06.01.2003 00:00 K dílu: Radost
Krele, děkuju :-)))
16.05.2003 00:00 K dílu: Radost
Na začátek to není špatné. Ba právě naopak. Těším se na Tvoje další díla.
23.07.2003 00:00 K dílu: S/M Radost
vtipné :-)
20.07.2003 00:00 K dílu: Chladnou hlavu #8: B f l m p s v z Radost
*
17.07.2003 00:00 K dílu: Snídaň Radost
kvůli hrátkám čert už neplatí...:-)
17.07.2003 00:00 K dílu: Proč? Radost
viz. Cavalera...:-)
17.07.2003 00:00 K dílu: Poslouchám ticho Radost
hm, zajimává hiearchie představ :-)
17.07.2003 00:00 K dílu: Zas kreslit nosorožce Radost
nespi... budeš malátná...
17.07.2003 00:00 K dílu: Okoráno Radost
*
16.07.2003 00:00 K dílu: Internettové mámení Radost
různě obarvené píšmo jsou asi jediný náznak estetické hodnoty v tomto díle... a to je trochu málo
17.07.2003 00:00 K dílu: Láska až za hrob Radost
zatímco protestantům a liberálním kacířům a pohanům v anglii je to jedno...
17.07.2003 00:00 K dílu: Láska až za hrob Radost
to je logické, protože katolíci v polsku nechtějí pánubohu přidělávat v soudný den práci, aby někde scháněl (sic!) jejich popel a pak je ještě zalíval jako instantní polívku :-))))))
17.07.2003 00:00 K dílu: Láska až za hrob Radost
:-))) tak to je úlet... a jak si představuješ takovou nepodmíněnou rodičovskou lásku :-)???
16.07.2003 00:00 K dílu: Jméno? Radost
mě to příjde jako laciná nerýmovačka...:-(
16.07.2003 00:00 K dílu: Ranní milování Radost
jakoby nedokončená
16.07.2003 00:00 K dílu: Tažné myšlenky Radost
tak to asi není moc příjemné, to vaše milování...:-)
16.07.2003 00:00 K dílu: Svačina pro Pištu Radost
supr hříčka, přesně pro takovéhle mám slabost. * velký
16.07.2003 00:00 K dílu: Erotická Radost
*
16.07.2003 00:00 K dílu: Bodlák Radost
ten konec se nehodí... poslední dva řádky bych změnil, aby to k něčemu uzavřenému dospělo... asi tak:-)
16.07.2003 00:00 K dílu: Citáty Radost
co je to cintat? to je jasny - cintani je plkání o nesmyslech, naprosto neplodné a zbytečné, tak jak je tomu dobrým zvykem na mnoha místech...:-))
16.07.2003 00:00 K dílu: Radost
něco mi zajímá, něco my myslí, něco mi zahýbá, něco mám v hrsti...
16.07.2003 00:00 K dílu: Radost
to věřím... pro tebe je asi hlavně auto-erotika, že?
16.07.2003 00:00 K dílu: Radost
nenech za sebe mluvit svoje podvědomí... kouří se ti z výfuku, ne výfuk
16.07.2003 00:00 K dílu: Radost
hm, čekal jsem něco lepšího...
16.07.2003 00:00 K dílu: Radost
a co kouří tvůj řidič?
16.07.2003 00:00 K dílu: Radost
a kouří doutníky
16.07.2003 00:00 K dílu: Radost
"muž s břichem" - ten kdo má velkou moc a je hoden úcty
17.07.2003 00:00 K dílu: Radost
koho to zajímá? aha?
16.07.2003 00:00 K dílu: Radost
bože, to je kýč: tma padá na jantar, jak zlatavá harfa v barvách sálá... (K. Biebl)
16.07.2003 00:00 K dílu: Radost
takže filosofie je mrtvá pouze v případě, že není věc, protože věc nemůže být mrtvá ale filosofie je, a zároveň není věc takže nemůže být mrtvá...:-)) zapni si větrák... věřím že když zapnu větrák, nebude vedro... takový!
