21.09.2013 14:51 K dílu: MĚSTO jarouch

:-D

18.09.2013 23:15 K dílu: MĚSTO jarouch

Díky za kritiku. Máš naprostou pravdu: Ani se mi to na písmák nechtělo dávat, vzhledem k tomu že samotný text bych to v životě nepublikoval, neb to nemá dostatečné kvality a považuju to vlastně jen za niterný povzdech (ale důležitý). Nakonec jsem ale neodolal a hodil to sem, asi kvůli potřebě ohlasů; možná právě proto, abych tohle slyšel. Bez hudby tam vůbec není to vše, co jsem chtěl říct. Aneb, text je zde prostředek a součást, ne nositel a stěžejní pilíř.

Osaldová... Vezmu to jako výzvu.

28.04.2013 12:33 K dílu: JARO, VEČER, RÁNO jarouch

ACat: Jasnou interpretaci dělám nerad. Že ti tenhle styl nesedne, to chápu. Můžu ti ale vysvětlit proč to píšu takhle a jak takovýhle věci sám čtu.Čti pomalu, téměř každej verš nebo dvojverší je důležitej obraz, symboly, který ti evokujou pocit, kterej v sobě znáš. Dohromady je to příběh, v tomhle případě můj jeden celej den, začíná večerem. Je skrytej ale dycky doufám, že po třetím přečtení už ho člověk vidí. No a v té chvíli už tam zas tak moc poetiky neuvidíš, zůstane ti jen pocit - jak říká gymnazistka - kterej se snažím zachytit.. Takhle se to snažím psát. Kvůli grafomanii to ale rozhodně nedělám.

Pokud i přesto chceš jasnou interpretaci, můžu ti ju nějak polopaticky sdělit.

03.09.2012 11:22 K dílu: TOVÁRNY jarouch
A: Dík moc. Vynasnažím se album jednou udělat. Jen bude asi spíš míň textu a víc hluku :-)
03.09.2011 13:53 K dílu: haiku mladého hip hopera jarouch
ya bitch!
11.07.2011 01:03 K dílu: BEZ NÁZVU 7 jarouch
Děkuju za ohlasy. Prolog byl opravdu k ničemu, s odstupem. Ovšem slůvko "celistvě" nevím, proč vám tak vadí... to mi ještě vysvětlete. Pochytat to celý je fakt těžký a je to rozlítaný, ale přesně to je ten pocit, snad. A Ferry - opelichanost kosa je klišé? Už se ztrácím v tom, co je a co není... Každopádně pro mě to klišé není a basta :)
18.05.2011 22:34 K dílu: DĚTSKOST jarouch
Děkuji moc, nečekal jsem že mě někdo bude číst, když jsem přestal dělat "kritika" a nekomentuji ostatním jejich díla. Jsem překvapený a možná sem začnu dávat víc věcí, ještě uvidím :) Nes: Máš pravdu, že se netýkají přímo dětskosti, ale myslím, že to úplně ani nejde - na věci se nejde dívat izolovaně (z toho jsou pak jen takové ty momentky), souvisí s dalšími a jinak by to potom znamenalo, že báseň vyčerpá sebe sama jedním obrazem a nemůže mluvit dál, sic vypustí pro ten pocit duši... Napsal jsem to divně, ale myslím že název nemusí dělat hranici celému textu.
15.05.2011 23:06 K dílu: DĚTSKOST jarouch
No oddělat ji je moc radikální. Později z dálky uvidím, jestli to je třeba. A s tím smyslem - zákal je zrovna věc, která může dobře proti dětskosti fungovat, ne? Ale dost polemiky nad obsahem. Měj se
15.05.2011 22:36 K dílu: DĚTSKOST jarouch
Orbital>> Díky moc. Pokud chceš nějakej určitější výklad (nerad to dělám, ale zkusím), to a- mělo jako hlavní znamenat, že těch "pořekadel" a citátů z poslední sloky si člověk tvoří hodně a v takových situacích ztrácí význam... Ale ani mě se tam moc nelíbí, já mám vždycky se zakončením problémy.
14.02.2011 23:32 K dílu: BEZ NÁZVU 6 jarouch
Díky, pravdu díš.
