tady to nema moc smysl.
|
22.12.2006 17:18 |
K dílu: kóan VI. - Pohlavek
|
František_Miguel
|
jo jo, ty carky... :-)
pisu to uplne sam...
tem epi. je skvelej
|
22.12.2006 17:08 |
K dílu: kóan V. - Pokoj
|
František_Miguel
|
Korovjev:
je to mozne, uz jsem nad tim sam premyslel
|
22.12.2006 17:06 |
K dílu: kóan IV. - Stopy
|
František_Miguel
|
Korovjev:
problem je u tebe, nema to byt rozhazeny...
|
22.12.2006 17:02 |
K dílu: kóan II. - Nebe a hvězdy
|
František_Miguel
|
Korovjev:
diky, to by me urcite zajimalo...
|
21.12.2006 17:00 |
K dílu: Někdo mi rukou krade...
|
František_Miguel
|
tohle je opravdu moc pekny
mun
|
19.12.2006 17:33 |
K dílu: plachtič
|
František_Miguel
|
hmmm... nevim, nekomu, kdo te nezna by se to mohlo libit
me to ale prijde obycejny
|
19.12.2006 17:30 |
K dílu: Den v parku
|
František_Miguel
|
sqeeeeeeliiiiiiiiiiii
ale bez "držel jsem ho v ruce" prosím....
|