20.01.2018 15:07 | K dílu: když se dívám na televizi | blbjenka |
Ja vim, ja to pochapala dobre, jen jsem byla lina to cely opisovat, bo su na mobilu :) Tak jinak... Kdyz celek nezaujme ... aneb dokonala forma bez obsahu je naprt... se mi zda podobne Ale co kdyz basnicka by byla byvala zaujala, kdyby byl byval autor tu formu, ktera je nacata spravne, jeste dopiloval a dotahnul, jenze se mu nechce, pac si mysli, ze ctenarum to takto staci? Jako kdyz si autori serialu reknou: Nevadi,ze to nedava smysl,lidi u toho stejne nemysli, jen zabiji cas.. Vyrobci bot si reknou: Nevadi, ze se to za chvili rozlepi, lidi vyhodi, koupi novy...a tak. Ja su narocny ctenar, no, co nadelas, ale obvykle nerypu do lidi, u kterych si myslim, ze na vic nemaj, jen tam, kde mam pocit, ze autor podleza vlastni latku spolehaje na nenarocnost a povrchnost vetsiny... Ufff, snad uz jsem se vypismenkovala srozumitelneji, pac a pusu a mnoho zdaru v dalsim autorskem snazeni | ||
20.01.2018 12:25 | K dílu: Nemůžeme z brány... | blbjenka |
Noc praskla! Hezky apokalyptické.chválim. | ||
20.01.2018 12:17 | K dílu: když se dívám na televizi | blbjenka |
No, kdyz uz jste se tu rozkecali... To schema he zvlastni, ale neva mi. Semtam nejaky ten prizvuk prehlednu. Mne tam nejvic prekazi ty prilis jednoduche, ohrane rymy typu mraky/taky, tobe/ sobe... I basnicku se zajimavym obsahem takoveto laska-paska rymovani sestreli nekam do kategorie zacatecnickych pokusu, sorryjako :) Tedy dokonala forma bez obsahu je naprt, wtz, ale rict, ze na forme nezalezi, Jen kdyz zaujme, mi zni jako prihloupla vymluva, paudon, nejsem megera, myslim to dobre:) | ||
11.01.2018 12:10 | K dílu: Vyhnálovské noty | blbjenka |
Moc pjekné, chválím. Jen ten závěr na mě působí snad poněkud, ehm, pozérsky? Ale za klasickou formu máúcta, respekt | ||
11.01.2018 12:02 | K dílu: donaha | blbjenka |
šišmarjá...cože?? Tedy qětšině jsem na několikáté čtení nějaké pochápání našla, ale tohle mi nedá spát - maková co? Zní to celé pjekně, to jo, a oceňuju nejednoduchost/ nejednoznačnost - ale kurňa... maková co?? :)) | ||
30.12.2017 02:49 | K dílu: to lepší | blbjenka |
Žejo, viď...:) Teda přiznávám že formou je to na můj vkus trochu moc komplikované, takové bloudiště:), ale velmi zaujalo obsahem, jak když mi kradeš myšlenky | ||
25.12.2017 17:59 | K dílu: horizonty | blbjenka |
pointa poněkud ehm, obyč... Nicméně poklona, pochvala, zaujalo, lübü :) |
||
29.06.2017 17:36 | K dílu: K pivu | blbjenka |
Lekrace na úrovni, to se cení... Chválim | ||
15.05.2017 12:49 | K dílu: Sonet pro černého krále | blbjenka |
Ehm... Tak co tedy jeste cervenou kralovnu ve smyslu matta ridleyho? To by mohlo byt zajimave... | ||
15.05.2017 12:36 | K dílu: Šlechticova úvaha | blbjenka |
Výborné, povedlo, chválim | ||
15.05.2017 12:10 | K dílu: Parametry | blbjenka |
Prvni uplne perfekt, presne hrebicek na hlavicku meho gusta | ||
14.05.2017 14:24 | K dílu: Trapný konec dětského hrdiny - říkačka | blbjenka |
14.05.2017 13:57 | K dílu: Radši | blbjenka |
Misty trochu krkolomne...treba ta prvni veta rozkopnuta do dvou versu...nez se ctenar zorientuje, o co jde, tak aby zacal cist znova...plus posledni trojversi v jinem rytmu... Ale rozhodne nadejne, tak * za snahu | ||
14.05.2017 13:51 | K dílu: Dřív byl svět v pořádku | blbjenka |
Par rytmickych skobrtancu... A stacily by drobne upravy, ale ja do toho vrtat nebudu, neni moje... Kdyby sis to po sobe dopiloval/a/o/?, vratila bych se s tipem, pac jinak je to solidni | ||
14.05.2017 13:44 | K dílu: Zrada | blbjenka |