14.02.2011 23:29 K dílu: Co je lepší než sex? jarouch
Slova zapadající do místního koloritu? No jo, si tu pečená vařená... Když budeš víc sama, budeš mít svůj slovník... akorát tě budou lidi míň tipovat. Jinak pěkné.
13.02.2011 22:44 K dílu: BEZ NÁZVU 6 jarouch
To je škoda.
29.12.2010 14:02 K dílu: S MLČENÍM jarouch
díky.
29.12.2010 13:56 K dílu: Frontschwein jarouch
Výborné, jediné co mě mrzí je moje vlastní hloupost - vybavil jsem si film "před nepřátelskými branami", který mi nepřijde jako zrovna ideální válečný film a zkazil mi tak vyprávěný příběh. Ale ty výjevy jsou tam dost podobné, byť pro efekt zpracované. (doufám že sám autor z toho filmu nečerpal, to by mě zklamalo).
19.12.2010 23:49 K dílu: BEZ NÁZVU 5 jarouch
dekuji vam.
30.10.2010 13:00 K dílu: ZVÍŘE jarouch
Copak jsem ji nesnesl? Já ji snesl, dokonce myslím že sem ji pochopil, ale pokud bereš kritiku jen jako subjektivní pocit potom se přece nemáme o čem bavit :)
28.10.2010 21:39 K dílu: ZVÍŘE jarouch
avi
28.10.2010 21:39 K dílu: ZVÍŘE jarouch
Jak chceš jinak napsat, že se ti chce blít? Blinkat? Nebo vyvrhávat šťávu? Nebo nějaký jiný eufemismus? Já jsem chtěl napsat, že tomu člověku se chce blít. Přijde mi to jako jednoznačný pocit. A to je tvrdé a to že ti to rozbilo představu asi znamená, že jsi pochopil báseň jinak. Ale dík za kritiku. Jen moc neberu vyrýpávání slovíček.
25.08.2010 09:58 K dílu: Nahá jarouch
Ty jsi s těmi revizemi šílená... vždyť to potom ztrácí tu dobu, kdy to bylo napsáno, ne? Já bych rozhodně nerevizoval... přečetl jsem znova a líbí se mi snad ještě víc než předtím :)
15.08.2010 08:26 K dílu: NIKDY UŽ NEBUDU TVŮJ SLIMÁK jarouch
omlouvat se za kritiku nemusis, chtel sem abys to rozvedl; ale kdyz nevis, tak to je jedno... stejne dik.
14.08.2010 17:57 K dílu: NIKDY UŽ NEBUDU TVŮJ SLIMÁK jarouch
vlažným, hodně mastným? Keby si mohl, rozveď prosím, budu rád.
10.06.2010 10:00 K dílu: Kamarád jen na chvíli jarouch
Pěkná odpočinková; pěkně napsaná; splňuje všechno k tomu, aby se příjemně četlo, lehce povzdechlo, pohladilo melancholii, nedošlo k transcendenci. To je ta moje jediná výtka - je to podobné jako hollywoodské líbivé filmy, nepotřebují aby člověk vyšel sám ze sebe a objevoval nové (někdo říká, že je to podmínka umění), stačí jim, aby se líbilo a dobře se lebedilo ve smutku, radosti, zážitcích atp. Ale to můj názor tak docela není, mě se to LÍBÍ. Lakrov děkuji za avi :)
24.05.2010 13:20 K dílu: OD porno jarouch
no tak to sis akorát vygooglil, to neplatí jako výmluva ;)
24.05.2010 09:13 K dílu: jarouch
Tož sem něco pošli už ale :)
24.05.2010 08:51 K dílu: VYBÍLENO jarouch
he :) já myslím že rubec je jako když jde člověk večer do hospody s jasnou myšlenkou na zárubeň, prostě rubat, dát si "rubec", do těla :)
24.05.2010 08:47 K dílu: OD porno jarouch
mě pořád ruší ten název, to musel být až tak provokativní? je to škoda... samozřejmě nepředpokládám žes název zvolil, abys přilákal diváky... a tak mi to ruší soustředěnost na pěknou věc. A jak už řekl a2a2a - ten poslední verš je, třeba podle mě, příliš jasně vyjádřenej na to jak je ostatní text "zasymbolikovanej" jak pletivo... Ale chválu si to zaslouží :)
24.05.2010 07:56 K dílu: MISTŘÍÍÍÍÍÍ jarouch
Taky mě to včera napadlo... kdyby nebyl sport, jestli by ještě u nás existoval pojem "národ"...
