07.11.0001 00:00 K dílu: Popelucha
Tak jo, využiju tady toho okénka a zkrytyzuju ti celou sbírečku. Tož tedy na pouhých OCT100 slov je ve sbírce spousta myšlenek. Začněme popořadě: V Teorii množin autor výstižně naráží na nedostatek našeho školství, které se sice úvodu do teorie množin věnuje hned na začátku školní docházky (matně si vzpomínám na šišoidy plné jablíček a hruštiček), avšak bez vysvětlení. Proč by se měl člověk věnovat obšírněji teorii množin? Je to celá matika, jak trefně odpovídá autor. Úvahy o potřebě matiky v každodenní praxi ponechávám laskavému čtenáři. V teorii chaosu autor zcela netradičně vynechává vysvětlení na numerickou metodou určeném bodu paraboly. Stromy, květy ukazují na autorovu fascinaci fraktálovým počtem, domy, věže, minarety však odkazují na hledání lokálního maxima funkce. Uvažujeme-li však derivaci jako metodu určení maxima, jsme zase tam, kde jsme začali, totiž na oné parabole. Poslední verš trochu kazí celkový dojem, poněvadž - a přiznejme si to otevřeně - vymyslet kvalitní rým na slovo "pořádek" je problém. (Zatím) poslední dílo sbírky je Neporozumění, které ovšem působí jako prolog: ať umíš, co umíš, teď poslouchej, bude trocha matiky. Těším se na další díla: pro zpracování navrhuju Gödelovu teorii úplnosti (zejména zábavný je paradox množin), něco o nekonečnu a v neposlední řadě také teorii grup... :-)
20.06.0001 00:00 K dílu: Popelucha
je to moc dobré, konečně jsem se dočkala... díky
11.06.2001 00:00 K dílu: D - 115 Popelucha
Celou dobu jsem s bála, že přijde nějaký stupidní konec, ale nestalo se to!!! Jsem nadšená.... *
16.01.2002 00:00 K dílu: Popelucha
Pěkně vykreslená atmosféra domácnosti. Buď rád, že pandy (s malým p) nemluví, ještě by ti nadávaly. Ale já ne, mně se to líbí.
11.03.2003 00:00 K dílu: festiválek Popelucha
V kterépak dědince se ten dvůr nachází? :-\
18.02.2003 00:00 K dílu: Popelucha
a) jo b) to by mě taky zajímalo MM: seš asi jedinej na světě, kdo má mozek
15.01.2003 00:00 K dílu: Popelucha
klasická otázka: co je to za město?
12.01.2003 00:00 K dílu: Déli pályaudvar [dély pájaudvar] Popelucha
sakryš... omlouvám se
12.01.2003 00:00 K dílu: Déli pályaudvar [dély pájaudvar] Popelucha
tak ta je krutá... zvlášť konec je víc než úderný
12.01.2003 00:00 K dílu: Déli pályaudvar [dély pájaudvar] Popelucha
tak ta je krutá... zvlášť konec je víc než úderný
12.01.2003 00:00 K dílu: Heretická jeptiška Popelucha
heh, dobrý
08.01.2003 00:00 K dílu: Popelucha
Bacil: tak dotáhni nějakou dívčinu na Písmáka, přesvědč ji, ať si dá nick Sesa, seznam ji s Albim a spravíš si reputaci ;-)
07.01.2003 00:00 K dílu: Popelucha
na ja, das ist unsere Naja *
07.01.2003 00:00 K dílu: Popelucha
checht *
12.01.2003 00:00 K dílu: Dvě jizvy na lopatkách Popelucha
raději piš básně... tohle je zbytečně ukecané a prd po tom
07.01.2003 00:00 K dílu: Popelucha
To jen, aby bylo jasno, že Amíci nejsou uhození...
07.01.2003 00:00 K dílu: Popelucha
No hlavně se takových sr...ek vydává dost i u nás, nedávno o tom psali v Týdnu v souvislosti s pohádkama... prý aby tomu děti rozuměly... Pche! Fujtajxl
12.01.2003 00:00 K dílu: Kdo kydal hnůj a kdo přišel o prst Popelucha
paráda
13.01.2003 00:00 K dílu: Drahá má !!! Popelucha
řekla bych, že česky se to řekne Potkal jsem anděla JEHOŹ bojím se mít rád...