Ponekud to kazi ty prilis jednoduche a tisickrat omlete rymy, kdyz priste zkusis neco aspon trochu originalnejsiho, zvlastnejsiho, aby to melo smrnc... Navrhuji vzdy zapomenout ten uplne prvni rym, co te napadne a pouzit az ten dalsi... Pak to treba na moji pochvalu bude, zatim jen povzbuzeni k dalsi snaze | ||
12.05.2017 10:15 | K dílu: Sonet pro černého krále | blbjenka |
Tak jo. Koneckoncu je super, ze to nekoho inspirovalo k povedenemu dilku a vyvolalo to tu diskuzi ve versich ci co. Jen kdyby nemuseli vsichni nutne vedet, jaka prkotina byla puvodnim impulsem, mohlo mit dilo jaksi hlubsi a obecnejsi vyznam, zejo | ||
09.05.2017 21:41 | K dílu: Yanova odpověď na Alenakařiny plačtivé sonety | blbjenka |
Nejkratší cesta do srdce chlapa vede mezi žebrama | ||
09.05.2017 21:39 | K dílu: Sonet pro černého krále | blbjenka |
Sonety ti jdou, což je obdivuhodné a záviděníhodné, opravdu to není lehká disciplína, takže chválím kvalitní dílko Nicméně nechápu, sorryjako, že ti nejaké pismenkove prestrelky stoji za tolik vynalozene energie a vyplytvanych emoci... Tywole, v africe umiraj deti hlady, kdyz pouziju to otrepane klise, ledovce tajou a joudove za monitory bolestne prozivaji malicherne virtualni bebii, kuwa... Neznas rceni moudrejsi ustoupi? | ||
09.05.2017 21:37 | K dílu: Sonet pro černého krále | blbjenka |
Sonety ti jdou, což je obdivuhodné a záviděníhodné, opravdu to není lehká disciplína, takže chválím kvalitní dílko Nicméně nechápu, sorryjako, že ti nejaké pismenkove prestrelky stoji za tolik vynalozene energie a vyplytvanych emoci... Tywole, v africe umiraj deti hlady, kdyz pouziju to otrepane klise, ledovce tajou a joudove za monitory bolestne prozivaji malicherne virtualni bebii, kuwa... Neznas rceni moudrejsi ustoupi? | ||
08.05.2017 23:54 | K dílu: Odkvétání | blbjenka |
Pěkně to plyne a působí to přirozeně, nenuceně, a disciplína resp. zadání je to těžké, to každopádně, lehce by šlo sklouznout ke kolovrátku a hromadění klišat, ohraných a gramatických rýmů jen pro vyplnění schématu... No, hnidopich by třeba nějakou tu vatu našel i u profíků ale podstatný je celkový dojem a ten tady funguje ok, chválim | ||
03.05.2017 11:47 | K dílu: V hlavě | blbjenka |
:)) | ||
27.04.2017 06:47 | K dílu: Shakespearovy sonety | blbjenka |
Tudy dál, takovejch víc! | ||
19.04.2017 22:55 | K dílu: Sucho | blbjenka |
Možná country písnička | ||
18.04.2017 14:50 | K dílu: Nikdy Tě nedočetli | blbjenka |
Tebe- nebe je faul, po láska- páska- vráska nejprofláklejší rým pitomých říkanek, a kroužek nad u ve slově měsíc mě irituje... Byt jako archaismus je to přípustné, tak višco, evokuje to dělohu... Nicméně zvládnutá forma, smysluplný obsah, atmosféra, fajn, chválím a povzbuzuji v tvorbě i konstruktivních komentářích k dílům jiných | ||
18.04.2017 06:45 | K dílu: Ještě něco o hadech | blbjenka |
Milá a odsýpající pr.. ehm, legrace :)) | ||
14.04.2017 22:09 | K dílu: Po bitvě | blbjenka |
No dobrý, chválim a doporučuji pro příště zaškrtávat "doporučené dílo" jinak mimo hlavní seznam dílo snadno zapadne | ||
14.04.2017 22:02 | K dílu: O | blbjenka |
V jednoduchosti je krása a ve stručnosti síla | ||
14.04.2017 21:59 | K dílu: Svěcení jara | blbjenka |
Fajn | ||
14.04.2017 21:58 | K dílu: Dialóg | blbjenka |
Ty jsi ojedinělý svým stylem a mě to baví | ||
14.04.2017 21:56 | K dílu: U řeky | blbjenka |
Mně osobně se líbí taková vyvážená kombinace klasična a modernosti, tohle na mě působí trochu nuceně... Ale aspoň je inspirace přiznaná a jako cvičení na dané téma to není špatný. Jo a tendle hlaváček mě neba, smrdí mi pozérstvím, to už by mě spíš inspiroval ten žlutej na louce nebo ten modrookej, co mi dělá šéfa, ale proti gustu... | ||