17.05.2010 21:41 K dílu: jarouch
Oh. Zvláštné. A kam tedy teď vkládáš (či odkládáš) své depresivní stavy?
17.05.2010 16:09 K dílu: májové čtení v Café Práh (Brno) jarouch
Jak říká papouch - to prostředí... :-( navíc musím být v sobotu doma.. Až to bude ve skle či kdekoli poetičtěji tak houkněte přiběhnu si vás mooc rád poslechnout! :)
14.05.2010 00:33 K dílu: Už bych tě nedal jarouch
No jo, provokace z minulosti, z nesplněných snů a splněných událostí, to se čte dobře, to má asi každej tak trochu někde v sobě, alternativní život kterej by byl KDYBY... A nejde to jinak, jakkoli se snaží člověk "kdyby" vyhnout. Přesně tenhle pocit z toho mám... Vážně umíš psát, tohle mě i donutilo přemýšlet, a to jsem už dost unavený :) Unavený na kritiku... (jediné co mě napadá je, že než jsem se vyznal v tom střídání rozhovoru a minulosti a pochopil to, dalo mi to zabrat, ale to je asi fakt to víno a unavenost)
13.05.2010 22:29 K dílu: Anmak jarouch
Jo, dík za podrobnou odpověď, jako dycky od tebe :) mě to právě zajímalo, stylistika mě totiž často při nápadu odvede od povídky k básni, protože mě moje krkolomné věty trápí. Tady to ale není vůbec na škodu :)
13.05.2010 13:20 K dílu: Anmak jarouch
Krásný. Jediné, co ale asi není ani výtka, spíš jen tak - máš dost složitý jazyk, nejde to číst "zběsile rychle"... je to záměr? umíš psát i jednoduše chytlavě?
10.05.2010 23:14 K dílu: jarouch
Co se to s tebou děje? Tak dlouhá pomlka...?
27.04.2010 15:36 K dílu: Stáří, krása a filosofie ve stodevadesáttrojce jarouch
tak tohle by bylo na dlouho abych vysvětlil proč se mi to líbí a ještě bych se do toho zamotal. Super :) Uplně cítím jak to útočí na samo sebe... to si ještě párkrát přečtu :)
16.04.2010 11:08 K dílu: MOMENTKA PO PRÁCI V ČESKU jarouch
Dík. Nee, málokdy mám chuť psát humorný věci a většinou nestojí za nic, to je zcela mimořádny :)
16.04.2010 11:03 K dílu: MOMENTKA PO PRÁCI V ČESKU jarouch
Haha, jo tak to sem se trošku přepsal, dík :) počkej jak se skloňují spisovně klíče - klíčů? :-D nějak sem se zasekl
16.04.2010 10:28 K dílu: Fragment vět jarouch
tohle je dobry. Možná to tak není (ty na 100% pochopení textu hodně bazíruješ tak aby ses zbytečně nenaštval, píšu to dopředu), ale přijde mi to trefně ironicky a jízlivy a to na tebe sedí a jde ti to a hodí se to.
13.04.2010 14:58 K dílu: BEZ NÁZVU 3 jarouch
avi
13.04.2010 14:58 K dílu: BEZ NÁZVU 3 jarouch
Ó, řízná kritika - děkuji! Souhlasím se vším kromě toho "v půli cesty", myslím že záměr byl zpracován :)
12.04.2010 00:44 K dílu: volání jarouch
jsi čím dál jemnější bych se byt tebou bál že jednou spadneš bosou nohou do kýče a on tě obroste :)
26.03.2010 17:05 K dílu: FILOZOFICKÉ NEBE jarouch
a tys s tím měl přímou zkušenost, viděl jsi ten hologram? Nebo jinak - přijde mi to ještě míň pravděpodobný než například slavná teorie strun, i když možná melu páté přes deváté, protože o tom tvým slyším poprvý... Třeba struny byly taky vymyšlený tak, že byly prvotně napasovany na matematickej vzorec...