17.03.2001 00:00 K dílu: W-omen 2000 - Beta verze. Popelucha
Já to říkám pořád, informatici jsou nejlepší, (pokud nejsou úplně nejhorší).
05.01.2003 00:00 K dílu: Ubohá Popelucha
juj, to je pěkná lidovka ;-) akorátže nesa je mužský rod :-( sakra já si nedám pokúj
25.10.2002 00:00 K dílu: Popelucha
:D
20.10.2002 00:00 K dílu: Popelucha
Na báseň je to trochu málo, ne? :-\
19.10.2002 00:00 K dílu: Popelucha
wow
19.10.2002 00:00 K dílu: KDYŽ ODCHÁZÍŠ Popelucha
jo, pěkné
18.10.2002 00:00 K dílu: Shakespearova pravda Popelucha
První sloka je velmi pěkná, ve druhé je trochu moc slovesných časů a způsobů (zjistit chtěla bych x budeš chtít milovat), třetí je moc pěkná (poučná, něžná a hezky plynoucí), čtvrtá je zase slabší, hlavně kvůli divnému slovosledu (já vím, ono se to má rýmovat). Myslím, že by krásně stačily jen první a třetí...
16.10.2002 00:00 K dílu: ....beatnická modlitba Popelucha
zní to trochu jako póza, ale třeba to tak je, co já vím
17.10.2002 00:00 K dílu: SEXEM PROTI KOUSÁNÍ NEHTŮ Popelucha
to je dobrý... ale myslím, že sou aji větší úchylárny :)))
05.01.2003 00:00 K dílu: Zmatené srdce Popelucha
jako né že by to bylo špatný, ale buď se vykašli na rýmování nebo ho zkus trochu vylepšit... podívám se na další kousky, jak to provádíš
02.10.2002 00:00 K dílu: Popelucha
Bacilku, to je teda úlet. Albireo: 5 ze šesti pošle nula čili 5 ze 6 nepošle nikdy nic
02.10.2002 00:00 K dílu: Asistentův rok Popelucha
hehe, no doháníme tě všeci, tak o co de ... tak chvilku počkej
02.10.2002 00:00 K dílu: PROGRAM PRO BÁSNÍKY: generátor rýmů Popelucha
Wopi, už se lepšíš, ale teď tu zase máme problém se slovosledem.. ti ji však... chm chm chm, no piš, barde, střádej a až budeš mít 20 milionů, přijď, zúčtujem spolu. ;-)
02.10.2002 00:00 K dílu: PROGRAM PRO BÁSNÍKY: generátor rýmů Popelucha
Wopi: na začátečníka to není špatné, ale srovnáme-li první verš, který je hladký (přímo pěkně odsejpá), druhý je pro mnohé téměř jazykolamný, jednak slovem čtyři (například náš soused Angličan si kupuje 5 rohlíků, z čehož má 2 na strouhanku, protože na slovo "tři" si nikdy nemůže vzpomenout a slovo "čtyři" nemůže vyslovit). Nesouzvuk v druhém verši způsobuje rovněž blízkost hlásek "ts" a "n" a především "ž" a "tš". Vzhledem k tomu, že jde o sousední slabiky, je celkový dojem spíše rozpačitý. (I když mezi námi, to, co vyplodil Miroslawek, bylo o mnoho horší). Toxman: nevím, ale mám pocit ... jestli to taky nenapsal Danny ;-) Danny: on tohle ale fakt není generátor ;-)
02.10.2002 00:00 K dílu: PROGRAM PRO BÁSNÍKY: generátor rýmů Popelucha
Uff, taky nechápu, co furt máte. Vymysleli jste snad lepší rým na slunce než Kamerunce? Když to bude hledat třeba i regexpy, tak to pujde použít. A kdo to použit nechce, tak ať to nedělá, ne? Všichni, co křičí fuj (a ekvivalentní citoslovce) mi připomínáte jednu vegetariánku, která stávala před masnou a křičela fúúúj blééé maso. Dannyho program není generátor. Vsadím se, že báseň dobrého generátora by dostala aspoň 10 tipů. howgh
01.10.2002 00:00 K dílu: PROGRAM PRO BÁSNÍKY: generátor rýmů Popelucha
Po použití WC zkontrolujte, připadně štětkou dolaďte, co nestihl čirý proud vody.