10.04.2017 15:26 | K dílu: Anachronik | blbjenka |
Eh, cože je to v tom sadě, luna, lůno nebo co? | ||
06.04.2017 13:56 | K dílu: Slaměné blues | blbjenka |
zají se chlebem do zory mě zarazilo a udělalo mi to v hlavě "cožeee???" :) už došlo, ale je to zvláštní prázdné flašky, prázdní lidé, prázdné životy... dílko má atmosféru sentimentální, možná blahosklonnou, kdybych zpracovávala takové téma já, ladila bych to v dur, nikoli v moll, vzhledem tedy k zkušenostem a kontextu doby, promarnit život je zločin, což je přípodotek , nikoli kritika samozřejmě :)
|
||
06.04.2017 13:42 | K dílu: Vše umocní dvěma... | blbjenka |
je-li to tady anketqa, tak tedy chápu jaký účel ten ošklivoslov měl mít, a znám případy kde to přesně funguje (odpověď čekáte, nasrát, jó, nasrát, žáno .), ale tady mi to taky působí jako pěstička na očičko, asi je na můj vkus příliš vulgární nebo newim. pak bych připodotkla, že se neumoc/nuje dvěma ale na druhou... jinak chválim. |
||
02.04.2017 03:06 | K dílu: 1938 | blbjenka |
Jako fůj...z holiče seppa jsem měla v dětství trauma... A vůbec z toho jde tak nějak mráz po zádech.. Takže povidlo, dobře napsané | ||
02.04.2017 03:01 | K dílu: BN | blbjenka |
První část ponkud ukecaná, druhá líbí, závěr nejvíc | ||
02.04.2017 02:29 | K dílu: P.S. | blbjenka |
Závidím zralost a sebevědomí a odvahu pustit se daleko od toho, co se nabízí a očekává... Obsahově i formou. V tomto případě nestandardní znamená lepčí | ||
30.03.2017 14:59 | K dílu: Babka z Radovesnic a jiné úlety | blbjenka |
Pobavilo, dík | ||
30.03.2017 14:43 | K dílu: háčky | blbjenka |
nakousnout stačí, nakousne-li se šikovně :) |
||
30.03.2017 14:41 | K dílu: modrá | blbjenka |
takové holčičejší než předchozí přečtené, jemnější, přesto vyzrálé a hodně, hooodně něco připomíná, někoho, ze kdysi ale i kdyby ne, jsem ráda, že jssem našla... oslovuje velmi |
||
30.03.2017 14:37 | K dílu: rána | blbjenka |
pozdě a přeci svítá.... krátké a úderné. jasné a působivé. (žasnu a závidím :) |
||
30.03.2017 14:35 | K dílu: v pokoji | blbjenka |
připomíná ten vtip o vojákovi, co vracel fotky své milé... :) a kéž by to šlo tak snadno, udělat tlustou čáru a šmitec ... ještě tak promarněný čas kdyby šel zpátky vrátit, nicměně vyjádřený pocit se mi velmi líbí a způsob vyjádření velmi chválim |
||
30.03.2017 14:32 | K dílu: na zapřenou | blbjenka |
jako čoveče hustý hele, viď... nicméně nevěřím, žes tu nějaký nováček - spíš reinkarnát již dříve ostříleného autora - (Jitko? Hani?) - přiznej se ale hned! :) teď vážně - fakt oslovilo, oceňuji ucelenou, neč nejednoduchou formu i nepolopatičnost a vícevrstevnatost obsahu, budu se zřejmě vracet a dopřemýšlovávat, co přesně to vlastně všechno může znamenat, nicméně to nevzbuzuje ten pocit, že autor sám pořádně newí co chtěl říct a jen si tak a s čtenářem hraje... autor ví a nechává čtenáři prostor k použití vlastního mozku, což je super :) * a závěr opravdu výrazný, jo |
||
29.03.2017 11:01 | K dílu: Černá Karkulka | blbjenka |
no jo, to je jistě zajímavý námět k úvaze, jací lidé a z jakých důvodů bývali převážně upalováni... leč to je spíš na diplomku, než na zběžný pokec, nicméně za téma k zamyšlení dík :) a ano, bývaly srazy, veřejná čtení (už nejsou? já nevim), vzpomínám si i na nějaké akce pro rodiny s dětmi... ale já nikdy nechodila, páč jsem hrozně ošklivá a nechci aby to lidi věděli.... né, kecám, ale na virtuální komunikaci oceňuji především tu virtualitu, tedy že se u díla komentuje/hodnotí dílo, nikoli to, zda se s autorem dobře popíjí kafe/pivo. tedy myslím, že osobní kamarádšofty mohou tvořivou atmosféru kyberprostoru i zkomplikovat, ale chápu, že to mnozí vnímají jinak a budiž jim to přáno :) ahoj |
