08.10.2012 16:10 | K dílu: Úděl | Floridor |
pété: pokora ano, před osudem, životem, smrtí, talentem, vědou, uměním či před zdravým selským rozumem, pracovitostí, hrdinstvím atd. ale ne před neexistujícím.Problém vidím spíše ve vztahu k prostým lidem, kteří věří...zde volím zásadně metodu: mlčeti zlato, či spíše mlčeti nad zlato. |
||
30.09.2012 10:31 | K dílu: Výstup na kopec | Floridor |
swen: díky za kritiku. Budu na tom pracovat. | ||
28.09.2012 16:39 | K dílu: Cesta | Floridor |
Promiň, ale asi ti zkazím sváteční Svatováclavskou náladu. O tvou báseň je zde velký zájem a sklízíš body, což ti přeji. Ale podle mě je tato básnn snůškou frází a klišé, se kterými v poezii nikam nedojdeš. Ještě jednou promiň. Zamysli se třeba nad tím, kolikrát slova a slovní spojení a myšlenky z tvé básně (ne doslova,samozřejmě) zaznívají v písničkách pop-musik. | ||
28.09.2012 11:26 | K dílu: Z léta v lesíčku | Floridor |
Gamnazistka: díky. Já používám malá a velká písmena tak, že začínám velkým písmenem a když další verš první verš nějak rozvíjí, tak už následuje malé písmeno. Jde vlastně o věty bez interpunkce. Čárky a tečky mezi slovy a větami považuji v poezii za rušivé a proto jsem je nikdy nepoužíval. První tři verše považuji za "holé" věty. Potom už následují věty "rozvité", proto vždy jen první verš myšlenky začíná velkým písmenem. Někdo začíná každý verš velkým písmenem. Kdysi jsem to také dělal, ale nevidím v tom smysl. Pouze čtenář musí více přemýšlet, kde jedna myšlenka začíná a kde jiná končí atd... | ||
17.05.2011 10:37 | K dílu: Ztracená | Floridor |
Výběr od Printa, to mluví samo za sebe. Na ostatní, hlavně to jízlivé,se vykašli. | ||
10.05.2011 17:55 | K dílu: Z ranních nálad | Floridor |
return-of-ca-2: díky za uznání a upozornění na překlep. Už je opraveno. F. | ||
09.05.2011 12:30 | K dílu: Z ranních nálad | Floridor |
mrzí mě, že jste nepochopila....metafora není možná povedená, ale když může "vyskakovat Jim z láhve",tak mohou vyskakovat z lahve (obrazně řečeno) i pastevci...tak je to myšleno. | ||
09.05.2011 12:05 | K dílu: Z ranních nálad | Floridor |
Ještě dodatek: houba co dělá z mléka kefír pochází z Tibetu, jiná z Kasvkazu. Žádná z horní, dolní... | ||
09.05.2011 12:03 | K dílu: Z ranních nálad | Floridor |
Petrusha: vtipné,ale mj. mravenci se nedožívají 120 let a neumí dělat kefír... Honzyk: člověk až žasne, jaké asociace politicky nevinně myšlený text povede...věru jsem nemyslel na nic z toho, co zde uvádíš, to je jen v tvé hlavě...všichni trochu z dneška blbneme. | ||
09.05.2011 09:02 | K dílu: Z ranních nálad | Floridor |
děkuji za radu...začnu si tento den užívat. | ||
09.05.2011 08:59 | K dílu: Z ranních nálad | Floridor |
milenka: myslíte pokračovat (v textu...)? | ||
04.05.2011 06:39 | K dílu: sama před sebou | Floridor |
Tip. Metafory s křídly a sbírkou motýlů jsou povedené."Místo radosti/obsazuje zlost" je také tak trochu metafora (slovesem "obsazuje"), ale není pro vás určitě problém to třeba časem ještě změnit. Básni by to prospělo. A ještě rada: neberte nikdy při tvorbě ohled na potenciální čtenáře. Řiďte se jen můzou a inspirací ve vás. | ||
04.05.2011 06:39 | K dílu: sama před sebou | Floridor |