30.09.2002 00:00 K dílu: PROGRAM PRO BÁSNÍKY: generátor rýmů Popelucha
Albireo: slunce/Kamerunce All: jeden nejmenovaný člověk sestavil generátor veršů, pustil, pak vybral ty nejlepší kousky a dal posoudit literárním kritikům. Pak se přiznal, že autorem je program a od té doby ho nemají na fildě rádi...
29.09.2002 00:00 K dílu: PROGRAM PRO BÁSNÍKY: generátor rýmů Popelucha
Nevím, co dokáže tohle, ale já jsem díky korpusovému manažeru našla rým na slovo "Slunce". Viz Albireo: musí to umět najít jakýkoli tvar slova, aby to mělo smysl, jinak je to jen retrográdní slovník.
02.10.2002 00:00 K dílu: Na mém místě Popelucha
Tohle je zajímavé, mrknu se, co píšeš dál...
27.09.2002 00:00 K dílu: Miluji ji !!! Popelucha
no to je fakt pitomost, ale když je to pro radost, tak se raduj :)
30.09.2002 00:00 K dílu: Nevinná vina Popelucha
Obsah je pěkný, ale forma je přinejmenším nešťastná. Rýmování je nějaké divné, zní to kostrbatě a navíc nechápu smysl verše "Cudnosti lehký cár nemaje -". Kdo ho nemá? Že by další kousek do klubu špatně použitých přechodníků?
27.09.2002 00:00 K dílu: ten pokrok..-)) Popelucha
chicht
17.10.2002 00:00 K dílu: Popelucha
Astalavista: my máme maximálně jeden opravnej :)
12.09.2002 00:00 K dílu: Popelucha
Print: to o té sousedově dcerce jsi řekl absolutně ohromně... díky za to, taky myslím, že to (možná nechtěně) vystihl Teichman ("že si média nevšímají ničeho jiného, než takové hromadné tragédie"). Takže mnoho "protiameričanů" neotravujou ani tak obyvatelé USA jako spíš média, která o nich pořád dokola píšou? (Pak ale nezbývá než souhlasit se starým dobrým Milošem, že je to žumpa a hnůj... :-) Teichman: je to tak nebos to myslel jinak?
09.09.2002 00:00 K dílu: Popelucha
Jako úvaha je to poněkud nemastné, jelikož za textem cítím potřebu poučit. Je to takové školní, kazatelské, což je snad způsobeno mnoha výčty (to máte cihly, tvárnice, cement, písek, dvojlinky, trojlinky...). Dále se mi nepříjemně vkrádá myšlenka, že komunikací myslíš jen slovo psané či mluvené, což je zoufale malý kus komunikace. Ten konec o tej svobodě ale obdivuju.
10.09.2002 00:00 K dílu: Rút Popelucha
hezkej výkřik, podle jména jsem se už bála, že to bude něco počítačového, ale tohle je krásná změna
09.09.2002 00:00 K dílu: Denně jednu ftákovinu CVI Popelucha
woooow (čti uaáááaauuúúú) tuhle si dám k nejoblíbenějším
04.09.2002 00:00 K dílu: Denně jednu ftákovinu C. Popelucha
muhehehehe
31.08.2002 00:00 K dílu: Čekanka Popelucha
krása jako vždycky...