26.03.2010 08:50 K dílu: O pravidlech jarouch
Trošku z jinýho soudku, asi to znáš - mám rád dalajlámovu větu: Musíte se dobře naučit smyslu zákona (resp. pravidel), abyste věděli, jak ho správně neuposlechnout.
26.03.2010 08:43 K dílu: sloNOVINA jarouch
fajn věc
26.03.2010 08:36 K dílu: FILOZOFICKÉ NEBE jarouch
mě teda spíš zklamal ten název "filosofické" ale k zamyšlení to rozhodně může být pokud to myslíš takhle... a vlastně, pokud věříš metafyzice, tak i filosofické... ale opírat empirii o matematický konstrukt... hmmm jak chceš :)
26.03.2010 08:29 K dílu: 6. SUPERKOULE - dílo č. 1 jarouch
no aspoň k něčemu ty koule sou - rodí se z nich čas od času dobrý věci :)
20.03.2010 22:03 K dílu: Přesýpací hodiny jarouch
no jo.
20.03.2010 21:55 K dílu: Muž bez černého kníru a sexu jarouch
úvahy? Všechno je tam naservírovaný, tak nevím nad čím uvažovat :)
20.03.2010 21:41 K dílu: VRCHOLNÝ REALISMUS MÉHO MOZKU PŘI POHLEDU NA TEBE jarouch
Třeba na to někdy přijdeš; taky nerozumím proč ta největší blbost má "nejvíc tipů" ze všech mejch věcí... asi proto že de nejvíc vidět :-/ tak už to bejvá.
20.03.2010 11:16 K dílu: VRCHOLNÝ REALISMUS MÉHO MOZKU PŘI POHLEDU NA TEBE jarouch
co tím myslíš? jinak děkuji za návšťevu.
17.03.2010 16:15 K dílu: BEZ NÁZVU 1 jarouch
díky :)
23.12.2009 20:42 K dílu: Scénář jarouch
e taková... jiná než ty ostatní, taková že nemluvíš o tématu přímo z vnitřku tebe, ale takovým obecným zklamáním, vůbec bych neřekl že jsi to psala ty :) ale je hodně zajímavá :) A především se hodí na text písně :)
12.11.2009 08:35 K dílu: Zbytek po dělení jarouch
To máš na mysli mě? :) Tak jo, není zač :) Já nevěděl co přesně napsat nejsem hoden kritiky :) Přečetl jsem to jedním dechem, fakt perfektní... jediny co mě napadá tak ten rozvod v příběhu vypadal dost bezdůvodně a nepromyšleně, jakože se mi nezdá že by to takovýhle typ postavy jen tak odbyl; nevím jestli to byl tvůj záměr. A pak se taky některy úseky musely číst pro pochopení pomaleji (ale to není na škodu, myslím). Je na tom něco trochu biografického, můžu se zeptat? Nebo čistě z hlavy?
21.10.2009 11:31 K dílu: Depka jarouch
Divila by ses, kolik lidí sem chodí jako svoje sekundární image a jak si jí váží. To je všeobecně prokázáno u tvoření virtuální osobnosti a písmák není žádná vyjímka. A při takovým postoji člověk velice jednoduše mění názory, ať už pod zástěrkou "učení se vnímání básně" - když názor nemá, nebo když vidí názory "vyšší" osobnosti podle které se bude řídit... Pokud chce saintzero nechat hodnocení děl statisticky objektivnější, nerozebere báseň - to je pochopitelny.
21.10.2009 11:10 K dílu: víš že voním - vím že voníš jarouch
...i když tě mám u zadku :) Ale to mě napadlo mimoděk a je to super
16.10.2009 17:25 K dílu: Pes - Nejlepší přítel člověka jarouch
zapoměl jsem avi
16.10.2009 17:25 K dílu: Pes - Nejlepší přítel člověka jarouch
Teď si mám vybrat jestli mám pokračovat ve své obhajobě? Pokračuju a dávám ti na výběr v mých odpovědích: Neurvale (povýšeně): Ale toš toš, má třináctileté dítě snášet pod svým dílem takové útočné postoje s hanebnými slovy? S pokusem o konverzaci: Neodpověděl jsi mi na otázku. Chtěl jsem zjistit jaký máš postoj k tomu co na písmák patří a jakou má písmák úlohu. To je ovšem dlouhosáhlejší debata dotýkající se nekonečných úvah nad smyslem "umění", protože vidím že můj se nejspíš v něčem liší. Nevím jestli se ti chce a do jaké míry to má cenu. Ale pokud svolíš pár poznámek - chtěl bych říct že názor je tady v důležitosti srovnatelný s citlivostí. Kritika může být i útočná a pro to slouží tahle kolonka - když je někdo citlivější, nemá konfrontovat své dílo s okolím. Nemyslím, že písmák je přátelský klub pochlebování. Pokorně: Promiň, bylo to zde nepatřičné a byl to můj omyl. Nechci se s tebou hádat.