Tip. Metafory s křídly a sbírkou motýlů jsou povedené."Místo radosti/obsazuje zlost" je také tak trochu metafora (slovesem "obsazuje"), ale není pro vás určitě problém to třeba časem ještě změnit. Básni by to prospělo. A ještě rada: neberte nikdy při tvorbě ohled na potenciální čtenáře. Řiďte se jen můzou a inspirací ve vás. | ||
30.04.2011 09:55 | K dílu: prolínání | Floridor |
je to poezie,vím, ale metafory by přece jen měly být alespoň zčásti reálný základ. Jinak text dostává jiný smysl: kameny obvykle nemají žádné póry, do kterých by se mohla vskánout voda. Mají ovšem praskliny. Podle mého výklady by to znamenalo, že z "Něho" ve vás nezbylo nic, jste prosycená jako kámen vodou, ale kámen být vodou prosycen být nemůže, jak jsem již napsal.Po kamu voda jen steče. Dále: kámen se na povrchu" rozepsal...!?? Netroufám si radit, ale trochu bych to upravil. I tak dávám tip. | ||
30.04.2011 09:43 | K dílu: iron ie | Floridor |
Ano. Tip. | ||
30.04.2011 09:39 | K dílu: První večeře bez Jošuy | Floridor |
Dobré, ale ten formalin je morbidní.Kdyby celá báseň byla psána černým humorem, tak by to nevadilo,ale tak...přesto tip ! | ||
30.04.2011 09:32 | K dílu: Tanec mezi regály | Floridor |
Dobré... | ||
28.04.2011 11:55 | K dílu: Jarní moderna 2011-1 | Floridor |
Děkuji, Algeno, už nejsem bez komentáře či kritiky, díky i za tip. Zároveň jsem tě objevil, myslím tvoji tvorbu a s chutí se začetl. | ||
26.04.2011 08:52 | K dílu: sebelíturgie; kázání nahoře o dolní pravdě | Floridor |
Zde stojím přede všemi Člověk zralého rozumu jenž ze života poznal vše co živý může znát.... (G. Apollinaire: Sličná rusovláska) | ||
08.12.2010 14:39 | K dílu: Satelity | Floridor |
"...příběh s netěsnícím koncem", dobré. | ||
08.12.2010 14:30 | K dílu: Odstrojování | Floridor |
Hezké jsou některé metafory. Ale ta, "Na střechách čas jedl hnízda..." nebo tak nějak to tam máš, mi jaksi nejde pod nos. Zvolil bych jinou metaforu a ne čas, ale voda.... je tou škodnou. Báseň je zbytečně dlouhá a tudíž i s hluchými místy. Verš "Kroky znějí břidličnatě" (na mokrém asfaltu) nic neříká... Promiň. A ještě něco: onu hrůzu ze záplavy v našem okolí jsi dobře vystihl krátkými úsečnými verši. Neříkám, že je to nápodoba, ale stejným způsobem napsal kdysi K. Šiktanc "Heinovské noci", básnickou skladbu o vypálení Lidic německými fašisty. Kaaždému, kdo onu básnickou skladbu zná, se Heinovské noci musejí při čtení této básně vybavit, třeba: A ráz a dva a kruh se úží... a škrtí tichou spící ves ...a slepý pes se dívá do tmy a zakopává o řetěz... Hezký den... | ||
29.07.2010 17:44 | K dílu: Pozdní píseň | Floridor |
clovrdík: za všechny kritiky moc děkuji. | ||
08.02.2010 15:11 | K dílu: Zimní romance | Floridor |
Zkus si to představit jako obraz: v zamlžené pustině silueta lyžaře na pozadí probleskuje koloryt města...a k tomu ty stromy v homolích sněhu a ledu a silnice, kolem nichž nejsou jako v létě příkopy, ale bariéry sněhu... | ||
07.02.2010 14:45 | K dílu: Zimní romance | Floridor |
Mrzí mě, že dojmy z pobytu v zimní krjině, které jsem se snažil sdělit, zůstávají čtenářům utajeny. | ||
16.01.2010 10:52 | K dílu: Tichá... | Floridor |
Nesouhlasím s výše uvedenými pochvalnými kritikami Už sám první verš je klišé: dalo by se krájet... A ani jinak nezaujalo. Lze říci, že mnohé v básni řečené jsou banality...Sorry. | ||