02.09.2002 00:00 K dílu: Hra s černými figurkami Popelucha
Mno jestli to vidíš takhle, tak je to pech. Dejme tomu, že si vzorný žák zkusí zahrát na trojského koně, ale normální by imho bylo toho nechat, jakmile zjistí, že to jde tak jednoduše. Člověk, který má aspoň trochu svědomí, se neloguje pod cizím heslem, jen proto, že může. Troufám si trvat na tom, že za tím musí být nějaká pohnutka, nebo, že jde o bezcharakterní sviňu a pak by stálo za to to v povídce zmínit. Když je někdo inteligentní student, nebude tohle dělat jen proto, aby si něco vyzkoušel. Riziko ztráty kreditu v případě odhalení tohoto trestného činu je značné a proto si myslím, že takhle bezdůvodně může riskovat jen člověk, který není tak inteligentní, jak plyne ze začátku povídky. howgh
31.08.2002 00:00 K dílu: Hra s černými figurkami Popelucha
jojo, je to fajn, možná by stálo za to trochu vysvětlit, co vedlo mirka dušína k tak ohavným činům... ehm trochu psychologie postav nebo jak tomu řikají
12.04.2001 00:00 K dílu: Popelucha
A tož strýcu, co takhle používat oprávněně žlutou barvu pro vážné kritiky a naopak hlášky typu super, bezva, je to hlína, nechat bílé?? Je tu spousta jiných způsobů (pro nevybité), jak se zvýraznit. Pak by stačilo "jen" změnit označení v počtu kritik na 132/3, čti 132 lidí napsalo vzkaz, 3 se trochu zamysleli a napsali něco hlubšího. Počet tipů a jednoduchých vzkazů je měřítko obliby, počet vážných kritik by mohl být měřítkem zaujetí, protože je logické, že když někdo napíše dlouhou a vážnou kritiku, musí dílo stát za čas s ním strávený. Ještě by se daly u vážných kritik dávat nějké plusy a minusy a neutrály, jestli to zaujetí bylo nadšení nebo rozčarování nebo co já vím. Pak by to mohlo být jakés takés měřítko kvality. Jediná podmínka pro fungování tohohle je asi nesplnitelná: slušné vychování těch, kteří jsou schopni napsat jednu větu žlutě. P.S. koukám, že je to pěkně staré auditko. No, přemýšlím nad tím až teď.
29.05.2001 00:00 K dílu: Starý strom Popelucha
Ehm, ty první tři sloky jsou tak příšerné, že se je hodí snad jen přednést na nějaké úletové performance, kde bude mít recitátor zelené paroží, renesanční obleček a bude u toho zavěšen na balkóně. Čtvrtá mě zase vytáhla zpátky na zem, pátá a šestá jsou řekněme průměrné. Myslela jsem, že dílo se skoro největším počtem kritik bude něco silnějšího. Ani jako parodie to není nic moc... Sorry.
16.01.2002 00:00 K dílu: Popelucha
hmmm, paráda
26.08.2002 00:00 K dílu: Babičky... a můj včerejší den Popelucha
pěkné, Bacílku Jedna moje babička pořádala s dalšíma babkama takzvané babince, vždycky se sešly u některé z nich, a udělaly čajíčky a kafíčko a hrály kanastu nebo bridž, moje babička měla i speciální cukr bridž, aby to bylo stylové. Já sem se babinců jako děcko někdy zúčastnila. Všechny tyhle babky jsou už po smrti, ale aspoň umím kanastu. Tož tak.
02.09.2002 00:00 K dílu: naboso Popelucha
je to fajn hračička, to odcizení známého... :) uprostřed mě to sice začalo trochu nudit, ale to je asi můj problém leč konec mě napadl chvíli před koncem... co ale teď s fantomovou bolestí?
26.08.2002 00:00 K dílu: Svět informystiků Popelucha
jo, tohle se mi líbí, ještě bys mohl očíslovat odstavce jako verše v Bibli nebo v knize Nom
08.08.2002 00:00 K dílu: Bolest břicha Popelucha
Hmm, je v tom spousta překlepů, místy příliš tlučhubé, jinde zase plytké, pro samý hnus se nám nějak ztratila jiskra. Sorry
08.08.2002 00:00 K dílu: Na pisecku Popelucha
chicht, pekne
08.08.2002 00:00 K dílu: Popelucha
Tak nějak to asi je, ale napsaný je to slabě. Sorry
08.08.2002 00:00 K dílu: It ´s only SEX Popelucha
no ta plyšová zviřátka jsou trochu moc póza... ale ono se to asi nosí
08.08.2002 00:00 K dílu: Lucy Popelucha
jo, tohle je sice trochu moc ukecané, ale téma je ohromné... fajn, třeba se časem zestručníš ;-)
16.01.2003 00:00 K dílu: Opona Popelucha
tahle je zatím asi nejlepší... ještě i to o té mrtvole ale vypadáš děsně nadějně, takže tě budu sledovat :) kuk
14.10.2002 00:00 K dílu: Ftipárna Popelucha
Přijde cigánská rodina do luxusního hotelu a recepční se podezíravě ptá: "A máte rezervaci?" "Čo zme indiáni, ty kokot?"
25.07.2002 00:00 K dílu: Ftipárna Popelucha
Potkají se dva yetti a první říká "tak sem ti viděl Messnera..." a druhý: "prosímtě, ty na něj věříš?"