||
23.03.2017 12:36 | K dílu: JAFIRE | blbjenka |
nepišu, chybí inspirace :( |
||
23.03.2017 12:16 | K dílu: JAFIRE | blbjenka |
"dost statečné okamžik" mi totiž evokuje brněnštinu :) leda by se nejednalo o přívlastek a podmět ale naopak o podmět a příslovečné určení... v tom případě blbjenka zabloudila ve zvláštně formulované větě, no nic, to se stává i v lepších rodinách :) |
||
23.03.2017 11:58 | K dílu: zmatená | blbjenka |
ješišišmarjá!! :)) |
||
23.03.2017 11:55 | K dílu: Kdo střeží odraz sebe sám | blbjenka |
ten Babica na začátku mě dost vyděsil... :)) a po zaostření... se mi to zdá smutné až mírně hororovité smysluplnou myšlenku v ucelené formě oceňuji |
||
23.03.2017 11:49 | K dílu: Vydří hrátky | blbjenka |
milé, hezké, pro děti vhodné, snad jen ten závěr mi připadá takový školometský, čekala bych něco odlehčenějšího nebo legračnějšího, ale neva, fajn, pochvala |
||
23.03.2017 11:36 | K dílu: než se zjeví | blbjenka |
blíny sluší blivné břečce je super jo, já tu náladu chápu, uplně to vidim... asdi si se nehodí si tady žvástnout, že bych si přála, aby obraz žen v poezii i jinde byl poněkud emancipovanější, nejde přece jenom o chlapy a todlenc, žejo... né, v pořádku, napsalas cos chtěla napsat, jasný hlavně tedy oceňuji, že jsem objevila někoho, kdo váže dobře, váže rád chválim |
||
23.03.2017 11:29 | K dílu: Černá Karkulka | blbjenka |
poetický horor, gothic trend z nadhledu... o archetypech podádek a karkulky zvlášť jsem nedávno něco četla, teď si nevzpomínám přesně... spousta sexu, junga a taqk... osobně si myslím, že hlavní motivací pro vznik karkulek, perníkových chaloupek, hejkalů a spol bylo odrqadit děti od toho, aby chodily samy do lesa, páč to bylo nebezpečný... takhle já jsem přízemní nooo, abych se přiznala na rovinu, mám nepřekonatelnou úchylku na rýmy a volný verš mě oslovuje velmi zřídka, zkrátka ho nevyhledávám tady vidím myšlenku, vidím obrázek, pročež nemám námitek, ale počkám si na něco vázaného, páč vim, že to umiiish :) |
||
23.03.2017 11:09 | K dílu: Co tomu říkáte, pane Werichu? | blbjenka |
taková hříčka, formou trošku legrační, obsahem moc ne, trochu jsem se do toho zamotala, ale jo, v principu chválim :) |
||
23.03.2017 11:05 | K dílu: Pouta | blbjenka |
tedy něco, co zaujme i dělníka ze šroubárny, ale neurazí ani profesora? :)) něco stravitelného pro masy, leč nepřepadajícího přes hranici polopatičnosti, primitivnosti a kýče? jistě dosažitelný a hezký ideál, myslím že byli a jsou tu tací, a i mě vyhovuje ten "střední proud" ve smyslu neblbé leč ne zas přehnaně vykonstruované a namachrované :) ovšem všem se člověk nezavděčí nikdy, lidé jsou různé a mají různé vkusy
|
||
23.03.2017 10:53 | K dílu: JAFIRE | blbjenka |
v první sloce se rytmicky vůbec nevyznám, pročež mě neba. naštěstí nevzdala, dočetla a zbytek zaujal. (druhá sloka-třetí řádek -žeby překlep?) píšu si - objeven nadějný autor -příležitostně zkouknout další díla :) |
||
23.03.2017 10:45 | K dílu: Kutnohorská čajovna | blbjenka |
ten "staromódní" způsob vyjadřování zde působí poněkud nepřirozeně, řeklabysem, aneb autor to ve snaze o poetičnost trochu přehnal, aneb souhlasím s rendlem. ale obsahově - atmosféricky je to fajn. byla by to prima náladovka, kdyby to místy nepůsobilo tak šroubovaně |
||
23.03.2017 10:37 | K dílu: ExMa rie panna, tygry roz sá paná... o půlnoci žhavá... a pak chladná zrána | blbjenka |