06.11.2009 21:07 | K dílu: Náš rybník | Floridor |
avox: přesvědčilas mě | ||
06.11.2009 19:11 | K dílu: Náš rybník | Floridor |
Norsko 1: To první je nadpis a to druhé první verš. Nejde a nejde mi udělat mezeru mezi nadpisem a prvním veršem... Ten první Náš rybník je ale větším písmem... | ||
14.10.2009 14:32 | K dílu: Pěší zóna | Floridor |
Děkuji za radu, ale: Udělal jsem, dokonce jsem zde nastavil upravit text, opravil jsem sloky a po kliknutí a otevření mé stránky to bylo zase jako před opravou. | ||
14.10.2009 11:11 | K dílu: Pěší zóna | Floridor |
Nejdou mi dělat odstavce, jak bych chtěl... | ||
05.10.2009 08:53 | K dílu: Mezipatra | Floridor |
"ústa jí zarostla polibky" Na první počtení dobrá metafora, ale vzápětí mnou projela zimnice odporu. Obraz či představa zarůstajících úst (brrrr) totiž vzhledem k tomu, jaké existující dnes reálné nemoci působí mnohem silnější než polibek. Ten už to nevyváží. | ||
02.10.2009 13:08 | K dílu: Pěšiny | Floridor |
Tip. U takových básní jako je tato, koumám obvykle, kam autor či autorka chodí na metafory a asociace. V těch prvních třech slokách je to skutečně věc inspirace, nápadu.V tom posledním odstavci jako bych v pozadí viděl nějaký slovník: vyjít v kartách vyjít dveřmi či s dveřmi lze připojit další vyjít... s penězi, na Sněžku, vyjít v loterii, vyjít s partnerem atd... Jestli jsem urazil tak se omlouvám. | ||
02.10.2009 12:48 | K dílu: Smutný návrat | Floridor |
A.H.: Znamená něco jako: Jsem mimo,smutnej atd... , snad je to zřejmé... | ||
10.07.2009 07:55 | K dílu: Deštivé léto | Floridor |
raja: děkuji za upozornění, to byl přehmat s těmi vázanými verši, jinak ovšem příliš nesouhlasím: vše je o deštivém létě...mohlo by to být i delší...a nejsilnější dle mne je vyjádřeno na závěr. | ||
01.12.2008 16:07 | K dílu: Novej Písmák je děsně děsnej!! :-) | Floridor |
Modř byla lepší. Nejhorší na novém Písmákovi je ten celoplošný rastr-vzor, připomínající nejlevnější tapetu z roku raz dva... | ||
17.11.2008 18:10 | K dílu: Podzim x+1 | Floridor |
a2a2a: děkuji za úpravu. I panu hermitovi. Je to úplně nové,takže možná bych tam později udělal nějaké úpravy sám, ale vy jste mě předběhli. Děkuji once more. | ||
09.11.2008 06:50 | K dílu: Doušek | Floridor |
mylenka: helmu samozřejmě mám, i když většina in line bruslařů ne. Ale z tvé poznámky je cítit spíše jakýsi výsměch... ruprecht: V každé básni nemusí být zmínka o tělesných pletkách, ostatně ani tato báseň je nevylučuje, jen se o nich pomlčelo.To se ve slušné společnosti občas dělá. Báseň je úplně nová. Pokud by se ukázalo, že něco v onom smyslu je v ní nezbytné, není problém to "vylepšit". | ||
04.11.2008 19:11 | K dílu: Výčitka | Floridor |
aleš-novák: děkuji, už je to opraveno | ||
03.11.2008 17:33 | K dílu: Podraz | Floridor |
avox: Podraz je asi silné slovo. Má to znamenat, že tisk mě informacemi o mně a mé tvorbě even. fotkami prozradí ("mé poetické neduhy skryté pod košilí běžnou ...). | ||
03.11.2008 11:43 | K dílu: Říjen 2008 | Floridor |
supizmus: děkuji za připomínku. Nejspíš to udělám. Báseň lze snadnějí krátit než prodlužovat. | ||
02.11.2008 14:46 | K dílu: Smíření | Floridor |