18.07.2002 00:00 K dílu: Profesionální deformace Popelucha
pekna hricka, pripomina mi brigadku na veletrhu, kdy jsem musela priznat barvu (safranovou) a od te doby jsem becherovku nenalevala, ale instalovala a pivo netocila, ale kompilovala. *
18.07.2002 00:00 K dílu: Popelucha
jo fajn :)
11.07.2002 00:00 K dílu: G R E E T I N G S Popelucha
Hmm sem teda byla v Irsku a že by to tam byl samý zrzoun to teda nee. Si přečtěte něco z irských dějin a zjistíte, proč je hafo Irů černovlasých a černookých. :-\ chjo
11.07.2002 00:00 K dílu: Popelucha
Mahoney, si představ, kolik stojí času takovou vychytávku naprogramovat. Nejspíš víc než pár kliků. :-\ S nejlepším poměrem cena/výkon vychází Wopičí návrh o přeposílání zpráv, což by se taky dalo vyřešit posíláním zpráv na e-mail. howgh (žádná avíza plz)
30.06.2002 00:00 K dílu: Sex(tet) Popelucha
hihihi
27.06.2002 00:00 K dílu: Tvým pažím Popelucha
tě žeru *
01.09.2002 00:00 K dílu: Popelucha
la_bete: proč mluvíš na Itala španělsky? Nessuno: wow, líbí se mi to, je to plné vášně... dík
28.05.2002 00:00 K dílu: Popelucha
Wopi, víš, jak je těžké sehnat krásnou pannu? Víš, jak to musí být těžké pro Bacila??? Jináč se tam mějte pěkně. Tentokráter nepřindu.
22.02.0002 00:00 K dílu: Popelucha
Fakt je to skvělý nápad? Co mi kdo věnoval, nezapomenu, a co jsem věnovala já, taky nezapomenu (vy snad někdo zapomínáte dárky?) a všem ostatním je po tom prd. Není tohle další klub pro klub? I když pravda uznávám, že ve změti klubů jsou mnohanásobně horší kusy.
22.02.0002 00:00 K dílu: Diskuze klubu: HUMORNÁ PRÓZA&POEZIE Popelucha
Ahojte, připadá-li vám něco vtipného z mé prózy, přidejte dle libosti. Zdá se mi, že se kdekdo nejvíc nařehtal u mého cestopisu Nudíte se? (protože nejvíc se každý nasměje cizímu neštěstí).
10.03.0002 00:00 K dílu: Diskuze klubu: Cestopisy Popelucha
Jsem si dovolila trochu přeházet dílka v klubu. Jo, a z tvých cestopisků jsem něco četla. Chtělo by to asi rozbít do menších částí, aby se to lépe četlo. Líbil se mi ten výlet, kde jste vzali i holky... zvlášť ty poznámky na jejich účet :-)
15.11.0001 00:00 K dílu: Diskuze klubu: Cestopisy Popelucha
Mám zatím dva cestopisy: Dobytčí trh v Kenmare a Nudíte se? Časem přibudou další. Dík za tenhle klub, doufám, že bude vždy čerstvý.
12.11.0001 00:00 K dílu: Popelucha
Proč je moje povídka Generátor v tomhle klubu? Nemyslíte, že by bylo férové mi to aspoň sdělit???
22.01.0002 00:00 K dílu: Diskuze klubu: Povídka 21 Popelucha
P_P, jéžišmarjá, kdo je tady zaujatý? Já vím, že píšou i chlapi (třeba hubertxy), ale dobrých povídkářek je tady o dost víc... To je fakt.
26.06.0001 00:00 K dílu: Diskuze klubu: Povídka 21 Popelucha
Milí jahudko, nemůžu sem nic přidat jen tak, tak Ti nabízím své výtvory odkazem (snad funkčním, kdyby ne. zkus to dohledat): http://www.pismak.cz/cgi-bin/vypdilo.pl?26466&&5263377163b38da171f9e1 http://www.pismak.cz/cgi-bin/vypdilo.pl?26256&&5263377163b38da171f9e1 http://www.pismak.cz/cgi-bin/vypdilo.pl?24234&&5263377163b38da171f9e1 http://www.pismak.cz/cgi-bin/vypdilo.pl?20895&&5263377163b38da171f9e1 Vyber, co uznáš. Chtělo by to nějakou akci... Bylo by fajn, aby se povídkářky (chlapi píšou povídky minimálně, jsem si všimla) klubaly... Měj se.