křesťanské i jiné mýty, brány nedogmaticky, s nadhledem a v souvislostech jsou jistě fascinující a využívání mýtických postav jako archetypů taky. nicméně sovislost daniela s marií mi značně uniká. dílo nabízí zajímavý námět k přemýšlení... leč furt se mi to rozbíhá do dvou zcela se míjejících témat... |
||
23.03.2017 10:32 | K dílu: Pouta | blbjenka |
ale owšem, druhý extrém je taky naprd, vytvářet něco co vůbec nikoho nezajímá... a přiznávám, že jsem také bývala ješitná a cokoli pod třicet tipů považovala za "neúspěšné" :)) nicméně, pokud někdo vysolí hvězdičku, vykřičník či nějaké kvíknutí a za pět minut už neví co četl, tak mě to nijak zvlášť netěší... řekněme, že tak deset lidí, které dílo opravdu oslovilo a aspoň částečně porozuměli, bych považovala za adekvátní satisfakci. cennější než tipy jsou pro mě smysluplné komentáře, ať už konstruktivní kritika nebo nějaký přípodotek k tématu... tahle forma interakce s publikem má svůj smysl a byla asi původním záměrem písmáka... když smysluplných komentářů ubylo a přibylo bezobsažných hvězdiček, přestalo mě to bavit. samozřejmě, že prvotní ůzaujmutí" lidí je základní předpoklad, ovšem trpělivost přináší růže, kdo ví, třeba by ta "nejlepší dílka" někdo objevil a ocenil později. a kyberpolis nevim co je, no nic, zeptám gůgla :) |
||
22.03.2017 17:03 | K dílu: Pouta | blbjenka |
Add1) možné to jistě je, otázka spíš je, je-li to "dobré". Asi si víc vážím autorů poháněných vnitřní potřebou něco sdělit, byť menšímu množství lidí projevujícímu snahu rozumět, než těch co se podbízí širokým masám nenáročných konzumentů. Ale jsou tací, třeba guy nebo muamarek, kterým závidím lehkou ruku a přirozenost tvorby, na druhé straně písmák zná i smutné případy " vieweghova syndromu" - tAlentovaní, opojeni tipy a kamarádským plácáním po zádech zamířili nenávratně do propasti kýče a smysluprostého plácání Add2. Bývala jiná doba asi. Méně autorů, člověk se při hledání díla co stojí za přečtení nemusel prohrabovat takovým množstvím balastu a trochu vytrvalý a neúplně blbý autor si časem prostě vytvořil " renomé" | ||
22.03.2017 16:35 | K dílu: pohled oknem na kousek mírně šedivého nebe | blbjenka |
Smutný... | ||
17.03.2017 09:44 | K dílu: nad křídly racků | blbjenka |
Místy probleskjjí zajímavé nápady,ale nerýmuje se to, fakt ne... | ||
17.03.2017 09:36 | K dílu: Rozsvíceno | blbjenka |
Na můj vkus trochu moc přímočaré, nicméně milé. A důstojné, ano. Oceňuji cit pro formu. A ať zhasne, kdo se nebojí, je zásadní myšlenka a závěrečný verš, který by se hodil ledaskam, ale sem rozhodně taky | ||
17.03.2017 09:25 | K dílu: Pouta | blbjenka |
Nojo, opusrila mě múza, zdá se, a ždímat ze sebe něco násilím jen aby bylo co zveřejnit, to rozhodně nechci, ona i na výsledku bývá urputná snaha dost vidět :) ani na zdejším serveru jsem v posledních letech při letmém nahlédnutí nenarazila na nic inspirativního přesně dle mého vkusu... Ale teď se možná porozhlédnu důkladněji :) | ||
14.03.2017 14:56 | K dílu: Světlo v tmách | blbjenka |
A me se to liibii... Klasicka forma, smysluplne, neprepatetizovane, chvalim velmi | ||
14.03.2017 14:46 | K dílu: Čekání | blbjenka |
Takova miniaturka, no, ale libi se mi smysl a nalada | ||
14.03.2017 14:43 | K dílu: Tání | blbjenka |
Mile sentimentalni.prvni dve sloky pekne slapou, treti by mozna snesla doladit, aby slapala stejnym krokem, treba, ale jo, fajn. | ||
14.03.2017 14:37 | K dílu: Nemilá zkušenost... | blbjenka |
:) | ||
07.08.2016 21:59 | K dílu: horší časy ... | blbjenka |
Jo, minulost nas jednoho dne dohoni a sezere nas... Jako metaforka je to fajn | ||
28.01.2011 20:17 | K dílu: Lidská komedie | blbjenka |
... diaré ... :)) | ||
28.01.2011 19:24 | K dílu: Prodám svého anděla | blbjenka |