avox: je to nějak tak, jak to napsal kdysi Francois Villon: ...a milujícím mužům dím: ač kdysi patříval jsem k vám dnes přísahám, že napatřím... | ||
02.11.2008 12:23 | K dílu: Výčitka | Floridor |
avox: je to myšleno jako nadsázka...mrzí mě to, že i jeden současný "slavný" básník to chápal otrocky, jak je to napsáno. Vy snad ne. | ||
02.11.2008 08:47 | K dílu: Říjen 2008 | Floridor |
lucie up: Do básně se příliš technických údajů nehodí, takže jsem předpokládal, že si čtenáři domyslí, že jde o betonové cyklostezky. Jedna je např.podél trati Prostějov - Bedihošť 5 km. Jinde mají asi více, to záleží, jak radnice tomuto sportu přejí... Ale jsou i kolečkové brusle, kterými se dá jezdit po trávě a to ještě v zápřahu za koněm! Viděl jsem TV. | ||
31.10.2008 21:19 | K dílu: Po letech | Floridor |
Pavel Dyba | ||
11.03.2008 23:03 | K dílu: Petr Hrbáč - Čekali | Floridor |
Petr Hrbáč je autorem, kterého nemusím. V jeho tvorbě mj. věci a snad i zvířata myslí a konají jako lidé....řeknete v bajkách také. Ale to je něco jiného... Jeho tvorba se pohybuje většinou v oblasti hororů a absurdit, čtenář marně dumá, co chtěl autor říci a zdali to nešlo srozumitelněji, alespoň v náznacích. Vím, to se dnes nosí... Řekl bych jako člověk, který se snaží také občas něco napsat, že není asi těžké spojit ve verších cokoliv s čímkoliv a dát tomu nějaký ten stylový a slušivý kabát. Ať si čtenář láme hlavu. V poezii se dnes uplaňuje i metoda, kdy se pouze záměrnou volnou slov vyvolávají pocity, vycházející z významu už jednotlivých slov (květ-krása, hnůj, mrtvola - ošklivost atd...) a neklade se už důraz na smysl celé básně nebo jednotlivých veršů. Omlouvám se a vím, že asi "dostanu lekci". | ||
07.03.2008 13:14 | K dílu: Jarní motiv I | Floridor |
Sbíral jsem je, tak to musím vědět... | ||
07.03.2008 11:50 | K dílu: Jarní motiv I | Floridor |
Ještě avízo... | ||
07.03.2008 11:50 | K dílu: Jarní motiv I | Floridor |
Věřte mi, vosy a sršni začínají každý rok znova od královny...a jinde... | ||
28.02.2008 13:01 | K dílu: Březnový žert | Floridor |
pété: dovolil jsem si trochu techniky zaklet do poezie: mraničky a chladničky totiž zatím většinou pracují na principu podtlaku a následného rozpínání plynů v trubkách vlivem atd...výsledkem je led. | ||
23.02.2008 20:40 | K dílu: dreamweaver na www.liter.cz krade!!! | Floridor |
Děkuji za info a za avi. Ani jsem nevěděl, že to došlo až k soudnímu líčení a k rozsudku. | ||
08.12.2007 11:16 | K dílu: Na bicyklu | Floridor |
ruprecht: děkuji za uznání, i pokud jde o jiné básně... | ||
07.12.2007 18:03 | K dílu: Ráno II | Floridor |
Polly...: ano, uvažuji o to, že první verše změním.... | ||
07.12.2007 17:46 | K dílu: Ráno II | Floridor |
avox: držím palce, nápověda: rána nás všech jsou dost podobná...nehledat v tom nic neobvyklého... | ||
05.12.2007 07:05 | K dílu: Píseň | Floridor |
Genitivní metafora(v tomto případě "cáry noci") se může snad občas použít, stejně jako "jak" - i u mnohých "zavedených básníků" se to jimi jen hemží. Ale zde se i při zachování obrazu a smyslu básně-ičky může klidně nahradit. Hned provedu... | ||
04.12.2007 20:01 | K dílu: Z rána na náměstí | Floridor |
Děkuji za uznání. | ||
01.12.2007 19:36 | K dílu: ...jedno tělo | Floridor |