05.06.0001 00:00 K dílu: Diskuze klubu: Povídka 21 Popelucha
jahudko, nabízím něco svého, co jsem označila jako povídku. Výběr (bude-li nějaký) nechávám na Tobě. Výborné povídky z těch, kteří nejsou členy má FLO a falcon.
00.00.0000 00:00 K dílu: Popelucha
Danny, přesně toho jsem se obávala.
00.00.0000 00:00 K dílu: Popelucha
Nadhazuji téma k jiné divnovědecké rozpravě: Mějme teorii T, která se zabývá jediným světem W1 z množiny možných světů W. Definujme svět W1 pomocí definic 1 a 2. Definice 1: Psovod je to člověk, který vede psa. Definice 2: Vede-li někdo člověka, pak je to pes, naopak, vede-li někdo psa, musí to být člověk. Lemma 1: Psovodovod je tvor, který vede psovoda, čili pes. Důkaz 1: ponechán na čtenáři Věta 2: (Pso)(vodo)^k(vod) je člověk, je-li k sudé, pes, je-li k liché. Důkaz 2: Indukcí. Předpokládejme k=0. Psovod je z definice 1 člověk. Předpokládejme dále, že (pso)(vodo)^n(vod) je (bez újmy na obecnosti) pes. Pak (pso)(vodo)^(n+1)(vod) musí být člověk, neboť vede-li někdo (pso)(vodo)^n(voda), který je pes, musí jít nutně o člověka. Z definic 1 a 2 a k=0 je člověk plyne, že pro sudá k je (pso)(vodo)^k(vod) člověk a pro lichá k je (pso)(vodo)^k(vod) pes. Lze aplikovat tuto teorii T na libovolný svět Wi z množiny možných světů W? Svoji odpověď zdůvodněte.
00.00.0000 00:00 K dílu: Diskuze klubu: E for Ecstasy Popelucha
Žádné výmysly? Fakta? Jsi na správném serveru? Musí na tohle být klub? Nestačí auditorium? Uff.
24.05.0001 00:00 K dílu: Popelucha
Jestli uznáš za vhodné zařadit moji lingvisticko-politicko-emancipační studii "Noam Chomski proti češtině"...?
00.00.0000 00:00 K dílu: Popelucha
Eeeeeeh, Kibic neměla být větší parodie než Hrdelní pře anebo Přísloví... A je Hrdelní pře parodie? Tady, parodión, je. Ale na něco jiného, je to parodie na detektivní román, abych tak řekla, parodie děje nikoli formy. Tedy nijak moc. Sakra, já se snad nevyžvejknu, mohl by mi někdo zasvěcený říct, jestli jsou Vančurovy hrátky s jazykem (nemyslím teď felaci ani cunilingus, ano?) parodií na uživatele onoho jazyka?
00.00.0000 00:00 K dílu: Popelucha
Ehe, proč je Kibic v tom horním oddílu a ne v tom dolním? Vždyť jsou tam samé přívlastky a příslovečná určení, příšerné dialogy a vůbec, viš ty vůbec, co mně to dalo práce?!?