už jsem to četla a neměla potřeu to komentovat, páč bych se opakovala - ale když už jsem teda byla poctěna avízem - nápad je to sám o sobě hezký, i styl ujde, ale autor to dost zaklil tím obrovským množstvím detailů, které děj neposouvají, ale jen potvrzují, co víme už od první věty - jak kdyby se s někým vsadil, kolik toho dokáže vymyslet na téma anděl jako mazlíček - ještě pelíšek a ještě kastrace a ještě očkování a ještě granule - těch detailů je tam víc než je potřeba i víc než je únosné - mě to aspoň otrávilo velmi (aneb natahované tričko - dobrý nápad je třeba vytěžit, nikoli rozňahňat). s tím saddámem si nejsem jistá, jestli je to vtipné nebo laciné - že saddám zrovna - no, kdo ví. taky by bylo prima, kdyb se postavy nějak víc od sebe odlišovaly, i stylem mluvy třeba, nějak mi splývaj. ale že je to jiné než zde většina, to souhlas, takové roztomilé. | ||
27.01.2011 17:56 | K dílu: Nicol | blbjenka |
ok, ok, pestrost musí bejt... jenom ten prolog - naznačí a pak nic :)) | ||
27.01.2011 17:49 | K dílu: Nicol | blbjenka |
zklamání veliké - já podle prologu čekala, že s tou holčinou budeš mít něco ty... :) ... a ono je to celé takové standardní až archetypální, ale napsaný dobře, to zas jo... žárlivý protivný zahořklý stárnoucí brécy jsou zlo, někdo by je měl humánně utratit dřív, než se z nich stane tohle :) (pán se uráčil přijít domů, předpokládám, a bůh ví, kolik jich vypil) | ||
27.01.2011 02:48 | K dílu: Červená královna | blbjenka |
tak on celej ridley stojí za přečtení, původ ctnosti třeba - kterej by ti moh vyvrátit ten názor, že "žijeme pro nic, jenom abychom předaly geny, pokud nevěříš v nic vyššího" - páč to už je zase dawkins a ani ten to nemyslí doslova - ale to je jedno koneckonců, báseň líznutá knihou proč ne, sedět na život za určitých okolností může, to nerozporuju. jen ten prolog - první věta - divně formulovaná - krom toho, nešťastný termín "boj o život" použil už darwin a víme kam to vedle respektive jak to bylo zneužito - druhá věta ano, třetí se týká té původní královny, té alenčiny, ne té biologické - "Svět se neustále vrací na počátek" je bezobsažný filozofický žblebt a "Mění se, ale nepostupuje kupředu" je prostě nesmysl. na místě zůstáváme relativně - vzhledem ostatním, ale celý systém i s náma se vyvíjí a posunuje dopředu neustále -aneb wrightovo víc než nic je taky moc pěkná knížka :) teprve druhý odstavec prologu konečně dává smysl. ne že by na tom až tak záleželo, prolog sem, prolog tam. | ||
27.01.2011 02:07 | K dílu: Červená královna | blbjenka |
no, zrovna tenhle citát je poněkud připitomělý - říct "Teorie Červené královny tvrdí, že ve světě probíhá boj na život a na smrt" je asi podobné jako říct "obecná teorie relativity tvrdí, že stejně všichni nakonec umřeme" aneb netahejte nám do přírodních vět frázovité filozofické tlachy, děkujeme :) jako sice má ta teorie potický název vypůjčený z Alenky v říši divů, což ovšem nic neměn nic na tom, že jde o pouhý popis přírodních zákonitostí - není žádný důvod tvrdit, že tak jak to je je to dobře nebo špatně a vyvozovat z toho cokoli pro úvahy o smyslu lidského života. kdyby se to jmenovalo prostě "souběžná evoluce", třeba by to k tý antropomorfizaci tolik nesvádělo = nic proti básni, ale s ridleym má společnýho dost málo :) | ||
27.01.2011 01:34 | K dílu: Červená královna | blbjenka |
co je to prt? :)) (a jen tak mezi náma, teorie červené královny tvrdí něco úplně jinýho:) | ||
26.01.2011 23:47 | K dílu: Povinnosti | blbjenka |