Ale z textu musí být zřejmé, že se tam má něco hledat...Musí to být řečeno nejednoznačně...Jestli je v básní nevysloven nějaký detail, o kterém čtenář nemá ponění, tak to není ono. Skoro bych řekl, že se dnes po básnících chce, aby alespoň některé básně autora byly něco jako skrývačka atd...Z tvé básně vyplývá, že jde o lásku, která měla nějaké problémy, ale vše nakonec dobře dopadlo. | ||
01.12.2007 11:10 | K dílu: ...jedno tělo | Floridor |
Dobré, ale příliš srozumitelné, bez tzv. přesahu...,promiň. | ||
30.11.2007 23:39 | K dílu: ještě | Floridor |
Ještě zpřesnění: konec básně bych upravil: nestydatě kopírují vyzývavé gesto: K zemi.... Ale koukám, vy už jste se odpojil, tedy dobrou noc... Omlouvám se zároveň, že jsem si dovolil navrhnout opravu... | ||
30.11.2007 23:22 | K dílu: ještě | Floridor |
Omlouvám mse za zdržení, původní text se mi ztratil... Myslím si, že to není úplně zvládnuto. 1) z "ohluchlých šatů" bych udělal "bezvládné šaty" 2)zakončil bych to: vyzývavě respektují gesto: "K zemi" Výbuch v kráteru není totiž způsobován výstřelem z ruční zbraně, to jako důstojník v.z (bývalý), ještě vím...Proto ten váš původní povel není adekvátní... | ||
30.11.2007 22:27 | K dílu: Z prázdninového deníku | Floridor |
I to kouření bylo jen v básni...Ale kdysi jsem kouřil.Ta chobotnice byla také ozvěna hezké dovolené vloni. A ještě bych měl prozradit, a to je fakt,přísahám, že celou báseň jsem napsal ve stylu, jak se dnes asi často píše (viz Antologie české poezie 2007), že jsem v rychlosti napsal, co mě právě napadlo, bez přemýšlení a potom jsem teprve zkoumal, co tento podvědomý, snový styl vyprodukoval. Zkuste to také... | ||
30.11.2007 21:48 | K dílu: Prosincová móda | Floridor |
podle reakce alfonsa se to asi úplně nepovedlo, ale uvidíme.I ve tvorbě se někdy postupuje pokus-omyl... Ono se dá všechno v poezii,lyrice parodovat nebo přímo zesměšnit, ale nic ve zlém. Beru to. | ||
30.11.2007 21:44 | K dílu: Z prázdninového deníku | Floridor |
mylenka: básně se nevykládají, ale budiž, já se takové utajené básně teprve učím psát. Má to znamenat asi toto: bouřka je mi ukradená, a další možné (jedno z...) nebezpečí je daleko, takže i když harpuna nevystřelila, tak se nic nestalo....Prózou se to přesně nevystihne, ale jde o symboly nebezpečí a obrany, která selhala, ale nebylo jí třeba atd... Je to trochu bláznivé, jako celá poezie...a umění. | ||
30.11.2007 08:59 | K dílu: Z prázdninového deníku | Floridor |
Program někdy neposlouchá...Strofy po odeslání splynou v jeden celek... | ||
30.11.2007 08:47 | K dílu: Z prázdninového deníku | Floridor |
Inkoust zde není symbplem psaní... | ||
29.11.2007 22:55 | K dílu: Z prázdninového deníku | Floridor |
Není problém to nahradit významovými slovesy nebo vypustit. Uvidíme, děkuji...Autor to hned nevidí.F. | ||
29.11.2007 08:40 | K dílu: Právě... | Floridor |
Prsten může cinknout, i když na prstu zůstává...třeba o pohár s vínem... | ||
29.11.2007 08:07 | K dílu: Právě... | Floridor |
Mylenka: vranní vodopád ...tim jsou myšleny vlasy...Skoro nevím, zda mám či nemám mít radost z toho, že báseň není jednoznačně pochopitelná... Cítím někdy nejen zde kritiku přílišné průhlednost mých textů... | ||