16.07.2003 00:00 K dílu: Radost
jo, taky bych jel na para doksy (parašutistický sjezd poblíž známého zámku)
16.07.2003 00:00 K dílu: Radost
věříš všemu, co slyšíš?
16.07.2003 00:00 K dílu: Radost
a jak může věc umřít?
16.07.2003 00:00 K dílu: Radost
filosofie je věc?
16.07.2003 00:00 K dílu: Radost
hm moje motto pro tyto pripady je, kdyz se potrebujes zabit, poves se a neotravuj s tim ostatni..
16.07.2003 00:00 K dílu: Radost
neztrať se ve své nádobě...
15.07.2003 00:00 K dílu: Jahodanův příběh Radost
rozjezd dobrý, ale pak jakoby tě to přestalo bavit a takhle krátká povídka by měla mít mnohem výraznější pointu :-(
15.07.2003 00:00 K dílu: alibistický lament podvedené ženy Radost
:)
15.07.2003 00:00 K dílu: Mechanická láska Radost
nad tímhle jsem se už párkrát zamýšlel (myslím téma) ale tobě se to podařilo vyslovit s mistrovskou lehkostí... vzhledem k obsahu možná až příliš lehce, něžně... tu hormonálně-biologickou podstatu "lásky" si představuji agresivněji, a v své nahotě spíš trapně...:-) přesto tip
15.07.2003 00:00 K dílu: Krátký A Téměř Citlivý Epitaf Radost
místy trochu zamrzí už mnohokrát omleté fráze...
16.07.2003 00:00 K dílu: Radost
jako znovuobrozená dialektická metoda... teze a antiteze splývají... ale až pak :-)
14.07.2003 00:00 K dílu: Tadeáš Hájek z.. (haiku) Radost
no nevim, vtipnost nepřesahuje název
14.07.2003 00:00 K dílu: Horoskop pro Býky Radost
*!
14.07.2003 00:00 K dílu: Mailové spojení Radost
hračičko
14.07.2003 00:00 K dílu: Radost
chybí tomu opravdové ostří bolesti...
14.07.2003 00:00 K dílu: Rychlý čtenář pomalých básní Radost
hezký! sice někdy na můj vkus příliš plýtváš různýmy zájmeny a jinými vycpávkami k dodržení "metra", ale i tak... už za ten název *
14.07.2003 00:00 K dílu: Radost
tak to je to úplně k ničemu, ne?
13.07.2003 00:00 K dílu: Jak zabít kult aneb Druhý čaj z jednoho pytlíku: Matrix-Reloaded Radost
pěkně řečeno... já osobně jsem se nejvíc zhrozil nad tím, kam se ztratilo všechno to kouzlo prvního matrixu, a ačkoliv jsem se celý film přesvědčoval, že nikdy nelze vstoupit do stejné řeky, přesto mi to bylo líto. A nejhorší byly třeskuté filosofické rozpravy typu: "Tohle vyrábí kyslík. Nevím jak to funguje, ale vím, přoč to fungovat musí." bože, pročs nás opustil zlatý animatrix
16.07.2003 00:00 K dílu: Kukuřičná pole Radost
ten konec jakobych už četl... celkově mi to melodie té básně hodně připomíná wernishe a líbí se mi*
17.07.2003 00:00 K dílu: Myšlenky Radost
* skvělý...
14.07.2003 00:00 K dílu: Nic netrvá věčně Radost
snad jenom věčnost? bezčasí nad nebesy?