to se těšim, až bude přetažení pracovní doby důvodem k vyhazovu :) jako scifi mě to až tak uplně nebaví, páč je to jaksi linární aproximace, až moc logické - samozřejmě lepší než nějaké nepravědopobné a krkolomné nápady, ale aspoň trochu víc originality bych uvítala - ale styl solidní, čte se dobře. chválim. | ||
26.01.2011 17:23 | K dílu: Kulihrášek ví svý | blbjenka |
jo, je to takový milý, ale teda natahuješ to jak malý tričko - některý místa by se daly vypustit, aniž by to obsahu ublížilo, spíš naopak, i některý dialogy jsou takový "aby řeč nestála" - dalo by se zkrátka trochu proškrtat pro větší spád. dvakrát se tam z pana Libíčka znenadání stal Libčík :), hold má být zcela určitě holt, páč hold se leda vzdává, nevim co je "spičička" - a nezdá se mi pravděpodobný, že by ten člověk řekl "do požehnaného stavu" - jednak je to moc spisovný a jednak to za daných okolností moc velký požehnání neni, žejo, stejně tak "uplakané oči", "nějací uličníci" - když mluví celou dobu nespisovně tak najednou neřekne uplakané. divná je taky věta "měl pootevřenou tlamičku a vypadal, že se směje" - není tam jasné kdo - člověk by čekal, že pes, ale proč bys pak hned v další větě zdůrazňoval, že (už zase) mluvíš o jezevčíkovi - jako bys tím říkal, že předchozí věta se vztahuje k někomu jinýmu - ale copak maj pánové tlamičku? :) každopádně se mi líbí atmosféra a postavy, takové hezké české figurky, fajn | ||
26.01.2011 16:57 | K dílu: Múza | blbjenka |
v tratolišti exaktního pragmatismu? | ||
26.01.2011 16:35 | K dílu: se vzdáváním se; v -odolatelně- znáš | blbjenka |
ó, prázdno sukultur! :) mám z toho na mozku uzel | ||
25.01.2011 23:27 | K dílu: Neznámo kde, neznámo kam | blbjenka |
zíííív ... nuda veliká. (potřebuje v somálsku někdo česnek?) | ||
25.01.2011 16:19 | K dílu: didaktika poézie | blbjenka |
jsi na chlapa nějak ukecanej (áno, je to dlhé :)) ale je to zajímavé a několik hřebíčků dostalo přímo po hlavičce, takže jo. jo. | ||
25.01.2011 13:56 | K dílu: Za všechno si můžem sami | blbjenka |
Vladimír má pravdu a to tak, že úplně. i kdybych ti věřila, že to myslíš upřímně - tě neznám, tak nevim, ale asi jo - tak formou - tou naivitou a prvoplánovitostí - to skutečně připomíná agitku, témata se mění, veršovánky zůstávají - jednou je to se sovětským svazem na věčné časy, jindy EU je naše spása nebo musíme zachránit planetu - zkrátka pokud se příliš tlačí na pilu, pokud se do toho opřeš plnou silou s tím, že teď teda všem vysvětlíš jak to ve skutečnosti je a co mají dělat, pak to působí spíš směšně nebo jak říká vladimír a je to celé jaksi kontraproduktivní. má-li to mít nějaký řekněme přesvědčovací účinek, je třeba o těchto tématech psát věcně, racionálně, bez přehánění a hlavně bez patosu. a rozhodně by tomu víc slušela próza, blog nebo něco. | ||
25.01.2011 13:28 | K dílu: Záhada | blbjenka |
pěkně strašidelný :) a srážku vlků v letu bych teda ráda viděla :) | ||
25.01.2011 13:18 | K dílu: úvaha o škatulkování | blbjenka |
no. zábavná byla rovněž krabice s nápisem "prkna z hřebíky". byly v ní... prkýnka, na kterých jsme seve školce učili zatloukat hřebíky, co s nima měla máti do udoucna v úmyslu opravdu netuším, ale přece se to nevyhodí, žejo :) rovněž tak sud plný starých ztrouchnivělých duší z kola rozstříhaných na deseticentimetrové kousky -někteří lidé jsou zkrátka zvláštní :) | ||
25.01.2011 13:11 | K dílu: Voda | blbjenka |
-II- | ||
25.01.2011 13:09 | K dílu: úvaha o škatulkování | blbjenka |
škatulky jsou zlo, ale zkus to bez nich - nejde - škatulkový pud je hluboce zakořeněn v lidské psychice. potěšilo zjišění, že lidé shromažďující extrémně krátké provázky, odpárané kapsy ze starých košil a podobné poklady jsou i v jiných rodinách :) fejeton shledávám dostatečně fejetonovitým, pročež chválim. | ||