29.11.2007 07:48 | K dílu: Právě... | Floridor |
Sporné slovo je tam jen jedno, bylo. A byl to noční překlep. To druhé sporné slovo už vysvětlila Mylenka...Také se mi nelíbí 2 x -pád.Proto to ještě změním. | ||
28.11.2007 23:36 | K dílu: Právě... | Floridor |
Ano. | ||
24.11.2007 20:26 | K dílu: Z rána na náměstí | Floridor |
stenos: děkuji za uznání, i ostatním...F. | ||
24.11.2007 19:09 | K dílu: vleže | Floridor |
Nezlobte se, ale zde mi metaforika tak úplně nesedí. Vlak kolejištěm proiíždí,pokud se nevykolejí, ale o to zde nejde, že ? Hlavu může zaklinit spíše nějaká výhybka. Aniž bych chtěl radit, námět je zajímavý, přitažlivý...takže stojí na tom zapracovat. I ten vlak by tam mohl projet, ale jinak. Omlouvám se za kritiku. | ||
24.11.2007 19:01 | K dílu: tak trochu jinak | Floridor |
Já bych se spokojil s menším rozměrem. Pokud by to ovšem bylo umělecké dílo, tak bych na velikosti nešetřil. Tip | ||
24.11.2007 18:59 | K dílu: prozatím | Floridor |
I Vy jeden, na co hned myslíte při pohledu...Tip. | ||
24.11.2007 18:57 | K dílu: kupodivu | Floridor |
Dobré, tip | ||
24.11.2007 18:43 | K dílu: Z rána na náměstí | Floridor |
Muessa3: jinak řečeno, mají hlad...fermetny pepsin a ptyalin... tak nějak to v nás pracuje... jako Pavlovovi psi | ||
24.11.2007 09:47 | K dílu: Zima u nás | Floridor |
avox: já také ! F. | ||
21.10.2007 13:26 | K dílu: Mořská nemoc | Floridor |
Vykopovat....vykopuje se např. míč od branky, nohou....Vykopnout něco do výše.... | ||
07.10.2007 09:12 | K dílu: Siesta (Ráno) | Floridor |
Děkuji. Omyl....napravuji... | ||
28.09.2007 18:12 | K dílu: S ním | Floridor |
Hezké...připomíná mi to verše Anny Achmatovové. Ale tyto jsou vaše...Tip. | ||
22.09.2007 19:21 | K dílu: Šumperský havran | Floridor |
Zapomněl jsem avízo... | ||
22.09.2007 19:20 | K dílu: Šumperský havran | Floridor |
Není problém, vzal jsem to od piky.... Puškin: Vyšel jsem dřív než hvězda ranní Jesesin: Dopis jedné ženě J.Wolker: Štafeta A. Rimbaud: První veřírek CH. Baudelaire: Hymna A. Ginsberg: Kvílení (1. sloka) J. Seifert: Mozart v Praze (úryvek) R. Jeffers: Elegie pro Unu a možná ještš i další Bylo to takové recitování z rychlíku, takže to netrvalo déle jako 15-20 minut.Snad. Neměřil jsem to. | ||
22.09.2007 12:51 | K dílu: Šumperský havran | Floridor |
mylence: děkuji za uznání a názor.Letos jsem, otráven z minulého ročníku, na to šel jinak. Nekritizoval jsem, ale vyslovil jsem přání, že bych se někdy jako porotce autorských básnických soutěží chtěl dožít toho, že uslyším a dočtu se něčeho jako.....a pak jsem zarecitoval ukázky mých oblíbených básníků.... | ||
20.09.2007 14:25 | K dílu: Podzim | Floridor |
Jako Dáša: celek ne, poslední dva verše ano ! Pro chuť do přepracování: tip! | ||
20.09.2007 14:21 | K dílu: Dvě jezírka ve Skryjích | Floridor |
Dobré:"chůzí se ptám...." "kroky jsou slova..." | ||
16.09.2007 08:28 | K dílu: Alchymie | Floridor |
Chci to formálně upravit (mezery, písmo, barva...), proháním to "Úpravou děl", ale pořád žádná změna...kde dělám chybu? Děkuji. F. | ||
15.09.2007 22:45 | K dílu: vernisáž | Floridor |
Dobré, také bych si dal říci... | ||
15.09.2007 22:41 | K dílu: Povodeň | Floridor |
ruprecht: děkuji za uznání i avíza jiným....na vaši Vernisáž se hned podívám... | ||