16.10.2009 07:50 K dílu: moje srdce, podzim jarouch
chybí mi tam 2x ukončení závorky :)
16.10.2009 07:49 K dílu: moje srdce, podzim jarouch
Ty jsi se naučila veršovat... vlastně tipuju kvůli námětu, stylisticky mi tam vadí pár věcí... 2 z nich: 1. k lesům, k nebi a k vodě - tam kde zeje monolit: tam kde zeje monolit je moc okatě a neohrabaně použitý symbol (nemám výhradu proti monolitu, ale spíš proti tomu "tam kde zeje" hned po předchozích pěkných obratech 2. Všimla sis že používáš téměř v každém svém díle slovíčko "co" (kam by doopravdy mělo patřit které/který/která ? Ne že bys to měla vyměnit, ale já si na to u tebe pamatuju a vždycky když to znovu použiješ, znovu to praští do očí... (Já bych to vyměnil z "co se láme" na "láme se". Jinak pěkné
16.10.2009 07:41 K dílu: Pes - Nejlepší přítel člověka jarouch
VT: A který věk bereš tedy jako zlomový, jako ten věk, kde už řekneš že je to "špatně"? (to neber jako ironickou poznámku, ale vážně míněnou otázku; já bych totiž nevěděl - na věk jsem se podíval až po napsání komentáře: komentář bych nenapsal, ale je pravda že takovouhle poezii tu nehledám)
13.10.2009 20:27 K dílu: Nezahrada jarouch
proč tu nní možnost (jako na novinkách.cz atd) obodování některých názorů? Ať je to tu konečně stejná solba jako tam...
11.10.2009 11:49 K dílu: Pes - Nejlepší přítel člověka jarouch
ó, být oprávněn, navrhl bych to na zlatý výběr. Jak procítěné.
10.10.2009 13:41 K dílu: Nezahrada jarouch
Začínám mít pocit, že si z nás děláš srandu. Jinak nedokážu věřit, že můžeš existovat... v dnešní době? Hodnotíš pravověrnost podle nedělních návštěv kostela? Odsuzuješ Husa za to co se kvůli němu stalo v budoucnosti? Nenecháš se svojí vírou zlomit? Jsi ve své víře tak sám jak nikdo z tvých nenáviděných ateistů! Takovouhle krátkozrakost vážně asi nesnesu. Nemá cenu se s tebou hádat, možná se tak akorát modlit k NAŠEMU Bohu ať zjistíš, co je to víra a o jakých nesmyslech mluvíš. Doufám že na to jednou přijdeš. A nebo si z nás přestaň dělat srandu, nemáme na to.
07.10.2009 00:50 K dílu: Nyx jarouch
ty poslední tři verše útočí, jenže nemají základnu k útočení (předchozí verše), zdá se mi. Což je škoda protože je to jinak krásná myšlenka :)
06.10.2009 19:52 K dílu: Nezahrada jarouch
Ach Bože.... upřímně, pokud si nevytváříš svoji virtuální osobnost, mě jako katolíka uráží tvůj primitivní postoj k dílu a tím pádem i k víře a doufám, že jsi sám ( i když vím že takových lidí se ještě pár najde ). Nemám nic proti víře tvého ražení( pokud je to pravá víra což se u tebe říct nedá), ale pokud takovou víru máš tak proboha nepiš kritiky protože tě budou všichni dneska pokládat právem za primitiva z dob upalování čarodejnic... Takhle už jsem se dlouho nerozohnil.