16.05.2002 00:00 K dílu: Déja vu Popelucha
:))))))))) ejjjjjj romaleee!!! zítra večer na flédyně, jestli víte, v brnisku teda tip jak cip
15.05.2002 00:00 K dílu: Píšu si dopis Popelucha
:) celé tvé jedno ego
15.05.2002 00:00 K dílu: Popelucha
sem mu tudy poslala avízko :)
14.05.2002 00:00 K dílu: Popelucha
to je pěkná upoutávka, zdali oní ví i autor? :-)
06.05.2002 00:00 K dílu: Svobodný člověk Popelucha
:)
06.05.2002 00:00 K dílu: 111 let pod Petřínem Popelucha
kráááááása
15.08.2002 00:00 K dílu: Stopem do Itálie V Popelucha
jj, anonym68 to chytl ;) kdovi, bylas už v tom Řecku? fakt píšeš moc čtivě
31.08.2002 00:00 K dílu: Popelucha
tohle se mi zatím líbí nejvíc... horůrky já ráda
18.04.2002 00:00 K dílu: Popelucha
To je jak nápis někde na hajzlíku. Sorry. :-|
06.05.2002 00:00 K dílu: Popelucha
clovrdiku, nevytrhávej mě z kontextu prosím, matematika je sama o sobě celkem nezajímavá a na tom si troufám trvat ve spojení s oním "sama", zajímavá je, až když zjistíš, jak úžasná je to vychytávka v ostatních oborech. Tohle ti řekne i kdejaký kovaný matematik. Myslím, že člověk může klidně usínat se svou oblíbenou vědou pod hlavou i přesto, že mu jistá část připadá _sama_o_sobě_ naprosto nezajímavá. Typickým příkladem budiž integrální počet, který vypadá na první pohled jako strašný fujtajbl, ovšem když se vyloupne použití od výpočtu plochy světové společenskovědní literatury až po umístění poličky v obýváku, počtářovo srdce zaplesá. Spvrivs, mohl by sis zřídit antimatematickou modlitebnu, aspoň mi to tak začíná znít ;-) všude mi nacpali matiku, a ještě se to musím učit... všude mi nacpali matiku, a ještě se to musím učit... všude mi nacpali matiku... Byl Bolzano antikrist?
01.05.2002 00:00 K dílu: Popelucha
clovrdka (Spvrivs): aha, v tom případě je někdo z nás úplně mimo. Informatika je věda o informacích a to, jestli použiju počítač nebo tužku a zápisníček je úplně jedno, obojí časem vede ke stejným výsledkům. Informatika není závislá na artefaktech, což bych si troufla považovat za jistou definici technických věd. Informatika se zabývá informacemi, které existují ve světě, tedy i v přírodě, a jako taková by mohla být přírodní vědou. Na rozdíl od matematiky, která dokáže jít daleko za hranice reálného světa, se informatika zabývá věcmi z tohoto (reálného) světa, není to tedy ani "matematická věda", jak myslí Spvrivs. Zaujalo mě, jak rychle jsi přiřadila přírodní vědy k technickým. Humanitní vědy bývají většinou definovány jako vědy zabývající se člověkem, řekněme lidským duchovnem nebo tak něco. Přirodní vědy se od názvu zabývají přírodou. Málokdo je myslím dnes takový antropocentrista, že by člověka nějak z přírody vyjímal. Proto bych přírodní a humanitní vědy vůbec nedělila. Naopak technické vědy se zabývají tím, co řekněme není přirodního původu, čímž pádem by mohly být nějak odděleny... z principu se bráním nějakým škatulím, je to dost nezdravé. Zajímavé téma se mi zdá postavení matematiky oproti jiným vědám. Matematika je totiž zvláštní tím, že ač sama celkem nezajímavá a k ničemu, je nesmírně silným nástrojem mnoha ostatním vědám. Myslíte, že existuje jiný podobný systém? Mohl by existovat ještě univerzálnější stroj než matika?
28.04.2002 00:00 K dílu: Popelucha
chjo, matematika není technická věda, anžto nezávisí na technice, doprčic, technická věda je třeba strojírenství nebo stavebnictví, ne? Matematika je použitelná _úplně_ všude, i když ne úlpně všude je vysvětlující... clovrdka: když v tom máš tak moc jasno, kam teda řadíš informatiku?
19.04.2002 00:00 K dílu: Popelucha
Aha a když o tom není pochyb, můžu se zeptat proč?
18.04.2002 00:00 K dílu: Popelucha
Jo, Spvrie, s tebou jsou zajímavé debaty :-). Myslím, že celkem má smysl se zajímat o to, co řekli jiní, často se tím dá získat čas, který bychom strávili ve slepé uličce. Naopak se zase stává, že ti neovlivnění jsou schopni netradičního pohledu a dojdou tak k výsledkům, ke kterým ovlivnění nedojdou. Každého věc, ale nedá se na tom stavět celá disciplína. Sidonius: tvoje rozdělení je opravdu zajímavé (bez ironie). Tvoje vyplývání sice nemá logiku, ale se závěrem víceméně všichni souhlasí. Zajímalo by mě, proč jsou z této debaty vyňaty přírodní vědy? Hážete je k technickým? K humanitním? Nebo, ehm, jinam?
Nahoru