13.07.2003 00:00 K dílu: Hrdina Radost
Dash: já film viděl, ale stejně při tvá recenze přijde plná frází... asi to nebude názorem na film, ale spíš kvalitou recenze... přece jen se zaobýráš (dost nepodstatným) detailem, jako je létání hrdinů, a zcela opomíjíš definovat, jakto, že dílo působí harmonicky, sepjatě, čím je tak zvláštní a uchvatný způsob vizuálního podání, proč tobě např. připadaly zápasy úchvatné... atd., atd. Prostě recenze jak z Premiere. (osobně si myslím, že hrdina je další vizuální kýč, jen o něco hezčí a poeičtější než "kýče americké";-)
17.07.2003 00:00 K dílu: Radost
pravdivost výroku pramení z neslučitelnosti atributu "vědomý" a vlastnosti "neschopnost" jinak se nemůžu ubránit dojmu, že jde jen o frázi
09.07.2003 00:00 K dílu: Radost
*
17.07.2003 00:00 K dílu: Radost
jo, tip
17.07.2003 00:00 K dílu: Radost
hezký... chápat světýlko ve smyslu iluze toho Světla poznání, Světla vědy, které nás zavádí až k chaloupce, ve kterém nás čeká nejprve sladkost...:-)) tak jsi to myslel?
13.07.2003 00:00 K dílu: Radost
pěkně napsáno. *je to už dávno, co jsem tenhle film viděl, ale stejně mě vždycky zamrazí, když má někdo přednášet projev na nějaké rodinné oslavě... ;-))
16.07.2003 00:00 K dílu: Ivan Vyskočil: Veřejné autorské čtení jako nutná, završující i iniciační fáze autorské slovesné tvorby Radost
***
30.05.2003 00:00 K dílu: Radost
Je to zvláštní, jak skvěle působí ta disonance mezi předsudkem, že "vyšší potřeby" jsou důležitější a že to nízké znamená špatné (Nietzche!) a rozkoší té zvláštní svobody bez morálky, kterou pociťuji při identifikaci s tvým "proudem" Dopisní bomby...(Katchinsky?:-)
17.07.2003 00:00 K dílu: Radost
hezký :-) pro evy mám slabost
21.05.2003 00:00 K dílu: Radost
člověče, má to velmi schůdný tón... je to celistvé a oslovilo mě to...*
20.05.2003 00:00 K dílu: Radost
*! starej dobrej Teichman... klaním se moci a síle...:-))
21.05.2003 00:00 K dílu: Radost
*
30.05.2003 00:00 K dílu: Probuzení Radost
líbí se mi (docela) hlavně to rozpoutané "klání" - s dovolením klub. jinak viz mé předchozí, asi..
30.05.2003 00:00 K dílu: Večerní Radost
:)))))))))))))))))))))))))) (tady snad nechceš hlubší kritiku :) - snad jen - vtipnost tomu dodává právě jen tohle prostředí :-)
30.05.2003 00:00 K dílu: Letně laděná Radost
je slabší, řekl bych, ať už co do téměř kýčovitosti výrazu (hlavně to vyústění) a opět ta určitá dětinskost... hříčka... Netvrdím, že by haiku mělo být vážné, ale takto se nedá nijak vážněji rozebrat.
21.05.2003 00:00 K dílu: Radost
hem, přesná střelba...*
30.05.2003 00:00 K dílu: Léto Radost
poměrně jednoznačné kouzlo silné pointy (rozpor poetiky začátku a naturalismu konce) ale nevím proč mi básničky, kde všechna slova začínají na stejné písmenko, připadají rpostě dětinské...:-(
21.05.2003 00:00 K dílu: Chladnou hlavu #5: Do života s čistým štítem Radost
hezký, zasmál jsem se...* "sprška dvou dvacetníků" atd:-) jak to dopadlo, vy dva maturanti??
16.05.2003 00:00 K dílu: Radost
úlítlé... (což neznamená ani dobré, ani špatné, prostě letí někam pryč a já se jenom dívám, jak mi ulítá....)
16.05.2003 00:00 K dílu: O haiku a o poesii Radost
hm, tá otázka je fakt blbě formulovaná... Ale drago to asi pochopil...:-))
16.05.2003 00:00 K dílu: O haiku a o poesii Radost
ano, to je možná kořen úvahy: Je budocnost/současnost Pismaka v dílech miniaturního rozsahu, tkví jeho budoucí podstata v krátkosti a stručnosti? Mám samozřejmě na mysli většinovou tendenci, nechci to hrotit do extrému...