09.08.2009 17:07 K dílu: hemoglobinem jarouch
Prudká evokace přírodních jevů, blýskl ve mě jeden obraz z Tarkovského "Andreje Rubleva", smysl básně jsem však asi nepochytil ale ty obrazy stojí za to říct že krizi nemáš :)
09.08.2009 17:02 K dílu: Geometrie smyslů jarouch
Danke, Danka. Jo avi pošlu, taky mě to napadlo. Jenže a škrabání je tam potřeba asi jako sůl :) bez nich by to nevyúsťovalo v ten pocit kterej sem chtěl
09.08.2009 15:26 K dílu: prostředník co dostal erekci jarouch
Krize?
29.05.2009 17:06 K dílu: stařec jarouch
Voda = čas = stárnutí = stáří >> poetičtější než stařena je stařec. Konečně chápu jak napadl Hemingwaye takový námět. Svému dítěti bych to ale nevyprávěl, povídka to není, nerozumím všude-malým-písmenům a nelíbí se mi to. Ale zkus napsat odpravdickou povídku :)
27.05.2009 09:04 K dílu: Wo (man) jarouch
Proč se všichni ohání svobodou když ani neví co to doopravdy je :-( Jinak báseň ne-e.
22.05.2009 13:45 K dílu: Tři písně velkého Nerouška jarouch
K táboráku ještě snesitelný.
21.05.2009 18:49 K dílu: 2. O jízdě MHD jarouch
Ano, neroušek dodal důležitou věc (bod 1). Ale ta dvojka - pokud mluvíš o zásadách k umění, moje zásada je komunikativnost. A komunikativnost se samotným autorem je jen egoismus --> to umění není. Ale hádat se můžeme roky takže mi přijde zbytečné že avízuješ svůj názor i ostatním (mě). StvNovi by to stačilo.
21.05.2009 15:41 K dílu: 2. O jízdě MHD jarouch
Tohle už se mi ovšem moc líbí :) a to nejen obsahově ale i formálně; pěkně popsané, čtivě rozvržené.
21.05.2009 10:56 K dílu: 1. O tom, jak jsem se včera opil jarouch
Ok, dobrá, vidím že jste do sebe moc zarytí, zbytečně se do toho plýst nebudu. Každopádně budu se těšit na další díly, mluvit o umění je dnes odvážný :) jen tak dál.
21.05.2009 10:36 K dílu: O čem si chlapi povídají a ženy by to raději neměly vědět (1) jarouch
pozorovatel: Ale to se dneska v postmoderně přece dělá ;) Vyhrocený eklektismus, řek bych :)
21.05.2009 10:32 K dílu: 1. O tom, jak jsem se včera opil jarouch
StvN: Ok, nepopíráš to máš pravdu, ale taky tam o tom nemluvíš, a to mi tam právě chybělo. To je možná ono... Jestli se můžu vměstnat do vašeho rozhovoru (kdyžtak mě ignorujte), jde tu i o další věc: Může se dílo posuzovat i bez vědomí autorství? Názory jsou různé, ale myslím, že dílo patří k autorovi, autor k dílu. Je pravda že kritika by měla patřit k dílu, ale pokud sklouzne debata i na autora, měl by, myslím, i sám sebe obhájit. Pravda však je že útoky do kritiky nepatří (pokud berete kritiku jako kritiku a né rozhovor) a to děláte oba dva. Přijde mi že moorgan prostě nemá rád intelektuální pýchu, ÚTOČÍ na ni a StvN onu pýchu má - chyba je na obou stranách..
21.05.2009 08:33 K dílu: O čem si chlapi povídají a ženy by to raději neměly vědět (1) jarouch
Všude je to stejný :)
21.05.2009 08:20 K dílu: 1. O tom, jak jsem se včera opil jarouch
Dobrý, i ta odpověď na Hrabala mi stačí, snad rozumím :) (jo a sem kluk, kastráte :-D ) Já jsem snad pochopil cos chtěl říct a docela s tím souhlasím, akorát jsem chtěl zdůraznit to co mám já na próze obecně rád: fascinování nad obyčejnými věcmi, vyjití "ze strereotypu přímo ve stereotypu" a prostě hledání krásy v obyčejných věcech (ale neotřelým způsobem)... Naopak nejsem tolik fascinovanej tím, co se mi nikdy v životě nestane a co je prostě pro můj obyčejný život jenom fantasie. Pohledy jsou samozřejmě různé.