24.01.2011 22:48 | K dílu: Kateřina, Arnošt | blbjenka |
aha - nedochází, tedy nedošlo - jasnovidectvím netrpím :) však v pohodě, ale na tenkým ledu trvám. | ||
24.01.2011 20:20 | K dílu: Úvodník od autora - VT Marvin | blbjenka |
tak jako né že bysme tohle nečetli už ikskrát v různých variacích, snad i v úvodníku už něco podobnýho bylo, jen si teď nevzpomínám kdo ... to je fuk, prostě klasika, ale proč ne nicméně velmi zábavná diskuze - obzvlášťní dík arminovi za první větu a brack za zmínku o "sociálním cítění" - chlámu nahlas :)) | ||
24.01.2011 20:09 | K dílu: Konzument | blbjenka |
jako jo, téma zajímavé, ae zpracování trochu příliš polopatické. | ||
24.01.2011 20:06 | K dílu: Kateřina, Arnošt | blbjenka |
v podstatě souhlas s brack a aššur - páč z některých témat jde taková hrůza, že je namístě otázka, kdo vlastně má právo o nich psát (aby to jako nezavánělo zneužíváním silných emocí nebo bohapustým plácáním člověka, co o tom ví jen to, co si přečet) - sice ti věřim, že to myslíš dobře, o tom žádná, ale stejně - prostě příliš tekej led, pardon. | ||
24.01.2011 19:44 | K dílu: před šestou | blbjenka |
šmejd! :) | ||
24.01.2011 19:40 | K dílu: Veršování | blbjenka |
tak na první přečtení jsem si říkala, žes to s tou miniaturizací přehnal... na druhé a další jsem se chytla, jasně, prima momentka. psaní jako ventil, bodejť. ovšem na první pohled (graficky) to vypadá jako pouhý seznam slov, dovedu si představit, že to někoho může odradit. pak záleží už jen na tom, věříme-li dotyčnému autorovi, že za prvním dojmem lze a vyplatí se hledat něco víc :) | ||
24.01.2011 19:27 | K dílu: Rozhřešení | blbjenka |
mrtvý prd ví je už takové , no, ehm... viz aleš :) ale když si tohle odmylím tak jinak rozhodě ano. tohodle satanáše mám výrazně radši než toho co píše kravinky. todle totiž neumí až tak kdekdo. | ||
15.01.2011 23:44 | K dílu: Báseň pro mě | blbjenka |
(no, drobná nápověda pro zorientování se v terénu - úspěch je od 15 vejš :)) | ||
15.01.2011 19:22 | K dílu: Tentokrát to nebylo tak jednoduchý | blbjenka |
záhadou je, proč si probůh chlapi myslej, že tyhle jejich kecy někoho zajímaj... :) | ||
15.01.2011 17:39 | K dílu: Báseň pro mě | blbjenka |
upřímně pobavilo, dík :) | ||
15.01.2011 16:07 | K dílu: TERITORIUM | blbjenka |
... tím se ledacos vysvětluje... (paviáni jsou to, paviáni a nic jinýho :)) | ||
14.01.2011 00:28 | K dílu: Rozhodně nečekejte sex | blbjenka |
apropos Norberte, zajímala by mě definice pojmu "feministická dikce" :) a vůbec - jsme tu od toho, abychom hodnotili, zda hrdinové povídek jednají "lépe" nebo "hůře" než naši partneři, je důvod předpokládat, že hrdinka=autorka, nebo mi unikají nějaké souvislosti? | ||
14.01.2011 00:21 | K dílu: Rozhodně nečekejte sex | blbjenka |
ale jo, já myslim dobrý, zaujalo. až na to scénaristický klišé (vždy je třeba otěhotnět ve (ne)vhodnou chvíli, páč jinak by to nebylo zajímavý) a pár chybějících čárek | ||
13.01.2011 23:02 | K dílu: zadání 68. KOULE | blbjenka |
no, tož pohledy můžou být různé, my třeba už jsme ztracený, ale mládež přeci někdo varovat musí :) - a u něj jako u jednoho z mála je 100% jistota, že to myslí upřímně, páč to vzhledem ke své diagnóze jinak neumí. nevim co komu vadí (Jerry), vždyť je roztomilej. :) | ||
13.01.2011 21:31 | K dílu: zadání 68. KOULE | blbjenka |
blboun: cožeto?? | ||
13.01.2011 14:50 | K dílu: Bar | blbjenka |
prosila bysem vysvětlit, co je to ta svíca jinak povíd´ka fajn, akorát jsem se nedozvěděla, proč bere léky a co má za problém s matkou, no co já vim, třeba to není důležitý Mirek Dušín pije griotku? no to jsou věci :) |