16.05.2003 00:00 K dílu: O haiku a o poesii Radost
Prokletí: kategorie haiku už asi trochu rozšířila své hranice, než kde je vnímáš..to už je holt osud termínů - když se začnou používat vágně, za chvíli ztratí svůj původní význam nemyslím si, že nárůst počtu haiku na Písmáku je způsobeno nějakým "duchovním obratem ve společnosti" má odpověď: 1) Celkově se zvyšuje počet děl a autorů na Písmáku. To není způsobeno větším příklonem k umění ale spíš přelidněním :-)) 2) Haiku svou krátkostí usnadňuje čtení, u haiku bývá víc reakcí, netřeba dlouho číst a uvažovat. Ovšem narozdíl od miniatur je mnohem konkrétnější, každy má (nebo získá) alespoň hrubou a povrchní představu tom, co je haiku. 3) Haiku je jasně vyhraněné a má již i stálou čtenářskou obec, lidi, kteří haiku aktivně vyhledávají 4) Trochu egocentricky bych řekl, že určitý podíl na tom má i existence klubu...
16.05.2003 00:00 K dílu: Radost
ech, trochu slabší, emocionálnější, personifikace zimy by mohla být nápaditější a nevím, jestli do haiku patří takové moralizování...
16.05.2003 00:00 K dílu: Radost
*/klub kromě nadhledu a dodržení většiny formálních znaků mám nepřekonatelnou slabost pro takové živoucí básně...
16.05.2003 00:00 K dílu: Radost
Tuhle považuju za nejvíc "haiku" z celé sbírky. Je jednoznačná, časově zaměřená, postavená na roční době, ovšem (relativně) nenápaditou metaforou je ten polibek sluncem a pointa by mohla být výraznější... ale to už jsou dost náročné rýpance, asi protože ční vysoko (jako slunce na nebi, haha)
16.05.2003 00:00 K dílu: Radost
*!/klub myslím, že tu máme novou posilu, pramen haiku
16.05.2003 00:00 K dílu: Radost
na haiku příliš dvojznačné, ale je to prima*
16.05.2003 00:00 K dílu: Radost
snad abych něco nesměle: Kodynie: nemusíš rozumět obrazu, aby na Tebe působil. ba možná právě naopak: když něčemu "rozumíš" tak to přináší spíš jenom překážky v recepci, sklouzáváš se po formálních znacích a pravé kouzlo uniká... Stínovlas: haiku přibývá, protože přišla do módy, to je tzv. definice kruhem (bolí mě rameno, protože v něm cítím bolest...:-). Ani povrchní argument "jednoduchosti psát haiku" příliš neobstojí, proč se pokoušet psát právě haiku? Máš tolik malých forem... ke třetímu argumentu nemám komentáře, s tím nezbývá než souhlasit...:-) houba: jeden ze současných japonských nejpopulárnějších beltristů někde tuším uvedl, že chtěl být vždy básníkem haiku, jenomže dobrou haiku je schopen napsat 1 - 2x za pár let, což by ho neuživilo, tak začal psát romány :-))
já osobně bych se tázal, zda-li skutečně dochází k enormnímu nárůstu děl kategorie "haiku". Není tady na Písmáku dlouho, její založení inicioval klub haiku zhruba někdy před rokem, ve stejné době, kdy vznikla soutěž. od té doby kolísá množství "haiku" mezi dvaceti až čtyřiceti měsíčně se zjevnou zvyšující se tendencí. NA druhou stranu ovšem celkové přibývá počet celkově publikovaných děl, a to řekl bych zhruba poměrně. Tzn mé vysvětlení tohoto jevu: 1) Celkově se zvyšuje počet děl a autorů na Písmáku 2) Haiku svou krátkostí usnadňuje čtení, u haiek bývá víc reakcí, netřeba dlouho číst a uvažovat. Ovšem narozdíl od miniatur je mnohem konkrétnější, každy má (nebo získá) alespoň hrubou a povrchní představu tom, co je haiku. 3) Haiku je jasně vyhraněné a má již i stálou čtenářskou obec, lidi, kteří haiku aktivně vyhledávají 4) Trochu egocentricky bych řekl, že určitý podíl na tom má i existence klubu... A na závěr pár doplňujících otázek: proč je haiku tak často karikováno a proč jsou lidi, kteří se haiku štítí jako čert kříže?