21.05.2009 00:22 K dílu: Hrdelní Pěv jarouch
rozřádkuj, přečtu znova a uvidíme
21.05.2009 00:10 K dílu: 1. O tom, jak jsem se včera opil jarouch
Zajímavé, k popřemýšlení, ale můžu vznýst dotaz? Třeba jen takovýho obyčejnýho Hrabala nemáš rád? Jeho pábitelé, historky z nudy, jeho " jsem jenom člověk",...? Proč nepsat o tom jak jsem se opil, pokud by to bylo pro ostatní zajímavé, inspirativní, o něčem? Tomu nerozumím, stejně jako dalším některým soudům, který se mi zdají zbytečně absolutizovaný... Ale to už je tvojí tvrdou názorovou vyhraněností a o té se tu bavit nechceme, že áno :)
30.04.2009 12:27 K dílu: Poznámka při řeči s kamarádkou jarouch
ááchich. Já už se těším na tu apokalypsu to bude řežba :)
30.04.2009 12:20 K dílu: Moudro jarouch
No jo, s tím bych souhlasil, ale to ještě přece člověka neopravňuje k tomu aby takhle jednostranně odsoudil vztahovost, jakoby se vztah měl hodnotit z hlediska existence / neexistence sexu; vztah a člověk v něm se tak vlastně redukuje na jakousi hračku která je potřebná k sexu. Bral bych to spíš naopak. Zdůrazňování sexu jako prim si myslím máločemu přispěje k dobrému...
30.04.2009 07:40 K dílu: Anežka jarouch
Tak jo hrstka rad od rádobyzkušenýho... Stydím se to říkat, protože mě štve že to tady říká na písmáku každej: Nech víc fantasie čtenáři. Ty ho jen necháš číst prozaický příběh, ale báseň je víc o symbolech... ten začátek mě nadchnul, ty první tři sloky, jenže pak to bylo jen čištění hlavy do obyčejného příběhu a vzpomínka na krásu prvních tří slok šla vidět v posledních dvou. Takhle mi to přijde jenom jako vypsaní se do básně, a to moc neberu. Ale tip si to zaslouží :)
30.04.2009 07:33 K dílu: Moudro jarouch
ale fůůj, taková redukce,... jo, to říká můj tata taky a furt se mu nezdají všechny ty moje kamarádky. Ale ještě mi nikdo nevysvětlil proč se ve vztahu posuzuje z hlediska sexu :)
30.04.2009 07:30 K dílu: To snad ne jarouch
..."upřednostňuji syrovost"... ..."nepíši s ohledem na čtenáře (...) o vtáhnutí do děje nemluvě"... Takže takovej Rimbaud spojenej s Vančurou jo? :-D zvláštní kombinace. Nenechá to k zamyšlení/ usazení, jen to tak vyprskne a sbohem... to se mi moc nezdá. Víc se mi líbí tvé "experimentíky" MIMO a Ostatní nezařaditelné :)
29.04.2009 21:45 K dílu: Rozervání jarouch
tady mi trochu vadí právě ta nepromyšlená ukecanost (je jakousi nezáživností která se ztrácí) a ještě se mi nelíbí že znovu použiješ slovo "rvoucí", protože na mě působí ten název tak, že už to slovo stačí jednou: definuje o co půjde. Ale na druhou stranu se mi mooooc líbí jak si hraješ se slovy. Říkám si to nahlas s přeháněním sykavek, s rykotem a cvrlikotem, jakoby agresivně. Láká to k tomu - aby to rvalo. Hrát si s laděním a pocity ze slov se mi dycky líbilo.
29.04.2009 21:38 K dílu: Stane se jarouch
jenom ten poslední řádek "...kamarádka deprese" je moc očividný a zprovoplánní to celou pěkně letoucí monotónně plynoucí symfonii o beznaději... jinak pěkné možná bych to i prodloužil aby to znělo tou délkou, ale fáájn :) počti si Skácelovy "naděje s bukovými křídly", to je básnické anti-depresivum (alespoň pro mě:) )
29.04.2009 21:31 K dílu: ZÁVISLÁ jarouch
ó děkuji :)
28.04.2009 19:04 K dílu: Asketova prohra s Bohem jarouch
jo tak :) v pořádku :D
28.04.2009 07:27 K dílu: Asketova prohra s Bohem jarouch
Tak to nechápu :) cos myslel?