15.09.2007 22:21 | K dílu: Vernisáž | Floridor |
Oldjerry: děkuji za kompliment. Ta druhá část básně je totiž z roku 2001, jako součást básně Snění - vizte moji stránku v Písmákovi. Ale nelíbilo se mi to. Asi k té první části dopíši něco jiného. F. | ||
15.09.2007 21:20 | K dílu: Vernisáž | Floridor |
os: básně je dobré psát větším písmem než prózu. Jde většinou o pár krátkých řádků...v časopisech se to tak někdy dělá. A mě se to prostě líbí. A když zde mám možnost volby, proč ne...A také už mám nějaké dioptrie.... | ||
27.05.2007 12:23 | K dílu: Rukopis 2-2007 ? | Floridor |
Po pravdě, já nevím, kam to mám dát, tak to tedy dám do Událostí. F. | ||
16.05.2007 15:43 | K dílu: | Floridor |
Příliš široké, nevleze se na obrazovku (?) | ||
02.05.2007 05:59 | K dílu: Asi že hoří /tenhle den/ | Floridor |
Hezké matafory. Tip. | ||
29.04.2007 09:30 | K dílu: O temné stránce písmáku (aneb SENIOR ve skříni) | Floridor |
Takové kritiky jsou k ničemu.Písmák plní dobře základní funkci, jako literární server umožňuje prakticky každému, aby předvedl ukázky své tvorby. Že se mu dostane někdy málo návštěv a někdy i nelichotivých kritik, to je život. Musí i zde také někdy odpustit nezdvořákům, jako v životě. Nezdvořáky nemyslím věcné kritiky, ale blábolisty. | ||
27.04.2007 17:38 | K dílu: Potok | Floridor |
martinez: Nic se neděje, jsem rád za tuto diskusi | ||
27.04.2007 14:38 | K dílu: Potok | Floridor |
Martinez: dobré, zvážím to. Ale co autorství...ještě jsem nečetl báseň, která by měla dva autory (v legraci....). Děkuji za zájem a názor. | ||
26.04.2007 06:38 | K dílu: Tři básně z vlaku | Floridor |
parmenides: do roku 1989 neměly kde vykouknout a o Písmákovi jsem se dozvěděl, až když jsem "potkal" počítač či až mě "potkal" počítač a internet (2001).Jinak děkuji za uznání. | ||
23.04.2007 21:36 | K dílu: Červnové ráno | Floridor |
Děkuji všem za uznáná. | ||
23.04.2007 19:24 | K dílu: Potok | Floridor |
Ayĺe: Děkuji za názor. Hledám cestu v přírodní lyrice.Bez kritiky to dost dobře nejde. | ||
23.04.2007 16:01 | K dílu: Potok | Floridor |
Honzyk: já těm vašim sdělením moc nerozumím.Bezruč, radio, spilec, co to má znamenat,proč píšete polsky, co nemáte rád ? Jednou jsem v jedné kritice poukátal na Bezruče, no a co..._ Podruhé to bude třeba zase Gellner, Bukowski nebo Seifert. | ||
23.04.2007 08:05 | K dílu: | Floridor |
Vážně: Rádce pro začínající spisovatele.... jsem si koupil a aniž bych zde chtěl dělat nějakou reklamu, musím konstatovat že toho nelituji. Jak jsem přdpokládat, neradí tam autoři jak psát, to zde bylo řečeno asi z legrace. Už pouhý fakt, že konkrétní nakladatelství (asi 15-20, nepočítal jsme to) , nabízí podanou ruku i "nesmělým začátečníkům" je povzbuzující. Určitě to zkusím. Kromě toho jsem se dozvěděl z brožurky o existenci nakladatelství Mezera, které autorům bez rozdílu velikosti a tvůrčí zkušenosti přímo nabízí na svém serveru publikovat ukázky své tvorby ("třeba celou knihu") a k němu přidruženému serveru pro amatérské spisovatele. | ||
21.04.2007 22:51 | K dílu: Kolem polední | Floridor |
Řekl bych, že je to o nějakém napětí či nudě mezi partnery , které kontrastuje s krásným nedělním létem. Za kopst a patologa tip. |