14.05.2003 00:00 K dílu: Radost
sopouch?
14.05.2003 00:00 K dílu: Radost
proč ne "pokračování příště?" má tahle jazyková hříčka nějaký smysl?
14.05.2003 00:00 K dílu: Když se svléká žena Radost
vskutku: vysoká důvěra (možná až moc?) v omračující a okouzlující schopnosti ženského těla a gesta :-)
14.05.2003 00:00 K dílu: Radost
*
14.05.2003 00:00 K dílu: Poznávání V. Radost
moc pěkný slogan, jenže je nedůsledný. Ty sice nebudeš odsuzovat lidi explicité (nějakým prohlášením, tezí, provokací) ale názor/odsudek si k danému autorovi uděláš (a to prostě ano! je to podmíněno čistě aktem vnímání) a jelikož nemůžeš (dle této maximy) veřejně vystoupit se svým názorem, uchýlíš se k jiným, a řekněme možná i morálně nižším metodám... (samozřejmě mluvím o krajnosti která nastane jen při skutečně k hlubokému a upřímnému znechucení a tudíž jen vzácně) Ale při říkání takovýchle tezí musíš počítat i s krajnostmi, protože mluvíš velice obecně... Ovšem: Tu bábovku bych si taky nechal líbit, pokud ti, Merle, kousek zbyde...:-))
12.05.2003 00:00 K dílu: Radost
hm, ta analogie je trochu nedořečená...
12.05.2003 00:00 K dílu: Univeržanka Radost
jakože zvuková stránka při čtení nahlas...*
12.05.2003 00:00 K dílu: Univeržanka Radost
neopakované části se mi líbí hodně, ale věci, které staví tento text jako písňový mi neladí... mám na mysli uzávorkované refrény /i když mnozí o tomto popíší stohy/, přesto takové vyjádření míří někam ke klišé (žena nůž a muž... už?) zato "souzněny" a psaní nožem do mlíka je supr.... dokážu si to představit jako písňový text, to jo :-))
12.05.2003 00:00 K dílu: O haiku měsíce dubna: Výsledky!!! Radost
avi
12.05.2003 00:00 K dílu: Radost
jo:-))
12.05.2003 00:00 K dílu: Písmácký sraz Radost
a kolik vydrží takový papouch? (k termínu: já to vždycky zkouším na první termín, ale když to nevyjde, jdu na druhý...:-))
12.05.2003 00:00 K dílu: Závist Radost
ne, ten nápad opravdu tak geniální není... trocha milostné lyriky, což? :-))
12.05.2003 00:00 K dílu: Šla okolo... Radost
* :-) svěží, jasnozřivé, příjemné...
12.05.2003 00:00 K dílu: Deset kilogramů napodobeniny sněhu Radost
trochu mi uniká smysl...
14.05.2003 00:00 K dílu: Sexuální výchova Radost
a sakra... tohle zavání krvavou vendetou, tedy jestli mník není jednou ze zobrazených obětí... radši mizím, nerad bych "spadl ze schodů do rybníka a utopil se"
12.05.2003 00:00 K dílu: Sexuální výchova Radost
skutečně přínosná diskuze... jak nám ten internet ale mění komunikaci :-))
09.05.2003 00:00 K dílu: Úsvit rozjímání Radost
není to úplně haiku, ale má to něco do sebe*
09.05.2003 00:00 K dílu: Radost
* jo, skvostně vygradované
09.05.2003 00:00 K dílu: Sbližování Radost
*
07.05.2003 00:00 K dílu: <3 Radost
aneb "budu tě hladit až do úplného vyhlazení!" *
07.05.2003 00:00 K dílu: Homér??? (dotaz pro odborníky na antiku) Radost
něco takového je v Tao-te-t´ing od Lao-c...podívám se
Nahoru