27.04.2009 16:00 K dílu: Asketova prohra s Bohem jarouch
Mno myslel jsem že to bude teda něco hlubšího...
23.04.2009 08:35 K dílu: Zlatý koule... V krčmách s mizerným osvetlením, za drevenými stolmi, sa odohrávajú častokrát väčšie životné tragédie ako v argentínskych telenovelách, ale väčšinou sú do druhého dňa zabudnuté a premlčané. jarouch
Nemám rád dlouhý názvy a básně kratší než název.
22.04.2009 19:11 K dílu: až budeme sami jarouch
Pauza ti prospěla :) Moudrá i inteligentní báseň, zdá se :) Pěkné jak černobílá roztrhaná fotografie a hladké jak fotografie písečných dun. To na mě bude působit vždycky dobře. Chválím, neboť.
01.04.2009 13:21 K dílu: slunce přelezlo vrcholky střech jarouch
Jo, pěkný, skoro takový až letní, ty rolety, představuju si horko v pokoji... :) Jediná výtka: chybělo mě víc symbolů, víc dějovosti. Je tam jen baba a já bych tam přidal víc bab :)
23.03.2009 19:56 K dílu: NO WAY OUT jarouch
Jak řekla santi. ó ano. Čistota, jednoduchost, fajnové.
22.03.2009 10:44 K dílu: ORIGINALITA (filmový scénář) jarouch
Většinu věcí už tu lidi říkali. Přidávám se k tomu že příběh je fádní, o ničem (nevím proč, ale všichni Češi, kteří v kinematografii aspoň za něco stojí, když se podíváte na naše filmy, mají tendenci dělat scénáře s příběhem, kde se vlastně nakonec nic nezmění, člověk jakoby nedokáže nic dělat s osudem a "obyčejné životní příběhy" zavání nechutným pesimismem). Souhlasím taky s tím, že ty rozhovory ještě potřebují překopat. A taky souhlasím s tím, že není dobře když víš jak to dopadne. Já osobně jsem se od té chvíle, kdy potkala Davida, jenom modlil ať to nedopadne tak trapně že se s ním vyspí, protože je to prostě všude. Ne že by bylo potřeba překvapující příběh, jenomže když už bude člověk čekat jenom na to, kdy se to stane, tak už úplně ztratí chuť vnímat obrazovost, originálnost a náladu filmu: jenom se modlí, aby to nebylo tak jak myslí a když uvidí že jo, pak film zavrhne jako brak. Ale jinak pěkné, četlo se to fajn. :)
22.03.2009 09:32 K dílu: Jablko nepadá daleko... jarouch
??? co to ma za smysl? Prijde mi to jako neco ve stylu "dneska prsi ale neprsi vzdycky a prsi nastesti jenom trochu". Na to si teda radsi pockam az budu v duchode...
09.03.2009 21:35 K dílu: Říkejte si co chcete, ale bylo to fakt fajnové voňavé ráno jarouch
ten začátek je perfektní.
04.03.2009 14:28 K dílu: ZÁVISLÁ jarouch
avi, safrauž
04.03.2009 14:28 K dílu: ZÁVISLÁ jarouch
Děkuji vám všem. Santi: Sáfryš, právě s posledními řádky jsem si chvíli lámal hlavu a nakonec sem si řek, že to měnit nebudu. Dává totiž té básničce jakoby nějakou hlubinně psychologickou úvahu (tak je to doopravdy), a přitom tam ani nemusí být. Růžové komíny jsou země dáseříct snů, země kam se chodí (a já myslím že by se nemělo) když se něco nepovede. Odtud pak ta dívka. Nevím, pořád se mi to tam nelíbí ale nevím co s tím. Třeba to zachvíli přijde :)
03.03.2009 22:34 K dílu: psí jarouch
no tohle je moc pěkně krátce vyjádřené, jde to z toho čmuchat. já mám tyhle chvíle rád :)
Nahoru